خرید ملک در انتالیا


خرید ملک در انتالیا
جهت اخذ اقامت دائم ترکیه عده ای اخیرا خرید ملک در ترکیه را پیشنهاد می‌نمایند و این پیشنهاد به این دلیل می باشد که دولت ترکیه برای جذب سرمایه گذاران خارجی و تشویق ان ها برای سرمایه گذاری در پروژه های ساختمانی در ترکیه اخیرا به اتباع 183 کشور جهان همچنین شهروندان ایرانی اجازه خرید ملک در ترکیه را می‌دهد در حالی که در گذشته مطابق رفتار متقابل کشورها خرید ملک در ترکیه برای کشورهایی که اجازه خرید ملک در ان کشور را به شهروندان ترکیه نمی دادند ، امکان‌پذیر نبود.
آیا سوال شما این است که خرید ملک در انتالیا و اخذ اقامت دائم ترکیه برای شهروندان ایرانی امکان‌پذیر است؟ آیا با خرید ملک در انتالیا می توان اقامت دائم دولت ترکیه را به دست آورد؟ مدت اقامت با خرید ملک در انتالیا چقدر می باشد؟ خرید ملک در ترکیه چه مزایایی می‌تواند داشته باشد؟  خرید ملک در انتالیا و اخذ اقامت دائم ترکیه با تحصیل چه شرایطی امکان‌پذیر خواهد بود؟  اخذ اقامت دائم ترکیه مستلزم چه شرایطی است؟ پس از گذشت چه مدت زمانی در ترکیه امکان اخذ اقامت دائم وجود دارد؟ چه مراحلی باید طی شود تا به اخذ اقامت دائم ترکیه دست یافت؟ آیا با خرید ملک امکان تحصیل فرزندانمان در مدارس ترکیه امکان‌پذیر خواهد بود ؟ مالیات خرید ملک در ترکیه و مالیات بر در آمد در دولت ترکیه چگونه اعمال خواهد شد ؟ آیا امکان اقامت دائم ترکیه از طریق ازدواج وجود دارد؟ آیا امکان اقامت دائم ترکیه از طریق ثبت شرکت در ترکیه امکان‌پذیر خواهد بود؟

سرمایه گذاری در مجارستان

به شما عزیزان و سروران گرامی توصیه می کنیم مقاله ذیل که توسط مشاورین و کارشناسان ارشد موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان برای شما عزیزان نگارش شده است را با دقت مطالعه بفرمایید تا تمامی اطلاعات لازم وکافی را در خصوص خرید ملک در انتالیا و اخذ اقامت ترکیه به دست آورید.

اخذ اقامت دائم ترکیه:
دولت ترکیه در می 2014 برای اشخاصی که متقاضی خرید ملک در ترکیه هستند قوانین جدیدی وضع نمود. مطابق قوانین جدید دولت ترکیه مهلت اقامت اشخاصی که با خرید ملک در ترکیه خواستار اقامت در ترکیه می‌باشند یک سال می‌باشد.
نکته ای که در خصوص خرید ملک در ترکیه قابل توجه است این مطلب می باشد که اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک اقامت موقت ترکیه است. و در واقع بعد از ان که اقامت یک ساله فرد منقضی شد و به پایان رسید با این شرط که شخص هنوز صاحب ملک در ترکیه باشد و سند مالکیت به نام وی باشد می‌تواند این اقامت را برای یک سال دیگر تمدید نماید.
بنابراین اقامت در ترکیه با خرید ملک ، اقامت موقت یک ساله خواهد بود که مطابق شرایط خاص قابل تمدید خواهد بود و منجر به اخذ پاسپورت ترکیه و اقامت دائم ترکیه نخواهد شد.

اشخاصی که قصد اخذ اقامت دائم ترکیه را دارند به 3 طریق امکان‌پذیر خواهد بود:
1- اخذ اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت و سرمایه گذاری :  شرط مهم برای اخذ اقامت ترکیه از این روش بدین صورت است که شرکت ثبت شده باید 5 سال وداوم فعالیت داشته باشد و مالیات پرداخت کند. همچنین با این روش اشخاص هیچ امتیازی در خصوص بیمه پزشکی در ترکیه نخواهند داشت و باید به صورت آزاد هزینه‌های بیمه خود را پرداخت نمایند.
2- اخذ اقامت ترکیه از طریق ازدواج : اخذ اقامت دائم ترکیه از طریق ازدواج مستلزم شرایطی می باشد از جمله اینکه: الف ) ازدواج به هیچ عنوان نباید صوری باشد. ب)شخصی که ازدواج می خواهد با وی صورت بگیرد نباید پناهنده دولت ترکیه باشد ج) 3 تا 5 سال زمان می برد تا ازدواج آن‌ها به اقامت دائم منجر گردد.
3- اخذ اقامت ترکیه از طریق استخدام رسمی و پرداخت بیمه توسط کارفرما :  اخذ اقامت دائم ترکیه از این طریق مستلزم این است که شخص 5 سال مداوم به صورت رسمی در ترکیه اشتغال داشته باشد و حق بیمه دریافت نماید.

شرایط تبدیل اقامت پناهجویی به اقامت در ترکیه

بنابراین اخذ اقامت دائم ترکیه هرگز در یک مرحله صادر نمی‌شود و مستلزم جمع شرایط ذیل می باشد :
1-    با اقامت موقت شخص در ترکیه
2-    پس از طی مدت زمان حداقل 3 الی 6 سال و تمدید های 6 ماهه یا سالیانه
3-    استعلام سوابق متقاضی در طول اقامت شخص در ترکیه از پلیس دولت ترکیه و سایر ارگان های لازم
4-    بیمه شدن شخص در ترکیه
5-    ارسال مدارک شخص به انکارا و گذشت پروسه حدودا یک ساله از زمان ارسال مدارک
6-    موافقت دولت ترکیه و تایید شرایط فوق
از مزایای خرید ملک در انتالیا و اقامت موقت در ترکیه می توان به موارد ذیل اشاره نمود:
1-    امکان افتتاح حساب بانکی در ترکیه
2-    امکان ثبت نام فرزندان در مدارس ترکیه
3-    عدم نیاز به ورود و خروج از ترکیه جهت تمدید اقامت در ترکیه

علاوه بر نکاتی که در باب اخذ اقامت ترکیه با خرید ملک در ترکیه مطرح شد تشریح نکاتی چند نیز در خصوص نظام مالیاتی دولت ترکیه  قابل توجه می‌باشد. قوانین مالیاتی کشور ترکیه بسیار دقیق و پیچیده می باشد و بخش عظیمی از بودجه دولت ترکیه را مالیات تشکیل می‌دهد و یکی از مهم ترین موارد تشکیل دهنده مالیات در دولت ترکیه ، اخذ مالیات از مصرف سوخت و استفاده از خو درو است. اخذ مالیات بر در آمد در ترکیه 15 تا 40 % از در آمد هر فرد و دست کم 3 % خرید و فروش مستغلات می‌باشد.

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با تشکیل گروه وکلای مهر و به کارگیری بیش از 100 وکیل پایه یک دادگستری در سطح ایران و در سطح بین‌الملل آماده ی ارائه ی مشاوره حقوقی و قبول وکالت در تمامی زمینه ها می‌باشد. گروه وکلای مهر تحت سرپرستی محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری با بیش از 15 سال سابقه قضایی و وکالت می باشد و یکی از موسسات حقوقی پیشرو در وکالت تخصصی در داخل و خارج از کشور است. لذا شما عزیزان می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص خرید ملک در انتالیا و اخذ اقامت دائم ترکیه با وکلای متخصص در این امر مشورت نمایید و از مشاوره کارشناسان ارشد و مشاورین متخصص امر مهاجرت در موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی مهر پارسیان بهره مند شوید.
نگارنده : الناز رحیمی

5/5 - (12 امتیاز)

2 دیدگاه

  • سلام؛
    خسته نباشید.
    ببخشید اگر مردی ایرانی با سن بیش از 24 سال تابعیت ترکیه را کسب کند:
    1- آیا موظف به انجام خدمت سربازی در آن کشور خواهد بود؟ (با فرض معافیت از خدمت سربازی در ایران)
    2- آیا موظف به ترک تابعیت ایران خواهد بود؟ (نظر به عدم پذیرش تابعیت مضاعف در حقوق ایران)
    3- اکتسابی بودن تابعیت وی چه تأثیری بر حقوق سیاسی و اجتماعی در ترکیه خواهد داشت و در آن کشور از چه مشاغل احتمالی محروم خواهد بود؟
    4- آیا شما در زمینه ی اخذ تابعیت ترکیه نیز فعالیت می کنید؟
    بسیار سپاس گزارم./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *