تحصیل در نیوزلند


تحصیل در نیوزلند

نیوزلند یکی از بهترین مکان های جهان برای زندگی و ادامه تحصیل است. در هر کشوری که زندگی می کنید نیوزلند گزینه مناسبی برای ادامه تحصیل در رشته های مختلف با کیفیت بالا می‌باشد. در رتبه بندی دانشگاه های جهان QS تمام دانشگاه های نیوزلند در هشت رتبه برتر در حداقل یک موضوع تحصیلی قرار دارند. علوم پایه ، فن آوری ، بازرگانی و مدیریت ، مهندسی ، ریاضیات ، کشاورزی ، طراحی مد ، طراحی دیجیتال ، غذا و مهمانداری از رشته های پرطرفدار برای ادامه تحصیل نیوزلند می‌باشند. شرایط آب وهوایی معتدل و مطلوب ، شاخص توسعه انسانی بالا ، رفاه اجتماعی ، اقتصاد و صنعت پیشرفته ، بازار کار و فرصت های شغلی فراوان و متنوع ، هزینه تحصیل و زندگی مطلوب از جمله عواملی هستد که باعث شده سالانه افراد بسیاری از سراسر دنیا برای ادامه تحصیل نیوزلند را انتخاب کنند . آیا تحصیل نیوزلند رایگان است ؟ آیا از نظام تحصیلی  نیوزلند آگاهی دارید ؟ آیا از هزینه‌های تحصیل نیوزلند اطلاعی دارید؟ آیا از رشته های ارائه شده برای تحصیل نیوزلند آگاهی دارید ؟ آیا از هزینه‌های زندگی نیوزلند اطلاع دارید ؟ آیا دانشگاهای برتر نیوزلند را می شناسید ؟ آیا از زبان تحصیلی نیوزلند اطلاعی دارید ؟ آیا از مدارک مورد نیاز برای تحصیل نیوزلند اطلاعاتی دارید ؟این مقاله توسط مشاورین و کارشناسان ارشد موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان برای شما عزیزان فراهم آمده و سعی شده تا پاسخ گوی سوالات شما عزیزان در خصوص تحصیل نیوزلند ، هزینه‌های تحصیل در نیوزلند ، مقاطع تحصیل نیوزلند، دانشگاهای برتر نیوزلند باشد .

سرمایه گذاری در آمریکا

کشور نیوزلند را بیشتر بشناسیم : نیوزلند کشوری زیبا در جنوب غربی اقیانوس آرام است و فاصله زیادی با دیگر خشکی های جهان دارد به طوری که استرالیا که نزدیکترین همسایه نیوزلند است در فاصله ۲۰۰۰ کیلومتری ان قرار دارد . شهر ولینگتون پایتخت و همچنین سومین شهر پر جمعیت نیوزلند است . از نظر آب و هوایی یکی از بهترین ها در دنیاست و همچنین  این کشور دارای کوهها ، جنگلها و  سواحل زیبا و متنوعی است . انگلیسی و مائوری دو زبان رسمی در این کشور هستند و انگلیسی زبان رایج کشور محسوب می‌شود . نیوزلند از کشورهای توسعه یافته و ثروت مند  محسوب می‌شود و در رتبه هفتم جهان از نظر شاخص توسعه انسانی است و از نظر اقتصادی متکی به صادرات دامداری و کشاورزی است . نیوزلند تحت حکومت بریتانیا قرار دارد و ملکه انگلیس به عنوان رئیس کشور محسوب می‌شود و فرماندار کل را به عنوان  نماینده خود در کشور منصوب می کند و این مقام تشریفاتی است و کشور به صورت پارلمانی اداره می‌شود .

شرایط تحصیل در نیوزلند : نظام اموزشی نیوزلند به صورت یک پارچه و ملی است و دروس با زبان انگلیسی تدریس می‌شوند . و برای تحصیل در مقاطع عالی آموزشی گزراندن مقطع دبیرستان و مدرک دیپلم الزامی است . نیوزلند دارای ۸ دانشگاه دولتی است ، ۱۶ موسسه تکنولوژی و پلی تکنیک ( ITP ) و حدود ۵۵۰ موسسه خصوصی ( PTEs )است که در سطح بین‌المللی شناخته شده و از رتبه بالایی برخوردار هستند و در تمام رشته ها پذیرای دانشجو یان بین‌المللی هستند .

موسسات تکنولوژی و پلی تکنیک نیوزلند :  مراکز آموزش عالی هستند که به صورت تخصصی در زمینه رشته های فنی مهندسی و تکنولوژی فعالیت می کنند و مدرک کارشناسی ارائه می دهتد . از موسسات تکنولوژی می توان موسسه تکنولوژی ولینگتون ، مانوکائو ، سادرن ، نورث لند ، اوکلند ، وایکاتو را می توان نام برد .

ازدواج در اتریش

موسسات خصوصی PTE نیوزلند  : با بیش از ۷۰۰ شعبه در نیوزلند است که در زمینه کسب و کار و فن آوری ، غذا ، مهمانداری ، گردشگری ،  هوانوردی ، انیمیشن و طراحی فعالیت دارند.

تحصیل در مقطع لیسانس در نیوزلند : دانشگاهای نیوزلند در رتبه برترینهای دنیا قرار دارد و در کلیه رشته ها دانشجو می پذیرند . طول دوران تحصیلی سه  تا شش سال است که بستگی به نوع رشته انتخابی دارد  و همراه با اموزش های متناسب و مربوط به هر رشته ارائه می‌شود . مدت زمان رشته های مهندسی ، کشاورزی ، علوم انسانی و پایه معمولا سه تا چهار سال ، رشته های پزشکی ، دندان پزشکی ، دامپزشکی ، معماری پنج تا شش سال است. تحصیل در نیوزلند به زبان انگلیسی است و داشتن مدرک آیلتس ۶ در این مقطع الزامی است . از سایر الزامات برای تحصیل در این مقطع دارا بودن مدرک دیپلم می باشد . و دانشجو یان در طول هفته مجوز ۱۰ ساعت کار به صورت نیمه وقت را دارند که می‌تواند تامین کننده  برخی از هزینه ها (  رفت و آمد ، خوردوخوراک ، بیمه  ، مسکن ) باشد . هزینه تحصیل در این مقطع با توجه به دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت است و لی به طور میانگین بین ۱۵۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ دلار در سال می باشد .

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در نیوزلند : رشته های مختلفی در این مقطع ارائه می‌شود همچنین برای ادامه تحصیل در کارشناسی ارشد نیازی به آزمون ورودی نیست . مدت زمان تحصیل در این مقطع یک تا دو سال است و بسته به نوع رشته انخابی می باشد . در صورتی که دوره لیسانس در سه سال گذرانده شده باشد طول دوره ارشد دو سال و در صورتی که دوره لیسانس چهار ساله طی شده باشد مدت زمان تحصیل در این مقطع یک ساله می باشد . از الزامات تحصیل در این مقطع دارا بودن مدرک زبان آیلتس ۶.۵ می باشد . و دانشجو یان در این مقطع مجوز کار به صورت نیمه وقت ۲۰ ساعت در هفته می‌باشند .هزینه‌های تحصیل در این مقطع به طور میانگین بین ۳۰۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ دلار در سال می باشد .

تحصیل رایگان در فنلاند

تحصیل در مقطع دکترا در نیوزلند : دکترا بالاترین مقطع تحصیلی در نیوزلند است . مدت زمان تحصیل در این مقطع تحصیلی سه تا شش سال است و به صورت پژوهشی می باشد . و در بعضی از رشته ها ممکن است در پایان این دوره از دانشجو یان آزمون کتبی به عمل آید . داشتن مدرک زبان آیلتس ۷ الزامی باشد . هزینه‌های این مقطع از طرف دولت نیوزلند مورد حمایت قرار می گیرد در نتیجه هزینه تحصیل دانشجو یان به طور متوسط بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ دلار در ماه است .

هزینه‌های زندگی : هزینه‌های زندگی به نسبت کشورهای مشابه به مراتب پایین تر است . هزینه زندگی به طور متوسط بین ۱۵۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰دلار در سال است که شامل مسکن ، خوابگاه ، خوردوخوراک ، رفت و آمد و …  می باشد که این رقم حدودی است و بسته به شرایط محل زندکی و سیستم زندگی افراد متفاوت است .

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در نیوزلند :

مدارک شناسایی و پاسپورت

اصل مدارک تحصیلی و ریز نمرات همراه با ترجمه رسمی کلیه مدارک و مهر دادگستری و وزارت امور خارجه

نمونه کار عملی برای رشته های گرافیک و معماری

مدارک ترجمه شده در دو نسخه

دانشگاهای برتر نیوزلند :

دانشگاه اوکلند نیوزلند : بزرگترین دانشگاه نیوزلند است . و در زمره ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار دارد و در تمامی رشته ها دانشجو می‌پذیرد . و سالانه بیش از صدها دانشجو این دانشگاه را برای ادامه تحصیل در رشته های علوم پزشکی ، حقوق ، الهیات ، اقتصاد و تجارت ، علوم پایه ، مهندسی  انتخاب می کنند .

دانشگاه اوتاگو نیوزلند : قدیمی ترین دانشگاه نیوزلند می باشد و در رشته های حقوق ، پزشکی ، موسیقی ، هنر ، فلسفه و اقتصاد دانشجو می‌پذیرد .

ثبت شرکت در نیوزیلند

دانشگاه کنتربری نیوزلند : این دانشگاه در شهر کریست چرچ واقع شده که از شهرهای بزرگ نیوزلند می باشد و در رشته های اقتصاد ، بازرگانی ، هنر ، حقوق و آموزش دانشجو می‌پذیرد .

دانشگاه لینکن نیوزلند : سومین دانشگاه قدیمی نروژ محسوب می‌شود و در رشته های تجارت و بازرگانی ، کشاورزی ، کامپیوتر ، گردشگری ، محیط زیست ، معماری ، حقوق و بازرگانی دانشجو می‌پذیرد .

دانشگاه مسی نیوزلند : از دانشگاهای بزرگ نیوزلند محسوب می‌شود . و تنها دانشگاهی است که رشته هوافضا و دامپزشکی را ارائه می‌دهد  و در رشته های علوم اجتماعی و  جامعه شناسی دانشجو می‌پذیرد .

دانشگاه ویکتوریا نیوزلند : در ولینگتون واقع است در  رشته های معماری ، طراحی ، مهندسی ، آموزش ، علوم انسانی و سایر رشته ها دانشجو می‌پذیرد

دانشگاه وایکاتو نیوزلند : در رشته های مهندسی ، مدیریت ، کامپیوتر ،  ریاضیات ، هنر و علوم اجتماعی دانشجو می‌پذیرد .

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با تشکیل گروه وکلای مهر و به کارگیری بیش از ۱۰۰ وکیل پایه یک دادگستری در سطح ایران و در سطح بین‌الملل آماده ی ارائه ی مشاوره حقوقی و قبول وکالت در تمامی زمینه ها می‌باشد. گروه وکلای مهر تحت سرپرستی محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری با بیش از ۱۵ سال سابقه قضایی و وکالت می باشد و یکی از موسسات حقوقی پیشرو در وکالت تخصصی در داخل و خارج از کشوراست. لذا شما عزیزان می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص  تحصیل نیوزلند  با وکلای متخصص در این امر مشورت نمایید و از مشاوره کارشناسان ارشد و مشاورین متخصص امر مهاجرت در موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر بهره مند شوید.

امتیاز دهی به مقاله

۹ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *