مهاجرت تحصیلی به رومانی


مهاجرت تحصیلی به رومانی

مهاجرت تحصیلی به رومانی، به دلیل موقعیت جغرافیایی و مقرون به صرفه بودن هزینه‌های تحصیلی  و مزایایی که دولت رومانی در زمینه تحصیلات، به ویژه در رشته های پزشکی ارائه داده است، بسیاری از جوانان به دنبال تحصیل و ادامه تحصیل در کشور رومانی هستند. علاقمندان مهاجرت به اروپا، سوالات زیادی را از کارشناسان مجرب موسسه حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان داشته اند. سوالات در خصوص مهاجرت تحصیلی به رومانی :شرایط مهاجرت تحصیلی به رومانی چیست؟ مدارک مورد نیاز برای تحصیل در رومانی چیست؟ برای تحصیل و پذیرش در کشور رومانی چه مدرک زبانی نیاز است؟ بهترین راه مهاجرت به رومانی چیست؟  وکیل مهاجرت به رومانی کیست ؟ موقعیت جغرافیای شهری رومانی، کشوری می باشد در جنوب شرقی اروپا که نام پایتخت ان بخارست و همچنین دارای نوعی حکومت جمهوری یا نیمه- ریاستی می‌باشد. زبان رسمی این کشور زبان رومانیایی و دارای واحد پولی لئو رومانی است. دین و مذهب بیشتر ساکنین رومانی مسیحی ارتدکس می باشد که زیر شاخه ای از دین مسیحیت می‌باشد. بهترین راهبرد برای اخذ اقامت کشور رومانی، مهاجرت تحصیلی به رومانی، در رشته های پزشکی و دندانپزشکی  و سرمایه گذاری و … می‌باشد.

ثبت شرکت در رومانی

مزایای تحصیل در رومانی

۱) این کشور عضو اتحادیه اروپا و حتی ناتو  می باشد اما عضو شینگن نمی‌باشد.  مدارک صادره از مراکز علمی ان درکشور های  اروپا کانادا و آمریکا معتبر است .

۲) دانشجو یان پذیرش شده توسط رومانی برای مسافرت به سایر کشورهای اروپا، نیازی به ویزا نخواهند داشت.

۳) هزینه‌های مقرون به صرفه  و فاصله ای چند ساعته با کشور ایران دارد (۴الی۵ ساعت) .

۴) امکان ۲۰ ساعت کار در هفته برای دانشجو یان  فراهم می‌باشد.

۵) رفت آمد درون شهری در این شهر بسیار راحت می باشد زیرا دانشجو یان می‌توانند با ارائه کارت دانشجویی خود استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی را تا حد زیادی برای خود آسان نمایند.

شرایط تحصیل در رومانی

  • پذیرش در دانشگاه های رومانی، به مدرک زبان احتیاجی ندارد دقیقا بر عکس سایر کشور های اروپایی که مدرک زبان از شرایط پذیرش می باشد (در حد مقدماتی در مصاحبه سفارت کشور رومانی کافی است ).

 (در مراکز علمی این کشور زبان های رومانیایی انگلیسی و فرانسه رایج می باشد که ادامه تحصیل در هر یک از این زبان ها به علاقه خود دانشجو بستگی دارد .)

  • متقاضیان عزیز هیچ محدودیتی در انتخاب دانشگاه های رومانی ندارند
  • نیاز به تمکن مالی حداقل ۱۰۰۰۰ دلار دارد که نامه تمکن مالی باید به سفارت این کشور ارائه داده شود

هزینه‌های زندگی در رومانی

هزینه‌های تحصیل و زندگی در رومانی، بسته به دانشگاه مقطع دانشگاهی و… با یکدیگر متفاوت می‌باشد. قطعا هزینه زندگی در پایتخت کشورها مقداری بیشتر از سایر شهر ها می‌باشد.  در مجموع هزینه ها بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ یورو می باشد که زندگی در پایتخت حدود ۳۵۰ یورو به ان اضافه می کند .

ثبت شرکت در رومانی

ـ به این خاطر که  هزینه‌های زندگی برای دانشجو یان  به حداقل برسد به صورت مشترک و با عده ای آپارتمان اجاره کرده که هزینه ان بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ یورو می‌باشد.(جدا از هزینه‌های آب و برق)

ـ هاستل دانشجویی( نوعی مکان اقامتی اجاره ای ) که هزینه ای حدود ۷۵ تا ۱۴۰ یورو می باشد برای خود در نظر بگیرد. هزینه تحصیل از ۲۰۰۰ یورو سالانه شروع خواهد شد.

مقاطع تحصیلی در رومانی و شرایط آن‌ها

تحصیل در رومانی در مقطع لیسانس

۱)داشتن مدرک دیپلم کافی است که البته ریز نمرات دبیرستان و توانمندی در علم زبان شخص هم (تا حدودی) برسی خواهد شد.

۲)درسهایی که در این مقطع ارائه داده می‌شود به زبان های انگلیسی فرانسوی و رومانیایی می باشد البته زبان رومانیایی نیاز به یک دوره یک ساله دارد.

۳)محدودیت سنی برای مقطع لیسانس  ، تا ۲۵ سالگی می‌باشد.

تحصیل در رومانی در مقطع فوق لیسانس

۱)داشتن مدرک زبان آیلتس ۶ به بالا الزامی است

۲)در این مقطع تغییر رشته  تحصیلی امکان‌پذیر نخواهد بود .

۳)پس از گذشت ۳ سال مدرک به دانشجو اهدا می‌شود

تحصیل در رومانی در مقطع دکترا تخصصی

۱) به مدرک زبان آیلتس ۷ به بالا احتیاج دارد .

۲) در این مقطع بیشتر به فعالیت های تحقیقاتی پرداخته می‌شود از این لحاظ استاد  راهنما  بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

۳) نیاز به حمایت مالی بیشتری نسبت به مقاطع دیگر دارد.

۴) تقریبا ۶ سال تحصیل در این مقطع تا اخذ مدرک طول می کشد.

۵) دانشجو پس از اخذ مدرک می‌تواند مشغول به کار در همان حیطه تحصیلی خود شود.

ثبت شرکت در رومانی

۶) البته  پذیرش دانشجو با مدرک فوق لیسانس ایران در مقطع دکترا در این کشور امکان‌پذیر می‌باشد.

اخذ بورس تحصیلی درکشور رومانی

ـ توسط وزارت امور خارجه، به ویژه در حمایت از جوانانِ متقاضی  از کشورهای جهان سوم با اسناد همکاری های فرهنگی بین‌المللی ارائه میگردد.

ـ توسط وزارت آموزش و پژوهش، جوانان و ورزش، برای شهروندان خارجی با افتخاراتی در طول مطالعات خود در رومانی در نظر گرفته خواهد شد.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در رومانی

دانشگاه های پزشکی در رومانی(مورد تایید وزارت بهداشت ایران )

۱)دانشگاه بخارست

University of Bucharest

۲) دانشگاه الکساندرو الکساندر لوان کازو

Alexandru ioan cuza University

۳) دانشگاه غرب تیمی سوآرا

universitatea de Vest din Timisoara

۴) دانشگاه بابس- بویویی

Babes-bolyai University

دانشجو یان پذیرش شده در رشته های تحصیلی پزشکی  باید ۸۰۰ ساعت در طی ۵ سال گذراندن دوره تحصیلی خود در بیمارستان های وابسته به دانشگاه ها کار کنند .

تحصیل در رشته دندانپزشکی رومانی

شرایط ورود به دندانپزشکی: ورود به این رشته تحصیلی به نمرات بالا و عالی در دروس فیزیک، زیست، شیمی و یا ریاضیات  نیاز دارد.

شهریه رشته دندانپزشکی:  با توجه  به محل تحصیل متفاوت است اما حداقل شهریه ۳۲۰۰ یورو   است , حداکثر ۵۰۰۰ یورو در سال می‌باشد. البته مطالعه این رشته در این کشور ارزان ترین نوع پذیرش تحصیلی در کل اروپا می‌باشد.

وکیل مهاجرت به رومانی

با توجه به عدم وجود وکیل مهاجرت به رومانی و یا وکیل مهاجرت به اروپا، در ایران، وکلای پایه یک دادگستری وهمکار گروه وکلای مهر، صرفا مشاوره حقوقی درباره مهاجرت به اروپا ومهاجرت به رومانی را در اختیار موکلین عزیز قرار می دهند. مشاوره حقوقی آنلاین و همچنین مشاوره حقوقی حضوری جهت کسب اطلاعات لازم حقوقی درباره حقوق مهاجرت وراههای اخذ بورس تحصیلی در اروپا ورومانی، با حضور مشاوران حقوقی و با تجربه جهت مهاجرت به رومانی و تحصیل در رومانی، در موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، امکان‌پذیر است.

۵/۵ - (۲۲ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *