ویزای کار آفریقای جنوبی

گروه وکلای مهر پارسیان

گروه وکلای مهر پارسیان


ویزای کار آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی کشوری بسیار پیشرفته است که امروزه برای افراد متخصص از کشورهای مختلف، ویزای کار صادر می‌نماید. از انجا که برای مهندسین شرایط کار بسیار ایده آل است لذا ویزای کار آفریقای جنوبی، متخصصین بسیاری را به سمت خود جلب نموده است به همین خاطر سعی نموده ایم مقاله ای جامع در باب مهاجرت به آفریقای جنوبی، شرایط کار در آفریقای جنوبی، چگونگی اخذ ویزای کار آفریقای جنوبی برای عزیزانی که در تماس با موسسه حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان به مدیریت عاملی محمدرضا مهری سوالاتی در خصوص ویزای کار آفریقای جنوبی داشته اند نگاشته شده است.

سوالات متداول در خصوص ویزای کار آفریقای جنوبی

•    راههای مهاجرت به آفریقای جنوبی چیست؟
•    شرایط کار در آفریقای جنوبی چگونه است؟
•    متخصصین در چه رشته هایی می‌توانند جهت ویزای کار آفریقای جنوبی اقدام نمایند؟
•    مدارک مورد نیاز جهت مهاجرت کاری به آفریقای جنوبی چیست؟
•    آیا ارائه مدرک زیان انگلیسی برای مهاجرت به آفریقای جنوبی از طریق کار الزامی است؟

کشور آفریقای جنوبی  کشوری است در قاره آفریقا که سه پایتخت دارد شهرهای برتوریا، کیپ تاون و بلوم فونتین از پایتخت های آفریقای جنوبی محسوب می‌شوند که به ترتیب مکان استقرار قوه مجریه، پارلمان و قوه قضاییه آفریقای جنوبی هستند. آفریقای جنوبی کشوری مهاجرپذیر و در حال رشد است. آفریقای جنوبی به دلایل زیادی نسبت به دیگر کشورهای قاره آفریقا سیر تکاملی در پیش گرفته است به چند مورد از این دلال اشاره می نماییم: اولا کشور آفریقای جنوبی مستعمره انگلستان است و شما توجه کنید هر کشوری که در زیر سایه بریتانیای کبیر رشد کرده باشد شرایط ویژه ای را دارا می‌باشد. ثانیا پس از اینکه که کمپانی هند شرقی، ایستگاهی در کیپ تاون ایجاد نمود، مهاجرت از اروپا به آفریقای جنوبی آغاز شد .ثالثا ابراه کیپ در شهر کیپ تاون از اهمیت فوق العاده ای جهت سیر تکاملی پیشرفت آفریقای جنوبی به حساب می‌آید و  اهمیت ان در مدت جنگ شش روزه با مسدود شدن کانال سوئز، بیشتر نمایان شد علاوه بر اینها منابع غنی از جمله منابع کانی که در آفریقای جنوبی موجود است منجر به اهمیت و تکامل آفریقای جنوبی به بویژه در اواخر قرن نوزدهم شده است.

تحصیل رایگان در فنلاند

شرایط کار در آفریقای جنوبی

راه‌های مهاجرت به آفریقای جنوبی ویزای تحصیلی، ثبت شرکت و سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی و همچنین اخذ ویزای کار است. در این میان مهاجرت به آفریقای جنوبی از طریق کار شرایط بهتری نسبت به راههای دیگر دارد چرا که به هزینه زیاد نیاز دارد ضمن اینکه جهت اخذ ویزای کار، ویزای همراه متقاضی به صورت همزمان صادر می‌شود و متقاضی می‌تواند همسر و فرزندانش را همراه داشته باشد.

انواع ویزای کار در آفریقای جنوبی

۱)ویزای سهمیه اجازه کار در آفریقای جنوبیQuota work permit:
این نوع ویزای کار آفریقای جنوبی بسیار رایج و متداول است. ویزای کار آفریقای جنوبی در خصوص طرح مربوط به برنامه های اقتصادی است که از طرف دولت پیش‌بینی می‌شود و هدف از این برنامه رشد و ارتقای اقتصادی و ساپورت نیروی کار در رشته های مورد نیاز همچون رشته های مدیریت، مهندسی و غیره است. این نوع ویزا ابتدا به مدت ۹۰ روز صادر می‌شود و معمولا تا ۲۴ ماه قابل تمدید است. زمانی که متقاضی کار در آفریقای جنوبی کار مورد نظر و متناسب با رشته تحصیلی خود  را پیدا کند و کارفرما، تاییدیه کار را صادر نماید متقاضی می‌تواند کارت اقامت یکساله دریافت نماید و با تمدید اقامت و پرداخت مالیات پس از ۴ سال موفق به اخذ اقامت دائم گردد.

۲) ویزای کار عمومی آفریقای جنوبی General work permit
اشخاصی که  job affer یا پیشنهاد شغلی از کشور آفریقای جنوبی دارند می‌توانند  این تایپ از ویزای کار آفریقای جنوبی را درخواست نمایندو این نوع از ویزای کار آفریقای جنوبی تا پایان قرارداد کاری اعتبار دارد. پروسه اخذ این نوع از ویزای کار آفریقای جنوبی معمولا  سه ماهه انجام می‌شود.
۳)مجوز کار در آفریقای جنوبی برای افراد خاص و استثنایی Exceptional skills work permit:
مطابق قوانین مهاجرت آفریقای جنوبی این تایپ از ویزای کار آفریقای جنوبی معمولا برای اشخاص متخصصی صادر می‌شود که در رشته کاری خود صاحب سبک هستند به عبارتی کار مورد نظر مورد تقاضای کشور آفریفای جنوبی باشد و هر شخصی به جز متقاضی، قادر به انجام کار مورد نظر نباشد. این نوع ویزای کار در آفریقای جنوبی سه سال اعتبار دارد و تحت شرایطی امکان تمدید نیز دارد.

آفریقای جنوبی

مدارک مورد نیاز ویزای کار آفریقای جنوبی

شناسنامه ی متقاضی
پاسپورت متقاضی
تمامی مدارک تحصیلی دیپلم ، کارشناسی با ضمیمه ریز نمرات
در برخی موارد الزام به بررسی کپی برابر اصل مدارک می باشد لذا اصل مدارک مورد نیاز است.
رزومه معتبر (عنایت بفرمایید  که هر انچه که در رزومه به عنوان سوابق کاری و تحصیلی نوشته می‌شود الزاما می‌بایست اصل مدارک ان نیز موجود باشد)
گواهی عدم سو پیشینه متقاضی، این مدرک زمان محدودی دارد و باید سه هفته قبل از سفارت فراهم شود.
گواهی سلامت و پزشکی
نامه اشتغال به کار
سند ازدواج یا سند طلاق (در صورت وجود)
ترجمه مدارک تحصیلی و هویتی و … حتما باید به همراه مهر دادگستری و وزارت امور خارجه باشد .
مدارک شناسایی شامل پاسپورت و شناسنامه ونامه ی عدم سوءپیشینه و … برای همراهان الزامیسیت.

در زمان رجوع به سفارت متقاضی بایستی هزینه ای معادل ۱۵۲۰ رند (واحد پولی آفریقای جنوبی) به سفارت بپردازد که این هزینه را سفارت  یا دولت آفریقای جنوبی به هیچ وجه مسترد نخواهد کرد و شامل هزینه‌های مصرفی سفارت محسوب می‌شود. شایان ذکر است تمامی مبالغ فوق الذکر برای بررسی مدارک شما از طرف سفارت  اخذ خواهد شد.
بیمه ی مسافرتی بایستی توسط متقاضی تهیه گردد و در متن بیمه بایستی حتما سیاست(Repatriation مساوی است با استرداد جنازه در صورت حوادث خاص) ذکر شده باشد. بهتر است بیمه نامه ی خود را با مشورت موسسه حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان ما تهیه نمایید.
در زمان مراجعه به سفارت بایستی مبلغی حداقل معادل  ۲۰۰ میلیون ریال برای هر نفر در حساب شخص موجود باشد بهتر است این مبلغ برای مدت حداقل دو ماه دست نخورده باشد
نیاز به مدرک زبان جهت برنامه مهاجرت از طریق کار به آفریقای جنوبی نیاز نیست و بهتر است متقاضی تا حدودی به زبان انگلیسی مسلط باشد.

تولد فرزند در آفریقای جنوبی

مشاغل مورد نیاز آفریقای جنوبی

کلیه رشته های فنی و مهندسی از قبیل مکانیک، مهندسی کامپیوتر، آی تی، مهندسی برق، الکترونیک، نرم افزار، شبکه و مخابرات
مهندسی کشاورزی و رشته های مرتبط
مهندسی صنایع
محیط زیست  و تمامی رشته های مرتبط با جنگلداری
مهندسی عمران، نقشه کشی، معماری و طراحی، طراحی شهرسازی
مدیریت  صنعتی یا مدیریت پروژه
کلیه رشته های مربوط به مدیریت مالی، اقتصاد و مدیریت در امور تجاری
تمامی رشته های مربوط به فناوری اطلاعات و علوم ارتباطات
کلیه رشته های علوم پزشکی و همچنین رشته های پیراپزشکی، پرستاری
زمین شناسی
زیست شناسی
تکنسین ها در تمامی رشته های مختلف مهندسی
جوشکاری، تراشکاری و رشته هایی مانند متالوژی، ریخته گری و از این قبیل رشته ها

وکیل مهاجرت به آفریقای جنوبی

در سطور فوق سعی نموده ایم شرایط ویزای کار در آفریقای جنوبی را بیان نماییم. اخذ ویزای کار آفریقای جنوبی امری فوق العاده تخصصی است و چنانچه شما دوست عزیز مایل به مهاجرت به آفریقای جنوبی از طریق کار هستید و شرایط کار در آفریقای جنوبی را دارید حتما با کارشناسان موسسه طلیعه عدالت و مهر پارسیان تماس حاصل بفرمایید. موسسه حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان به مدیریت عاملی محمدرضا مهری مفتخر است شما عزیزان را در خصوص اخذ ویزای کار یاری نماید.

۵/۵ - (۱۶ امتیاز)

۱۵ دیدگاه

  • با سلام. من و همسرم قصد مهاجرت به آفریقا ی جنوبی رو داریم. همسرم ۴۵ سال، لیسانس کامپیوتر داره و مدت ده سال سابقه کاری در زمینه امنیت شبکه داشته. با سابقه بیمه. و مدت ۵ سال هم هست که در زمینه ساختمان فعالیت داره و سرپرست کارگاه است. خودم ۳۰ ساله و دارای لیسانس و فوق لیسانس موسیقی هستم و ۸ سال هست که در این زمینه تدریس میکنم. سابقه ۵ ساله بیمه هم دارم. میخواستم ببینم ما شرایط مهاجرت رو داریم؟ ممنون

    • سلام
      شانس دریافت ویزارو دارید
      لطف کنید برای بررسی شرایطتون و دریافت مشاوره با موسسه تماس بگیرید

  • با سلام من مارشناس پرستاری با ٧سال سابقه کار و ٢٩ساله و متاهل هستم آیلتس اکادمیک۵/۵دارم آیا میتونم برای ویزای کار آفریقا اقدام کنم؟

  • سلام من کارشناسی مامایی خوندم اگه دوسال سابقه کار داشته باشم با مدرک آیلتس امکانش هست که ویزای کار بگیرم.اگه بگیرم از چه نوعی بهم تعلق میگیره و برای رشتم کار هست؟

  • جوشکار ارگون و برق با مدرک بین المللی هستم پنج سال پروانه کسب جوشکاری دارم دیپلم هستم ایا شرایط ویزای کار دارم?.

    • سلام بدون مدرک تحصیلی دانشگاهی کار بسیار سختی خواهد بود
      در هر صورت شرایطتتون توسط وکیل مهاجرت موسسه باید بررسی بشه

  • باسلام بنده کارشناس ارشد پرستاری با ده سال سابقه کار و ٣١ساله کمی اشنا به زبان انگلیسی وهمسرم فوق دیپلم رشته برق و ٣۵سال سن دارن و از نظر فنی دوازه سال سابقه کار دکل های مخابراتی و برق دارن ایا امکان مهاجرت از طریق کار برای من وهمسرم مهیاست و اینکه شرایط حقوقی به چه صورته وچه اقدامی نیازه ،باتشکر ممنون میشم راهنمایی بفرمایین

  • با سلام،من تخصص خاصی ندارم فقط می خوام بدونم ایا وکیل موسسه می تونن برای من مدارک سازی کنن برای مهاجرت کاری به افریقای جنوبی یا نه؟درصورت امکان لطفا تماس بگیرید،من به شدت علاقمند مهاجرت به افریقای جنوبی هستم وامادگی کار در بخش پرستاری کودک و سالمندو کار در رستوران دارم

  • سلام، کارشناسی عمران، ارشد توسعه روستایی، ۱۱ سابقه کار وبیمه، دارای مدرک اتوکد، ایتبز، سیماک، دوره های تخصصی نظارت، مدرک فیلم برداری از انجمن سینمای جوانان ایران، متخصص در تعمیر ماشینهای اداری کپی وپرینتر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *