تولد فرزند در سوئد


امروز با موضوع تولد فرزند در سوئد با شما هستیم.

در مورد بحث تابعیت از طریق خاک و خون در حقوق بین الملل بحث های زیاد و مفصلی انجام شده  است. هم اکنون برای ورود به کشورهای مختلف و اخذ تابعیت از ان ها، راه هاى گوناگونی وجود دارد اما به صورت کلی واژه تابعیت و زیر شاخه های ان در مورد تبعه و اتباع مقیم هر کشور یا خارج از ان کشور از موضوعات مهم حقوق بین الملل خصوصی می باشد.

دفتر وکالت محمد رضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی مهاجرت در تهران، به بررسی قوانین اخذ تابعیت سوئد از طریق تولد فرزند پرداخته و پاسخگوی سوالات عزیزان در موضوع تولد فرزند در سوئد خواهد بود.

نکات مهم تولد فرزند در سوئد

آیا شما قصد مهاجرت به سوئد را دارید؟

آیا خواهان اخذ تابعیت سوئد از طریق تولد فرزندتان هستید؟

آیا می خواهید اقامت و تابعیت کشور سوئد را به دست آورید؟ آیا می دانید راه‌های مهاجرت به سوئد چیست؟

آیا اخذ اقامت کشور سوئد از طریق تولد فرزند، امکان‌پذیر است؟

آیا با سیستم خاک و خون در کشورهای اروپایی آشنا هستید؟

نیازمندی‌های سوئد

مهاجرت به سوئد از راه تولد فرزند

در مقاله حاضر که توسط مشاورین و کارشناسان ارشد موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان برای شما عزیزان تهیه گردیده، سعی بر ان شده است که به تمامی سوالات شما عزیزان در خصوص تولد فرزند در سوئد و سیستم خاک و خون کشور سوئد در حقوق بین‌الملل، پاسخ جامع داده شود.

کشور سوئد در شمال اروپا در شبه جزیره اسکاندیناوی واقع شده است که از سمت غرب با کشور نروژ ، از شمال با کشور فنلاند و از سمت جنوب غربی با کشور دانمارک همسایه است. پایتخت کشور سوئد، استکهلم است.

کشور سوئد با وسعت ٩۶۴.۴۴٩ کیلومتر مربع ششمین کشور اروپا به حساب می آید. جمعیت کشور سوئد حدودا ١٠میلیون نفر است که ٨ میلیون ان را سوئدی ها تشکیل میدهند. ٨۵٪‏ مردم سوئد در نواحی شهری زندگی میکنند.

در زمآن‌های گذشته کشور سوئد یکی از فقیرترین کشورها در حوزه اروپا به حساب می آمد اما به یکباره دوران رشد اقتصادی این کشور تحول پیدا کرد، به گونه ایی که با بالا رفتن درآمد خالص این کشور، دوران شکوفایی اقتصادی سوئد پدید آمد. طوری که در حال حاضر نرخ تورم در سوئد تنها ۴٪‏می باشد. به همین دلیل گشاده جمعیت زیر خط فقر در سوئد بسیار نادر است.

آمار اعلام شده در خصوص نرخ بیکاری در کشور سوئد تنها ۶٪‏ می باشد که این امر باعث شده کشور سوئد از نظر شرایط اقتصادی و اجتماعی خواستگاه بسیاری از اشخاص در دیگر کشورهای دنیا قرار بگیرد.

فرزندانی که در سوئد متولد می شوند بر اساس تابعیت والدینشان، تابعیت  دریافت می کنند. بنابراین اگر والدین فرزند مقیم یکی از کشورهای بیرون از اتحادیه اروپا باشند بایستی برای مجوز اقامت برای فرزندشان درخواست بدهند و فرزند اغلب مجوز یکسانی شبیه والدینشان دریافت می کند.

تحصیل دندانپزشکی در سوئد

فرزندان متولد در سوئد پس از آپریل ٢٠١۵

اگر فرزندتان پس از ١ آپریل ٢٠١۵ در سوئد متولد شود،  معمولا تبعه سوئدی محسوب خواهد شد اگر :

  • یکی از والدین فرزند، تبعه ی کشور سوئد باشد (مهم نیست که فرزند در خاک سوئد یا خارج سوئد متولد شده باشد).
  • یکی از والدین فوت شده که قبل از مرگش یک مقیم سوئدی بوده است.

کودکان متولد شده در سوئد قبل از ١ آپریل ٢٠١۵

فرزند متولد شده قبل از این تاریخ و بعد از ١ جولای ٢٠٠١ از خانمی که مقیم کشور سوئد باشد و همچنین پدر فرزند تبعه سوئد باشد، یک مقیم سوئدی به حساب خواهد آمد.

اگر والدین ازدواج نکرده باشند ابتدا بایستی رابطه زوجیت را ثابت نمایند و ان فرزند در زمان ازدواج ان ها متولد شده باشد. در این صورت به عنوان تبعه سوئد شناخته خواهد شد و به اداره مهاجرت اطلاع داده می‌شود.

اما زمانی که ان ازدواج ثبت نشده باشد نیازی به درخواست والدین برای اجازه اقامت فرزند نیست.

اگر متقاضی هنوز نامه ایی از اداره مهاجرت برای مجوز اقامت کودکش دریافت نکرده است می‌تواند از طرق ذیل اقدام نماید:

دریافت مجوز اقامت برای فرزندانی که تابعیت سوئدی ندارند 

زمانی که اداره مهاجرت اعلامی از کودکی بدون تابعیت سوئدی که در سوئد متولد شده است دریافت کند، نامه ای به والدین میفرستد.

چگونه برای دریافت مجوز دریافت تابعیت فرزندان خود اقدام کنیم:

اگر متقاضی مقیم یکی از کشورهای شنگن نباشد و تابعیت سوئد را نداشته باشد بایستی برای مجوز اقامت و تابعیت فرزندان خود درخواست دهد .

مهاجرت پزشکان و پرستاران به سوئد

متقاضی میتواند به صورت انلاین برای مجوز تابعیت فرزند خود در خواست نماید. در مواردی متقاضی بایستی مبلغی برای درخواستش دریافت کند اگر فرزند یک پاسپورت داشته باشد متقاضی بایستی کپی های پاسپورت فرزندش و مدارک شناسایی و همچنین اعتبار پاسپورت فرزند را اگر اقامت کشور دیگری را دارا باشد الصاق نماید.

زمانی که والدین مقیم اتحادیه اروپا باشند

اگر متقاضی تبعه یکی از کشورهای اتحادیه اروپا باشد واجد صلاحیت گرفتن تابعیت است . اگر هر دو والدین حق تابعیت در سوئد را داشته باشند فرزندشان تبعه اتحادیه اروپاست و در این حالت نیاز به مکاتبه با اداره مهاجرت نیست.

اگر شما نیز اقامت یا تابعیت کشور سوئد را دارید و قصد دارید برای فرزند خود نیز تابعیت بگیرید، می توانید از مشاوره وکلای متخصص در امور حقوق بین‌الملل و مهاجرت بهره بگیرید.

همچنین اگر خواهان اخذ اقامت و تابعیت کشور سوئد را برای خود دارید، می توانید از طرق دیگر مانند ویزای تحصیلی سوئد، ثبت شرکت در سوئد و غیره اقدام نمایید.

وکیل مهاجرت به سوئد در تهران

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با تشکیل گروه وکلای مهر و به کارگیری وکلای پایه یک دادگستری در سطح ایران و در سطح بین‌الملل آماده ی ارائه مشاوره حقوقی و قبول وکالت در تمامی زمینه ها می‌باشد.

گروه وکلای مهر تحت سرپرستی محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری با بیش از ۱۵ سال سابقه قضایی و وکالت می باشد و یکی از موسسات حقوقی پیشرو در وکالت تخصصی در داخل و خارج از کشور است.

لذا شما عزیزان می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به کشور سوئد و مهاجرت به سوئد از طریق تولد فرزند ، ثبت شرکت در سوئد، مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج اخذ اقامت و تابعیت سوئد از طریق تولد فرزند و غیره با وکلای متخصص در این امر مشورت نمایید و از مشاوره رایگان تلفنی و در صورت لزوم مشاوره حضوری توسط کارشناسان ارشد و مشاورین متخصص در امر مهاجرت در موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان  بهره مند شوید.

دوره زبان در سوئد

شماره تماس وکیل مهاجرت به سوئد در تهران

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

دفتر وکالت محمد رضا مهری

۵/۵ - (۱۰ امتیاز)

۱۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *