مهاجرت به اوکراین


مهاجرت به اوکراین

اوکراین، یکی از جمهوری های جدا شده از اتحاد جماهیر شوروی سابق است که پس از فروپاشی روسیه یکپارچه، به صورت کشوری مستقل، ابراز وجود کرد. زبان رسمی اوکراین، اوکراینی است و زبان های روسی و انگلیسی هم در ان رواج دارد. از جمله کشورهای اروپای شرقی که با مجارستان، رومانی، لهستان ومولداوی، هم مرز است و با بلاروس و روسیه نیز، مرز مشترک دارد. قوانین خاص مهاجرت به اوکراین، این کشور را در زمره کشورهای مهاجر پذیر اروپای شرقی، قرار داده است. عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا، هنوز مورد قبول اتحادیه اروپا، قرار نگرفته و همچنان در پیچ وخم های  تصمیم گیری های سیاسی معطل مانده است. پس از ارتش شوروی سابق، بزرگترین ارتش در بین کشورهای جدا شده از شوروی سابق، متعلق به اوکراین است. مهاجرت به اوکراین، در سال های اخیر برای دانشجو یانی که قصد تحصیل در دانشگاه های اوکراین را دارند. و همچنین سرمایه گذاری در اوکراین، از اهمیت خاص برخوردار شده است. راه‌های مهاجرت به اوکراین در نوشته ی پیش روی شما، مورد بررسی و دقت، قرار خواهد گرفت. از قوانین مهاجرت به اوکراین اطلاعی دارید؟ آیا ازدواج با تبعه اوکراین امکان اقامت و مهاجرت به اروپا را به شما می‌دهد؟ تحصیل رایگان در اوکراین چه شرایطی دارد؟ با اخذ اقامت یا تابعیت اوکراین، امتیاز ورود به چه کشورهایی را خواهید داشت؟ مراحل اخذ ویزای توریستی اوکراین چیست؟ آیا با اقامت دائم اوکراین، مهاجرت به اروپا آسان می‌شود؟ هزینه‌های زندگی در اوکراین چگونه است؟ آسان ترین و ارزان ترین راه مهاجرت به اوکراین چیست؟ سوالات حقوقی مهاجرتی، در این مقاله، توسط کارشناسان ارشد حقوق بین‌الملل گروه وکلای مهر، پاسخ داده خواهد شد.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در امارات

مهاجرت به اوکراین از طریق ازدواج

یکی از آسان ترین راههای مهاجرت به اوکراین، ازدواج با یکی از تبعه ی اوکراین است. در صورت ازدواج با مرد یا زنی که تابعیت اوکراینی را دارد، به همسر خارجی وی به شرط گذشتن حداقل دو سال از زمان ازدواج و زندگی مشترک، تابعیت اوکراین، داده می‌شود. برای صدور اجازه مهاجرت اوکراین به افرادی که دارای همسر یا والدین اوکراینی هستند نیازی به ارائه گواهی سلامت از امراض مسری یا واگیردار نیست.

مهاجرت به اوکراین از طریق خویشاوندی

اشخاصی که یکی از اعضای خانواده آن‌ها، تابعیت اوکراین داشته باشند، می‌توانند درخواست ویزای مهاجرت به اوکراین از طریق خویشاوندی را ارائه نماین. پدر و مادر، فرزندان و نوه های شهروندان اوکراین، می‌توانند درخواست مهاجرت خود را طبق قانون اساسی اوکراین، به اراده مهاجرت اوکراین و یا سفارت اوکراین در کشور خودشان، تحویل دهند.

مهاجرت به اوکراین از طریق تحصیل

دانشگاههای علوم پزشکی اوکراین و همچنین دانشگاههای فنی مهندسی و علوم انسانی اوکراین، از برترین دانشگاه های بین‌المللی هستند. کیفیت آموزش در اوکراین، بسیار مناسب و مهاجرت تحصیلی به اوکراین، در اولویت های درخواست مهاجرت به این کشور می‌باشند. برای شهروندان اوکراینی، تحصیل رایگان در اوکراین، از حقوق تعریف شده در قانون اساسی می‌باشد. دانشجوی اوکراین حق کار همزمان با تحصیل و امکان همراه بردن همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را دارد.

مهاجرت به اوکراین از طریق پناهندگی

پناهندگی به اوکراین، با توجه به عضویت این کشور در کنوانسیون پناهندگی سازمان ملل متحد، امکان‌پذیر است. افرادی که پس از پذیرفته شدن پناهندگی به اوکراین، به مدت سه سال مستمر، در اوکراین حضور داشته باشند، امکان اخذ تابعیت اوکراین را به عنوان پناهجو دارند. بر اساس کنوانسیون های حقوق بشری که اوکراین در آن‌ها عضویت دارد، کلیه افراد آسیب دیده از تجارت برده و انسان، امکان ارائه درخواست پناهندگی به اوکراین را دارند.

تحصیل در اوکراین

مهاجرت به اوکراین از طریق ویزای کار یا تخصص های معرفی شده

متخصص امور مربوط که رشته ی آن‌ها اولویت مثبت کاریابی در اوکراین قرار دارد. افراد متخصص که مهاجرت کاری به اوکراین هستند، لازم است که منفعت کافی برای اقتصاد اوکراین داشته باشند و به شرط داشتن سایر شرایط قانونی امکان مهاجرت به اوکراین با ویزای کاری را خواهند داشت.

مهاجرت به اوکراین از طریق سرمایه گذاری- خرید ملک در اوکراین

فعالیت اقتصادی از طریق ثبت شرکت در اوکراین برای صاحبان صنایعی که قصد گسترش تجارت و صنعت خود را دارند، امکان‌پذیر است. با سرمایه گذاری حداقل صد هزار دلار آمریکا یا معادل ان در اوکراین، به شرط ثبت شرکت تجاری یا بیزینس پلان شخص، امکان مهاجرت به اوکراین را برای متقاضی، همسر و فرزندان وی فراهم می‌نماید. هرچند که اوکراین عضو اتحادیه اروپا نیست اما در سال های گذشته، پذیرش اوکراین در اتحادیه اروپا، به شکل جدی پیگیری می‌شود.

اوکراین یکی از شرکای اتحادیه اروپاست و به دلیل همجواری با کشور های اروپای شرقی و قرار گرفتن در قاره اروپا، امکان الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا، بسیار بالا است. اما خرید ملک در اوکراین باعث اخذ اقامت اوکراین، خارج از ….. و چارچوب ویزای مهاجرت قرار دارد و متقاضیان سرمایه گذاری و خرید ملک در اوکراین، می‌توانند از این راه مهاجرت به اوکراین را برای خود و خانواده شان تسهیل نمایند.

مهاجرت به اوکراین از طریق تمکن مالی

همانطور که در بند پیشین ذکر شد، سرمایه گذاری و خرید ملک در اوکراین، موجب اخذ اقامت دائم این کشور می‌شود. اما اثبات تمکن مالی، بدون حضور در کشور مبدا نیز، می‌تواند موجب صدور اقامت طولانی مدت اوکراین برای متقاضی و افراد خانواده وی شود.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان

افرادی که در اوکراین متولد می‌شوند، هیچ مزیتی برای اخذ اقامت و تابعیت اوکراین را ندارند، فقط در صورتی که شخص متولد شده، از پدر یا مادر اوکراینی، در هرکجای دنیا باشد، تابعیت اوکراین را اخذ خواهد نمود. به عبارت دیگر، سیستم اعطای تابعیت اوکراین، قانون خون می باشد و افراد متولد شده از پدر و مادر خارجی در اوکراین، دارای تابعیت اوکراین نخواهد شد. جهت اقدام مهاجرت به اوکراین مدارکی بایدتهیه و تحویل سفارت اوکراین و یا اداره مهاجرت شود که در ادامه خواهد آمد.

مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای مهاجرت اوکراین

  1. گذرنامه معتبر و یا هر نوع سند هویتی معتبر
  2. سه قطعه عکس بدون روتوش
  3. مدارک اقامت در خارج از اوکراین و نشانی محلی در اوکراین که فرد خواهان اقامت ان است
  4. مدارک مالکیت، سند ازدواج و شناسنامه افراد خانواده
  5. گواهی سلامت
  6. گواهی عدم سو پیشینه کیفری موثر

افراد واجد شرایط مهاجرت به اوکراین

  1. متقاضیان تحصیل دراوکراین به همراه خانواده
  2. افرادمتخصص ومفید برای اقتصاد اوکراین
  3. سرمایه گذاران ومتقاضیان خرید ملک دراوکراین
  4. پناهجو یان
  5. کسانی که دارای خویشاوند درجه یک اوکراینی هستند
  6. افرادی که قصد ازدواج با تبعه اوکراین را دارند
  7. افراد متولد شده از پدر ومادر اوکراینی درخارج از اوکراین

وکیل مهاجرت به اوکراین

جهت انجام امور مهاجرتی به اوکراین الزامی به داشتن وکیل مهاجرت نیست. شخص متقاضی با تهیه وترجمه مدارک مورد نیاز و پرداخت حقوق کنسولی سفارت اوککراین درتهران، امکان ارائه درخواست مهاجرت به اوکراین را دارد. اما با توجه به اینکه پروسه مهاجرت به اوکراین امری کاملا حقوقی و درتخصص وکیل مهاجرت است، بهتراین است که درطول مسیر پرونده از مشاوره وکیل مهاجرتی متخصص در امور مهاجرت به اوکراین، بهره مند شد. موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با استفاده بهینه از پتانسیل راههای قانونی مهاجرت به اوکراین وارائه بهترین راه مهاجرت قانونی با توجه به امکانات وشرایط متقاضی مهاجرت، پیشنهادی ویژه برای متقاضیان مهاجرت دارد. هرچند نفس مهاجرت غیر قانونی وغیر لازم هیچ گاه توسط وکلای ما توصیه نمی‌شود اما در مواردی که امکان قانونی مهاجرت وجود دارد، راه صحیح وقانونی مهاجرت وآسانترین راه مهاجرت، دراختیار موکلین قرارمی گیرد.

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *