تحصیل پزشکی در بلژیک


تحصیل پزشکی در بلژیک

بلژیک را بیشتر بشناسیم

کشور بلژیک در غرب اروپا واقع شده است و یکی از اعضای اتحادیه اروپا می‌باشد. پایتخت کشور بلژیک ، شهر بروکسل است. بلژیک با کشورهای هلند، آلمان ، لوکزامبورگ و فرانسه همسایه است. حدود 60% از مردم بلژیک به زبان هلندی صحبت می کنند و 40% از مردم در مناطق جنوبی کشور بلژیک ، به زبان فرانسوی صحبت می کنند و در پایتخت ان، شهر بروکسل و در نهادهای دولتی هر دو زبان هلندی و فرانسوی رایج است. بلژیک کشوری پادشاهیست و دو وجهه ملی و دموکراسی مجلسی دارد که پس از جنگ جهانی دوم به یک اتحادیه تبدیل شده است. بلژیک جزء معدود کشورهایی است که رای دادن در ان اجباریست. در بلژیک نیمی از مردم خود را متعلق به کلیسای کاتولیک می دانند و مسیحی هستند و دین اسلام دومین دین کشور بلژیک به حساب می‌آید. تراکم جمعیت بلژیک 342 نفر در هر کیلومتر است که بعد از هلند ، یکی از بالاترین تراکمات جمعیت را در اروپا دارد. پر جمعیت ترین شهر بلژیک ، بروکسل است. کشور بلژیک در قلب یکی از صنعتی ترین مناطق جهان قرار دارد و صنعت فولادسازی بلژیک ، تا کنون رکورد های اقتصادی بسیاری را ثبت کرده است. بلژیک دارای اقتصادی باز است و عمدتا به صنعت بازرگانی خارجی وابسته است. واردات عمده کشور بلژیک عبارتند از ماشین آلات، تولیدات غذایی، الماس خام، مواد شیمیایی، نفت خام و تولیدات نفتی و همچنین صادرات عمده بلژیک شامل اتومبیل، آهن و فولاد، غذا و تولیدات غذایی ، الماس پرداخته، پلاستیک، تولیدات نفتی، منسوجات و فلزات غیر آهنی است.
بلژیک از جمله کشورهایی است که به دلیل کیفیت عالی نظام آموزشی، مورد استقبال بسیاری از افراد در سراسر دنیا قرار می گیرد. کشور بلژیک دارای دانشگاه های زیادی با رنکینگ بالای جهانی و همچنین سطح علمی بسیار خوب است و اشخاص زیادی خواهان تحصیل در بلژیک هستند.
آیا شما قصد ادامه تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در بلژیک را دارید ؟ آیا از شرایط لازم جهت تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی بلژیک اطلاعاتی دارید ؟ آیا می دانید با کسب چه شرایطی می توان در رشته پزشکی یا دندانپزشکی در کشور بلژیک ادامه تحصیل داد ؟ آیا می دانید جهت اخذ پذیرش در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در کشور بلژیک ، محدودیت سنی وجود دارد یا خیر؟ آیا می دانید برای تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در کشور بلژیک دانشجو یان می‌بایست چه شرایطی داشته باشند ؟
موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان تحت سرپرستی محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری، در تلاش ان است که با ارائه مقالات متعدد شما عزیزان را در خصوص تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در کشور بلژیک آشنا کند. اگر شما به دنبال دستیابی به اطلاعاتی در زمینه تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در بلژیک هستید ، می توانید با تماس و کسب اطلاعات از مشاورین وکارشناسان ارشد موسسه حقوقی مهر پارسیان ، به تمامی سوالات و ابهامات خود در خصوص تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در بلژیک ، مهاجرت تحصیلی به بلژیک ، شرایط اخذ پذیرش پزشکی در بلژیک و سایر راه‌های قانونی مهاجرت به بلژیک، وکیل مهاجرت به بلژیک و غیره ، اطلاعات کامل دریافت نمایید.
شرایط اخذ پذیرش و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کشور بلژیک:
تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در بلژیک به این صورت است که متقاضی پس از گذراندن دوره ی لیسانس دروس علوم پایه با شرکت و قبولی در آزمون ورودی کارشناسی ارشد پزشکی یا دندانپزشکی در بلژیک و کسب نمرات قابل قبول به خصوص در درس زبان می‌توانند وارد مقاطع بالاتر در این رشته شده و به دانشگاه های پزشکی بلژیک راه یابند. شرایط مورد نیاز جهت اخذ پذیرش در متن ذیل به اختصار توضیح داده خواهد شد :
1- لزوم ارائه مدرک زبان انگلیسی :
بلژیک از جمله کشورهایی است که جهت ادامه تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی و همچنین سایر رشته ها ، ارائه مدرک زبان انگلیسی را الزامی می داند. بنابراین برای پذیرش در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در بلژیک متقاضی می‌بایست مدرک زبان انگلیسی معادل آیلتس 6.5 و یا در مقاطع بالاتر آیلتس 7 به بالا ، ارائه دهد در غیر این صورت امکان اخذ پذیرش متقاضی جهت تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی کشور بلژیک وجود ندارد.
2- آزمون ورودی پزشکی و دندانپزشکی در بلژیک:
متقاضیان تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در بلژیک می‌توانند پس از گذراندن دوره های لیسانس و آموزش دروس علوم پایه مربوط به پزشکی و دندانپزشکی، در آزمون ورودی پزشکی بلژیک ، شرکت نمایند و پس از قبولی در آزمون ورودی مربوطه ، می‌توانند وارد دانشگاه های پزشکی بلژیک شوند و به مقاطع بالاتر ( فوق لیسانس و دکتری ) راه یابند.
3- محدودیت سنی جهت اخذ پذیرش پزشکی و دندانپزشکی در بلژیک :
متقاضیان تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در بلژیک می‌توانند حداکثر تا سن 23 سالگی برای ورود به کالج های کشور بلژیک جهت تحصیل و آمادگی آزمون ورودی رشته پزشکی و دندانپزشکی اقدام نمایند.
طول دوره ی تحصیل در رشته پزشکی در بلژیک ، 6 سال و طول دوره دندانپزشکی در این کشور 5 سال می‌باشد.
4- هزینه‌های زندگی و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلژیک :
هزینه‌های تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلژیک در طول یک سال تحصیلی ، حدود 8000 تا 12000 یورو می‌باشد. دانشجو یان بین‌المللی در کشور بلژیک در هر هفته حدود 20 ساعت اجازه کار قانونی دارند. به صورت میانگین هزینه‌های اقامت و خورد و خوراک یک دانشجو در بلژیک ، ماهانه حدود 600 الی 800 یورو است.
5- مدارک مورد نیاز جهت تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در بلژیک :
مدرک دیپلم همراه با ریز نمرات
مدرک پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات
اصل پاسپورت متقاضی
گواهی سلامت پزشکی
گواهی عدم سوء پیشینه
وکیل مهاجرت تحصیلی به بلژیک :
اگرشما نیز مایل به ادامه تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در کشور بلژیک هستید ، می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به بلژیک ، اخذ ویزای تحصیلی و اقامت دائم بلژیک ، با وکیل متخصص مهاجرت به کشور بلژیک در موسسات حقوقی معتبر مشورت نمایید. موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با تشکیل گروه وکلای مهر و به کارگیری وکلای پایه یک دادگستری در سطح ایران و در سطح بین‌الملل آماده ی ارائه مشاوره حقوقی و قبول وکالت در تمامی زمینه ها می‌باشد. گروه وکلای مهر تحت سرپرستی محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری با بیش از 15 سال سابقه قضایی و وکالت می باشد و یکی از موسسات حقوقی پیشرو در وکالت تخصصی در داخل و خارج از کشور است. لذا شما عزیزان می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به کشور بلژیک و تحصیل پزشکی بلژیک با وکلای متخصص در این امر مشورت نمایید و از مشاوره رایگان تلفنی و در صورت لزوم ، مشاوره حضوری کارشناسان ارشد و مشاورین متخصص در امر مهاجرت در موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان بهره مند گردید.
نگارنده : الناز رحیمی _ کارشناس ارشد حقوق خصوصی

5/5 - (10 امتیاز)
چگونه چک خود را نقد کنیم؟

3 دیدگاه

  • با سلام و احترام اگر کاردانی یا کارشناسی حسابداری بازرگانی داشته باشم میتونم بدون دیپلم نظری و پیش دانشگاهی(با مدرک فنی حرفه ای) برای پزشکی بلژیک اقدام کنم؟ در ابتدا باید چه مبلغی بابت تمکن مالی برای اخذ ویزای پزشکی داشته باشیم؟ ممنون

  • سلام.فارغ التحصیل دانشگاه ULB بروکسل/بلژیک هستم.(با اجازه کار و سابقه کار چند ساله). خواستم در مورد کار در ترکیه راهنمایی کنید.
    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *