ثبت شرکت در مالتا


ثبت شرکت در مالتا

قوانین ثبت شرکت در مالتا – اقامت از طریق ثبت شرکت در مالتا – شرایط ثبت شرکت در مالتا

ثبت شرکت در مالتا، یکی از راه‌های مهاجرت به کشورهای اروپایی است که اخیرا مورد توجه بسیاری از افراد در سراسر دنیا قرار گرفته است. قانون ثبت شرکت در مالتا در واقع بر اساس قانون ثبت شرکت انگلستان بنا شده است. اولین قانون ثبت شرکت در مالتا، “دستورالعمل مشارکت تجاری ” نامیده شده است که در سال ۱۹۹۵ با قانون جدید جایگزین شد. شرکت ها در مالت ملزم به ساختن سازه های خود با توجه به قانون جدید ثبت شرکت در مالت و ثبت نام ان هستند. از انجایی که مالتا بخشی از اتحادیه اروپا است، برخی از قوانین ثبت شرکت در مالتا نیز همانند سایر کشورهای عضو ، اصول دستورالعمل های اروپایی را دنبال می کنند. این قوانین در متن قانون ثبت شرکت در مالت ۱۹۹۵ یافت می‌شود. مالت در میان کشورهای پر رونق اتحادیه اروپا رتبه بندی شده و به عنوان یک اقتصاد پیشرفته توسط صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی، شناخته شده است. سرمایه گذاری در مالت مورد توجه سرمایه گذاران خارجی است. از زمان پیوستن به اتحادیه اروپا، مالت تغییرات قابل توجهی در رقابت جهانی داشته است. قدرت اقتصاد مالت از موقعیت استراتژیک، سیستم مالیاتی ، نیروی کار و مهارت های چند زبانه و توسعه مالی، گردشگری و فناوری اطلاعات حاصل می‌شود. مالت روابط اقتصادی قوی با کشورهای اتحادیه اروپا و همچنین کشورهای خارج از اتحادیه اروپا دارد، که ان را به عنوان مزیت بزرگ در سرمایه گذاری خارجی می دانند. دولت مالت به دلیل اهمیت به سرمایه گذاری خارجی برای رشد اقتصادی مالت، برنامه های مختلف و انگیزه های مالی و مالیاتی بسیاری را برای کارآفرینان خارجی از صنایع مختلف ، طراحی کرده است.

برنامه اخذ اقامت دائم مالتا

سرمایه گذاران خارجی که مایل به ثبت شرکت در مالت می‌باشند، باید از الزامات هر نوع ساختار ثبت شرکت در مالتا آگاهی داشته باشند و پس از ان تصمیم بگیرند و نوع کسب و کار را انتخاب نمایند که بهترین منافع را برای آن‌ها داشته باشد. به هر حال، شرکت های با مسئولیت محدود شایع ترین نوع شرکت در مالتا هستند، که به عنوان شرکت های خصوصی یا شرکت های دولتی به کار برده می‌شوند.

الزامات ثبت شرکت در مالتا برای سرمایه گذاران خارجی :

  • انواع شرکت های موجود جهت ثبت شرکت در مالت :

 

  • شرکت های مسئولیت محدود
  • مشارکت های محدود
  • مشارکت عمومی

ثبت شرکت خصوصی با مسئولیت محدود در مالتا، کارآمد ترین نوع راه اندازی کسب و کار در مالت است. طبق قانون شرکت های ملی مالت ، یک شرکت خصوصی با محدودیت سهام، باید حداقل ۱۳،۱۶۵ یورو سرمایه داشته باشد. با این حال، اگر سرمایه سهام از حداقل الزامات تجاوز نکند، باید شرکت ثبت شده با یک شریک ادغام شود ، در حالی که اگر از حداقل سرمایه سهام بیش از حد باشد، حداقل ۲۰٪ از مبلغ باید سپرده شود.

جهت ثبت شرکت خصوصی در مالتا متقاضی ملزم به داشتن حداقل دو سهامدار، یک مدیر، یک معاون شرکت و یک دفتر ثبت شده می‌باشد.

شرکت های مسئولیت محدود نیز ممکن است به عنوان شرکت های عمومی ثبت شوند. این نوع از شرکت نیاز دارد که حداقل دو سهامدار داشته باشد که سهام حداقل را تقریبا برابر ۴۶،۶۰۰ یورو اعلام کرده اند و حداقل ۲۵ درصد باید پس از ادغام شرکت پرداخت شود. در مقایسه با شرکت خصوصی، شرکت دولتی باید دارای حداقل دو مدیر باشد و سهام خود را در بورس اوراق بهادار مالتی (سهامی خاص) معامله کند.

خرید ملک در مالتا

ثبت شعبه شرکت در مالتا :

شرکت های خارجی نیز ممکن است شعبه های شرکت خود را در مالتا ثبت کنند ، در حالی که برای افرادی که به دنبال راهی ساده تر برای انجام کسب و کار در کشور هستند، مالکیت فردی بهترین گزینه است. کارشناسان ما در ثبت شرکت در مالت می‌توانند به شما در انتخاب نوع مناسب شرکت کمک کنند. شرکت خارجی باید همچنین ترازنامه شرکت، حساب سود و زیان و اظهارات حسابرسی را ثبت کند. هر گونه تغییری که در مقررات شرکت یا مؤسسه شرکت خارجی رخ می‌دهد، و نیز تغییرات مربوط به نمایندگان شرکت یا نماینده مجاز، باید به ثبت رسیده باشد.

این شعبه باید فعالیت های مشابه با شرکت مادر در سرزمین مالتی انجام دهد. این شرکت همچنین نیاز به رعایت قوانین مالتی برای ارائه صورت های مالی سالانه و همچنین اصول مالیاتی در کشور دارد.

اگر شرکت مادر بخواهد تمام فعالیت های خود را در مالت تمام کند، شعبه می‌تواند به عنوان شرکت دیگری در کشور محصور شود. تصمیم برای بستن شعبه باید یک ماه قبل از شروع ان به ثبت کننده ارسال شود.

بخش های بسیاری وجود دارند که شعبه های مالت ممکن است در ان فعالیت نمایند: داشتن سهام در شرکت های غیرمالی، نگهداری و اجاره کالا، بانکی، بیمه، سرمایه گذاری، فعالیت های تجاری با ساکنین یا غیر ساکنین. بسیاری از فعالیت های فوق در کشورهای دیگر ممنوع است.

ثبت شرکت های مشارکتی در مالتا :

شرکت های مشارکتی در مالتا تنها می‌تواند توسط دو طرف در یک پروانه مشارکت در مالت آغاز شود. قانون تجارت در مالتا دو نوع مشارکت را به رسمیت می شناسد: مشارکت عمومی و خصوصی. در صورت مشارکت عمومی ، اعضاء به طور مشترک و جدی مسئولیت بدهی و تعهدات شرکت مالت را به عهده خواهند داشت. مشارکت های محدود از یک شریک کلی و یکپارچه تشکیل می‌شود. شریک عمومی مسئولیت کامل بدهی ها و تعهدات شرکت را بر عهده خواهد داشت در حالی که شریک خصوصی به میزان مشارکت خود پاسخگو خواهد بود.

وکیل آنلاین برای اقامت اروپا

همچنین ثبت شرکت در مالتا، به بیزنس پلن یا طرح توجیهی فعالیتی که قصد راه اندازی ان را دارید، نیاز دارد. یعنی شما قصد دارید چه فعالیتی را در مالتا انجام دهید؟ آیا ثبت شرکت در مالتا با این طرح می‌تواند برای شما سود آور باشد یا خیر؟ آیا منجر به کارآفرینی در مالتا خواهد شد یا خیر؟ چه میزان سرمایه برای ثبت شرکت در مالتا در نظر گرفته اید؟ محل شرکت شما در کدام نقطه از خاک مالتا قرار است باشد؟ و غیره. این ها مسائلی هستند که در بیزنس پلن یا طرح توجیهی فعالیت شما باید درج شود و به تایید دولت مالتا برسد.

مزایای ثبت شرکت در مالتا و قراردادهای دو گانه مالیاتی :

مالت قراردادهای دوگانه مالیاتی را با ۷۰ کشور امضا کرده است تا از پرداخت مالیات دوگانه درآمد جلوگیری کند و مالیات کمتری را در مورد سود سهام و درآمد برای شرکت های خارجی که به طور غیرواقعی هستند، اما فعالیت های تجاری دارند، قرار دهد.

معاهدات مالی دوگانه، سرمایه گذاران خارجی را جهت ثبت شرکت و سرمایه گذاری در مالتا تشویق می کند و با تمام کشورها، از جمله کشورهای نو ظهور امضا می‌شوند. بسیاری از معاهدات در حال حاضر به اجرا در می آیند و برخی دیگر تنها امضا شده اند، اما هنوز به اجرا در نیامده اند. نمونه هایی از ان قراردادهایی با کوراکائو یا اوکراین است و همچنین معاهدات چندگانه ای که با آذربایجان، بوسنی و هرزگوین یا عمان منعقد شده است. مالت همچنین توافقنامه های مالیاتی با سایر کشورها امضا کرده است.

اخذ اقامت دائم مالتا

در اینجا چند مثال در مورد نحوه استفاده از مقررات معاهدات مالیاتی دوگانه وجود دارد : اگر یک موسسه به طور غیرمستقیم دارای حداقل ۲۵ درصد از سرمایه یک شرکت مالتی است که از اعضای ان ساکن کشور آلبانی، چین، فنلاند، آلمان، مجارستان، کره، کویت، لتونی، لوکزامبورگ یا هلند باشد ، مالیات بر سود سهام ۵٪ است، در حالی که در موارد دیگر ۱۵٪ است. شرکتی که حداقل ۲۵ درصد از سرمایه یک شرکت در دانمارک را دارد، هیچ مالیاتی برای سود سهام و همچنین ۱۵ درصد دیگر را در سایر موارد پرداخت نخواهد کرد.

یک شرکت مالتایی که با حداقل ۱۰٪ از سرمایه ای که توسط ساکنان فرانسه، لهستان، سوئد یا سوئیس تشکیل می گردد، معافیت مالیات بر سود سهام خواهد داشت. مالیات منصفانه برای منافع و حقوق و دستمزد از ۱۵٪ تجاوز نمی کند.

همانگونه که در معاهدات مالیات دوگانه مالت تعریف شده است در رابطه با شرکت ها، محل اقامت شرکت در مالت می‌تواند یک محل مدیریت، یک شعبه در مالت ، یک دفتر، کارخانه یا کارگاه و همچنین سایر موسسات مانند معادن، چاه های نفت یا گاز یا معادن باشد.

کشورها و حوزه های قضایی که معاهدات دوگانه مالیاتی با مالت را امضا کرده اند عبارتند از: آلبانی، استرالیا، اتریش ، بحرین، باربادوس، بلژیک، بلغارستان، کانادا ، چین، کرواسی، قبرس، جمهوری چک، دانمارک، مصر، استونی، فنلاند، فرانسه ، گرجستان، آلمان، یونان، گورنسی، هنگ کنگ، مجارستان، ایسلند، هند، ایرلند، جزیره من، ایتالیا، جرسی، اردن، کره، کویت، لتونی، لبنان، لیبی، لیختناشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ ، مالزی، موریس، مونتانگو، مراکش، هلند، نروژ، پاکستان، لهستان، پرتغال، قطر، رومانی، روسیه، سان مارینو، عربستان سعودی، صربستان، سنگاپور، اسلواکی، اسلوونی، آفریقای جنوبی، اسپانیا، سوئد، سوئیس، سوریه، تونس، ترکیه، متحده امارات متحده عربی ، بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و اروگوئه.

ویزای کار مالتا

همچنین ثبت شرکت در مالتا می‌تواند پس از گذشت مدتی حدود ۳ الی ۴ سال از ثبت شرکت، رعایت قوانین لازمه و پرداخت مالیات های تعیین شده به دولت مالت، منجر به اخذ اقامت دائم مالت شود.

وکیل متخصص ثبت شرکت در مالتا:

آیا شما نیز قصد ثبت شرکت در مالتا را دارید؟ آیا نیاز به دریافت اطلاعات کامل تری در خصوص ثبت شرکت مالتا دارید؟ آیا به وکیل متخصص در خصوص مهاجرت به مالت و ثبت شرکت در مالتا نیاز دارید؟ آیا قصد دارید از طریق ثبت شرکت در مالت ، اقامت دائم مالت و تابعیت مالت را به دست آورید؟ شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت شرکت و سرمایه گذاری در مالت با وکیل متخصص مهاجرت به مالت در موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان مشورت نمایید. این موسسه با تشکیل گروه وکلای مهر آماده ی ارائه مشاوره حقوقی و قبول وکالت در تمامی زمینه ها می‌باشد. گروه وکلای مهر تحت سرپرستی محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری با بیش از ۱۵ سال سابقه قضایی و وکالت می باشد و یکی از موسسات حقوقی پیشرو در وکالت تخصصی در داخل و خارج از کشور است. لذا شما عزیزان می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر با وکلای متخصص در این امر مشورت نمایید و از مشاوره رایگان تلفنی و در صورت لزوم مشاوره حضوری توسط وکلا ، کارشناسان ارشد و مشاورین متخصص در امر مهاجرت در موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان  بهره مند شوید.

نگارنده: الناز رحیمی کارشناس ارشد حقوق خصوصی

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *