مهاجرت به انگلستان

مهاجرت به انگلستان

مهاجرت به انگلستان


بررسی راههای مهاجرت به انگلستان موضوعی است که درباره آن به گفتگو خواهیم پرداخت.

یکی از برترین قدرت های دنیا، از دیرباز و در طول تاریخ پرفراز و نشیب زمین، سرزمین بریتانیا بوده و می‌باشد.

بریتانیای کبیر، شامل سرزمین هایی چون انگلستان، اسکاتلند، و ولز می‌باشد.

در بین سرزمین های پادشاهی کبیر بریتانیا، کشور انگلستان uk، بزرگترین و قدرتمندترین ان ها می‌باشد.

سیاست انگلستان همواره بر کشورگشایی و اضافه کردن مستعمرات این کشور در همه نقاط دنیا بود.

بسیاری از کشورهای قدرتمند فعلی، مانند ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، اسکاتلند، هندوستان و بخش اعظمی از دنیا، زمانی در استعمار انگلستان بودند.

مهاجرت به انگلستان، از دیرباز مورد توجه و درخواست عده زیادی از مردم دنیا بوده و هست که سودای زندگی در کشوری قدرتمند و دارای نظام اجتماعی و حقوقی قوی را در سر می پرورانند.

مهم ترین نکات راههای مهاجرت به انگلستان

  • آیا شما تا کنون به مهاجرت به انگلستان، و راههای مهاجرت به انگلستان فکر کرده اید؟
  • سؤال مهم و اساسی درباره مهاجرت به انگلستان و صحیح بودن مهاجرت به انگلستان چیست؟
  • از نظام حقوقی و قضایی انگلستان، چه می دانید؟
  • آیا با تولد در خاک این کشور، امکان اخذ تابعیت، وجود دارد؟
  • ازدواج با تبعه انگلیسی، چه شرایطی دارد؟مهاجر پذیری انگلستان، تابع چه سیاست هایی است؟
  • در اختلاف بین مراجع مختلف قضایی انگلستان، حاکمیت با چه مرجعی است؟
  • مشاوره حقوقی و مهاجرتی با وکلای کشور انگلستان امکان‌پذیر است؟

در وبسایت موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، تمامی اطلاعات لازم درباره مهاجرت به انگلستان و سایر کشورها، با جد بلیغ کارشاسان امور مهاجرت و دانش آموختگان حقوق، که تحت لوای گروه وکلای مهر، گرد هم آمده اند، تا آخرین مطالب و تغییرات در حقوق مهاجرت را برای شما عزیزان گردآوری نمایند، آمده است.

تحصیل در انگلستان

این مؤسسه، که برترین موسسه حقوقی در زمینه ارائه اطلاعات جامع حقوق مهاجرت، می باشد، مفتخر به خدمت رسانی به شما عزیزان می‌باشد.ادامه مطلب را مطالعه بفرمایید.

نظام حقوقی و قضایی انگلستان

سرچشمه های حقوق انگلستان از قوانین مصوب، عرف و رویه های قضایی و کنوانسیون های حقوق بشری و بین‌المللی است.

قوانین مصوب پارلمان، مهمترین بخش از نظام حقوقی و قضایی انگلستان را تشکیل می‌دهد.

اما استناد به عرف و پرونده‌های مشابه قضایی، یا همان وحدت رویه قضایی، مهمترین منبع، جهت استناد در دادگاه‌های انگلستان است.نظام حقوقی انگلستان که در بسیاری از کشورهای مستعمره انگلستان نیز، از همین نظام حقوقی، تبعیت می‌شود، کامن لا نام دارد.

نظام حقوقی عرفی یا همان کامن لا (common law) در برابر نظام حقوقی سیویل لا یا قانون نوشته قرار دارد.اگر درباره موضوع خاصی، مانند قتل، در یکی از دادگاه‌های انگلستان، رایی صادر شود، دادگاه‌های بعدی که به پرونده ی مشابه رسیدگی می‌نماید، همان رای قبلی را ملاک تصمیم گیری خود قرار خواهند داد.

به بیان ساده تر، در تعارض بین قانون نوشته و یا عدم وجود قانون در موضوع خاصی، عرف و رویه دادگاهها، حاکمیت دارد و قابل استناد است.

در کشورهایی که بر اساس نظام حقوقی انگلستان ( کامن لا ) اداره می‌شوند، پذیرش افراد به عنوان مهاجر و یا پناهجو، بیش از کشورهای دیگر است.پو یایی نظام حقوقی کامن لا، باعث می‌شود تا در موارد سکوت یا نقص قانون، با سرعت، درباره موضوعات پیش آمده، تصمیم گیری شود.

مقایسه نظام حقوقی و قضایی انگلستان با نظم حقوقی و قضایی در ایران

کشور ایران بر اساس نظام حقوقی سیویل لا، اداره می‌شود.نظام حقوقی سیویل لا، بر اساس قانون مصوب پارلمان، عمل می کند ولی در مواردی که قانون ساکت است و یا نقصی در قانون مشاهده می‌شود، باز هم عرف و رویه قضایی، در قالب، رای وحدت رویه قضایی، دیوان عالی کشور، رخ می نمایاند و به کمک نقیصه قانون می‌آید و یا در مواردی، از منابع و فتاوای معتبرفقهی استفاده می‌شود.

هرچند که در نظام حقوقی کامن لا، حقوق عرفی، برتری دارد اما در همین نظام حقوقی نیز، قانون نوشته جایگاه خاص خود را دارد، پس نتیجه می گیریم هر کدام از نظام های حقوقی، از جهاتی شبیه هم هستند.

اما نکته قابل توجه در کشورهای با حقوق کامن لا این است که تغییر در قوانین و یا نسخ قوانین، فقط با عرف قضایی انجام می‌شود و نیاز به طی کردن تشریفات خاص قانون‌گذاری نیست.

وکیل سرمایه گذاری در انگلستان

حقوق مهاجرت در انگلستان

دربند قبل، توضیح مختصری، درباره نظام حقوقی و قضایی انگلستان، داده شد.

با توجه به اینکه تمامی تصمیمات و آرای قضایی که مبنای حقوق عرفی در انگلستان می باشد، عطف به ما سبق شدن قوانین و تصمیمات را در خود به صورت نهفته دارد و نیازی به ذکر در قانون نیست، مهاجرت به انگلستان، نسبت به سایر کشورهای اروپایی، تا حدی آسانتر است.

قوانین مهاجرت انگلستان، راه را برای ورود مهاجرین خارجی و پناهجو یان و همچنین متقاضیان سرمایه گذاری و کارآفرینی در انگلستان، بازگذاشته است.

حقوق مهاجرت و وکیل مهاجرت در انگلستان، شاخه ای از حقوق است که به صورت تخصصی به بحث مهاجرت می پردازد و موسسات حقوقی و مهاجرتی معتبر در انگلستان و یا ایران، امکان ارائه مشاوره تخصصی درباره مهاجرت به انگلستان را دارند.

راههای مهاجرت به انگلستان

مهاجرت به انگلستان از طریق تولد فرزند(اصل خون و خاک)

در گذشته ای نه چندان دور، تولد فرزند در انگلستان، باعث اخذ تابعیت وی از کشور انگلستان می شد، اما چند سالی است که اعطای تابعیت انگلستان، از طریق سیستم خاک، امکان‌پذیر نیست.

بلکه، برای داشتن تابعیت انگلستان، از طریق تولد، لازم است که یکی از والدین طفل متولد شده، تابعیت انگلیسی داشته باشد.

به دیگر سخن، اصل خون در اعطای تابعیت، توسط این کشور، پذیرفته شده است.

اما سوالی که پیش می‌آید، این است که در اثر مهاجرت والدین خارجی به انگلستان، فرزندی از آن‌ها، در انگلستان، به دنیا بیاید، تکلیف تابعیت این فرزند چیست؟

به عرض شما عزیزان می رسانیم که در موارد تعارض قوانین در حقوق بین‌الملل خصوصی، این موضوع کاملا قابل حل است.طفل متولد شده از پدر و مادر خارجی در انگلستان، به شرط اقامت و زندگی در انگلستان، به مدت شش سال و ورود وی به سیستم آموزشی انگلستان، موفق به اخذ تابعیت انگلیسی خواهد شد.

مهاجرت به انگلستان از طریق ویزای کار

در بخش ویزای کار انگلستان، این مورد کامل توضیح داده شده است که جهت استخدام و کاریابی در انگلستان، پیشنهاد شغلی از یک کارفرما در انگلستان و داشتن شرایط جسمی، علمی و داشتن دانش زبان انگلیسی، لازمه شروع پروسه اخذ ویزای کار انگلستان می‌باشد.

در واقع مهاجرت از طریق ویزای کار، به هر کشوری، مطلوب ترین نوع مهاجرت می باشد، چرا که علاوه بر اخذ اقامت و تابعیت کشور دلخواه، با داشتن شغل مناسب در کشور مقصد، امکان کسب درآمد و تأمین هزینه‌های زندگی نیز وجود دارد.

موسسات کاریابی در انگلستان

افرادی که ساکن انگلستان هستند، چه به عنوان همراه دانشجو و یا قیم فرزندان دانش آموز، نیازی به اخذ مجوز کار ندارند و به شرط داشتن پیشنهاد شغلی، و دارا بودن شرایط، می‌توانند در انگلستان، استخدام شوند.

مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج

در صورتی که شما مایل به ازدواج با یکی از اتباع انگلیسی باشید، ابتدا باید، نامزدی خود را با فرد مورد نظر، اثبات نمایید.راه اثبات نامزدی با تبعه انگلیسی، ارسال و ردوبدل کردن ایمیل، داشتن سفر مشترک، فیلم های خانوادگی و سایر راههای اثبات رابطه ای که حداقل دو سال از ان گذشته، می‌باشد.

اما نکته قابل توجه این است که نامزد شما، نمی‌تواند فقط مقیم انگلیس باشد و لازم است تبعه انگلستان باشد.

علاوه بر این، باید اثبات نماید که دارای شغل است و علاوه بر مخاج و نیز هزینه‌های خود، تا یکسال آینده، پس اندازی معادل ده هزار پوند، جهت تامین مخارج همسر آینده اش را نیز دارد.

دلیل این امر، حمایت کامل دولت انگلستان از اتباع بیکار خود می باشد که در صورت بیکاری، همه مخارج وی را پرداخت می‌نماید و در صورت عدم اشتغال به کار نامزد، در واقع در صورت ازدواج، باید خرج همسر خارجی وی را نیز پرداخت نماید.لذا جهت عدم تحمیل هزینه‌های غیر ضروری به دولت، از صدور این نوع ویزاها، امتناع می‌نماید.

مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل

نظام آموزشی و تحصیلی انگلستان، امکان تحصیل در این کشور، برای افراد خارجی بالای ۴ سال را در این کشور، فراهم نموده است.در انگلستان دو نوع نظام آموزشی و تحصیلی وجود دارد که به اختصار به آن‌ها می‌پردازیم:

 تحصیل رایگان در انگلستان

تمامی اتباع انگلیس یا کسانی که به صورت قانونی، ساکن انگلستان می‌باشند، حق تحصیل رایگان در انگلیس، در مدارس و دانشگاههای دولتی را دارند.حق تحصیل رایگان در انگلستان، در قانون اساسی این کشور آمده و اتباع و ساکنان این کشور، تحت حمایت و قادر به استفاده از تحصیل رایگان در انگلستان می‌باشند.

تحصیل در انگلستان با پرداخت شهریه

کلیه اتباع انگلیس و یا افراد ساکن در این کشور، که خواهان تحصیل در کالج ها یا دانشگاههای خصوصی می‌باشند و همچنین افرادی که از خارج از انگلستان، تقاضای مهاجرت به انگلستان از طریق تحصیل را دارند، ملزم به پرداخت کامل شهریه ها و هزینه‌های مربوطه، می‌باشند.

بنابراین امکان تحصیل رایگان در انگلستان، برای دانش آموزان و دانشجو یان خارجی، وجود ندارد.

تحصیل پزشکی در بلاروس

اخذ بورسیه تحصیلی در انگلستان

دولت انگلستان و یا سازمآن‌های مردم نهاد، در صورتی که برای هدفی خاص، نیاز به سرمایه گذاری نیروی انسانی داشته باشند، افراد نخبه و تیزهوش را که دارای درجه و نمره بالای علمی‌باشند، به صورت کامل و یا نیمه، بورس می‌نمایند که بستگی به شرایط خاصی دارد و در مطلب مربوطه کاملا توضیح داده می‌شود.

آیا امکان اخذ اقامت انگلستان از طریق تحصیل وجود دارد؟

تحصیل در انگلستان، باعث اخذ اقامت فرد نمی‌شود، اما از مقطع لیسانس به بالا، یعنی در مقاطع فوق لیسانس و دکتری، علاوه بر اینکه، فرد دانشجو، امکان همراه بردن همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال را دارد، امکان کار پاره وقت برای وی فراهم می‌شود.

دانشجو با کار پاره وقت در ایام تحصیل، می‌تواند با پرداخت مالیات از محل درآمد، اقدام به اخذ اقامت انگلستان نماید.

علاوه بر اینکه امکان سرمایه گذاری و یا کارآفرینی برای فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر در انگلستان، وجود دارد.

مهاجرت به انگلستان از طریق پناهندگی

مؤسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، هیچ خدماتی بابت پناهندگی به انگلستان و سایر کشورها ندارد و فقط از بابت آشنایی مطالعه کنندگان، این مطالب در سایت درج می‌شود.

کشور انگلستان، با پذیرش کنوانسیون پناهندگی سازمان ملل متحد، معروف به کنوانسیون ژنو، در شمار کشورهای پذیرنده پناهجو و پناهنده، در آمده است.

این کنوانسیون، مقرر می‌نماید، افرادی که در کشور خود، به لحاظ داشتن عقاید خاص مذهبی، سیاسی، جنسیتی، نژادی، مورد شکنجه و یا آزار روحی و روانی غیر قابل تحمل و یا در خطر مرگ هستند، تا رفع حالت خطرناک در کشور خودشان، می‌توانند به کشور دیگری پناهنده شوند.

کشور مقصد نیز با احراز صحت این مطلب، نسبت به پذیرش پناهجو، تا رفع حالت خطرناک، اقدام می‌نماید.

اما با توجه به نا امنی های منطقه خاورمیانه، بعضی از کشورهای آفریقایی و راه افتادن سیل پناهجو به کشورهای اروپایی، کشور انگلستان نیز، سیاست انقباضی در پیش گرفته و پذیرش پناهجو یان را محدود کرده است.

شرایط سخت زندگی در کمپ ها، خطرات خروج و ورود غیر قانونی پناهجو یان، امکان تجاوز به جان، ناموس، و مال پناهجو یان و رفتارهای نژادپرستانه در کشورهای پناهجو پذیر، عرصه را بر پناهجو یان تنگ کرده است.

زندگی در کمپ های شلوغ و کثیف و دچار شدن به یاس و نا امیدی و وضعیت بلاتکلیف، این راه مهاجرت را غیر قابل توصیه نموده است.

تحصیل در آمریکا

مهاجرت به انگلستان از طریق سرمایه گذاری

کشور انگلستان، پادشاهی و سرمایه داری است.

نظام حکومتی انگلستان، همواره از جذب سرمایه گذار خارجی، حمایت کرده و در همین راستا، در صورتی که شخص، متقاضی ثبت شرکت در انگلستان و راه اندازی تجارتی به همراه سرمایه گذاری و کارآفرینی باشد، این امکان را به متقاضی می‌دهد که از طریق ثبت شرکت در انگلستان با داشتن بیزنس پلان مشخص و مورد تایید دولت انگلستان و همچنین دارا بودن شرایط بسیار ساده، اقدام به کارآفرینی و اخذ اقامت دائم انگلستان نماید.

شرایط کامل مهاجرت به انگلستان از طریق سرمایه گذاری، کارآفرینی و ثبت شرکت در قسمت مربوط به سرمایه گذاری در انگلستان، در همین وب سایت، در اختیار شما می‌باشد.اما دقت داشته باشید که صرف ثبت شرکت و یا انتقال سرمایه به انگلستان، موجب اخذ اقامت دائم نمی‌شود.

مهاجرت به انگلستان، از طریق خرید ملک

هرچند که خرید ملک در انگلستان، برای افراد خارجی و غیر مقیم در انگلستان، جهت سرمایه گذاری، مورد قبول دولت انگلستان می باشد، اما توجه کافی داشته باشید در روش خرید ملک در انگلستان، اقامت دائم و یا موقت کشور انگلستان، به مالک و خانواده وی داده نمی‌شود.

هرچند خرید ملک در انگلستان، موجب سهولت در صدور ویزای توریستی انگلستان، برای مالک ملک و اعضا خانواده وی می‌شود، اما امتیازی جهت اخذ اقامت دائم، محسوب نمی‌شود.

معرفی موسسه معتبر حقوقی و دفاتر مهاجرتی در ایران

قبل از اتخاذ تصمیم و در آخرین مرحله تحقیق خود، با مشاورین ارشد حقوق بین‌الملل موسسه حقوقی مهر پارسیان، تماس حاصل فرمایید.

با اختصاص دادن کمی از وقت و هزینه خود، با دقت و دانش بیشتر، جهت انجام امور حقوقی و مهاجرتی خود اتخاذ تصمیم فرمایید.

اگر نیاز به خدمات مشاوره حقوقی و داوری در مباحث مطالبه سفته یا سایر موارد دارید جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری در خصوص موضوعات کیفری، حقوقی، ملکی، خانواده، مطالبه مهریه، نفقه، و …مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

موبایل وکیل چک و سفته

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با مدیر دفتر محمدرضا مهری با شماره همراه زیر امکان پذیر است.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

۵/۵ - (۱۰ امتیاز)

۴ دیدگاه

  • با درود
    میخواستم بدونم آیا پروتنه وکالت پایه یک ایران در انگلیس مورد تایید هست یا خیر و اینکه بهترین روش برای مهاجرت برای وکلا کدام است؟ سپاس

  • با سلام
    ۱-آیا از طریق تحصیل دانش آموز میتوان اقامت انگلیس برای خانواده دانش آموز گرفت ؟
    ۲- بهترین شیوه و اقتصادی ترین روش برای اخذ اقامت در انگلیس چیست؟
    ۳- ایا برای مشاوره اولیه با آن شرکت باید هزینه ای متحمل شد؟ در صورت مثبت بودن چه میزان؟
    با سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *