تحصیل در قبرس

تحصیل در قبرس

تحصیل در قبرس


امروز با بررسی شرایط تحصیل در قبرس همراه شما هستیم.

تحصیل در قبرس یکی از راه‌های مهاجرت به قبرس می‌باشد.

تحصیل در قبرس گزینه مناسب برای افرادی است که قصد ادامه تحصیل در کشورهای اروپایی را دارند. سالانه افراد بسیاری از کشورهای مختلف مانند ایران برای ادامه تحصیل در قبرس به این کشور مهاجرت می کنند.

  • دانشگاه های بین‌المللی قبرس در رنکینگ های بین‌المللی از رتبه های خوبی برخوردارند.
  • آیا قصد تحصیل در قبرس را دارید؟
  • آیا از شرایط تحصیل در قبرس مطلعید؟
  • آیا تحصیل در قبرس نیاز به مدرک زبان دارد؟
  • آیا از مقاطع تحصیلی قبرس آگاهی دارید؟
  • آیا از هزینه‌های تحصیل در قبرس یا هزینه‌های زندگی در قبرس مطلعید؟
  • آیا دانشگاه های برتر قبرس را می شناسید؟
  • آیا به وکیل متخصص جهت تحصیل در قبرس نیاز دارید؟

این مقاله توسط مشاورین و کارشناسان ارشد موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان برای شما عزیزان فراهم آمده و سعی شده تا پاسخ گوی سوالات شما عزیزان در خصوص تحصیل در قبرس، هزینه‌های تحصیل در قبرس، دانشگاهای معتبر و بین‌المللی قبرس، زبان مورد نیاز برای تحصیل در قبرس،  باشد.

آشنایی با قبرس

قبرس کشوری جزیره ایست که در اروپا واقع شده و پایتخت ان شهر نیکوزیا است و با کشورهای ترکیه، مصر، سوریه و یونان همسایه می‌باشد.

قبرس به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود.

زبان رسمی قبرس یونانی و ترکی است ولی اکثر مردم این کشور به زبان انگلیسی صحبت می کنند.

قبرس سومین جزیره بزرگ در دریای مدیترانه می‌باشد

تجربه زندگی در قبرس

. این کشور از اعضای اتحادیه اروپااست و همچنین واحد پول قبرس یورو می‌باشد.

از نظر شرایط آب و هوایی دارای تابستان های گرم و خشک و زمستان های معتدل است.

از نظر فرهنگی متاثر از دو فرهنگ یونان و ترکیه است.

قبرس کشوری صنعتی محسوب نمی‌شود و از نظر اقتصادی عمده صادرات بر مبنای محصولات کشاورزی، انواع میوه ها و محصولات صنعتی مانند:

پوشاک، کفش و صنایع دستی می‌باشد. به طور کلی قبرس از شرایط خوبی برای زندگی برخوردار است و جزو کشورهای امن اروپایی محسوب می‌شود.

شرایط تحصیل در قبرس

مدارس قبرس از کیفیت آموزشی مطابق با استانداردهای بین‌المللی برخوردار می باشد و به صورت دولتی و خصوصی است.

تحصیل در مقطع ابتدایی

ابتدایی اولین مرحله آموزش است و هدف از ان ایجاد فرصت تحصیل برای همه کودکان بدون در نظر گرفتن سن، جنسیت یا کشور مبدا، برای دستیابی به توسعه شناختی، احساسی و روان شناختی است.

تحصیل در این مقطع برای کودکانی که به سن ۶ سالگی می رسند اجباری است. برنامه دروس به صورت ملی و فراگیر است و بر فرایند یادگیری تاکید دارد و تمرکز بر استراتژی هایی دارد که دانش آموزان را در یادگیری و تفکر خلاق کمک می‌نماید.

مدارس ابتدایی شامل مدارس دولتی، مدارس خصوصی و مدارس ویژه، واحدهای ویژه که مبتنی بر ارائه خدمات ویژه متناسب با نیاز دانش آموزان می‌باشد.

تحصیل در مقطع متوسطه در قبرس

این مقطع نیز به دو صورت عمومی و خصوصی می‌باشد. آموزش متوسطه برای دانش آموزان از سنین ۱۲ تا ۱۸ سال می باشد و به دو دوره سه ساله دبیرستان و لیسه تقسیم می‌شود.

حضور در کلاس ها تا سن ۱۵ سال اجباری است.

در سال های اخیر تحصیل در لیسه انعطاف پذیرتر شده و با توجه به تمایلات، مهارت ها و منافع دانشجویان جهات مختلفی را ارائه می‌دهد.

به ویژه تاسیس lykeio Eniaio باعث انعطاف بیشتری شده و پاسخگوی نیاز دانش آموزان ملی و بین‌المللی گردیده است.

آموزش فنی و حرفه ای در قبرس

امروزه شاهد سرعت تغییر در صنعت و اشتغال در جهان هستیم.

پناهندگی در قبرس

تغییر جهت و مدرن سازی آموزش فنی و حرفه ای ثانویه(STVE) الزامی است. با پیوستن قبرس به اتحادیه اروپا تمام فارغ التحصیلان دبیرستان و کالج با رقابت بین‌المللی مواجه هستند.

برای این که جوانان بتوانند در این محیط رقابت کنند باید از آموزش ها و مهارت های مطابق با استاندارد های بین‌المللی بهره مند باشند.

فاکتورهای اصلی این دوره 

آموزش عمومی:

طیف گسترده تر از برنامه های آموزشی، دانش آموزان را قادر به سازگاری سازنده و تامل با محیط می گرداند. این سیستم دانش آموزان را تشویق به تفکر، خلاقیت و ایده پردازی می کند.

تاکید بر دانش و مهارت های تخصصی:

برنامه های ویژه تخصصی به منظور کمک به دانش آموزان در بازارهای رقابتی.

تشویق و پرورش استعدادها و تمایلات ذاتی دانش آموزان:

این دوره در سال های دوم و سوم برگزار می‌شود برای آماده سازی دانش آموزان در رشته هایی که می خواهند ادامه تحصیل دهند.

تشویق تفکر انتقادی و دستیابی به دانش خلاقانه:

تاکید بر کسب دانش مبتنی بر فلسفه های جدید آموزشی.

آموزش عالی قبرس

اهداف و سیاست های دولت مبنی بر آموزش عالی، تامین نیازهای ملی و تبدیل قبرس به عنوان یک مرکز آموزشی و پژوهشی در منطقه برای پژوهش دانشجو یان بین‌المللی است.

آموزش عالی در قبرس شامل دانشگاه های عمومی و خصوصی و موسسات عالی غیر دانشگاهی است.

در بسیاری از دانشگاه های قبرس دروس به زبان انگلیسی ارائه می‌شود.

دانشجویان باید دانش زبان کافی داشته باشند.

کالج زبان قبرس: کالج ها طیف گسترده ای از دوره های زبان را برای کسانی که به دلایل مختلف نمی‌توانند آیلتس مورد نظر را برای مقاطع تحصیلی کسب کنند ارائه می‌شود.

دو موسسه عالی دولتی

موسسه فنی عالی:

این موسسه در شهر نیکوزیا واقع شده و مدت زمان تحصیل در این دوره ۳ سال می‌باشد.

این موسسه در سال ۱۹۶۸ توسط یونسکو، ILO، UNDP و دولت قبرس تاسیس شد

. رشته های موجود در این موسسه مهندسی برق، مهندسی عمران، مهندسی دریایی، مهندسی کامپیوتر و علوم کامپیوتر و زبان انگلیسی است.

ثبت شرکت در قبرس

کالج های خصوصی قبرس:

تعداد زیادی از کالج های خصوصی و جود دارند که آموزش عالی را ارائه می دهند. در این کالج ها رشته های مختلفی برای تحصیل وجود دارد. مدت زمان تحصیل، دکترا دو سال، کارشناسی ۴ سال و برای کارشناسی ارشد ۲ سال می‌باشد.

کالج گردشگری و مدیریت هتل، کالج قبرس و موسسه بین‌المللی مدیریت قبرس را می توان نام برد.

تنها موسسه دولتی که تحصیلات عالی را ارائه می‌دهد دانشگاه قبرس است.

تحصیل در مقطع کارشناسی در قبرس

 برنامه های کارشناسی توسط دانشگاه های خصوصی و دولتی ارائه می گردد.

برخی از موسسات خصوصی غیر دانشگاهی همچنین برنامه های تحصیلی کارشناسی ارائه می دهند.

مدت تحصیل در این مقطع چهارسال می باشد، رشته پزشکی دو ازده ترم می‌باشد.

هر دانشجو در این مقطع نیازمند کار آموزی به مدت ۲۵ الی ۳۰ ساعت در ترم می‌باشد.

برنامه های کارشناسی در زمینه های، علوم انسانی، علوم کاربردی، علوم اجتماعی، آموزش و پرورش، اقتصاد و مدیریت، مهندسی و فناوری، داروسازی، علوم تغذیه، زمین شناسی، زیست شناسی، حقوق و هنر می‌باشد.

هر سه دانشگاه دولتی محدودیت پذیرش دارند. در مقطع کارشناسی برای ورود به دانشگاه قبرس و دانشگاه تکنولوژی قبرس آزمون ورودی برگزار می‌شود.

واجدین شرایط باید از شهروندان قبرس باشند یا حداقل یکی از والدین آن‌ها شهروند قبرس باشد، در صد کمی از پذیرش ها بر اساس معیارهای خاص مانند افراد با معیارهای ویژه یا دانشجو یان بین‌المللی هستند.

معیارها شامل نمرات مدرک متوسطه، دانش زبان انگلیسی و کار با کامپیوتر می‌باشد.

تحصیل در مقطع ارشد در قبرس

 تحصیل در این مقطع در دانشگاه های دولتی، خصوصی و موسسات خصوصی غیر دانشگاهی ارائه می‌شود. دانش آموزان می‌توانند به صورت تمام وقت یا نیمه وقت تحصیل کنند.

مدت زمان تحصیل در این دوره حداقل یک سال و نیم و حداکثر چهار سال می‌باشد. دانشجو یان در هر ترم ۲۵ تاد ۳۰ ساعت کاراموزی دارند.

خرید خانه در قبرس

پذیرش در دانشگاه های دولتی محدود است و دانشگاهای دولتیمعیارهایی مانند مصاحبه، معدلو رتبه دانشگاه را برای ورود به این مقطع در نظر می گیرند.

تحصیل در مقطع دکترا در قبرس

در حال حاضر تمام دانشکده ها و دانشگاه های عمومی دکترا را ارائه می دهند. شاخه اصلی مطالعات شامل، علوم انسانی، علوم کاربردی، علوم اجتماعی، اقتصادو مدیریت، حقوق، مهندسی و علوم بهداشتی می‌باشد.

دروس در این مقطع به زبان ترکی، یونانی و در بعضی رشته ها به زبان انگلیسی ارائه می‌شود. دوره تحصیلات در این مقطع حداقل ۶ ترم و حداکثر ۱۶ ترم می‌باشد.

موسسات خصوصی دو دوره دکترا در رشته های آموزش و پرورش و مهندسی را ارائه می دهند.

موسسه قبرس، موسسه تحقیقاتی و پژوهشی غیر انتفاعی است که در سال ۲۰۰۵ تاسیس شده و سه برنامه دکترا در زمینه های، علوم محاسباتی، میراث فرهنگی و محیط زیست و علوم جوی ارائه می‌دهد.

برنامه های دکترا شامل آموزش، پایان نامه و دفاع می‌باشد. مدت زمان دفاع ۳۰ تا ۴۰ دقیقه می باشد و توسط یک کمیته ۵ نفره صورت می‌گیرد، اگر پایان نامه دکترا رد شود، دانشجو می‌تواند یک بار دیگر ارائه دهد و شرایط امتحان بر اساس کمیته تعیین می‌شود. عنوان دکترا پس از دفاع موفق از پایان نامه اعطا می‌شود.

دانشگاه های دولتی محدودیت پذیرش دارند. دانشجو یان باید دارای مدرک کارشناسی ارشد مرتبط بوده و انتخاب دانشجو یان توسط دانشگاه و موسسات صورت می‌گیرد.

دانشجو یان دکترا اغلب به صورت پاره وقت یا تمام وقت در مورد پروژه های تحقیقاتی ارائه شده توسط دانشگاه فعالیت می کنند و همچنین می‌توانند تحت نظارت دانشگاه به تدریس بپردازند.

هزینه‌های تحصیل در قبرس

هزینه‌های تحصیل در مقطع کارشناسی قبرس ۷۴۰۰ تا ۹۲۰۰ یورو می‌باشد.

هزینه‌های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد قبرس ۷۵۰۰ تا ۱۰۰۰۰ یورو می‌باشد.

هزینه‌های زندگی: هزینه‌های زندگی بسته به شرایط زندگی افراد متفاوت می باشد ولی به طور میانگین ۶۰۰ تا ۸۰۰ یورو در ماه می‌باشد.

دانشگاه اروپایی قبرس: دانشگاه اروپایی قبرس (EUC): این دانشگاه شامل شش دانشکده می باشد:

پزشکی در قبرس

دانشکده علوم انسانی

دانشکده هنر و علوم تربیتی

دانشکده علوم

دانشکده مدیریت بازرگانی یونس گرگوریو

دانشکده پزشکی

دانشکده حقوق

دانشگاه های برتر قبرس

دانشگاه قبرس

دانشگاه تکنولوژی قبرس

دانشگاه نیکوزیا

دانشگاه فردر یک

موسسه قبرس

موسسه بین‌المللی مدیریت قبرس

موسسه بازاریابی قبرس

کالج گردشگری و مدیریت هتل داری

علاوه بر موارد ذکر شده،  بسیاری کالج ها و موسسات و دانشگاه های معتبر بین‌المللی را می توان نام برد.

وکیل متخصص در امر مهاجرت تحصیلی قبرس

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با تشکیل گروه وکلای مهر و به کارگیری بیش از ۱۰۰ وکیل پایه یک دادگستری در سطح ایران و در سطح بین‌الملل آماده ارائه ی مشاوره حقوقی و قبول وکالت در تمامی زمینه ها می‌باشد.

گروه وکلای مهر تحت سرپرستی محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری با بیش از ۱۵ سال سابقه قضایی و وکالت می باشد و یکی از موسسات حقوقی پیشرو در وکالت تخصصی در داخل و خارج از کشور است.

لذا شما عزیزان می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص  تحصیل در قبرس با وکلای متخصص در این امر مشورت نمایید و از مشاوره کارشناسان ارشد و مشاورین متخصص امر مهاجرت در موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر بهره مند شوید.

برای مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری، وکیل دادگستری شمال تهران و همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی،  همه روزه از ساعت‌های ۱۹ الی۹ و پنجشنبه‌ها۱۵ الی۹ با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

راههای ارتباطی با دفتر محمدرضا مهری

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

شماره های همراه

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری

۵/۵ - (۲۰ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *