دادسرای ویژه شهرداری و زمین خواری

دادسرای ویژه شهرداری و زمین خواری

دادسرای ویژه شهرداری و زمین خواری


بررسی صلاحیت دادسرای ویژه شهرداری و زمین خواری موضوع بحث امروز است.

تشکیل دادسرای ویژه شهرداری ها در  تهران که سابق بر این در دادسرای ناحیه ۷ تهران مستقر بود، با تجمیع دادسرای ویژه زمین خواری، و تبدیل به دادسرای واحد با عنوان دادسرای حفظ انفال و ثروت های عمومی و شهرداری ها، با تقسیم ناحیه داسرای تهران، به نام دادسرای ناحیه ۳۷ تهران، به عنوان یکی از معاونت های دادسرای عمومی و انقلاب تهران، آغاز به کار کرد.

شورای حفظ حقوق بیت المال که در اجرای منو یات رهبر جمهوری اسلامی ایران ، جهت حفظ حقوق بیت المال تشکیل گردید، ابتدا با راه اندازی دادسرای ویژه مبارزه با زمین خواری در دادسرای ناحیه ۳ تهران، به کلیه پرونده‌های تجاوز و تصرف اراضی دولتی، فروش اموال و املاک دولتی و به اصطلاح شایع، زمین خواری در قالب مبارزه با مفاسد اقتصادی، رسیدگی می نمود.

ماهیت دعاوی کیفری ملکی، علیه انفال و ثروت های عمومی، از قبیل جنگلها و مراتع ملی، تغییر کاربری اراضی زراعی، ساخت ویلا در اراضی ملی، در شهرهای دماوند، رودهن، پردیس و لواسان، باعث حساسیت بیش از حد به این جرایم و پیگیری جدی در دادسرای تخصصی گردید. جرایم ارتکابی مامورین شهرداری و تجاوز به اراضی دولتی در محدوده شهرها نیز، نیاز به دادسرای تخصصی شهرداری را جلوه گر نمود.

وکیل با سابقه قضاوت

با تجمیع دو دادسرای ویژه شهرداری ها و دادسرای ویژه زمین خواری و تشکیل دادسرای ناحیه۳۷ تهران ( دادسرای ویژه حفظ انفال و اموال عمومی و شهرداری ها) رسیدگی تخصصی در دادسرا انجام خواهد شد.

سوالات متداول درباره دادسراهای تخصصی تهران

  • دادسراهای تخصصی تهران، با چه هدفی تشکیل می‌شود؟
  • تعداد دادسراهای تخصصی تهران بر چه اساس تعیین می‌شود؟
  • دادسرای ویژه شهرداری و زمین خواری کجاست و از چه زمانی تشکیل شده است؟
  • صلاحیت دادسرای ویژه شهرداری و زمین خواری چه جرایمی هستند؟
  • آیا دادسرای ویژه شهرداری و زمین خواری در سایر شهرها نیز وجود دارد؟
  • مشاوره حقوقی درباره دادسرای ویژه شهرداری و زمین خواری چگونه است؟

گروه وکلای مهر، همکار موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مشاوره مستقیم وکلای پایه یک دادگستری، به سوالات شما درباره دادسرای وِیژه شهرداری و زمین خواری پاسخ می دهند.

دادسراهای تخصصی تهران

دادسرای ویژه جرایم پزشکی، دادسرای ویژه جرایم اقتصادی، دادسرای ویژه جرایم رایانه‌ای، دادسرای ویژه جرایم جنایی، دادسرای جرایم پولی و بانکی.

دادسرای انتظامی قضات، دادسرای ویژه اطفال، دادسرای ویژه مفاسد اجتماعی، دادسرای ویژه امنیت، دادسرای ویژه سرقت، دادسرای ویژه شهرداری و زمین خواری.

دادسرای ویژه قاچاق کالا و ارز، دادسرای ویژه راهور، دادسرای نظامی، دادسرای انقلاب، دادسرای ویژه کارکنان دولت و دادسرای فرهنگ و رسانه، از جمله دادسراهای تخصصی تهران هستند که بر اساس مجوز قانون آیین دادرسی کیفری و بنا به تشخیص رییس قوه قضاییه، تشکیل شده اند.

جرایم در صلاحیت دادسرای ویژه شهرداری و زمین خواری

دادسرای ویژه حفظ انفال و حقوق عمومی و شهرداری، یکی از دادسراهای تخصصی تهران است که به جرایم در حوزه اموال و املاک عمومی در مالکیت دولت، رسیدگی می‌نماید.

وکیل دادسراهای عمومی تهران

املاک دولتی، شامل انفال، جنگلها و مراتع، پارکها و فضای سبز و اموال عمومی دیگر هستند.

جرایمی از قبیل، تصرف عدوانی املاک دولتی، تخریب و تجاوز به منابع ملی، فروش املاک دولتی، تخریب جنگل و مرتع، تغییر کاربری اراضی زراعی بدون مجوز، ساخت بنا بدون مجوز در محدوده شهر، ساخت بنا بدون مجوز در حومه شهر، در صلاحیت دادسرای ویژه حفظ انفال و ثروت های عمومی و شهرداری می‌باشد.

رسیدگی به رانت های کلان در واگذاری املاک دولتی در قالب طرح های عمرانی و صنعتی، رسیدگی به جرایم مامورین سد معبر شهرداری تهران، رسیدگی به جرایم کارکنان و ماموران شهرداری، در مقام ضابط خاص دادگستری، و در کل، رسیدگی به تمامی جرایم شهرداران مناطق و نواحی تهران و کارکنان شهرداری تهران، درباره وظایف شغلی و حوزه ماموریتی، در صلاحیت دادسرای ویژه حفظ انفال و ثروت های عمومی و شهرداری می‌باشد.

دادسرای ویژه شهرداری و زمین خواری در میدان منیریه تهران واقع شده است.

در شهرستآن‌ها دادسرای ویژه شهرداری و زمین خواری وجود ندارد و دادسرای ویژه شهرداری و زمین خواری حسب ارجاع، امکان رسیدگی به پرونده‌های ملی را دارد.

مدارک مورد نیاز جهت طرح شکایت در دادسرا

برای طرح هرگونه شکواییه در دادسراهای عمومی و تخصصی تهران، یا سایر شهرستآن‌ها، نیاز به تهیه و تدارک شکایت بر مبنای حقوق موضوعه، مدارکی را نیز پیوست شکایت نامه خود نماید.

اما به دلیل ماهیت دادسراهای تخصصی تهران، مانند دادسرای حفظ انفال و ثروت های عمومی و شهرداری، معمولا اعلام کننده جرم، نهادهای دولتی، مانند سازمان جنگلها و مراتع کشور، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت اطلاعات، شهرداری های مناطق تهران و سایر مراجع ذیربط می‌باشد.

وکیل فروش مال غیر

اما این امر مانع از طرح شکایت اشخاص حقیقی، به واسطه تظلمی که به وی شده است، نمی‌باشد. مدارک مورد نیاز جهت طرح شکایت کیفری به شرح زیر است:

مدارک شناسایی مانند کارت ملی.

مدارک و مستنداتی که شاکی جهت اثبات ادعای خود، به آن‌ها استناد خواهد کرد.

ذکر محل و تاریخ وقوع جرم و همچنین تعیین خسارت وارده شده به شاکی خصوصی.

وکیل متخصص دادسرا

تشخیص و تمییز ماهیت جرم از خلاف، و تشخیص نوع دعوی قابل طرح در موضوعات پیش آمده، به طور حتم در صلاحیت وکیل پایه یک دادگستری و آشنا به دعاوی ملکی می‌باشد.

وکیل ملک، امکان تشخیص و بررسی سوابق موجود در هر ملکی، کاربری مورد توافق در ملک، یا رعایت حریم و حدود و ثغور املاک، قبل از اقدام به هرگونه عملیات تصرف یا ساخت و ساز را دارد.

قبل از هرگونه معامله یا هر عمل حقوقی، مشاوره حقوقی حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، باعث کم کردن هزینه ها و پیشگیری از تبعات گرفتار شدن در راهروهای دادگستری و دادسرا خواهد بود.

گروه وکلای مهر، با تحقیق درباره صلاحیت دادسراهای تخصصی تهران، و تهیه مطالب مفید درباره، (دادسرای ناحیه۳۷ تهران)، امکان ارائه مشاوره تخصصی درباره صلاحیت دادسرا و نحوه طرح دعوی در دادسرای ویژه حفظ انفال و ثروت های عمومی و شهرداری را دارد.

مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری توسط وکلای متخصص خانواده امکان پذیر است.

جهت هماهنگی از روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ با دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

نمونه رای ابطال شرط ضمن عقد بانکی

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

۰۲۱-۸۸۶۶۳۶۲۸

۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

شماره همراه وکیل دادسرای ناحیه ۳۷ تهران

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با مدیر دفتر محمدرضا مهری با شماره همراه زیر امکان پذیر است.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

۵/۵ - (۲۸ امتیاز)

۲ دیدگاه

  • سلام یک باغ ۱۲۰۰۰ متر بوده به نام مادرم بوده و بعداز ده سال که جاده کشیده شد و قیمت ملک بالا رفت فروشنده اقدام به فروش مال غیر میکنه که قبلا هم مال پدرش را به مادرم فروخته بود با شکایت مادرم مبنی بر فروش مال غیر و پرونده قضایی در لواسان و تنفیذ دادگاه و قطعیت حکم در سال ۹۲ اقدام به فروش تکه ایی از زمین که در قسمت راست جاده افتاده و بقیه را هم بوسیله برادرش تصرف کرده از سال ۹۵ با چهار مبایعنامه و دوصلح نامه و تقسیم تامه ملک و رای به تنفیذ و قطعیت دادنامه در دادسرای لواسان اندر خم یک کوچه هستم و با وکیلهایی روبرو شدم که با طرف مقابل روهم ریخته حتی شایدها خریداری کردنند ولی این دفعه دادگاه تجدید نظر اقدامات لواسان را قبول نداشته و نقص پرونده را زد و گفته بعداز برسی دوباره پرونده برای رای به دادگاه تجدید نظر برگرده
    و البته بعداز نظر تکمیلی کارشناس
    آیا میتوانم در دادسرای ۳۷ تشکیل پرونده بدهم و یک وکیل حرفه ایی با خدا روی پرونده بگذارم تا در سیر پرونده بعداز این کمکم کند ودر دادسرای زمین خواری دادخواست شکایت تنظیم و بنده با قرارداد حتی اجازه فروش باغ را به وکیل بدهم و پول وکالت را از فروش بردارد و بقیه زمین فروخته شده توسط متهم و برادرش و خساراتی که از سال ۹۲ زده و حق دادرسی و حتی قلع و قمع. ملکی که داخل باغ است که حدود ۱۵۰ متر در سه طبقه می باشد
    و طبقه اول را خراب کردن و طویله درست کردن و بومی اونجا هستن و مادر بنده را خام کردن و زمین را با چندین مبایعنامه به مادرم فروختند و بعداز فوت مارا اسیر کردنند
    امید وارم پرونده را با وکیل با خدایی ورداشتم و وکیلی وارد به تمام قضیه زمین خواری و ملکی باشد خودم هنوز مستجر هستم

    • سلام وقت بخیر با توجه به مسائل عدیده ای که در پرونده شما رخ داده است پیشنهاد می شود با جمع آوری مستندات و مدارک در این زمینه از مشاوره آقای وکیل محمدرضا مهری بهره مند شوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *