تحصیل در استرالیا


تحصیل در استرالیا :

استرالیا دارای مراکز علمی و آموزشی معتبری است که در سطح بالایی از استانداردهای جهانی بعد از آمریکا و انگلیس قرار دارد و  دارای شرایط مطلوبی جهت تحصیل در رشته های مختلف  می باشد . رشته های پزشکی و مهندسی از رشته هایر طرفدار جهت ادامه تحصیل در استرالیا است. شرایط آب و هوایی مناسب ،رفاه اجتماعی ، امنیت ،فرصت های شغلی فراوان، هزینه تحصیل و زندگی مناسب ، عواملی است که باعث شده سالانه متقاضیان زیادی از سراسر دنیا برای ادامه تحصیل به استرالیا مهاجرت  کنند. آیا از شرایط تحصیل در استرالیا آگاهی دارید؟ آیا از مقاطع تحصیلی استرالیا اطلاعاتی دارید ؟ آیا امکان اشتغال همراه  تحصیل در استرالیا وجود دارد ؟ آیا از هزینه‌های تحصیل در استرالیا آگاهی دارید؟ آیا دانشگاه های معتبر استرالیا را می شناید ؟ آیا از مدارک مورد نیاز برای تحصیل استرالیا  اطلاعی دارید ؟ این مقاله توسط مشاورین و کارشناسان ارشد موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان برای شما عزیزان فراهم آمده و سعی شده تا پاسخ گوی سوالات شما عزیزان در خصوص تحصیل در استرالیا, هزینه‌های تحصیل در استرالیا , مقاطع تحصیل در استرالیا , دانشگاهای برتر استرالیا  باشد.

کشور استرالیا را بیشتر بشناسیم :

استرالیا کشور مشترک المنافع و توسعه یافته ای است. با جمعیتی 20 میلیون نفری در نیم کره جنوبی و در میان اقیانوس آرام قرار دارد و ششمین کشور پهناور دنیا است که دارای شرایط آب و هوایی مناسبی می باشد . حکومت استرالیا پادشاهی است و ملکه انگلیس بالاترین مقام این کشور محسوب می‌شود و زبان رسمی ان انگلیسی است . پایتخت این کشور شهر کانبرا می باشد و سیدنی و ملبورن دو شهر بزرگ ان است . استرالیا کشوری صنعتی و ثروتمند است که دارای رفاه اجتماعی بالایی است  و از نظر شغلی و بازار کار شرایط مناسبی را دارد .

مهاجرت به اتریش

مقاطع تحصیلی در استرالیا :

پیش دبستانی

ابتدایی

دبیرستان

دانشگاه

تحصیل در مقطع پیش دبستان : تحصیل در این مقطع به صورت اختیاری است که شامل آموزش اولیه است .

تحصیل در مقطع دبستان در استرالیا : تحصیل در مقطع ابتدایی از سن 6 تا 12 سالگی است. طول مدت تحصیل در این مقطع 6 سال می‌باشد. مدارس به دو صورت دولتی و غیر دولتی است .

تحصیل در مقطع دبیرستان در استرالیا : تحصیل در مقطع دبیرستان در استرالیا از سن 12 تا 16 سالگی است و طول مدت تحصیل در این مقطع 4 سال می باشد . که در دو سال پایانی رشته مورد علاقه خود را انتخاب می کنند و در پایان این دوره گواهی تحصیلی 10 ساله ارائه می‌شود .

تحصیل در کالج های استرالیا:  تحصیل در این دوره در سن 16 تا 18 سالگی است که مدت زمان این دوره دو سال است که منجر به اخذ مدرک دیپلم می‌شود. و دانش آموزان در صورتی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه را داشته باشند می‌توانند دوره یک ساله فاندیشن را جهت تسهیل  ورود به دانشگاه بگذرانند .

تحصیل در مقطع لیسانس در استرالیا: تحصیل در مقطع کارشناسی 3  سال برای رشته های  هنر, علوم , بازرگانی  در صورتی که دوره کارشناسی 4 ساله گذرانده شود سال چارم جزو کارشناسی ارشد به حساب می‌آید. در برخی از رشته ها در سال چهارم نیاز به ارائه تحقیق و پایان نامه است .  طول تحصیل 4 سال برای  رشته های آموزشی و مهندسی  و مدت زمان تحصیل 5 سال  برای رشته های علوم پزشکی، دام پزشکی و معماری می‌باشد.  .کلیه رشته ها در دانشگاهای این کشور ارائه می‌شود ولی گرایش های  پزشکی و مهندسی از رشته های مورد علاقه دانشجو یان خارجی جهت تحصیل می باشد . از الزامات تحصیل در این مقطع داشتن حداقل مدرک زبان  آیلتس 6 می باشد .  دارا بودن معدل حداقل 15 شرط پذیرش در دانشگاه ها را بالا برده و البته این به این معنی نیست که معدل کمتر از 15 شانس پذیرش ندارد بلکه شانس کمتری برای پذیرش دارد. هزینه‌های تحصیل در بسیاری برخوردار است .مقطع کارشناسی به طور میانگین بین 20000 تا 30000 دلار استرالیا می باشد و هزینه‌های زندگی  20000 دلار در سال است که این میزان بسته به شرایط زندگی متغیر است .

شرایط اخذ اقامت استرالیا

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا : فارغ التحصیلان در مقطع کارشناسی می‌توانند تحصیلات تکمیلی خود را در مدت زمان  1 تا 2سال بگذرانند. تحصیل در این مقطع دارای دو بخش تحقیقی و تحصیلی است. برای کسانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا را دارند پیشنهاد می‌شود تا مدرک کارشناسی ارشد خود را تحقیقاتی انتخاب نمایند زیرا تحصیلات در مقطع دکترا تحقیقاتی می‌باشد. و این امر باعث شده که تحصیل در این مقطع طرفداران بسیاری داشته باشد و همچنین فرصت های شغلی مناسب پس از پایان این دوره برای دانشجو یان وجود دارد . از الزامات برای تحصیل در این مقطع داشتن آیلتس 6.5 است که البته برخی از دانشکاهها آیلتس 6 را هم می پذیرند.

تحصیل در مقطع دکترا در استرالیا : تحصیل در این مقطع صرفا تحقیقاتی است و دانشجو یان از شرایط تحقیقاتی بسیار خوبی برخوردار هستند. اخذ مدرک دکترا در استرالیا مستلزم ارائه پروژه تحقیقاتی و رساله تحقیقاتی است. مدت زمان تحصیل  در این دوره 3 سال است و از الزامات تحصیل در مقطع دکترا در استرالیا داشتن مدرک کارشناسی ارشد و  مدرک زبان آیلتس 7 می‌باشد.

هزینه‌های تحصیل در استرالیا : هزینه تحصیل در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا بین 25000 تا 35000 دلار استرالیا است . و هزینه‌های تحصیل در مقطع کالج سالانه 20000 تا 250000 دلار استرالیا می‌باشد. و دانشجو یان 20 ساعت در هفته اجازه کار دارند که این برای تامین برخی هزینه‌های دانشجو یان می‌تواند مفید باشد . هزینه زندگی برای دانشجو یان به طور متوسط سالانه 20000 دلار استرالیا است که بسته به شرایط زندگی افرا د می‌تواند این مبلغ متفاوت باشد .

اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای ۱۹۰

دانشگاههای برتر استرالیا :

1 دانشگاه ملی استرالیا

2 دانشگاه ملبورن

3 دانشگاه سیدنی

4 –  دانشگاه نیوسوث ویلز

5 دانشگاه کویینزلند

6 دانشگاه موناش

7 دانشگاه وسترن استرالیا

8 دانشگاه ادلاید

9 دانشگاه تکنولوژی سیدنی

10 دانشگاه مک کواری

 

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در استرالیا :

  • مدارک شناسایی متقاضی شامل شناسنامه و پاسپورت
  • برگه اشتغال به تحصیل (در صورت دانشجو بودن) و همچنین در صورت نیاز نامه عدم منع تحصیل در مقطع مورد نظر
  • تهیه نامه بانکی ( مقاضی می‌بایستی نشان دهد که هزینه‌های یک سال دانشگاه خود را یعنی مبلغی در حدود 25 هزار دلار به همراه هزینه‌های زندگی خود ، درحساب دارد و توصیه می‌شود در صورت امکان به محض دریافت پذیرش متقاضی این مبلغ را در حساب خود واریز نماید )

دارا بودن مدرک زبان آیلتس برای دریافت پذیرش و روادید استرالیا الزامی است. ارائه اصل یا ترجمه مدارک کلی مقاطع تحصیلی به همراه ریز نمرات و تمام مدارک ذکر شده باید به تایید دادگستری و وزارت امورخارجه برسند و همچنین ترجمه همه مدارک باید به زبان انگلیسی و در پانچ های جداگانه باشد. طبق قوانین استرالیا در خصوص تبدیل اقامت تحصیلی به اقامت دائم کشور استرالیا لازم است بدانید مهاجرت تحصیلی به استرالیا می‌تواند منجر به اقامت دائم در این کشور شود به این صورت که دانشجو پس از پایان دوره تحصیل در صورتی که بتواند شغل تمام وقتی پیدا کند و ویزای کاری این کشور را دریافت کند پس از 5سال می‌تواند اقامت دائم این کشور را کسب کند.

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با تشکیل گروه وکلای مهر و به کارگیری بیش از 100 وکیل پایه یک دادگستری در سطح ایران و در سطح بین‌الملل آماده ی ارائه ی مشاوره حقوقی و قبول وکالت در تمامی زمینه ها می‌باشد. گروه وکلای مهر تحت سرپرستی محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری با بیش از 15 سال سابقه قضایی و وکالت می باشد و یکی از موسسات حقوقی پیشرو در وکالت تخصصی در داخل و خارج از کشوراست. لذا شما عزیزان می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در استرالیا با وکلای متخصص در این امر مشورت نمایید و از مشاوره کارشناسان ارشد و مشاورین متخصص امر مهاجرت در موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان بهره مند شوید.

امتیاز دهی به مقاله

5 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *