مهاجرت به اتریش

مهاجرت به اتریش
آشنایی با اتریش
کشور اتریش، در قلب اروپا واقع شده است.این کشور از رودهای پر آب، جنگلهای سبز و دهکده های بسیار زیبا، تشکیل شده است.جمهوری اتریش، به صورت پارلمانی و با انتخاب رئیس جمهور، اداره می‌شود. بزرگترین شهر و پایتخت اتریش، شهر وین است که بیشتر مهاجرین خارجی، در اطراف همین شهر، سکونت دارند. زبان رسمی اتریش، آلمانی است و اکثر مردم ساکن در اتریش، به زبان انگلیسی هم مسلط هستند. واحد پول اتریش، پس ازپیوستن به اتحادیه اروپا، یورو تعیین شده وقبل از آن شیلینگ، واحد پول این کشور بود. اتریش، یکی از قدرتمندترین کشورهای اروپایی است و با عضویت در اتحادیه اروپا و پیروی از پیمان شنگن، جایگاه ویژه ای در منطقه یورو دارد.جمعیت کشور اتریش، حدود نه میلیون نفر، برآورد شده است.در سال ۱۸۰۴، در پاسخ به جنگ طلبی، ناپلئون، امپراطور فرانسه، امپراطوری اتریش، اعلام حضور کرد.شهر وین، چندین سال متمادی، به عنوان امنترین شهر جهان، انتخاب شد . مقر بسیاری از سازمآن‌های بین‌المللی و گروههای مردم نهاد، در شهر وین، قرار دارد.از نظر آب و هوایی زمستانی سرد و تابستان و بهاری معتدل، در سراسر اتریش قابل تجربه است.عبور رودخانه زیبای دانوب از میان شهر وین، زیبایی دو چندانی به این شهر بخشیده است. مهاجرت به اتریش، با توجه به امنیت بالا و درخواست نیروی کار متخصص و همچنین وجود دانشگاههای معتبر دنیا در اتریش، یکی از اصلی ترین انتخاب ها برای متقاضیان مهاجرت و اخذ اقامت دائم اروپا، محسوب می‌شود.در نوشتار پیش رو، به سؤالات خوانندگان گرامی، درباره ی روشهای مهاجرت به اتریش، هزینه‌های زندگی در اتریش، امکان کاریابی در اتریش، پناهندگی به اتریش، ویزای درجستجوی کار اتریش، ویزای تحصیلی اتریش، ویزای کالج زبان اتریش، ویزای تمکن مالی اتریش، خرید ملک در اتریش، مؤسسات کاریابی در اتریش، ازدواج دراتریش و چگونگی اقدام جهت مهاجرت به اتریش، پاسخ داده خواهد شد.سؤالاتی که تا کنون واصل شده است، به شرح زیر می باشد، آیا با خرید ملک در اتریش، امکان اخذ اقامت و تابعیت اتریش، وجود دارد؟ با ویزای توریستی اتریش، می توان به همه کشورهای اروپایی، سفر کرد؟ مزایای تحصیل رایگان در اتریش، چیست؟ آیا دانشجو، امکان همراه داشتن خانواده را در اتریش دارد؟کاریابی در اتریش، به چه نحو است؟مدارک لازم برای ویزای تحصیل رایگان اتریش، چیست؟ پناهندگی به اتریش، امکان‌پذیر است؟هزینه‌های زندگی در اتریش، در مقایسه با ایران، چگونه است؟ ثبت شرکت و کارآفرینی در اتریش، امکان‌پذیر است؟ این سؤالات که از طریق بخش ارتباط با مشتریان، در اختیار کارشناسان حقوق بین‌الملل، همکار مؤسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، مورد بررسی و پاسخگویی قرار گرفته است، به صورت دقیق، پاسخ داده خواهد شد.

مهاجرت آسان به سوئیس

مهاجرت
مهاجرت، از ریشه لغت عربی هجر برخواسته و نوعی اعلام اراده فرد، در تغییر شرایط و محل زندگی خود، می‌باشد. مهاجرت به خودی خود، امری پسندیده و مورد تاکید می باشد، اما مهاجرتی که در راستای بهبود شرایط زندگی فرد باشد چه بسا، افرادی در سودای مهاجرت و رسیدن به سراب و خواب و خیال، همه هستی خود را باخته اند و نیز افرادی که با امکانات اندک، راه پر پیچ و خم مهاجرت را پیموده و به توفیقی فراتر از انتظار، رسیده اند.
حقوق مهاجرت
هر عملی که در این دنیا، جهت ادامه حیات و ارتباط با افراد دیگر انجام می دهیم، دارای آثار و تبعات مثبت و منفی می‌باشد.گاهی اوقات، اقدام برای هر امر کوچکی، بدون مشورت با اهل فن و کارشناسان امر، به بروز خسارت‌های جبران ناپذیری، منجر می‌شود.حقوق مهاجرت، یکی از شاخه های حقوق بین‌الملل خصوصی است که مباحثی چون، اخذ اقامت و تابعیت، راههای مهاجرت، امکان قانونی اخذ اقامت و تابعیت و سایر مباحث مهاجرتی، در ان مطرح می‌شود.
وکیل مهاجرت به اتریش
در کشور عزیزمان ایران، تخصص های وکلا، تقسیم بندی نشده و فقط مرجعی تحت عنوان کانون وکلای دادگستری، اقدام به صدور پروانه وکالت دادگستری، برای درس خوانده های رشته های مختلف حقوق، پس از شرکت در آزمون وروردی وکالت و قبولی در این آزمون و پشت سر گذاشتن مراحل سنجش و اختبار علمی و اخذ تایید از وکیل سرپرست، صادر می‌نماید. وکیل پایه یک دادگستری در ایران، امکان مداخله و مشاوره در تمامی بحث های حقوقی، من جمله حقوق مهاجرت را دارد.جهت انتخاب وکیل مهاجرت به اتریش، می توانید با اخذ مشاوره با وکلای پایه یک دادگستری که در زمینه ی حقوق مهاجرت، فعالیت می‌نمایند، اقدام فرمایید.در ادامه، راههای مهاجرت به اتریش، برای شما تشریح خواهد شد.
مهاجرت به اتریش از طریق ویزای کار
بهترین نوع مهاجرت به اتریش، مهاجرت از طریق ویزای کار اتریش، می‌باشد.اما برای دریافت ویزای کار اتریش، لازم است تا ۷۰ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز، توسط شخصی که مدعی داشتن توان تخصصی بالایی است، کسب شود. ویزای کار اتریش که به کارت قرمز سفید قرمز، به رنگ پرچم اتریش معروف است، برای یک دوره ۱۲ ماهه صادر می‌شود که در صورت اشتغال به کار متقاضی و تمدید ان برای دو سال و شاغل بودن به مدت ۲۱ ماه از ۲۴ ماه، امکان دریافت کارت آبی اتحادیه اروپا و اشتغال به کار در هر نقطه اروپا را دارد. اما چه کسانی، امکان دریافت ویزای کار اتریش را دارند؟
۱- کارگران متخصص واجد شرایط
۲- کسانی که تخصص آن‌ها در لیست مشاغل مورد نیاز اتریش، وجود دارد
۳- متخصص و کارگران با کارآیی بالا
۴- فارغ التحصیلان دانشگاهها و مراکز فنی حرفه ای اتریش
۵- کارآفرینان
برای دریافت ویزای کار اتریش مهارت ها و مدارک شما، توسط اداره خدمات اشتغال دولتی اتریش (AMS) مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورتی که شما دارای دعوتنامه شغلی از یک کارفرمای خاص داشته باشید و امتیازات لازم را نیز کسب کرده باشید، پس از ورود به اتریش و شروع به کار، کارت قرمز سفید قرمز که نوعی مجوز کار و مجوز اقامت در اتریش است، به شما داده خواهد شد.
ویزای در جستجوی کار اتریش
کشور اتریش، به اشخاصی که فاقد پیشنهاد شغلی شخص هستند و درخواست کاریابی در اتریش را دارند، با داشتن شرایط خاصی، ویزای شش ماهه در جستجوی کار، اعطا می‌نماید.این ویزا به فرد اجازه می‌دهد که از زمان ورود به اتریش، در مدت زمان شش ماه، اقدام به کاریابی نموده و در صورت استخدام در یکی از مراکز، ویزای وی تبدیل به اقامت موقت اروپا، می‌شود.ویزای در جستجوی کار اتریش، به فرد متقاضی دارنده این نوع ویزا، اجازه همراه بردن همسر و فرزندان را نمی‌دهد، بلکه پس از کاریابی و استخدام، امکان ملحق شدن همراهان، وجود دارد.
شرایط لازم برای صدور ویزای در جستجوی کار اتریش
۱- سن متقاضی نباید بیش از ۴۰ سال باشد
۲- حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی در رشته های فنی و مهندسی
۳- نداشتن پیشینه و سابقه محکومیت کیفری مؤثر
۴- گواهی سلامتی
۵- اثبات تمکن مالی
۶- داشتن گذرنامه معتبر

اقامت تضمینی با خرید ملک یونان

مهاجرت تحصیلی به اتریش
وجود دانشگاههای بین‌المللی در کشور اتریش و پذیرش دانشجوی خارجی با شرایط خاص در اتریش، مهاجرت تحصیلی به این کشور زیبا را در صدر مهاجرتهای انجام شده به اروپا، قرار داده است.دانشگاه وین، با بیش از ۶۵۰ سال قدمت، یکی از برترین دانشگاههای اروپا و جهان، می‌باشد.اما تحصیل در اتریش و پذیرش دانشجوی خارجی، ضوابط خاصی دارد که با توجه به مقایسه نظام آموزشی اتریش و ایران می توان گفت شرایطی کاملا متفاوت با نظام آموزشی ایران دارد. تحصیل در دانشگاههای دولتی اتریش کاملا رایگان است.
پذیرش دانشجو در اتریش
شرط پذیرش دانشجوی خاجی در اتریش، قبولی متقاضی در دانشگاههای دولتی کشور متبوع خود، در رشته ای که متقاضی تحصیل در ان رشته در اتریش می باشد، قرار داده شده است.شرط قبولی در دانشگاه کشور مبدا و نامه عدم منع تحصیل دانشجو در مقطع بالاتر، اساسی ترین بخش از درخواست پذیرش، می‌باشد.در بسیاری از مقاطع و رشته های تحصیلی، با داشتن این شرایط، آزمون ورودی، حذف شده و نیاز به مدرک زبان آلمانی هم نیست.دانشجو در ابتدای ورود، به مدت دو سال، فرصت دارد تا زبان آلمانی را با هزینه ای اندک، در کالج های دانشگاه، گذرانده و پس از ان در رشته اصلی، مشغول به تحصیل شود. دانشجو در اتریش، حق کار همزمان با تحصیل را دارد و معمولا به همراهان دانشجو نیز، ویزا داده می‌شود.
تحصیل رایگان در اتریش
در کلیه مقاطع تحصیلی در اتریش، تحصیل در دانشگاههای دولتی اتریش، رایگان است و صرفا هزینه خدمات عمومی از دانشجو، دریافت می‌شود.به دلیل وجود تحصیل رایگان در اتریش، متقاضیان کشورهای ترکیه، روسیه و ایران، بیشترین تقاضا را برای تحصیل رایگان در اتریش، ارائه می‌نماید.
ویزای کالج زبان اتریش
امکان درخواست پذیرش، جهت فراگیری زبان آلمانی و انگلیسی، در اتریش در سنین خاصی، وجود دارد.کالج های یادگیری زبان آلمانی، خصوصی هستند و لازم است شهریه، از طرف متقاضی، پرداخت شود.لازم به ذکر است، در صورت صدور پذیرش یادگیری زبان در اتریش، امکان صدور ویزای همراه وجود ندارد.برای اشخاصی که قصد کاریابی در اتریش را دارند، شرکت در کلاسهای زبان آلمانی در اتریش، می‌تواند راهی برای پیدا کردن شغل مورد نظر و جلب نظر کارفرما محسوب شود.
مهاجرت به اتریش از طریق ازدواج
در همه بلاد، ازدواج با تبعه ان کشور و یا قصد ازدواج با تبعه کشور مورد درخواست، امکان صدور ویزای نامزدی و یا ازدواج را به طرف مقابل می‌دهد. اتریش، نیز از این قاعده مستثنی نیست و در صورت اثبات رابطه نامزدی و قصد جدی برای ازدواج با تبعه ی اتریش، اعم از زن و مرد، امکان صدور ویزای نامزدی، و در صورت و قوع عقد ازدواج، تحت شرایط خاصی که در مقاله مخصوص به ازدواج در اتریش، درباره قوانین ان بحث خواهد شد، ویزای الحاق به خانواده، برای متقاضی خارجی، صادر می‌شود.در صورتی که زندگی مشترک زوجین، اثبات شود، امکان اخذ اقامت دائم اروپا و اخذ پاسپورت کشور اتریش نیز، وجود دارد.
مهاجرت به اتریش از طریق اثبات تمکن مالی
کشورهای توریست پذیر و کشورهایی که در صفت توریسم، فعال هستاند، نوعی ویزای بلند مدت، به نام ویزای تمکن مالی که قابل تبدیل به کارت اقامت موقت اروپا و کارت اقامت دائم اروپا را دارند، تحت شرایط خاصی، صادر می‌نمایند.متقاضی اخذ تمکن مالی اتریش، باید اثبات نماید مبالغی وجه نقد در حساب خود دارد که این مبلغ، برای هر نفر ۲۵ هزار یورو در شش ماه قبل از تقاضای ویزای تمکن مالی اتریش، می‌باشد.پس از صدور ویزای تمکن مالی اتریش، متقاضی و همراهان وی که شامل همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال می‌باشند، امکان اقامت و تردد در همه کشورهای عضو پیمان شنگن را دارند.
شرایط صدور اقامت تمکن مالی اتریش
۱-داشتن دارایی های منقول و غیر منقول که باید توسط کارشناسی ارزیابی شود
۲-داشتن تمکن مالی کافی از طریق اثبات وجود پول در حساب بانکی
۳-گواهی نداشتن پیشینه مؤثر کیفری برای افراد بالای ۱۲ سال
۴-گواهی سلامتی برای اعضای خانواده
کارت اقامت یک ساله اروپا، پس از اثبات شرایط و قبول ان توسط دولت اتریش، برای متقاضی و خانواده وی صادر می‌شود.این کارت قابلیت تمدید تا ۵ سال را دارد و پس از پایان ۶ سال، امکان اخذ اقامت دائم اروپا، وجود دارد که به شرط عدم ارتکاب جرم و جنایت در اروپا و پرداخت مالیات های متعلقه و همچنین رعایت شرط اقامت در اروپا، صادر می‌شود.
اخذ پاسپورت اروپا از طریق تمکن مالی
پس از اخذ اقامت دائم اروپا، به شرحی که در بالا گذشت، متقاضی می‌تواند به شرط تسلط به زبان آلمانی و تاریخ و فرهنگ اتریش موفقیت در آزمون مخصوص اعطا تابعیت، پاسپرت خود را دریافت نمایند.
خرید ملک در اتریش
طبق معاهده ای قدیمی بین ایران و اتریش، خرید ملک در اتریش توسط اتباع ایرانی، مجاز است. این موضوع برای سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری در اروپا را دارند، مناسب است.چرا که خرید ملک در اتریش، با توجه به تقاضای بالای اجاره املاک در اتریش، می‌تواند منجر به سود د هی بالایی برای متقاضی شود اما نکته قابل توجه این است که با خرید ملک در اتریش، امکان اخذ اقامت و یا تابعیت اتریش و اروپا، وجود ندارد. اما در صورت خرید ملک در اتریش و پس از ان ثبت شرکت یا کارآفرینی، شرایط به نفع متقاضی، تغییر کرده و امکان اخذ اقامت اروپا، وجود دارد.
مهاجرت به اتریش از طریق ثبت شرکت-کارآفرینی و سرمایه گذاری
ثبت شرکت در اتریش، به تنهایی باعث اخذ اقامت یا تابعیت اروپا، نمی‌شود.بلکه پس از تصویب و تأیید بیزنس پلان و طرح توجیهی اقتصادی، لازم است که فعالیت مندرج در بیزنس پلان، در اتریش راه اندازی شود.شروع فعالیت شرکت ثبت شده در اتریش، باعث صدور کارت اقامت موقت اتحادیه اروپا، برای متقاضی و افراد خانواده وی اعم از همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال، می‌شود.با پرداخت مالیات بر درآمد و تمدید سالانه شرکت تا پنج سال، اقامت خانواده، به اقامت دائم اروپا، تبدیل می‌شود.لازم به ذکر است مزایای ثبت شرکت در اتریش، در مقاله مخصوص مزایای ثبت شرکت در اتریش، به تفصیل، توضیح داده شده است.
پناهندگی به اتریش
یکی از راههای مهاجرت به اروپا و سایر کشورهای جهان، پناهندگی است.این شیوه از مهاجرت، آثار و تبعات حقوقی خاص خود را دارد. مهاجرت به اتریش از طریق پناهندگی، به هیچ عنوان قابل توصیه نیست، چرا که به لحاظ اجتماعی و روانی، آسیب های زیادی به افراد وارد می آورد.اما برای آشنایی شما عزیزان، مقاله ای تحت عنوان مهاجرت از طریق پناهندگی، در وب سایت موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، درج شده است که مطالعه ان توصیه می‌شود.کنوانسیون پناهندگی سازمان ملل و تعیین کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، به کشورهایی که عضویت در این کنوانسیون که به کنوانسیون ژنو معروف شده است، را پذیرفته اند، به کشورهای عضو اجازه می‌دهد که افرادی از کشورهای دیگر که از نظر سیاسی، اجتماعی، مذهبی، قومی و نژادی و همچنین مسائل جنسیتی، در فشار و آزار روحی و روانی و شکنجه های غیر قابل تحمل قرار دارند یا خطر مرگ برای آن‌ها متصور است را به عنوان پناهجو بپذیرند.پذیرش شخص به عنوان پناهنده، حقوقی برای وی به دنبال دارد از فبیل حق برخورداری از مسکن، غذای مناسب، کارت تردد و دریافت مقرری ماهانه برای پناهجو و افراد خانواده وی.کمپ های نگهداری از پناهجو یان در اتریش، ملزومات اولیه زندگی را در اختیار پناهجو یان، تا زمان رسیدگی به درخواست پناهندگی، قرار می دهند.
اخذ اقامت اتریش از طریق تولد فرزند
قانون اعطا تابعیت در کشور تابع اصل خون است. طفلی که از پدر یا مادر اتریشی، در هر جای دنیا متولد شود، تابعیت اتریش را به دست می آورد.تولد فرزند در اتریش، از پدر و مادر غیر اتریشی، باعث اخذ تابعیت اتریش نمی‌شود و سیستم اعطاء تابعیت از طریق تولد (سیستم خاک) در اتریش پذیرفته نشده است.
موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با در اختیار داشتن وکیل متخصص امور بین‌الملل و تسلط به قوانین مهاجرتی و قوانین سایر کشورها، آماده ارائه خدمات مشاوره حضوری و حقوقی درباره ی راههای مهاجرت به اتریش، مهاجرت به اروپا، مهاجرت به کانادا، مهاجرت به آمریکا، با بهره بردن از تئان بهترین وکیل مهاجرت در همه ی کشورها، می‌باشد.تشکیل مؤسسه حقوقی و داوری بین‌المللی مهر پارسیان، در راستای سیاستهای کلی نظام و گسترش فرهنگ مراجعه به وکیل و داشتن وکیل خانواده در تمامی مراحل اجتماعی و زندگی روزمره شما عزیزان انجام شده است. موسسه حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با قبول پرونده‌های ایرانیان خارج از کشور و قبول پروننده های ایرانیان در سایر کشورها، همواره گامی نو جهت ارائه مشاوره حقوقی و قبول وکالت در سطح جهانی دارد.

۴.۹/۵ - (۱۴ امتیاز)

۱۷ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *