تحصیل پزشکی در آلمان


تحصیل پزشکی در آلمان

آشنایی با کشور آلمان:

کشور آلمان به لحاظ شرایط ایده آل تحصیلی و اقتصادی ، در سراسر دنیا مورد توجه دانشجو یان بین‌المللی قرار گرفته است. آلمان یکی از کشورهای توسعه یافته می باشد که هم از لحاظ شرایط تحصیلی و هم شرایط شغلی و کار پس از تحصیل ، دانشجو یان و سایر مهاجران به این کشور را در شرایط مطلوبی قرار می‌دهد. لذا متقاضیان بسیاری خواهان مهاجرت به آلمان ، ادامه تحصیل در آلمان ، کار در آلمان و حتی ثبت شرکت ، سرمایه گذاری و یا کار آفرینی در آلمان هستند. علاوه بر ویژگی های مطلوب تحصیل در آلمان ، سطح بالای علمی دانشگاه های آلمان ، کیفیت ایده آل تحصیل در آلمان ، این کشور به لحاظ ایجاد شرایط شغلی و امکان کاریابی ضمن تحصیل و پس از تحصیل نیز بسیار عالی و مورد توجه می‌باشد. به طور کلی کشور آلمان کشوری مهاجر پذیر می باشد و درک این مساله با تعداد پناهندگان پذیرفته شده در هرسال در کشور آلمان به وضوح پیداست . همین مساله سبب سهولت مهاجرت به آلمان و پذیرش متقاضیان بیش تر جهت تحصیل و کار در آلمان شده است.
آیا سوال شما در خصوص تحصیل پزشکی در آلمان است ؟ آیا شرایط تحصیل پزشکی در کشور آلمان را می دانید؟ آیا می دانید هزینه‌های تحصیل پزشکی در آلمان چقدر است؟ آیا می دانید شرایط لازم جهت اخذ پذیرش در دانشگاه های آلمان چیست ؟ آیا شرایط اخذ پذیرش در رشته پزشکی در آلمان را می دانید؟ آیا دانشجو یان رشته پزشکی در آلمان اجازه کار دارند ؟ آیا کار هم زمان با تحصیل پزشکی در آلمان امکان‌پذیر است ؟ آیا از قانون مهاجرت آلمان جهت تحصیل پزشکی مطلع هستید ؟ آیا می توان از طریق مهاجرت تحصیلی به آلمان ، به اقامت دائم آلمان و یا پاسپورت آلمان دست پیدا کرد ؟ ایا شما نیاز به وکیل مهاجرت به آلمان دارید؟ این ها همه سوالاتی هستند که ممکن است شما عزیزان در باب مهاجرت به آلمان ، داشته باشید. در این مقاله که توسط کارشناسان و مشاورین ارشد موسسه حقوقی داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان برای شما عزیزان به رشته تحریر درآمده است ، سعی بر ان شده که به تمامی سوالات شما عزیزان ، در باب تحصیل پزشکی در آلمان و به طور کلی مهاجرت تحصیلی به آلمان ، پاسخ جامع داده شود و شما عزیزان بتوانید به اطلاعات کامل در این زمینه دست پیدا کنید.

اقامت تضمینی با خرید ملک یونان

هزینه‌های تحصیل پزشکی در آلمان :

با توجه به اینکه آلمان دارای نظام تحصیلی رایگان می باشد لذا تحصیل در دانشگاه های دولتی کشور آلمان تقریبا رایگان است و تنها مبلغ ۴۵۰ الی ۵۵۰ یورو بابت هزینه‌های ثبت نام در هر سال تحصیلی از متقاضی دریافت می‌شود. بنابر این متقاضی می‌بایست هزینه‌های اقامت و خورد و خوراک خود را تامین نماید و هزینه چندانی بابت تحصیل پرداخت نمی‌نماید.
هم چنین دانشجو یان در کشور آلمان،  اجازه کار هم زمان با تحصیل را دارند و معمولا ۱۰ الی ۲۰ ساعت در هفته در مقطع لیسانس دانشجو می‌تواند کار کند. با توجه به اینکه نرخ بیکاری در کشور آلمان بسیار پایین می باشد ، امکان کاریابی دانشجو در حین تحصیل و پس از فارغ التحصیلی بسیار زیاد است. دانشجو یان پس از فارغ التحصیلی در دانشگاه های آلمان ، یک سال فرصت دارند که در جست و جوی شغل مورد نظر خود باشند و مشغول به کار شوند. به تبع این پروسه می‌تواند به اخذ اقامت دائم دانشجو در آلمان کمک کند زیرا با دریافت حقوق و پرداخت مالیات در آلمان اشخاص زودتر می‌توانند به اقامت دائم آلمان و اخذ پاسپورت دست پیدا کنند.

متقاضیان تحصیل پزشکی در آلمان می‌بایست ابتدا در کالج دروس علوم پایه مانند فیزیک ، شیمی ، زیست شناسی ، زبان و … را آموزش ببینند و طول مدت این دوره می‌تواند حدود ۱ الی ۲ سال باشد. نکته قابل توجه این است که پس از اتمام این دوره متقاضی می‌بایست در آزمون ورودی پزشکی آلمان شرکت نماید و در صورت قبولی می‌تواند وارد دانشگاه شود.

پناهندگی در آفریقای جنوبی

شرایط لازم جهت اخذ پذیرش پزشکی در دانشگاه های آلمان و مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزا :
۱-    اخذ مدرک پیش دانشگاهی: از انجا که نظام تحصیلی کشور آلمان نیز مانند نظام تحصیلی ایران ، ۱۲ ساله می باشد ، لذا متقاضیانی که قصد تحصیل پزشکی در آلمان و ورود به دانشگاه های کشور آلمان را دارند ، می‌بایست در کشور ایران سال دو ازدهم تحصیلی را که معادل مدرک پیش دانشگاهی می باشد ، اخذ نمایند. در غیر این صورت واجد شرایط ثبت نام در دانشگاه های آلمان نیستند.
۲-    اخذ مدرک زبان : متقاضیان تحصیل در آلمان می‌بایست دارای مدرک زبان آلمانی حداقل در سطح B1  از موسسه گوته یا مراکز مورد قبول سفارت آلمان باشند و آشنایی کامل به زبان آلمانی ، از شرایط مورد نیاز و ضروری جهت اخذ پذیرش در دانشگاه های آلمان می‌باشد. اگر متقاضی خواهان تحصیل در رشته پزشکی در آلمان است، بهتر است که مدرک زبان آلمانی وی ، در سطح B2 آلمانی باشد زیرا در این صورت شانس پذیرش او در دانشگاه های آلمان به مراتب بیش تر خواهد شد.
۳-    ارائه تمکن مالی : متقاضی می‌بایست حداقل مبلغ ۹۰۰۰ یورو یا معادل ریالی ان را در حساب خود به عنوان تمکن مالی و هزینه‌های زندگی یک ساله خود در حسابش نشان دهد و لازم است که متقاضی ۲ روز قبل از وقت سفارت آلمان ، پرینت مالی از حساب خود تهیه نماید و به سفارت آلمان ارائه دهد. لازم به ذکر است که این مبلغ توسط متقاضی ، مستقیما به کشور آلمان برده می‌شود و در یک حساب بانکی جدید گذاشته خواهد شد که این حساب توسط دولت آلمان ، بلوکه می‌شود و هرماه فقط میتواند مبلغ ۶۸۰ یورو از ان حساب برداشت نماید. بدیهی است افتتاح حساب در کشور آلمان براحتی پس از ورود به کشور و ثبت نام در دانشگاه مقدور بوده و به عهده ی شخص متقاضی می باشد .
۴-    سایر مدارک مورد نیاز :
شناسنامه و پاسپورت متقاضی
سند ازدواج یا سند طلاق (در صورت وجود)
رزومه ی متقاضی (متقاضی بایستی یک فرم از سوابق خود و علت تحصیلش را که اصطلاحا (CV) خوانده میشود تکمیل نماید)
متقاضی بایستی یک انگیزه نامه مبنی بر علل تحصیل خود در کشور آلمان و اینکه چرا کشور آلمان را برای ادامه تحصیل انتخاب نموده است ارائه دهد.
نامه عدم سو پیشینه متقاضی در صورت نیاز
برگه اشتغال به تحصیل ( در صورت دانشجو بودن )
ارائه ی اصل یا ترجمه ی مدارک کلیه مقاطع تحصیلی به همراه ریز نمرات به زبان آلمانی (در حال حاضر کشور آلمان نیاز به ارائه مدرک ریز نمرات تمامی سال های دبیرستان و پیش دانشگاهی را دارد)
تمامی مدارک فوق حتماً باید به تأییدیه دادگستری و وزارت امور خارجه برسند.
مدارک ، بعد از ترجمه و اخذ پذیرش باید به سفارت آلمان رفته و تأیید شوند و پس از تایید برای بعضی از دانشگاه ها در صورت نیاز دانشگاه DHL می گردد.

ثبت شرکت در چین

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با تشکیل گروه وکلای مهر و به کارگیری بیش از ۱۰۰ وکیل پایه یک دادگستری در سطح ایران و در سطح بین‌الملل آماده ی ارائه ی مشاوره حقوقی و قبول وکالت در تمامی زمینه ها می‌باشد. گروه وکلای مهر تحت سرپرستی محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری با بیش از ۱۵ سال سابقه قضایی و وکالت می باشد و یکی از موسسات حقوقی پیشرو در وکالت تخصصی در داخل و خارج از کشوراست. لذا شما عزیزان می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به آلمان و تحصیل پزشکی آلمان  با وکلای متخصص در این امر مشورت نمایید و از مشاوره کارشناسان ارشد و مشاورین متخصص امر مهاجرت در موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر بهره مند شوید.
نگارنده : الناز رحیمی_ کارشناس ارشد حقوق خصوصی

۵/۵ - (۱۱ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *