تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل پزشکی در آمریکا


امروز با بررسی شرایط تحصیل پزشکی در آمریکا با شما هستیم.

تحصیل پزشکی در امریکا همواره مورد توجه متقاضیان تحصیل در امریکا در سراسر دنیا است و بسیاری از افراد رویای آن را در سر می پرورانند.

اخذ پذیرش پزشکی در امریکا و به صورت کلی تحصیل در امریکا نسبت به سایر کشورها شرایط نسبتا سختی دارد و معمولا متقاضی باید رزومه تحصیلی قوی و یا مدرک زبان انگلیسی با سطح بالایی را جهت اخذ پذیرش دردانشگاه های امریکا ارائه دهد.

البته که طی کردن این مسیر می‌تواند متقاضی را به بالاترین کیفیت و سطح علمی و بهترین موقعیت های شغلی و جایگاه اجتماعی در دنیا نائل آورد.

نکات مهم تحصیل رایگان پزشکی در آمریکا

  • آیا سوال شما در خصوص تحصیل پزشکی در امریکا است؟
  • آیا هزینه‌های تحصیل پزشکی در امریکا را می دانید؟
  • آیا می دانید جهت اخذ پذیرش پزشکی در امریکا چه شرایطی مورد نیاز است؟
  • آیا جهت اخذ پذیرش پزشکی امریکا ، مدرک زبان مورد نیاز است؟
  • آیا شما نیاز به موسسه حقوقی معتبر و متخصص درانجام خدمات پذیرش و ویزای تحصیل پزشکی امریکا دارید؟

در این نوشتار که توسط وکلا و کارشناسان ارشد موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان برای شما عزیزان فراهم گردیده است، سعی بر ان شده که به تمامی سوالات شما عزیزان، پاسخ داده شود.

سرمایه گذاری در آمریکا

شرایط لازم جهت اخذ پذیرش تحصیل پزشکی در امریکا

اولین شرط لازم جهت اخذ پذیرش پزشکی در امریکا برای متقاضی، داشتن مدرک دیپلم کامل متوسطه و همچنین مدرک پیش دانشگاهی و پاسپورت است.

دومین شرط لازم جهت اخذ پذیرش پزشکی در امریکا، داشتن مدرک زبان حداقل آیلتس ۶ یا تافل بالای ۸۰ است.

لازم به ذکر است که برخلاف کشورهای دیگر که متقاضی پس از گذراندن دوره ای کوتاه مدت با موفقیت در آزمون ورودی و یا بدون آزمون ورودی، می‌تواند وارد رشته پزشکی شود، شرایط ورود به دانشگاه های پزشکی امریکا کاملا متفاوت است.

راه ورود به رشته های علوم پزشکی در آمریکا

به این ترتیب که جهت اخذ پذیرش پزشکی در امریکا، متقاضی می‌بایست ابتدا در یکی از رشته های علوم پایه مانند فیزیک، شیمی و بیوشیمی، بیولوژی و زیست شناسی و…. در مقطع لیسانس پذیرش بگیرد و موفق به گذراندن دوره ۴ ساله لیسانس در یکی از رشته های علوم پایه مرتبط با پزشکی در امریکا شود.

لازم به ذکر است که دوره ۴ ساله لیسانس طبق قوانین تحصیلی کشور امریکا، حتما باید در کشور امریکا طی شده باشد و اینکه متقاضی کدام یک از رشته های علوم پایه را انتخاب نماید، بسته به دانشگاه های پزشکی امریکا متفاوت است.

مراحل بعد از کارشناسی تا کسب عنوان پزشکی

پس از اخذ مدرک لیسانس در یکی از رشته های علوم پایه مرتبط با پزشکی در امریکا، متقاضی می‌بایست در دوره های ۲ ساله آمادگی جهت آزمون ورودی پزشکی امریکا، به نام دوره IB شرکت نماید، و پس گذراندن این دوره، شرایط لازم جهت شرکت در آزمون پزشکی امریکا را کسب می کند.

برنامه خود اشتغالی کانادا

پس از اخذ مدرک لیسانس ۴ ساله در رشته های علوم پایه و گذراندن دوره ۲ ساله IB در امریکا، متقاضی می‌بایست جهت ورود به دانشگاه های پزشکی امریکا، در آزمون ورودی پزشکی امریکا که همان MCATنامیده می‌شود، شرکت نماید.

پس از قبولی شخص در آزمون ورودی پزشکی امریکا (MCAT) متقاضی می‌تواند وارد دانشگاه های پزشکی امریکا شود و تحصیل پزشکی خود را در امریکا آغاز نماید.

طول دوره تحصیل پزشکی در امریکا در دوره لیسانس معمولا شش یا هفت سال به طول می انجامد و دانشجوی پزشکی در امریکا پس از گذراندن این دوره شش یا هفت ساله موفق به اخذ مدرک دکترای عمومی در رشته پزشکی می‌شود.

پس از فارغ التحصیلی دررشته عمومی پزشکی، متقاضی امکان شرکت در دوره های تخصصی پزشکی را خواهد داشت.

هزینه‌های تحصیل پزشکی در امریکا

هزینه شهریه در دانشگاه های پزشکی امریکا ائم از دولتی و خصوصی از حدود ۳۵۰۰۰ دلار در سال آغاز و تا ۵۰۰۰۰ دلار می‌رسد.

عموما دانشگاه های دولتی برای دانشجویان بین‌المللی ظرفیت بسیار کمی دارند و اخذ پذیرش از این دانشگاه ها بسیار سخت می‌باشد.

همچنین هزینه‌های اقامت و خورد و خوراک دانشجو در کشور امریکا ماهانه حدود ۱۰۰۰ دلار است و بدیهی است که دانشجو می‌بایست هزینه‌های بالایی را جهت تحصیل متقبل شود.

اما این شرایط در خصوص تحصیل پزشکی در کشور های اروپایی وجود ندارد و معمولا دانشجویان بین‌المللی با وجود شرایط دشوار امریکا و تحمل هزینه‌های بالا، تحصیل پزشکی در کشورهای اروپایی را ترجیح می دهند.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش پزشکی امریکا و دریافت ویزا

شناسنامه متقاضی

مهاجرت غیر قانونی به آمریکا

پاسپورت متقاضی

مدرک دیپلم همراه با ریز نمرات

مدرک پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات

گواهی اشتغال به تحصیل در صورت دانشجو بودن

گواهی عدم سوء پیشینه متقاضی

نامه تمکن مالی جهت ارائه به سفارت امریکا (در حساب به نام متقاضی که حدود ۳۰۰۰۰ دلار است)

با توجه به اینکه کشور امریکا در حال حاضر در ایران سفارت ندارد، وقت سفارت متقاضی می‌بایست در یکی از کشورهای ارمنستان یا انکارا، دبی و غیره اخذ شود.

همچنین کلیه مدارک فوق می‌بایست به زبان انگلیسی ترجمه و ممهور به مهر وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه گردد.

وکیل رسمی مهاجرت به آمریکا

گروه وکلای مهر تحت سرپرستی محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری با بیش از ۱۵ سال سابقه قضایی و وکالت می باشد و یکی از موسسات حقوقی پیشرو در وکالت تخصصی در داخل و خارج از کشور است.

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ با دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با مدیر دفتر محمدرضا مهری با شماره همراه زیر امکان پذیر است.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

۵/۵ - (۱۰ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *