تحصیل در نروژ


تحصیل در  نروژ

نروژ یکی از کشورهای اروپایی است که دارای دانشگاه ها و مراکز علمی معتبر می باشد که در رنکینگ های بین‌المللی در  رتبه بالایی قرار دارند و یکی از بهترین کشورها جهت ادامه تحصیل در رشته های مختلف می‌باشد. دانشگاهای نروژ در تمامی رشته ها دانشجو می پذیرند و شرایط مناسبی را برای تحصیل دانشجو یان بین‌المللی فراهم کرده اند. رشته های مهندسی به ویژه گرایش نفت و  پتروشیمی از رشته هایی است که متقاضیان بسیاری برای ادامه تحصیل در نروژ دارد. رفاه اجتماعی ، سطح بالای زندگی ، امنیت ، آزادی فرهنگی ، توسعه اقتصادی ، فرصت های شغلی ، هزینه تحصیل و زندگی مناسب این ها از جمله عواملی هستند که باعث شده سالانه متقاضیان زیادی از سراسر دنیا برای ادامه تحصیل  در رشته های مختلف به نروژ  مهاجرت می کنند. آیا از شرایط تحصیل در نروژ آگاهی دارید ؟ آیا از هزینه‌های تحصیل نروژ اطلاعی دارید ؟ آیا دانشگاهای معتبر نروژ را می شناسید ؟ آیا از هزینه‌های زندگی نروژ آگاهی دارید؟ این مقاله توسط مشاورین و کارشناسان ارشد موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان برای شما عزیزان فراهم آمده و سعی شده تا پاسخ گوی سوالات شما عزیزان در خصوص تحصیل در نروژ ، هزینه‌های تحصیل در نروژ  و دانشگاهای برتر نروژ باشد.

کشور نروژ  را بیشتر بشناسیم :

نروژ کشور اروپایی زیبا ، توسعه یافته و عضو شنگن است که به عنوان یکی از ثروتمند ترین کشورهای جهان شناخته شده است و  با سیستم حکومتی پادشاهی اداره می‌شود. نروژ با کشورهای سوئد ، فنلاد ، روسیه و از جنوب با تنگه اسکاژراک هم مرز است و سواحل طولانی نروژ به اقیانوس اطلس و دریای بانتز متصل است . پایتخت نروژ شهر اسلو است و بزرگترین شهر این کشور محسوب می‌شود . زبان رسمی این کشور نروژی است . ولی اکثریت غریب به اتفاق مردم به زبان انگلیسی مسلط هستند. نروژ جمعیتی در حدود 5 میلیون نفر دارد و طبق رتبه بندی که توسط  سازمان ملل در سالهای اخیر صورت گرفته نروژ به طور مکرر به عنوان بهترین کشور برای زندگی انتخاب شده است که این رتبه بندی سالانه بر اساس سطح تحصیلات ، درآمد ، امید به زندگی و همچنین عواملی مانند حقوق بشر و آزادیهای فرهنگی است. نروژ کمترین میزان جرم را دارد و از کشورهای امن دنیا محسوب می‌شود.

ازدواج در اتریش

شرایط تحصیل نروژ :

سیستم آموزشی نروژ به صورت دولتی است که از طرف دولت حمایت می‌شود تا همه از شرایط تحصیلی برابر بهره مند شوند . از مزایای تحصیل در این کشور این است که  اکثر موسسات و دانشگاها در کلیه مقاطع تحصیلی به صورت رایگان می باشد .  بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاهها در شهر های بزرگ قرار دارند با این وجود با حمایت و کمک های مالی  که توسط دولت صورت گرفته کالج ها و دانشگاهای متعددی در شهرهای کوچک و روستاها نیز تاسیس شده است . تحصیل در مقطع دبیرستان در نروژ به زبان نروژی تدریس می‌شود. بسیاری از برنامه ها و دوره های تحصیلات دانشگاهی به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند .

تحصیل در مقطع لیسانس در نروژ : تحصیل در مقطع لیسانس در رشته های مختلف فنی مهندسی ، علوم انسانی و  علوم پزشکی  و هنر ارائه می‌شود و در این مقطع دروس به زبان نروژی تدریس می‌شود و دانشجو یان بین‌المللی که قصد تحصیل در این مقطع را دارند باید به زبان نروژی تسلط داشته باشند .

الزامات تحصیل در این مقطع برای اکثر رشته ها  قبولی در آزمون ورودی و همچنین شرط معدل در اکثر رشته ها می باشد . و در برخی از رشته ها نیز نیاز دارد تا دوره های یک ساله یا دو ساله ای در کالج برای آمادگی تحصیلی در رشته مورد نظر گذرانده شود . به طور کلی مدت زمان  تحصیل در این مقطع سه سال می باشد . از مدارک مورد نیاز برای تحصیل در مقطع کارشناسی داشتن مدرک دیپلم و مدرک زبان آیلتس 6 می باشد  . دانشجو یان  مقطع کارشناسی مجوز کار 10 ساعت در هفته را دارند که می‌تواند برخی از هزینه‌های دانشجو یان را تامین نماید .

ثبت شرکت در نروژ

تحصیل در مقطع فوق لیسانس در نروژ : اکثر رشته های ارائه شده در این مقطع به زبان انگلیسی می باشد . رشته تحصیلی انتخابی باید مرتط با رشته ای باشد که در مقطع لیسانس گذرانده شده است . و مدت زمان تحصیل دو سال و در برخی رشته ها یک سال و نیم می باشد .وداشتن مدرک زبان آیلتس 6.5 الزامی است .  دانشجو یان در این مقطع مجوز کار به صورت پاره وقت و 20 ساعت در هفته را دارند .

تحصیل در مقطع دکترا در نروژ : دکترا عالی ترین مقطع تحصیلی در نروژ است . و مانند سایر کشورهای اروپایی تحصیل در ایم مقطع شغل محسوب می‌شود و حقوق دریافت می کنند که از مزایای تحصیل در مقطع دکترا محسوب می‌شود . تحصیل در این مقطه به صورت تحقیقی و پژوهشی می باشد . مدت زمان تحصیل در این مقطع سه تا چهار سال می باشد . الزامات تحصیل در این مقطع  داشتن مدرک زبان آیلتس 7 ، داشتن مدرک فوق لیسانس ، تالیفات و مقالات بین‌المللی ، جلب نظر استاد راهنما می‌باشد.

 هزینه‌های زندگی در نروژ : هزینه‌های زندگی در نروژ به طور میانگین بین 800 یورو در ماه می باشد که شامل هزینه‌های مسکن ، رفت و آمد ، خوردو خوراک و سایر هزینه ها است.

دانشگاهای برتر نروژ :

MF دانشگاه علوم انسانی نروژ که در شهر اسلو واقع شده است.

کالج دانشگاه مولد نروژ – دانشگاه تخصصی لجستیک که شامل دانشکده های بازرگانی ، علوم اجتماعی و بهداشت می باشد .

NHH دانشگاه اقتصاد نروژ که رشته های اقتصادف مدیریت ، منابع طبیعی ، محیط زیست ، مالی ، بازاریابی ،تجارت بین‌الملل تدریس می‌شود .

مهاجرت نروژ

 دانشگاه نورد نروژ که در رشته های اقتصاد زیستی ، تجارت ، نوآوری رفاهی ، بهداشت است .

آکادمی موسیقی نروژی : ارائه بالاترین سطوح آموزشی برای هنرمندان ، آهنگ ساز آن  در زمینه موسیقی است .

دانشگاه علوم پزشکی نروژ : در زمینه علوم زیست محیطی و زیست شناسی تمرکز دارد .

دانشگاه علوم و صنعت نروژ : در رشته های علوم انسانی ، پزشکی و علوم اجتماعی در ارتباط است .

دانشگاه طراحی و معماری اسلو : دانشگاه تخصصی است که در زمینه معماری ، طراحی دانشجو می‌پذیرد .

دانشگاه آجر نروژ : دارای دانشکده های بهداشت ، ورزش ، علوم انسانی ، هنرهای زیبا ، فنی مهندسی ، حقوق است

دانشگاه برگن نروژ : بیشترین دانشجو در زمینه مهندسی نفت را دارد

دانشگاه اسلو نروژ : بزرگترین دانشگاه نروژ است . الهیات ، حقوق ، پزشکی ، علوم انسانی ، ریاضیات ، علوم طبیعی ، دندان پزشکی و علوم اجتماعی است .

دانشگاه استاوانگر نروژ

دانشگاه ترومسو نروژ

کالج دانشگاه وولدا نروژ

دانشگاه علوم کاربردی غربی نروژ

اگر شما نیز قصد تحصیل در نروژ را دارید می‌بایست با وکیل متخصص در امور مهاجرت و تحصیل در نروژ مشورت نمایید. موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با تشکیل گروه وکلای مهر و به کارگیری بیش از 100 وکیل پایه یک دادگستری در سطح ایران و در سطح بین‌الملل آماده ی ارائه ی مشاوره حقوقی و قبول وکالت در تمامی زمینه ها می‌باشد. گروه وکلای مهر تحت سرپرستی محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری با بیش از 15 سال سابقه قضایی و وکالت می باشد و یکی از موسسات حقوقی پیشرو در وکالت تخصصی در داخل و خارج از کشوراست. لذا شما عزیزان می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص  تحصیل نروژ با وکلای متخصص در این امر مشورت نمایید و از مشاوره کارشناسان ارشد و مشاورین متخصص امر مهاجرت در موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر بهره مند شوید.

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *