تحصیل پزشکی در روسیه

تحصیل پزشکی در روسیه

تحصیل پزشکی در روسیه


امروز با موضوع تحصیل پزشکی در روسیه با شکا هستیم.

روسیه یکی از پهناورترین کشورهای جهان است که در شمال اوراسیا قرار دارد. روسیه با ۱۴ کشور آسیایی و اروپایی مرز زمینی دارد و با اقیانوس آرام شمالی، اقیانوس منجمد شمالی، دریای خزر، دریای سیاه و دریای بالتیک مرز آبی دارد. پایتخت روسیه مسکو است و کشور روسیه نهمین کشور پر جمعیت دنیا به حساب می‌آید.

زبان رسمی روسیه زبان روسی است ولی ۲۷ زبان دیگر در مناطق دیگر این کشور یعنی جمهوری ها و مناطق خودگردان ان وجود دارد.

روسیه کشوری پیشرفته و فرهنگ فنی دارد و نویسندگانی از جمله تولستوی و داستایوفسکی از کشور روسیه برخاسته اند. واحد پول روسیه روبل است.

نکات مهم در بررسی تحصیل پزشکی در روسیه

  • آیا سوال شما در خصوص تحصیل پزشکی در روسیه است؟
  • آیا در خصوص هزینه‌های تحصیل پزشکی در روسیه سوال دارید؟
  • آیا تحصیل پزشکی در روسیه آزمون ورودی دارد؟
  • آیا برای تحصیل پزشکی در روسیه مدرک زبان مورد نیاز است؟
  • آیا می دانید معتبرترین دانشگاه های پزشکی در روسیه کدامند؟
  • آیا شرایط ثبت نام در  دوره پات فک در روسیه را می دانید؟
  • آیا مدرک پزشکی روسیه در ایران مورد تایید است؟
ویزای کار نیوزیلند

در این مقاله که توسط مشاورین و کارشناسان ارشد موسسه حقوقی داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان برای شما عزیزان به رشته تحریر درآمده است، در خصوص تحصیل پزشکی در روسیه می باشد و سعی بر ان شده که به تمامی سوالات شما عزیزان در باب مهاجرت تحصیلی به روسیه پاسخ داده شود.

بسیاری از دانش آموزان در کشور ما خواهان تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی هستند و به دلیل دشواری قبولی در کنکور و آزمون ورودی پزشکی در ایران، متقاضیان خواهان مهاجرت و تحصیل در سایر کشورها هستند و کشور روسیه یکی از کشورهای مورد علاقه متقاضیان جهت تحصیل پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی است.

شرایط لازم جهت تحصیل در رشته پزشکی در روسیه 

اشخاصی که علاقه مند به تحصیل در رشته پزشکی در روسیه هستند، می‌بایست ابتدا در دوره های پات فک در روسیه ثبت نام نمایند.

دوره پات فک دوره ای حدودا ۹ ماهه است که طی ان دانش آموزان دروس علوم پایه که جهت تحصیل پزشکی در روسیه مورد نیاز می باشد مانند فیزیک، شیمی، زیست شناسی، زبان و غیره را آموزش می بینند و جهت آزمون ورودی پزشکی در روسیه آماده می‌شوند.

لازم به ذکر است که تحصیل پزشکی در روسیه آزمون ورودی دارد و از شرایط لازم و حتمی جهت تحصیل در رشته پزشکی روسیه ، شرکت در دوره های پات فک و قبولی در آزمون ورودی پزشکی روسیه می‌باشد.

آزمون ورودی پزشکی در روسیه ۲ بار در سال برگزار خواهد شد و اگر دانش آموز در آزمون ورودی پذیرفته نشود، می‌تواند مجددا در آزمون شرکت نماید.

تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی هم امکان‌پذیر است که ممکن است تحصیل به زبان انگلیسی تا حدودی هزینه ی بیشتری نسبت به زبان روسی داشته باشد، اما این تفاوت هزینه چندان چشم گیر نیست و شاید حدود ۱۰۰۰ دلار بیشتر باشد.

دانشگاه دولتی رودن روسیه

در هر صورت متقاضی مختار است که انتخاب نماید دوره های پات فک را به زبان انگلیسی یا روسی انتخاب نماید. زیرا دوره پات فک در روسیه به هر دو زبان ارائه می‌شود.

اما توصیه ما به دانشجو یان این است که اگر در آینده قصد ادامه تحصیل و یا کار در کشور روسیه را دارند بهتر است دوره پات فک را به زبان روسی انتخاب نمایند زیرا در آینده جهت کار در بیمارستان های روسیه می‌تواند به دانشجو کمک کند.

متقاضی جهت شرکت در دوره های پات فک نیازی به مدرک زبان ندارد و شخص بدون مدرک زبان می‌تواند در این دوره ها ثبت نام نماید.

اما این به این معنا نیست که متقاضی دانش زبان نداشته باشد و باید تا سطح قابل قبولی به زبان انگلیسی مسلط باشد. در این دوره زبان هم یکی از دروسی است که به دانش آموز تدریس می‌شود.

در بعضی موارد ممکن است دانشگاه برای متقاضی پیش از شروع کلاسها پیش نیاز زبان انگلیسی یا روسی در نظر گیرد که در این صورت متقاضی بایستی حتما در تاریخ شروع کلاسهای پیش نیاز در کشور روسیه حضور داشته و درکلاس ها شرکت نماید.

هزینه‌های زندگی و تحصیل پزشکی در روسیه 

کشور روسیه از لحاظ هزینه‌های تحصیل و زندگی  نسبت به کشورهای اروپایی دارای هزینه‌های پایین تری می باشد و  به همین دلیل متقاضیان زیادی در سراسر دنیا مشتاق تحصیل در روسیه می‌باشند.

به طور کلی هزینه‌های تحصیل در روسیه با توجه به هر کالج و دانشگاه متفاوت است اما حدود هزینه‌های دوره پات فک روسیه برای مدت حدود ۶ تا ۹ ماه حدود ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ دلار است و هزینه تحصیل رشته پزشکی روسیه پس از ورود به دانشگاه، حدود ۶۰۰۰ الی ۱۲۰۰۰ دلار در سال می‌باشد.

وکیل سرمایه گذاری در روسیه

در کشور روسیه دانشجو یان می‌توانند جهت تقلیل هزینه‌های زندگی خود از خوابگاه های دانشگاه استفاده نمایند. خوابگاه های کشور روسیه نیمه رایگان است و دانشجو می‌تواند با زندگی در خوابگاه ها، مقداری از هزینه‌های زندگی خود را بکاهد.

به طور کلی برای هزینه‌های اقامت و خورد و خوراک هر فرد در روسیه ، به طور متوسط حدود ۳۰۰ الی ۵۰۰ دلار در ماه کافی است که البته میزان هزینه‌های هر شخص نسبی است.

طول مدت تحصیل در رشته پزشکی عمومی

در روسیه ۶ سال، رشته داروسازی و دندانپزشکی ۵ سال است. یک سال تحصیلی در روسیه ۱۰ ماه و هر سال تحصیلی ان ۲ ترم می باشد و شروع سال تحصیلی ۱ سپتامبر / ۳۰ ژوئن است.
در حال حاضر، مدرک دانشگاه های روسیه در رشته پزشکی، در کشور ایران به صورت مشروط مورد تایید است و لازم است پس از فارغ التحصیلی، در کشور ایران مدرک خود را معادلسازی نمایند و با شرکت در آزمون مربوطه مدرک خود را به تایید برسانند.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش پزشکی در روسیه 

•    شناسنامه ی متقاضی
•    پاسپورت متقاضی ( در صورتی که پاسپورت قدیمی موجود است ارائه ان به سفارت الزامی می باشد )
•    ارائه ی اصل و ترجمه ی مدارک کلیه مقاطع تحصیلی به همراه ریز نمرات
•    ارائه ی برگه ی سلامت آزمایش HIV
•    در خصوص نامه بانکی برای اخذ ویزای کشور روسیه ، موکل می‌بایست مبلغ ۱۵هزار دلار به مدت یک هفته قبل از وقت سفارت در حساب بانکی خود دست نخورده داشته باشد و در طول یک هفته ذکر شده ، این مبلغ نباید از ۱۵هزار دلار کمتر شود اما بیشتر شدن این مبلغ بلا مانع است.

تحصیل در روسیه

وکیل مهاجرت تحصیلی روسیه

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ با دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با مدیر دفتر محمدرضا مهری با شماره همراه زیر امکان پذیر است.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

۵/۵ - (۱۲ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *