مهاجرت به استرالیا


مهاجرت به استرالیا

مهاجرت به استرالیا انتخابی بسیار مناسب برای افرادی است که قصد مهاجرت دارند. استرالیا یکی از مهمترین کشورهای مهاجر پذیر دنیا است. استرالیا کشوری است که از حقوق و دستمزد بالا، تنوع فرهنگی، نرخ اشتغال بالا، کیفیت و سطح زندگی عالیبرخوردار است و اینها از جمله عواملی است که باعث شده  هر ساله اتباع بسیاری از کشورهای مختلف جهان برای ادامه تحصیل در استرالیا، سرمایه گذاری در استرالیا، خرید ملک در استرالیا، اقامت استرالیا، کاردر استرالیا به کشور استرالیا مهاجرت می کنند.

  • آیا تا به حال به مهاجرت به استرالیا اندیشیده اید؟
  • آیا مزایای اقامت استرالیا را می دانید؟
  • آیا راه‌های مهاجرت به استرالیا را می شناسید؟
  • آیا از انواع ویزای استرالیا اطلاع دارید؟
  • آیا شرایط خرید ملک در استرالیا را می دانید؟
  • آیا از اولویت های شغلی استرالیا مطلعید؟
  • آیا از ویزای تحصیلی استرالیا اطلاع دارید؟
  • آیا از شرایط ویزای خانوادگی اطلاع دارید؟
  • آیا از شرایط شهروندی استرالیا آگاهی دارید؟
  • آیا از شرایط ویزای کار استرالیا اطلاع دارید؟
  • آیا به وکیل متخصص برای مهاجرت به استرالیا نیاز هست؟

مقاله حاضر که  توسط مشاورین و کارشناسان ارشد موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان برای شما عزیزان فراهم آمده، سعی شده تا به تمامی سوالات شما عزیزان در خصوص مهاجرت به استرالیا, شرایط اقامت در استرالیا و  راه‌های مهاجرت به استرالیا، پاسخ داده شود.

کشور استرالیا را بیشتر بشناسیم

استرالیا در کوچکترین قاره جهان واقع شده  است. شهر کانبرا پایتخت استرالیا می‌باشد. زبان رسمی این کشور انگلیسی و واحد پول استرالیا دلار می‌باشد. از شهرهای مهم استرالیا، سیدنی، ملبورن، آدلید، نیوکاسل، پرت، هوبارت، بلارت و داروین را می توان نام برد. حکومت استرالیا پارلمان فدرال متشکل از دو مجلس است که با رای اجباری تمام افراد بالغ انتخاب می‌شود. استرالیا عضو سازمان ملل متحد، جامعه کشورهای مشترک المنافع، پیمان امنیت اقیانوس آرام، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه و جامعه کشورهای جنوب اقیانوس آرام می‌باشد.

از نظر اقتصادی، اقتصاد استرالیا تحت تاثیر استخراج معادن بوده است و مواد معدنی بخشی از صادرات استرالیا را به خود اختصاص داده است. استرالیا از ذخایر غنی زغال سنگ، نفت و گاز، اورانیوم، اهن، طلا، مس و بسیاری دیگر از مواد معدنی برخوردار است. صنعت این کشور بر پایه، آهن و فولاد، ساختمان سازی، پالایش نفت، صنایع نساجی، دامداری و کشاورزی استوار است.

استرالیا کشوری کم جمعیت است و عمده جمعیت این کشور را مهاجران تشکیل می دهند. استرالیا از مکان های بسیار جذاب و دیدنی برای تفریح و گردشگری برخوردار است، صید ماهی های بزرگ، پرش از برج، شنا با لاک پشت ها، بازدید از پل سیدنی و گالری های هنری تنها تعدادی از تفریحات استرالیا می‌باشند. استرالیا از کشورهای توسعه یافته محسوب می‌شود و از نظر شاخص توسعه انسانی سومین کشور توسعه یافته جهان است.

ویزای توریستی استرالیا

مزایای مهاجرت به استرالیا

  • نرخ بیکاری پایین و کمبود مهارت در استرالیا فرصتی برای کارگران خارجی فراهم می کند تا از فرصت های شغلی و حرفه ای مختلف بهره مند شوند.
  • ویزای مستقل مهارت و سایر ویزاها به شما اجازه اقامت دائم برای زندگی در کشور پیشرفته مانند استرالیا می دهند تا زندگی و کار خود را در این کشور ادامه دهید.
  • استرالیا یک کشور عالی برای خانواده  با چندین مزایای اجتماعی و امکانات بهداشتی رایگان می‌باشد.
  • اقتصاد قوی، سیاست های دموکراتیک ایده ال، عضویت در چندین سازمان بین‌المللی تجاری و مالی، استرالیا را به عنوان کشوری ایده ال برای راه اندازی کسب و کار یا سرمایه گذاری تبدیل می کند.
  • استرالیا دارای شهرها و روستاهایی است که جزو پیشرفته ترین و زیباترین شهرهای جهان می‌باشند مانند، سیدنی، ملبورن، هوبارت و کانبرا.
  • استرالیا دارای هتلها، استراحتگاه ها، اپارتمان ها و سایر گزینه ها برای اقامت در سطوح و قیمت های مختلف می‌باشد.
  • کیفیت و سطح زندگی از استاندارد بالایی برخوردار است.
  • جامعه استرالیا به صورت سکولار است و از تنوع فرهنگی برخوردار است.
  • استرالیا از شرایط متنوعی برای کار، تفریح، تحصیل، درمان و پزشکی برخوردار است.
  • سیستم مهاجرتی مبتنی بر امتیاز که  باعث شده پردازش اطلاعات متقاضیان با سرعت بیشتری انجام شود.

سیستم امتیازی استرالیا

استرالیا دارای سیستم مهاجرت منظم و سازمان یافته است. اگر می خواهید به استرالیا مهاجرت کنید باید امتیاز خود را برای واجد شرایط بودن محاسبه کنید.

شما باید حداقل ۶۰ امتیاز را بر اساس عواملی مانند، سن، تجربه کاری در استرالیا، تجربه کاری در خارج از استرالیا، توانایی زبان، مجرد یا متاهل بودن و  مدرک تحصیلی معتبر کسب کنید.

مهاجرت به استرالیا از طریق خرید املاک

در چهارچوب سرمایه گذاری خارجی کشور استرالیا، افراد خارجی معمولا قبل از خرید املاک مسکونی در استرالیا در خواست تصویب سرمایه گذاری خارجی می کنند. سیاست دولت این است که سرمایه گذاری خارجی را به سمت املاک هدایت کند. زیرا این کار باعث رونق در مشاغل ساخت و ساز می‌شود و به رشد اقتصاد کمکمی کند. همچنین از این طریق سرمایه دولت نیز افزایش پیدا می کند.

انواع املاک در استرالیا

خانه های از قبل ساخته شده : افراد خارجی معمولا از خرید خانه هایی که از قبل ساخته شده در استرالیا ممنوع هستند. ساکنانی که اقامت موقت استرالیا را دارند به طور معمول مجاز به خرید تنها یک واحد مسکونی برای زندگی می‌باشند. و نمی‌توانند به منظور سزمایه گذاری این املاک را خریداری کنند و یا اجاره دهند بلکه تنها می‌توانند ز ملک به عنوان محل اقامت خود استفاده کنند.

خانه های جدید: افراد خارجی و ساکنان موقت به طور کلی باید  قبل از خرید خانه های جدید، پذیرش سرمایه گذاری خارجی را دریافت کنند. خانه های جدید خانه هایی هستند که در حال حاضر در زمین های مسکونی ساخته می‌شوند. خانه های جدید شامل خانه های مرمت شده یا بازسازی شده نمی‌شود.

ویزای استرالیا آداک سفر

زمین های خالی: افراد خارجی و ساکنان موقت به طور کلی باید قبل از خرید زمین های مسکونی خالی برای توسعه درخواست و پذیرش سرمایه گذاری خارجی را دریافت کنند. افراد خارجی مجاز به خرید زمین های خالی برای توسعه مسکن می‌باشند در شرایطی که این توسعه در مدت چهارسال از تاریخ تصویب تکمیل شود.

بازسازی: افراد خارجی و ساکنان موقت معمولا قبل از خرید خانه های مسکونی ایجاد شده برای بازسازی می‌بایست در خواست پذیرش سرمایه گذاری دریافت کنند. به طور معمول افراد خارجی مجاز به خرید یک خانه مسکونی برای بازسازی و توسعه مجدد می‌باشند. این بازسازی بدین معنی است که خانه ای اضافی ایجاد می‌شود. از شرایط بازسازی خانه این است که خانه قبل از تخریب خالی بوده، پس از تخریب خانه جدید ظرف مدت چهار سال ساخته شود، مدارک متقاضی ظرف مدت ۳۰ روز پس از ارائه تکمیل و بررسی می‌شود.

توسعه و انبوه سازی: توسعه دهندگان املاک می‌توانند از گواهی معافیت پذیرش سرمایه گذاری برخوردار باشند.

توسعه دهندگان می‌توانند برای گواهی معافیت جدید مسکن در خواست دهند در صورتی که: تعداد خانه ها از ۵۰ واحد بیشتر باشد، تایید توسعه از مقامات دولتی مربوطه، در صورت لزوم تصدیق سرمایه گذاری خارجی برای خرید زمین مورد نظر قرار می گیرد.

اقامت دائم استرالیا

استرالیا یکی از بهترین کشورها برای درخواست اقامت دائم یا PR می‌باشد. برای دریافت اقامت دائم استرالیا کسب حداقل ۶۰ امتیاز الزامی می باشد و امتیازات بیشتر شانس اخذ اقامت را بالا می برد. از جمله سایر الزامات این است که متقاضیان باید از سلامت جسمی برخوردار بوده و پس از معاینات پزشکی و تاییدیه سلامت و عدم پیشینه کیفری باید گواهی مربوط را ارائه دهند.

مزایای اقامت دائم استرالیا:

  • شما می توانید به طور دائم در استرالیا زندگی و کار کنید.
  • در ۵ سال اول شما می توانید به استرالیا رفت و آمد کنید.
  • پس از گذراندن سال های اولیه اقامت می توانید تقاضای شهروندی دهید.
  • پس از اخذ اقامت می توانید برای بستگان خود دعوت نامه بفرستید.
  • ساکنان دائم مانند بسیاری از شهروندان استرالیا از حقوق و امتیازات بسیاری مانند دسترسی به خدمات قانونی و بهداشتی برخوردارند.
  • اقامت دائم استرالیا به شما حق در خواست کمک های کنسولی استرالیا در خارج از کشور را نیز می‌دهد.
  • پس از تصویب دولت نیوزلند شما حق سفر، تحصیل، کارو زندگی در نیوزلند را دارید.

مهاجرت تحصیلی به استرالیا:

استرالیا مقصد ایده ال برای مهاجرانی است که علاقه مند به دریافت ویزای دانشجویی هستند. تعداد زیادی از دانشجو یان برای ادامه تحصیل به استرالیا مهاجرت می کنند. ویزای آسان برای دانشجو یان بین‌المللی  که قصد ادامه تحصیل در استرالیا دارند طراحی شده است که نیاز به سطح ارزیابی دانشجو یان نیست. دانشجو یان برای ادامه تحصیل صرف نظر از مبدا یا کشور خود نیاز به ارائه مدارک لازم دارند.

انواع ویزای استرالیا:

  • ویزای مستقل مهارت (زیر گروه کلاس ۱۸۹): محبوب ترین ویزای استرالیا در میان مهاجران در سراسر جهان است. این ویزا برای مهاجران ماهر طراحی شده است که هیچ گونه حمایت مالی از دولت، قلمرو، کارفرما و یا یک عضو خانواده در استرالیا ندارند. انتخاب برای این ویزا صرفا بر اساس مهارت، تجربه و امتیازات می باشد زیرا این یک ویزای مبتنی بر امتیاز است. این ویزا به مختقاضی و همراه وی تعلق می گیرد.
شغل‌های مورد نیاز استرالیا

 

الزامات ویزای کلاس ۱۸۹ :مشاغلی که در فهرست شغل ماهر استرالیا آمده را انتخاب کند، حداقل امتیاز ۶۰ را کسب کند، کمتر از ۵۰ سال باشد، نمره معتبر آیلتس، گواهی نامه سلامتو شخصیت را داشته باشد.

  • ویزای مورد حمایت دولت ( subclass ۱۹۰): این ویزا مبتنی بر امتیاز است و اجازه می‌دهد کارکنان ماهر به طور دائم در استرالیا زندگی و کارکنند و این در صورتی ممکن است که متقاضی دعوت نامه از یکی از کارفرمایان استرالیا داشته باشد.
  • ویزای طرح مهاجرت منطقه ای حمایت شده (زیر گروه کلاس ۱۸۷): این ویزا برای کارفرمایان در مناطق دور یا کم جمعیت استرالیا که می خواهند از نیروی کار ماهر از استرالیا و یا کشورهای دیگر به طور دائم استخدام کنند می‌باشد.

 

الزامات ویزای ۱۸۷: در استرالیا به صورت قانونی فعالیت کند، کسب و کار کارفرما باید ثبت شده باشد، باید قوانین محلی و مهاجرت را رعایت کنند، کارفرما باید تقاضای اقامت دائمی و مدارک لازم مبتنی به نیاز نیروی کار را ارائه دهد.

  • ویزای انتخابی کارفرمایان (زیر گروه کلاس ۱۸۶): این ویزا برای کارفرمایان استرالیایی است که می خواهند نیروی کار ماهر از خارج از استرالیا و یا از نیروی موقت کار در استرالیا استخدام کنند.
  • ویزای کسب و کار (کلاس ۱۳۲): این ویزا برای بازرگانانی است که مایل به ایجاد یک کسب و کار جدید در استرالیا هستند.
  • ویزای استعداد برجسته (زیر گروه کلاس ۱۲۴): این ویزای ویژه برای افرادی که دارای استعداد فوق العاده ای هستند طراحی شده. افرادی که دارای شهرت و محبوبیت بین‌المللی در زمینه ورزش، هنر، علمی و پژوهشی و حرفه فردی هستند می‌توانند از این ویزا استفاده کنند.
  • ویزای حفاظت (زیر گروه کلاس ۸۶۶): این ویزا شامل پناهندگان یا اعضای خانواده پناهندگان می‌باشد.

 

الزامات: متقاضی باید مطابق کنوانسیون پناهنده شناخته شود، باید از طریق غیر قانونی و دریایی وارد استرالیا شود، معیار اخلاقی و بهداشتی مناسب را داشته باشد.

  • ویزای والدین ( ۱۴۳/۸۶۴): این ویزا به شما اجازه می‌دهد تا در استرالیا اقامت داشته باشید در صورتی که والدین استرالیایی، اقامت دائم یا شهروند واجد شرایط در نیوزلند یا استرالیا باشید.

 

الزامات: شما باید کودکی داشته باشید که نیمی از مدت عمر خود را در استرالیا گذرانده باشد، و یا در استرالیا یا نیوزلند باردار باشید، سلامت جسمی و روانی، نباید به دولت استرالیا بدهی داشته باشید.

  • ویزای نسبی مرتبط با سن ( ۱۱۴/۸۳۸): این ویزا برای اقوام واجد شرایطی است که به لحاظ مالی، جسمی و احساسی وابسته به بستگان خود که اقامت دائم یا شهروند استرالیا هستند می‌باشند.
ویزای ازدواج و نامزدی استرالیا

 

الزامات: شما باید از طریق یکی از بستگان یا همسر که در استرالیا است حمایت شوید، شرایط سنی و گواهی سلامت.

  • ویزای نسبی یتیم (کلاس ۸۳۷): این ویزا به کودکان یتیم اجازه می‌دهد تا در استرالیا زندگی کنند.

 

الزامات: در هنگام درخواست ویزا باید در استرالیا باشد، سن متقاضی باید از ۱۸ سال کمتر باشد، برادر، خواهر، عمو یا عمه از وی حمایت کنند، مجرد باشد، یتیم باشد یا یکی از والدین خود را از دست داده باشد و گواهی سلامت.

  • ویزای نسب (۱۱۵/۸۳۵): این ویزا شامل افرادی است که نسب /ان ها در نیوزلند یا استرالیا اقامت دارند.
  • ویزای والد سالم ( ۱۱۰/۸۰۴): این ویزا برای والدینی است که دو سال در استرالیا ساکن هستند و فرزندشان شهروند استرالیا یا اقامت دائم استرالیا را دارد.
  • ویزای کودک ( ۱۰۱/۸۰۲): این ویزا بهفرزندان شهروندان استرالیا تحت شرایطی تعلق می گیرد.

 

الزامات: کودک ساکن استرالیا باشد، تحت حمایت خانواده باشد، کمتر از ۱۸ سال باشد، دانش اموز تمام وقت در سنین ۱۸ تا ۲۵ سال باشد، ۱۸ سال باشد و دارای ناتوانی باشد.

  • ویزای شریک (کلاس ۱۰۰): ویزای شریک موقت اجازه می‌دهد که در استرالیا باقی بمانید در صورتی که شریک یا همسر شما ساکن دائمی، شهروند استرالیا یا نیوزلند باشد. این اقامت موقت می‌تواند به اقامت دائم تبدیل شود.
  • ویزای شریک (کلاس ۸۰۱): می توانید اقامت دائم استرالیا را دریافت کنید در صورتی که شریک یا همسر شهروند استرالیا باشد، در خارج از استرالیا باشید، ازدواج رسمی‌باشد.
  • ویزا برای زنان در معرض خطر (کلاس ۲۰۴): این ویزا برای زنانی است که در معرض آزار و اذیت، خطر قربانی شدن یا یا مورد سوئ استفاده قرار گیرند توسط کمیساریای عالی پناهندگان می‌توانند به استرالیا مهاجرت کنند.
  • ویزای اظطراری نجات (کلاس ۲۰۳): ویزای نجات اظطراری برای افرادی است که در کشور خود در اقلیت هستند ، مورد /ازار و اذیت قرار گرفته و مورد تهدید جدی قرار گرفته باشند.
  • ویزای ویژه بشر دوستانه جهانی (کلاس ۲۹۲): این ویزا شامل افرادی است که در خارج از استرالیا زندگی می کنند و حقوق بشر در کشورشان نقض می‌شود.
  • ویزای ویژه بشر دوستانه در کشور (کلاس ۲۰۱): ین ویزا برای افرادی است که در کشور خود زندگی می کنند و مورد آزار و اذیت یا تهدید قرار می گیرند و نمی‌توانند کشور خود را ترک کنند.
  • ویزای پناهندگی (کلاس ۲۰۰ ): این ویزا برای افرادی است که خارج از استرالیا و کشور خود هستند و مورد آزار قرار می گیرند.
  • ویزای قبلی سابق (کلاس ۱۵۱): این ویزا برای ساکنان دائمی سابق یا افرادی است که در نیروی دفاع استرالیا خدمت کرده اند.
  • ویزای والدین متقاضی (کلاس ۱۴۳).
  • باقی مانده ویزای نسب (کلاس ۱۱۵).
  • ویزای نسبی وابسته به سن (کلاس ۱۱۴).
  • ویزای سرمایه گذار تحت حمایت دولت و سرزمین (کلاس ۸۹۳): این ویزای دائمی برای افرادی است که توسط دولت حمایت می‌شوند و چهار سال است که سرمایه گذاری مشخصی در استرالیا دارند.
  • ویزای مالکیت کسب و کار متعلق به دولت (کلاس ۸۹۲).
  • ویزای سرمایه گذار (کلاس ۸۹۱).
  • ویزای مالکیت کسب و کار (کلاس ۸۹۰): ویزایی دائمی برای افرادی است که در استرالیا کسب و کار جدیدی راه اندازی کرده اند.
  • ویزای کسب و کار نواوری و سرمایه گذاری (کلاس ۸۸۸): این ویزا زیر مجموعه تجارت و نو اوری کسب و کار و سرمایه گذاری کلاس ۱۸۸ می‌باشد.
  • ویزای منطقه کیفی (کلاس ۸۸۷): این ویزا برای کسانی است که حداقل دو سال در استرالیا زندگی کرده اند و یک سال در منطقه مشخص کار کرده اند.
  • ویزای استعداد برجسته (زیر گروه کلاس ۸۵۸).
  • ویزای والدین (زیر گروه کلاس ۱۰۳).
  • ویزای پذیرش یا فرزند خواندگی (زیر گروه کلاس ۱۰۲): این ویزا برای فرزند متولد شده در استرالیا می‌باشند که به فرزند خواندگی والدینی پذیرفته می‌شوند که شهروندی استرالیا را دارند.
  • ویزای کودک (زیر گروه کلاس ۱۰۱).
  • ویزای کار (زیر گروه کلاس ۱۱۶).
  • ویزای مراقبت (زیر گروه کلاس ۸۳۶): این ویزا برای افرادی است که تمایل به مراقبت از بستگان خود در استرالیا هستند که از مریضی بلند مدت رنج می برند و نمی‌توانند از خود مراقبت کنند و نیاز به حکایت و مرافبت دارند.
  • ویزای وابسته به یتیم کلاس ۱۱۷
اقامت دائم استرالیا از طریق ویزای ۱۹۰

مشاغل مورد حمایت استرالیا

مشاغل مورد حمایت استرالیا تعدادی از مشاغل هستند که مورد توجه و نیاز کارفرمایان استرالیا می‌باشند.

  • حسابراری
  • طب سوزنی
  • مدیریت تبلیغات
  • مهندس هواپیما
  • خلبان
  • مهندس کشاورزی
  • مهندس مکانیک
  • متخصص بیهوشی
  • تحلیلگر برنامه نویس

مشاغل گفته شده تنها تعدادی از مشاغل مورد حمایت استرالیا می‌باشد.

لیست مشاغل NSW : ۱۹۰ NSW ویزای کارشناسی ارشد کلاس ۱۹۰ می‌باشد.

  • مدیره پروژه ساخت و ساز
  • سازنده پروژه
  • مدیریت مهندسی
  • مدیر تولید معدن
  • مدیر مرکز مراقبت از کودکان
  • مدیر کلینیک پرستاری

مشاغل گفته شده تنها تعدادی از مشاغل حرفه ای می باشد که در لیست مشاغل حرفه ای آمده است.

وکیل متخصص در امر مهاجرت به استرالیا

می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به استرالیا، اخذ اقامت دائم و تابعیت استرالیا ، ثبت شرکت و سرمایه گذاری در استرالیا با وکیل متخصص مهاجرت به کشور استرالیا در موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان مشورت نمایید. این موسسه با تشکیل گروه وکلای مهر و به کارگیری وکلای پایه یک دادگستری در سطح ایران و در سطح بین‌الملل آماده ی ارائه مشاوره حقوقی و قبول وکالت در تمامی زمینه ها می‌باشد..

گروه وکلای مهر تحت سرپرستی دکتر محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری با بیش از ۱۵ سال سابقه قضایی و وکالت می باشد و یکی از موسسات حقوقی پیشرو در وکالت تخصصی در داخل و خارج از کشور است. لذا شما عزیزان می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به کشور استرالیا با وکلای متخصص در این امر مشورت نمایید و از مشاوره رایگان تلفنی و در صورت لزوم مشاوره حضوری توسط وکلا ، کارشناسان ارشد و مشاورین متخصص در امر مهاجرت در موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان بهره مند شوید.

۵/۵ - (۱۷ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *