مهاجرت به فرانسه

مهاجرت به فرانسه

مهاجرت به فرانسه


موضوع بحث امروز بررسی راههای مهاجرت به فرانسه است.

مهاجرت به فرانسه، برای متقاضیان مهاجرت به اروپا، می‌تواند یکی از مناسب ترین گزینه ها باشد.

تاریخ غنی کشور فرانسه و فراز و نشیب های تاریخی این کشور،وجود جاذبه های گردشگری در فرانسه و جذب میزان بالای توریست در این کشور، فرانسه را به مقصدی برای مهاجرت به اروپا، تبدیل کرده است.

به دلیل گرانی کالا و خدمات در فرانسه، مهاجرت به فرانسه، به تفکر و تحقیق بیشتری باید صورت پذیرد، چرا که آمار بالای پناهندگی به فرانسه در سالهای اخیر، این کشور زیبا را تا حدی با چالش مهاجرین غیر قانونی که خواهان پناهندگی به انگلیس می باشد، روبرو کرده است.

نکات مهم در بررسی راههای مهاجرت به فرانسه

راههای مهاجرت به فرانسه کدامند؟

مهاجرت تحصیلی به فرانسه چه شرایطی دارد؟

آیا امکان مهاجرت با ویزای کاری به فرانسه وجود دارد؟

افرادی که از پدر و مادر خارجی در فرانسه متولد می‌شوند امکان اخذ تابعیت فرانسه را دارند؟

اقامت و تابعیت فرانسه با تولد

اصل خون وخاک که دو اصل مهم در اعطای تابعیت هستند، در حقوق بین‌الملل خصوصی، مورد بحث قرار می گیرند. کشورهایی چون فرانسه، آلمان، بلژیک، نروژ، اتریش، سوئد، سوئیس و ایران، سیستم خون را در نظام حقوقی خود برای اعطای تابعیت پذیرفته اند.

پناهندگی در اتریش

بنابراین اگر کودکی از پدر یا مادر فرانسوی، در هر کجای دنیا متولد شود، تبعه فرانسه محسوب می‌شود ولی کودک متولد شده در فرانسه از پدر و مادر غیر فرانسوی، پس از رسیدن به سن ۱۸ سالگی، امکان اخذ تابعیت و پاسپورت فرانسه را دارد.

مهاجرت تحصیلی به فرانسه

تحصیل رایگان در فرانسه

 این کشور را برای ادامه تحصیل رایگان در اروپا، کاملا مناسب معرفی می‌نماید. تحصیل در دانشگاه های دولتی و رایگان فرانسه به زبان فرانسوی و داشتن مدرک زبان فرانسه، ضروری است.

تحصیل رایگان در فرانسه در مقطع لیسانس، برای افراد خارجی با سخت گیری هایی همراه است ولی برای مقطع کارشناسی ارشد، دکترای تخصصی و فوق دکترا، یکی از بهترین مقاصد برای ادامه تحصیل در اروپاست.

متقاضیان تحصیل رایگان در فرانسه و مهاجرت به فرانسه، ملزم به گذراندن امتحان زبان TCF هستند که مدرک زبان امتحان TCF دو سال اعتبار دارد.

نوع دیگری از امتحان زبان فرانسه که به DELF موسوم است، فاقد تاریخ انقضا می‌باشد. حداقل مدرک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیل رایگان در فرانسه و اجازه مهاجرت به فرانسه، مدرک B1 فرانسه، می‌باشد.

مهاجرت کاری به فرانسه

مهاجرت به فرانسه برای متقاضیان کاریابی در این کشور، تقریبا امکان‌پذیر نیست. با توجه به عدم نیاز کشور فرانسه به نیروی کار خارجی، ویزای کار فرانسه برای متقاضیان مهاجرت به فرانسه صادر نمی‌شود.

اما دانشجو یانی که مشغول تحصیل در فرانسه می‌باشند، حق اشتغال به کار پاره وقت در مقطع فوق لیسانس به میزان ۲۰ ساعت در هفته و در مقطع دکترا ۳۰ ساعت در هفته را دارند.

ویزای توریستی اتریش

میزان دستمزد برای هر ساعت کار از ۱۰ یورو به بالا می‌باشد. امکان استخدام به صورت پاره وقت و تمام وقت در کشور فرانسه برای دانشجو یان شامل به تحصیل و فارغ التحصیلان دانشگاههای فرانسه وجود دارد.

ویزای ازدواج و نامزدی فرانسه

یکی دیگر از راههای مهاجرت به فرانسه، ازدواج با شخص فرانسوی می‌باشد. در صورتی که بتوان رابطه ی حداقل دو ساله مابین نامزدها را اثبات نمود به شرط داشتن تمکن مالی مناسب نامزد فرانسوی، امکان اخذ ویزای نامزدی فرانسه وجود دارد.

گواهی عدم سو پیشینه، گواهی سلامتی، گواهی تجرد و تقدیم درخواست برای ازدواج با فرد فرانسوی، راه مهاجرت به فرانسه و ازدواج با تبعه کشور فرانسه می‌باشد.

اقامت تمکن مالی فرانسه

اثبات این امر که متقاضی، امکان پرداخت هزینه‌های زندگی خود را بدون مبدا و مقصد دارد و مبلغ ان بسته به کشور مورد تقاضا برای مهاجرت متفاوت است، موجب صدور ویزای تمکن مالی برای شخص و خانواده وی که شامل همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال می باشد، است.

مهاجرت به فرانسه از طریق اثبات تمکن مالی و اجاره یا خرید ملک در فرانسه امکان‌پذیر است.

اگر شخصی مدارکی دال بر امکان پرداخت هزینه‌های زندگی بدون کار را داشته باشد، امکان دریافت ویزای ورود به فرانسه و پس از طی مراحل قانونی، اقامت دائم فرانسه با اثبات تمکن مالی برای وی مهیا می‌شود.

پناهندگی در فرانسه

بدترین نوع مهاجرت به فرانسه، مهاجرت به فرانسه از طریق پناهندگی می‌باشد. طبق توافقنامه ژنو که مربوط به امور پناهندگان و پناهجویان می‌باشند، افرادی که واقعا مشمول کنوانسیون پناهندگی ژنو می‌باشند، امکان پناهجویی و پناهندگی به کشورهای دیگر را دارند.

پزشکی فرانسه

سیل عظیم پناهجو یان به فرانسه، برای ورود غیر قانونی به انگلیس و ارائه درخواست پناهندگی، باعث بروز مشکلات زیادی در این حوزه شده است.

کشور فرانسه بدلیل همجواری با انگلیس و تقاضای بالای پناهندگی به انگلیس از راه فرانسه، با مشکل پناهجو یان غیر قانونی در بندر کاله، مواجه شده است که هر از چندگاهی با حضور نیروهای پلیس مهاجرت فرانسه، اردوگاه پناهندگان غیر مجاز، مورد بازرسی قرار می گیرد.

پذیرش درخواست پناهندگی در فرانسه، موجب اعطای امتیازاتی از قبیل، دادن سرپناه، غذا و خدمات بهداشتی درمانی می‌باشد. تعدادی از افراد متقاضی مهاجرت به فرانسه از راه پناهندگی، با اخذ ویزای توریستی، وارد فرانسه شده و سپس نسبت به اعلام پناهندگی اقدام می‌نمایند که باعث مقاومت دولت فرانسه در قبال پذیرش درخواست پناهندگی این گونه پناهجو یان شده است.

 

ثبت شرکت و سرمایه گذاری در فرانسه

با ثبت شرکت تجاری و یا خدماتی در فرانسه و راه اندازی واقعی سرمایه گذاری و کارآفرینی مورد اشاره در بیزینس پلان یا طرح توجیهی اقتصادی، مهاجرت به فرانسه برای متقاضی و افراد تحت تکاف وی، شامل همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال، میسر و مقدور می‌باشد.

خرید ملک در فرانسه در سالهای اخیر، باعث مهاجرت به فرانسه و اخذ ویزاهای یک ساله و سه ساله فرانسه می شد اما به تازگی خرید ملک در فرانسه، موجبی برای اقامت در این کشور نخواهد بود.

جهت مشاوره حقوقی درباره ثبت شرکت در فرانسه می توانید با گروه مشاورین بین‌الملل موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان تماس بگیرید.

ویزای توریستی فرانسه

مهاجرت به فرانسه، بدون شناخت امکانات و توانایی های خودتان و نیز کشور فرانسه، تقریبا امکان‌پذیر نیست. گام اول به مهاجرت به اروپا و یا فرانسه، شناخت دقیق چالشها و تهدیدهای پیش روی مهاجران است.

اقامت ایرانی‌ها در فرانسه

اخذ ویزای توریستی فرانسه، قبل از اقدام برای مهاجرت به فرانسه و بازدید از این کشور و سایر کشورهای شنگن، برای افرادی که قصد مهاجرت به اروپا را دارند بهترین انتخاب است.

با ارائه مدارک شغلی، گواهی تمکن مالی و ترجمه مدارک مورد نیاز و با تعیین وقت مصاحبه از سفارت فرانسه، می توانید درخواست ویزای توریستی فرانسه را به سفارت فرانسه در تهران، خیابان نوفل لوشاتو، تقدیم نموده و معمولا پس از هفته نسبت به ادامه پاسخ، اقدام خواهند نمود.

وکیل مهاجرت به فرانسه

برای مهاجرت به فرانسه، هیچ وکیلی در ایران با عنوان وکیل مهاجرت وجود ندارد. انجام امور مربوط به مهاجرت، از طریق خود شخص قابل انجام است. اما مشاوره حقوقی در باب حقوق مهاجرت و حقوق بین‌الملل خصوصی، طبق قانون وکالت، در صلاحیت وکیل پایه یک دادگستری و تخصص ادامه حقوق مهاجرت می‌باشد.

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ با دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با مدیر دفتر محمدرضا مهری با شماره همراه زیر امکان پذیر است.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

۴.۹/۵ - (۹۲ امتیاز)

۸ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *