تحصیل رایگان در پرتغال

تحصیل رایگان در پرتغال

تحصیل رایگان در پرتغال


امروز با موضوع تحصیل رایگان در پرتغال با شما هستیم.

در جنوب غرب اروپا، کشوری با زبان رسمی پرتغال و به مرکزیت شهر لیسبون قرار دارد که پرتغال، نامیده می‌شود.

پرتغال، از جمله کشورهای عضو پیمان شنگن و اتحادیه اروپاست.پرتغال، غربی ترین کشور اروپاست و فقط با کشور اسپانیا، همسایه می‌باشد.کشور پرتغال، مانند اسپانیا، با هزینه‌های پایین، یکی از بهترین انتخاب ها، جهت مهاجرت به اروپاست.تحصیل در پرتغال، به زبان انگلیسی و نیز هزینه‌های بسیار پایین، موجب جذب مهاجرین متقاضی تحصیل در اروپا، شده است.

سؤالات متداول و معمول متقاضیان مهاجرت به اروپا و تحصیل رایگان در پرتغال، از سوی بسیاری از کاربران رسانه های مجازی مؤسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان مطرح و مورد بررسی قرار گرفته است.

نکات مهم در موضوع بررسی تحصیل رایگان در پرتغال

  •  آیا مهاجرت به پرتغال و اشتغال به تحصیل رایگان در پرتغال، امکان‌پذیر است؟
  • مدارک و شرایط لازم، جهت پذیرش تحصیل رایگان در پرتغال، چیست؟
  • آیا به همراهان دانشجوی شاغل به تحصیل رایگان در پرتغال، ویزای همراه اعطاء خواهد شد؟
  • شرایط اخذ بورسیه تحصیلی از دانشگاههای پرتغال، چیست؟
  • وضعیت حقوقی فارغ التحصیل از دانشگاههای پرتغال، چیست؟
  • آیا امکان کار، همزمان با تحصیل در پرتغال، وجود دارد؟
  • آیا مدارک صادر شده از دانشگاههای پرتغال، مورد تأیید وزارت علوم و تحقیقات ایران، می باشد؟
  • آیا تحصیل پزشکی در پرتغال امکان‌پذیر است؟
  • از چه افراد یا مؤسساتی، جهت مشاوره حقوقی، تحصیل در پرتغال، کمک بگیریم؟
سرمایه گذاری در پرتغال

با توجه به حجم سؤالات مطرح شده و عدم امکان پاسخگویی به همه سؤالات در یک نوشتار، به مهم ترین سؤالات مهاجرتی شما درباره ی تحصیل رایگان در پرتغال، توسط کمیته تخصصی و پژوهشی تیم مهاجرتی مؤسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، برترین مؤسسه حقوقی و مهاجرتی کشور، پاسخ داده خواهد شد.

نظام آموزشی پرتغال

نظام آموزشی پرتغال، در مقطع دبستان و دبیرستان، امکان تحصیل رایگان در پرتغال، به شهروندان پرتغالی را اعطاء می‌نماید.تحصیل در دبیرستان های پرتغال، برای دانش آموزان ایرانی، امکان‌پذیر است و شهریه بسیار پایینی دارد.

اما در نظر داشته باشید، تحصیل رایگان در پرتغال، در مقاطع دبستان و دبیرستان، در مدارس دولتی پرتغال، امکان‌پذیر نیست و متقاضی تحصیل در مقطع دبیرستان در پرتغال، ملزم به پرداخت کامل شهریه می‌باشد.

طول مدت تحصیل در دبستان و دبیرستان، در پرتغال ۹ سال می باشد و پس از گذراندن موفقیت آمیز دبیرستان، امکان ورود به دانشگاههای پرتغال، وجود دارد.

تحصیل رایگان در مقطع لیسانس پرتغال

همانطور که عرض شد، تحصیل رایگان در پرتغال، برای شهروندان این کشور امکان‌پذیر است که در موضوع، مهاجرت به پرتغال از طریق خرید ملک، مهاجرت به پرتغال از طریق سرمایه گذاری و اخذ اقامت دائم پرتغال از طریق ملک، به صورت مشروح، توضیح داده شده است.

اما دارندگان مدرک دیپلم کامل متوسطه، می‌توانند درخواست پذیرش، از دانشگاههای کشور پرتغال را ارائه نمایند.برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی از کشور پرتغال، در مقطع لیسانس، ارائه مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره ۶، لازم است.

طول روند تحصیل لیسانس در پرتغال ۳ تا ۴ سال می‌باشد.

خرید شلاق مشروب

تحصیل رایگان در مقطع فوق لیسانس پرتغال

تحصیل در مقطع فوق لیسانس پرتغال، برای دانشجو یان متقاضی تحصیل به اروپا، امکان‌پذیر است.متقاضی با داشتن مدرک لیسانس در یکی از رشته های دانشگاهی و مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره ۵/۶، امکان اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کشور پرتغال را دارد.

دروس دانشگاهی به هر دو زبان پرتغالی و انگلیسی، ارائه می‌شود که معمولا، دانشجو یان خارجی، زبان انگلیسی را جهت تحصیل، انتخاب می کنند.

دانشجویان متقاضی تحصیل در پرتغال، که علاقمند به گذراندن دروس دانشگاهی خود با زبان پرتغالی می‌باشند، می‌توانند در کالج زبان پرتغالی در کشور پرتغال، قبل از شروع به تحصیل، اقدام به آموختن زبان پرتغالی، نمایند.

تحصیل رایگان در مقطع دکترای تخصصی (PHD) پرتغال

طول مدت تحصیل در مقطع دکترای تخصصی پرتغال به مانند خیلی از کشورها، ۳ تا ۵ سال می‌باشد.امکان اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع دکترا، نیز برای دانشجو یان خارجی متقاضی تحصیل در پرتغال، وجود دارد.داشتن مدرک زبان انگلیسی از نمره ۷ به بالا در آزمون آیلتس، داشتن مقالات علمی معتبر، مانند مقاله ISI ، می‌تواند، موجبی برای اخذ بورس تحصیلی در مقطع دکترا در پرتغال باشد.

در صورت دریافت بورسیه تحصیلی در پرتغال، دانشگاه،علاوه بر عدم دریافت شهریه، مبلغی را نیز به عنوان کمک هزینه تحصیلی به دانشجو پرداخت می‌نماید.دقت فرمایید اخذ بورس از دانشگاههای پرتغال، می‌تواند یکی از بهترین فرصت های دانشجو باشد.

ویزای همراهان دانشجوی شاغل به تحصیل در پرتغال

سفارت پرتغال در تهران، جهت همراهان دانشجو، که شامل همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال وی می‌شود، در ابتدای امر، ویزای همراه صادر نخواهد کرد.صدور ویزا و کارت اقامت همراهان دانشجو، مشروط به حضور شخص دانشجو در پرتغال، ثبت نام در دانشگاه مورد نظر و شروع به تحصیل وی، امکان‌پذیر می‌باشد.معمولا تا دو ماه بعد از لندینگ دانشجو در پرتغال، به همسر و فرزندان وی، ویزا همراه، اعطاء می‌شود.

ویزای طلایی پرتغال

امکان انجام کار و استخدام، همزمان با تحصیل در پرتغال

با توجه به اینکه تحصیل در پرتغال از دبیرستان، تا آخرین مقطع دانشگاهی، امکان‌پذیر می باشد، پس از رسیدن به سن ۱۸ سال، امکان کار، همزمان با تحصیل، برای متقاضی، وجود دارد.ساعات کار مجاز برای دانشجو، بستگی به مقطع تحصیلی، از ده الی سی ساعت در هفته می باشد که با توجه به پایین بودن هزینه‌های تحصیل و زندگی در پرتغال، امکان تأمین بیشتر هزینه‌های دانشجو، از طریق کاردانشجویی، امکان‌پذیر است.

هزینه‌های تحصیل و زندگی در پرتغال

شهریه های دانشگاه در پرتغال، معمولا، سالانه، حدود ۴۰۰۰ یورو می باشد و نیز هزینه زندگی در پرتغال، ماهانه، بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ یورو و بالاتر، متغیر است.در شهرهایی مانند لیسبون و پورتو، امکانات خوبی برای دانشجو یان بین‌المللی و خارجی، فراهم شده است.

با توجه به اینکه پرتغال، کشوری زیبا و توریست پذیر می باشد و در هیچ یک از ایام سال، دمای هوا در پرتغال، به زیر صفر درجه، نمی‌رسد.

شرایط زندگی در پرتغال، شرایط مطلوب و قابل قبولی می‌باشد.با داشتن ویزای تحصیلی پرتغال، دانشجو، امکان تردد و اقامت در سایر کشورهای اروپایی عضو پیمان شنگن را دارد.

اخذ اقامت دائم پرتغال با تحصیل در پرتغال

سه سال تحصیل در پرتغال و کار همزمان با تحصیل در پرتغال، که موجب پرداخت مالیات، به دولت پرتغال شود، امکان اخذ اقامت دائم اروپا را به فارغ التحصیل دانشگاههای پرتغال، می‌دهد.

همسر و فرزندان دانشجو یان شاغل به تحصیل در پرتغال، و یا فارغ التحصیل دانشگاههای پرتغال، نیز از امتیاز اقامت دائم اتحادیه اروپا، برخوردار خواهند شد.لازم به ذکر است که دارنده ی کارت اقامت پرتغال، امکان اقامت و یا کاریابی در کل اتحادیه اروپا را دارد.

ثبت شرکت در مالزی

اخذ تابعیت پرتغال

در صورت اقامت ۵ ساله در پرتغال و فراگیری زبان پرتغالی، به شرط قبولی در آزمون اعطاء تابعیت، به فردی که دارای اقامت دائم اروپا و پرتغال است، تابعیت کشور پرتغال نیز، اعطاء می‌شود.

مزایای تحصیل در پرتغال

۱)هزینه‌های تحصیل و زندگی پایین در پرتغال
۲)اعتبار جهانی دانشگاههای با سطح خوب این کشور مانند دانشگاه لیسبون و دانشگاه پورتو
۳)امکان تردد بدون اخذ ویزا در اتحادیه اروپا، با ویزای دانشجویی پرتغال
۴)امکان اخذ اقامت دائم اتحادیه اروپا، پس از سه سال تحصیل در پرتغال
۵)تحصیل به زبان انگلیسی در پرتغال
۶)امکان کاریابی، پس از تحصیل در پرتغال
۷)برخورداری از آب و هوای مناسب و معتدل پرتغال

معایب تحصیل در پرتغال

۱)عدم صدور ویزای همراهان دانشجو در ابتدای ورود دانشجو
۲)وضعیت نامناسب اقتصادی پرتغال
۳)کمبود فضای آموزشی قوی و مورد قبول جهانی در پرتغال
۴)امکان ضعیف کاریابی به همراه تحصیل در پرتغال

مدارک مورد نیاز، جهت درخواست پذیرش تحصیل رایگان در پرتغال

۱)پاسپورت معتبر متقاضی
۲)ترجمه و تأثیر کلیه مدارک تحصیلی قبلی، به همراه ریز نمرات
۳)ارائه پرینت و صورتحساب بانکی و گواهی تمکن مالی به مبلغ ده هزار یورو به مدت سه ماه
۴)مدرک زبان انگلیسی و قبولی در آزمون آیلتس

مؤسسه حقوقی و مهاجرتی معتبر

جهت تحصیل رایگان در پرتغال و به صورت کلی تحصیل در پرتغال، نیازی به خدمات وکیل مهاجرتی ندارید.انجام کلیه امور و مراحل اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی پرتغال، توسط خود شخص نیز امکان‌پذیر است.

اما آگاهی کامل از قوانین مهاجرتی و شرایط و نحوه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی پرتغال، شرایط و آثار حقوقی، مهاجرت تحصیلی به پرتغال، وضعیت اقامت و تابعیت در صورت ازدواج با تبعه پرتغال، امکان سرمایه گذاری دانشجو حین تحصیل در پرتغال و سایر مسائل حقوقی و مهاجرتی، برای متقاضی مهاجرت در پرتغال، لازم و ضروری است.

وکیل و مشاور حقوقی ملک

جهت مشاوره حقوقی و مهاجرتی و کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در پرتغال و اخذ ویزای تحصیلی پرتغال، می توانید با مشاورین و کارشناسان ارشد و وکلای مهاجرتی، در مؤسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، تماس حاصل فرمایید.

در وب سایت مؤسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، برترین مؤسسه حقوقی و مهاجرتی کشور، به نشانی www.mehrilaw.com امکان رزرو وقت مشاوره آنلاین، را نیز داراست.

وکیل متخصص مهاجرت به پرتغال

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ با دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با مدیر دفتر محمدرضا مهری با شماره همراه زیر امکان پذیر است.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

۵/۵ - (۱۲ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *