مهاجرت به سوئیس

مهاجرت به سوئیس

مهاجرت به سوئیس


امروز با بررسی شرایط مهاجرت به سوئیس با شما هستیم.

کشور سوئیس مورد توجه بسیاری از علاقه مندان به تحصیل در سوئیس، کار در سوئیس، ثبت شرکت در سوئیس، پناهندگی در سوئیس می باشد که خواهان اخذ اقامت دائم سوئیس و یا تابعیت کشور سوئیس هستند. در مقاله ی حاضر، سعی بر ان شده که مسائلی در باب مهاجرت به سوئیس را برای شما عزیزان به طور کامل شرح دهیم.

نکات مهم در بررسی روش های مهاجرت به سوئیس

  • آیا روش هایی مهاجرت به سوئیس را می دانید؟
  • آیا می دانید برای مهاجرت به سوئیس می‌بایست چه شرایطی داشته باشید؟
  • آیا شرایط اخذ ویزای تحصیلی سوئیس و به طور کلی الزامات لازم جهت تحصیل در سوئیس را می دانید؟
  • آیا از هزینه‌های تحصیل و زندگی در سوئیس مطلع هستید؟

در این نوشتار که به همت مشاورین و کارشناسان ارشد موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، برای شما عزیزان به رشته ی تحریر درآمده، تلاش شده است که تمامی راه‌های مهاجرت به سوئیس و سوالات احتمالی شما عزیزان در این باب توضیح جامع داده شود.

اطلاعاتی چند در خصوص کشور سوئیس

 سوئیس از جمله پیشرفته ترین و امن ترین کشورها در جهان است که در غرب اروپای مرکزی واقع شده و با کشورهای ایتالیا، فرانسه، آلمان، اتریش و لیختن اشتاین هم مرز است.

پایتخت سوئیس شهر برن و دو شهر جهانی و اقتصادی ان زوریخ و ژنو نام دارد که از لحاظ کیفیت و استاندارد های زندگی در رتبه های اول دنیا قرار دارند.

سوئیس دارای شرایط آب و هوایی معتدل است و 4 منطقه اصلی و فرهنگ زبان آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانش دارد.

با این وجود اکثریت جمعیت کشور سوئیس آلمانی هستند. واحد پول کشور سوئیس فرانک می باشد که جزء قدرتمند ترین و با ثبات ترین واحد های پولی دنیا است. در قرن نوزدهم میلادی مهاجرت از کشور سوئیس شایع تر بود چرا که از لحاظ شرایط اقتصادی سوئیس یک کشور فقیر به حساب می آمد. اما هم اکنون با توجه به اقتصاد بانکی ان، سوئیس یکی از پیشرفته ترین کشورهای دنیا با استانداردهای کیفیتی بسیار بالا برای زندگی به حساب می‌آید. بزرگترین گروه های مهاجر در سوئیس از ایتالیا، آلمان، یوگسلاوی سابق، آلبانی، پرتغال و ترکیه و غیره می‌باشند.

نحوه مطالبه ارز خارجی

دین اکثریت مردم سوئیس مسیحی است. 20% جمعیت سوئیس را مهاجران تشکیل می دهند. فی الولقع کشور سوئیس و استرالیا که حدود یک چهارم از جمعیت ان ها در خارج از کشور متولد شده اند، دو کشور با بالاترین درصد مهاجران در دنیای غرب هستند.

راههای مهاجرت به سوئیس 

مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل

مهاجرت به سوئیس از طریق کار

مهاجرت به سوئیس از طریق ثبت شرکت و سرمایه گذاری

مهاجرت به سوئیس از طریق پناهندگی

مهاجرت به سوئیس از طریق ازدواج

مهاجرت به سوئیس از طریق تولد فرزند

مهاجرت به سوئیس از طریق خرید ملک

ویزای توریستی کشور سوئیس

 مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل 

بسیاری از علاقه مندان و متقاضیان تحصیل در کشورهای اروپایی می‌توانند جهت تحصیل به کشور سوئیس مهاجرت نمایند. سوئیس دارای دانشگاه های برتر دنیا است که تحصیل در ان می‌تواند آینده ی شغلی فوق العاده ای را برای دانشجو فراهم آورد.

تحصیل در سوئیس به نسبت سایر کشورهای اروپایی مستلزم پرداخت هزینه‌های تحصیلی بیشتری است.

دانشجویان در کشور سوئیس نیز مانند سایر کشورها، هم زمان با تحصیل اجازه کار پاره وقت دارند و تا حدودی می‌توانند از پس هزینه‌های زندگی خود برآیند.

تحصیل در دانشگاه های سوئیس به زبان انگلیسی امکان‌پذیر است و جهت اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های سوئیس، متقاضی می‌بایست دانش زبان انگلیسی مناسبی داشته باشد.

مدرک زبان مورد نیاز جهت مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل، در مقطع لیسانس حداقل آیلتس 6، فوق لیسانس آیلتس 6.5 و دکتری آیلتس 7 است.

امکان تحصیل در رشته های مختلف تحصیلی در سوئیس وجود دارد اما برخی رشته ها مانند پزشکی و پیراپزشکی و هنر دارای آزمون ورودی می‌باشند.

شرایط تحصیل و کار پرستاری در آلمان

شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در سوئیس و مهاجرت از طریق تحصیل به سوئیس، به مقالات تحصیل در سوئیس در همین وبسایت مراجعه و یا با موسسه تماس حاصل فرمایید.

مهاجرت به سوئیس از طریق کار

همان طور که می دانید مطابق قوانین کاری اتحادیه اروپا، اگر کارفرمایی بخواهد به شخصی خارج از اتحادیه اروپا پیشنهاد کاری دهد و او را استخدام نماید می‌بایست ابتدا در ان کشور مورد نظر، مشخصات فرد را 3 ماه آگهی نماید.

اگر شخصی با مشخصات آگهی شده یافت نشود، کارفرما می‌بایست 3 ماه دیگر در کل اتحادیه ی اروپا آگهی استخدام را تکرار نماید.

در این صورت در طی 6 ماه آگهی، اگر کارفرما نتواند شخصی را با شرایط مورد نیازش استخدام نماید، می‌تواند برای شخصی که در خارج از اتحادیه ی اروپا است آگهی دعوت به کار ارسال کند.

فلسفه ی این قانون در اتحادیه ی اروپا این می باشد اشخاصی که در خاک کشور مورد نظر حضور دارند و در انجا فارغ التحصیل شده اند نسبت به سایر افراد در خارج از اتحادیه ی اروپا جهت اخذ کار در اولویت هستند.

بنابراین، اگر شخصی خواهان کار در سوئیس است، می‌بایست موفق به اخذ پیشنهاد و دعوتنامه کاری در سوئیس شود که بتواند در انجا مشغول به کار گردد و لازم است که از اداره ی مهاجرت کشور سوئیس اجازه ی کار دریافت نمایند.

جهت کسب اطلاعات کامل تر در خصوص مهاجرت به سوئیس از طریق کار شما عزیزان می توانید با موسسه حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی توسط کارشناسان ارشد بهره مند گردید.

مهاجرت به سوئیس از طریق ثبت شرکت، کارافرینی یا سرمایه گذاری

جهت ثبت شرکت و سرمایه گذاری در سوئیس متقاضی می‌تواند یک شرکت حقیقی ( انفرادی) یا حقوقی به ثبت برساند. پس از اینکه شرکت به صورت قانونی به ثبت رسید، شخص می‌تواند در سوئیس مشغول به فعالیت شود. بدون شک دریافت مجوز های قانونی لازم جهت ثبت شرکت در سوئیس از جمله الزامات این پروسه می‌باشد.

اعتراض به قرار رد درخواست اعاده دادرسی

ثبت شرکت در سوئیس به سه شکل امکان‌پذیر است:

ثبت شرکت انفرادی در سوئیس ( بدون نیاز به سرمایه اولیه )

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در سوئیس ( حداقل میزان سرمایه مورد نیاز 20.000 فرانک سوئیس )

ثبت شرکت سهامی خاص در سوئیس ( حداقل میزان سرمایه مورد نیاز 100.000 فرانک سوئیس )

در تمامی موارد فوق، متقاضی می‌بایست تمام یا نیمی از سرمایه مورد نیاز را بسته به نوع شرکت ثبت شده، نزد یک بانک سوئیسی پرداخت نماید. همچنین از الزامات و شرایط اصلی ثبت شرکت در سوئیس، منصوب نمودن یک شخص مقیم کشور سوئیس به عنوان یکی از مدیران شرکت و دادن حق امضا به وی می‌باشد.

ثبت شرکت در سوئیس با رعایت قوانین وضع شده منجر به اخذ اقامت دائم سوئیس خواهد شد. شما عزیزان می توانید در جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به سوئیس از طریق ثبت شرکت با موسسه تماس حاصل فرمایید.

مهاجرت به سوئیس از طریق پناهندگی

مطابق کنوانسیون ژنو در خصوص پناهندگان اشخاصی که در کشور خود بنا به دلایل سیاسی، مذهبی، نژادی و … مورد آزار و اذیت قرار می گیرند و زندگی جانی، مالی، و آبرویی ان ها در معرض خطر است، می‌توانند به کشورهای عضو کنوانسیون از جمله سوئیس در خواست پناهندگی دهند.

به تبع کشور سوئیس نیز می‌بایست به درخواست ان ها مطابق مقررات کنوانسیون رسیدگی نماید.

بخش رسیدگی به کیس های پناهندگی در سوئیس، اداره ی مهاجرت این کشور می‌باشد. با توجه به اینکه سوئیس کشوری صلح طلب است که در هیچ یک از جنگ های جهانی شرکت نکرده است، به تبع امنیت و صلح و آرامش این کشور و مردمانش را در اولویت قرار می‌دهد. به همین منظور پذیرفته شدن درخواست پناهندگی در سوئیس بسیار سخت می‌باشد.

مهاجرت به سوئیس از طریق ازدواج 

اگر شما خواهان ازدواج با شخصی در کشور سوئیس هستید و قصد مهاجرت به سوئیس از طریق ازدواج را دارید، باید بدانید که یکی از طرفین می‌بایست تابعیت و شهروندی کشور سوئیس را به دست آورده باشد.

مهاجرت آسان به سوئیس

مانند قوانین همه ی کشورها اسپانسر باید ثابت نماید که از پس هزینه‌های همسرش حداقل به مدت 2 تا 3 سال زندگی در سوئیس بر می‌آید.

این مساله می‌تواند از این طریق اثبات شود که اسپانسر شغل و درآمد دارد و فیش حقوقی خود را به سفارت سوئیس ارائه دهد. در غیر این صورت و در صورت عدم توانایی اثبات درآمد اسپانسر، خود اسپانسر شونده می‌بایست ثابت نماید که می‌تواند هزینه‌های زندگی اش را در سوئیس تامین نماید. مهاجرت به کشور سوئیس از طریق ازدواج می‌تواند منجر به اخذ اقامت دائم سوئیس و در نهایت کسب تابعیت سوئیس شود.

مهاجرت به سوئیس از طریق تولد فرزند

همان طور که می دانید کشور سوئیس تابع سیستم خون می‌باشد. سیستم خون به این معنا است که فرزندی که در خاک سوئیس متولد می‌شود تنها در صورتی می‌تواند تابعیت کشور سوئیس را به دست آورد که از پدر یا مادر سوئیسی متولد شده باشد و یا پدر و مادر هر دو سوئیسی باشند.

در غیر این صورت کودک متولد شده در خاک کشور سوئیس نمی‌تواند اقامت دائم یا تابعیت کشور سوئیس را به دست آورد.

این قوانین برای افرادی است که بعد از 1 ژانویه 2006 در سوئیس متولد می‌شوند. همچنین کودکانی که توسط اتباع کشور سوئیس به فرزند خواندگی گرفته می‌شوند، می‌توانند تابعیت کشور سوئیس را به دست بیاورند.

مهاجرت به سوئیس از طریق خرید ملک چگونه است؟

در ابتدا باید این نکته را خاطر نشان کنیم که اشخاصی می‌توانند در کشور سوئیس ملکی را خریداری نمایند که اقامت ( کوتاه مدت یا بلند مدت ) کشور سوئیس را داشته باشند.

بنابراین خرید ملک در کشور سوئیس راهی برای مهاجرت شما به کشور سوئیس نمی‌تواند باشد و مستلزم ان است که شما ابتدا اقامت کوتاه مدت این کشور را به دست آورید. پس از دریافت اقامت و خرید ملک در سوئیس، می‌بایست ثابت نمایید که قصد سکونت واقعی در این ملک را دارید.

وکیل باطل کردن قرارداد

همچنین خرید ملک در کشور سوئیس تضمینی بابت دریافت اقامت دائم سوئیس را به شما نمی‌دهد.

ویزای توریستی کشور سوئیس

جهت دریافت ویزای توریستی کشور سوئیس شما باید ثابت نمایید که وابستگی های مادی و معنوی نسبتا زیادی در خاک کشور خود دارید که در نهایت قصد شما برگشت به کشور خود است.

وابستگی های مادی مانند ان است که ثابت نمایید در کشور خود، ملک، شغل، درآمد کافی و غیره دارید و وابستگی های معنوی مانند ان است که همسر و فرزند شما در خاک ایران می مانند و در سفر به سوئیس با شما همراه نمی‌شوند.

اخذ ویزای توریستی سوئیس و ویزای شنگن از سوئیس می‌تواند در قالب ملاقات با اقوام درجه یک، ویزای تجاری، کاری، ماموریتی و غیره باشد. این نوع از ویزا کوتاه مدت و ویزای نوع C است که در خاک کشور سوئیس قابل تبدیل نیست، مدت ان نهایتا 3 ماه است و با این ویزا فرد اجازه کار یا تحصیل و غیره ندارد.

همچنین پس از انقضاء مدت ویزا می‌بایست خاک کشور سوئیس را ترک نماید. ذکر این نکته قابل توجه است که دریافت ویزای توریستی و کوتاه مدت کشور سوئیس بسیار سخت می باشد و بهتر است که با دعوتنامه صورت بگیرد.

وکیل متخصص مهاجرت به سوئیس 

برای دریافت مشاوره مهاجرتی با وکیل پایه یک دادگستری، همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی،  همه روزه از ساعت‌های 19 الی9  و  پنجشنبه‌ها 15 الی 9 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

راههای ارتباطی با دفتر محمدرضا مهری

021-88796143

021-88795408

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با مدیر دفتر محمدرضا مهری با شماره همراه زیر امکان پذیر است.

09120067669

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

امتیاز دهی به مقاله

15 دیدگاه

  • درودبرشما چگونه یک بازنشسته تامین اجتمایی باسن60سال اقامت درسوییس رابصورت دایم درروستای البینن بگیرد باسپاس

  • سلام اينجانب دبير بازنشسته هستم با ٤٤سال سن به اتفاق همسر و دخترم كه١٦سال سن دارد ميخواهيم بخاطر آينده دخترمان به سوييس (روستاي البينن)مهاجرت كنيم لطفا مارو راهنمايي و كمك كنيد ضمنا در ايران علاوه بر معلمي بيش از ده سال تجربه مديريت گاوداري را هم داشته ام

  • سلام.من دارای مدرک دکتری مدیریت دولتی منابع انسانی هستم رشته کارشناسی و ارشد هم مدیریت دولتی بوده و حدود ۶ سال بعنوان مدرس دانشگاه هستم و همچنین در شرف گرفتن مدرک زبان.میخواستم بدونم میتونم در دانشگاه های سوئیس مشغول بکار بشوم؟

  • سلام خانمی ۳۸ساله دارای یک فرزند دو ساله،حدود ۲۰ساله که مبتلا به ام اس هستم،،با توجه به شرایط کنونی کشور و نگرانی از وضعیت جسمی خودم و همینطور آینده فرزندم قصد مهاجرت به سویس رو دارم،،میخواستم بدونم میتونم از طریق بیماریم اقدام کنم؟؟

  • سلام،من مهر امسال در‌ایران فارغ تحصیل میشم،دوستی در سوییس دارم که اصالت سوییسی داشته و دانشجو هستش و شغل ندارد فعلا،برای من دعوتنانه فرستاده به تاریخ آبان ماه،چقدر احتمال داره سفارت منو رد بکنه؟من ملک در‌ ایران ندارم،و تا اون تاریخ هم جایی استخدام‌ نیستم،مجرد هم هستم.حساب مالی من باید چقدر باشه حداقل که سفارت قبول کنه؟

  • سلام چگونه اقامت ۱ساله بگیرم و کاری بتونم پیدا کنم تو کدوم سازمان کجا مراجعه کنم ۲۴سالمه دیپلمه

  • سلام خسته نباشید.
    میخواستم بدونم از راه مهاجرت ورزشی امکان گرفتن اقامت دائم در سوئیس وجود داره؟17 سالمه و مقام دوم جهانی و کشوری دارم و عوض تیم ملی هستم.. آیا امکانش هست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *