ثبت شرکت در استونی


ثبت شرکت در استونی

شرایط ثبت شرکت در استونی – اقامت استونی – مهاجرت به استونی از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت در استونی، مورد توجه بسیاری از افرادی است که خواهان مهاجرت به کشورهای اروپایی هستند. با ثبت شرکت در استونی شما می توانید اقامت دائم یکی از کشورهای حوزه شنگن را کسب نمایید. آیا شما قصد مهاجرت به استونی از طریق ثبت شرکت را دارید؟ آیا راه‌های مهاجرت به استونی را می دانید؟ آیا با قوانین ثبت شرکت در استونی آشنا هستید؟ آیا می دانید برای مهاجرت به استونی از طریق ثبت شرکت می‌بایست چه شرایطی داشته باشید؟ شرایط ثبت شرکت در استونی و مهاجرت به استونی از طریق ثبت شرکت چیست؟ آیا می خواهید اقامت و تابعیت کشور استونی را کسب نمایید؟ یا می دانید شرایط سرمایه گذاری در کشور استونی چگونه است؟ در مقاله حاضر که توسط کارشناسان ارشد و مشاورین موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان برای شما عزیزان نگارش شده است، سعی بر ان شده که اطلاعات کامل در خصوص ثبت شرکت در استونی، مهاجرت به استونی، راه‌های اخذ اقامت و تابعیت استونی خدمت شما عزیزان ارائه شود.

قوانین ثبت شرکت در استونی :

برای ثبت شرکت در استونی امکان ثبت نام دو نوع شرکت وجود دارد :

  1. ثبت شرکت سهامی در استونی (Aktsiaselts، AS)
  2. ثبت شرکت با مسئولیت محدود در استونی (Osaühing، OÜ)

شرایط لازم جهت ثبت شرکت سهامی در استونی :

برای ثبت شرکت ها از هر دو نوع افراد حقیقی یا حقوقی، ساکنان و غیر ساکنان استونی مورد نیاز است. آدرس قانونی شرکت ثبت شده باید در قلمرو جمهوری استونی باشد. همچنین انتقال شرکت ثبت شده در استونی به حوزه دیگر غیر ممکن است.

ثبت شرکت و کارآفرینی در کانادا

حداقل سرمایه مجاز جهت ثبت شرکت سهامی در استونی 5000 یورو است. مقدار حداقل ارزش سهام یک یورو است. هر سهام می‌تواند ارزش یکسان یا متفاوت داشته باشد. هر سهامدار می‌تواند یک سهم داشته باشد. در صورت کسب سهام اضافی توسط سهامداران ارزش یک سهم به ترتیب افزایش می یابد. سهام به سهامداران، حق شرکت در مدیریت شرکت ثبت شده در استونی و توزیع سود و دارایی شرکت را می‌دهد.

با ثبت شرکت سهامی در استونی، تصمیم گیری سهامداران در جلسات پذیرفته می‌شود. هیئت مدیره، مجمع سهامداران را برای تصویب گزارش سال مالی و توزیع سود سهام و مواردی که توسط قانون تعیین می‌شود تشکیل می‌دهد. در جلسه تصمیمات سهامداران پذیرفته می‌شود اگر بیش از نیمی از آراء سهم در جلسه حضور داشته باشند.

هیئت مدیره فعالیت های روزانه شرکت را انجام می دهند. اعضای هیئت مدیره مجبور نیستند سهامدار باشند. عضو هیئت مدیره به مدت پنج سال انتخاب می‌شود و توسط سهامداران اخراج می‌شوند. حداقل تعداد اعضای هیئت مدیره یک نفر است.

در ثبت شرکت استونی، پرداخت های شرکت به سهامداران می‌تواند از سود خالص یا درآمد سالانه یک سال در سال های کاری قبلی صورت گیرد. سهامدار بخشی از سود (سود سهام) را به نسبت هزینه سهم خود دریافت می کند.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در استونی:

حداقل تعداد مالکین برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در استونی یک نفر است.

حداقل سرمایه مجاز در ثبت شرکت با مسئولیت محدود در استونی 25000 یورو است. حداقل قیمت سهام 0،10 یورو می‌باشد. سهام باید در مرکز ثبت اوراق بهادار استونی ثبت شود. حقوق سهام ثبت شده، متعلق به شخص تعیین شده به عنوان سهامدار است.

مهاجرت کاری به استونی

در شرکت با مسئولیت محدود “AS” در استونی، سهامداران حقوق را در جلسه عمومی سهامداران، تعیین می کنند. جلسات عمومی بعدی یک بار در سال برگزار می‌شود. مجمع عمومی می‌تواند تصمیمات را تصویب کند اگر بیش از نیمی از آراء سهم در جلسه حاضر باشند.

هیئت مدیره فعالیت روزانه شرکت را انجام می‌دهد. عضو هیئت مدیره موظف است که سهامدار باشد. همچنین شورا اعضای هیئت مدیره را برای مدت 5 سال انتخاب می کند. حداقل تعداد اعضای هیئت مدیره یک نفر است.

در ثبت شرکت استونی شورا باید از 3 نفر تشکیل شود. اعضای شورا می‌توانند ساکنین هر کشوری باشند. سهامداران می‌توانند عضو شورا باشند، اما اعضای هیئت مدیره نمی‌توانند در یک زمان عضو شورا باشند. شورا فعالیت تجاری شرکت با مسئولیت محدود “AS” استونی را برنامه ریزی می کند، مدیریت ان را سازماندهی می کند و بر فعالیت هیئت مدیره نظارت می کند. مجمع عمومی اعضای شورا را انتخاب و اخراج می کند. تصمیم شورا در صورت پذیرش بیش از نیمی از اعضای شرکت کننده در جلسه، پذیرفته خواهد شد.

شرکت با مسئولیت محدود در استونی، مسئولیت کامل تعهدات و تمام دارایی های شرکت را بر عهده دارد.

همچنین ثبت شرکت در استونی، به بیزنس پلن یا طرح توجیهی فعالیتی که قصد راه اندازی ان را دارید، نیاز دارد. یعنی شما قصد دارید چه فعالیتی را در کشور استونی انجام دهید؟ آیا ثبت شرکت در استونی با این طرح می‌تواند برای شما سود آور باشد یا خیر؟ آیا منجر به کارآفرینی در استونی خواهد شد یا خیر؟ چه میزان سرمایه برای ثبت شرکت در استونی در نظر گرفته اید؟ محل شرکت شما در کدام نقطه از استونی قرار است باشد؟ و غیره. این ها مسائلی هستند که در بیزنس پلن یا طرح توجیهی فعالیت شما باید درج شود.

تحصیل رایگان در اتریش

مالیات شرکت های استونی :

از تاریخ 1 ژانویه 2015، نرخ مالیات بر درآمد جدید 20 درصد تعیین شده است.

نرخ مالیات بر ارزش افزوده در استونی 20٪ است. مالیات بر ارزش افزوده بر فروش کالاها و ارائه خدمات در قلمرو استونی و همچنین کالاها و خدمات وارد شده به استونی اعمال می‌شود. در موارد خاص نرخ مالیات بر ارزش افزوده 9٪ (کتاب ها، داروها، بلیط ها برای کنسرت ها) و در سایر موارد (صادرات کالا و خدمات از استونی) 0٪ است.

مالیات بر ارزش افزوده در مورد فروش کالا در قلمرو گمرک یا در قلمرو اتحادیه اروپا اعمال نمی‌شود.

حسابرسی شرکت های ثبت شده در استونی :

با ثبت شرکت در استونی، حسابداری و حسابرسی و ارائه گزارش مالی وکارکرد سالانه شرکت لازم می‌شود. پس از پایان سال کسب و کار، هیئت مدیره گزارش حسابرسی سالانه و گزارش فعالیت های تجاری را طبق قانون حسابداری مالی گزارش می‌دهد که باید به حسابرس ارائه شود. گزارش مالی کسب و کار سال که توسط مجمع عمومی تصویب شده است، باید از تاریخ پایان کسب و کار، حداکثر تا 6 ماه از تاریخ ثبت شرکت ارائه شود.

مجوز افتتاح حساب بانکی با ثبت شرکت در استونی :

ثبت شرکت در استونی، مجوز افتتاح حساب در استونی را به شما می‌دهد. شرکت های ثبت شده در استونی در حال حاضر دارای حساب های بانکی در یکی از بانک‌های محلی هستند. لازم است فقط یک حساب کاربری برای شرکت ثبت شود.

ثبت شرکت در استونی می‌تواند پس از مدت 3 الی 5 سال ضمن رعایت شرایطی منجر به اخذ اقامت استونی شود. مدت زمان به انجام رسیدن پرونده شما در ایران در خصوص ثبت شرکت در استونی ، می‌تواند در بازه زمانی حدود 6 تا 9 ماه متغیر باشد.

تحصیل مهندسی سخت‌افزار در استونی

وکیل متخصص ثبت شرکت و سرمایه گذاری در استونی :

آیا شما نیز قصد ثبت شرکت در استونی را دارید؟ آیا به وکیل متخصص در خصوص ثبت شرکت در استونی نیاز دارید؟ آیا قصد دارید از طریق ثبت شرکت در استونی، اقامت دائم استونی و تابعیت استونی را به دست آورید؟ شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به استونی، ثبت شرکت و سرمایه گذاری در استونی با وکیل متخصص مهاجرت به استونی در موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان مشورت نمایید. این موسسه با تشکیل گروه وکلای مهر آماده ی ارائه مشاوره حقوقی و قبول وکالت در تمامی زمینه ها می‌باشد. گروه وکلای مهر تحت سرپرستی محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری با بیش از 15 سال سابقه قضایی و وکالت می باشد و یکی از موسسات حقوقی پیشرو در وکالت تخصصی در داخل و خارج از کشور است. لذا شما عزیزان می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر با وکلای متخصص در این امر مشورت نمایید و از مشاوره رایگان تلفنی و در صورت لزوم مشاوره حضوری توسط وکلا ، کارشناسان ارشد و مشاورین متخصص در امر مهاجرت در موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان  بهره مند شوید.

نگارنده: الناز رحیمی – کارشناس ارشد حقوق خصوصی

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *