پناهندگی در کانادا


امروز با موضوع پناهندگی در کانادا با شما هستیم.

کنوانسیون پناهندگی و پناهندگی در کانادا 

همان طور که می دانید کانادا یکی از مهاجرپذیر ترین کشورهای جهان است. کشور کانادا نیز مطابق کنوانسیون ژنو در خصوص پناهندگی، مانند سایر کشور ها ملزم به حمایت از پناهندگان در کانادا می‌باشد.

متاسفانه باوجود سایر راه‌های مهاجرتی به کشور کانادا، پناهندگی در کانادا هنوز مورد توجه بسیاری از افراد در دنیا قرار می گیرد و اشخاص هنوز هم با وجود خطر ها و عواقب پناهندگی، از این طریق به کشورهای پیشرفته مهاجرت می‌نمایند.

از ان جا که بسیاری از اشخاص هنوز اطلاعات کامل و جامعی در خصوص پناهندگی ندارند و بدون اطلاع از عواقب ان پناهندگی در کانادا یا سایر کشورها را انتخاب می‌نمایند، لازم دانستیم تا مسائلی را در باب پناهندگی در کانادا، کنوانسیون ژنو و به طور کلی حقوق پناهندگی برای شما عزیزان شرح دهیم

نکات مهم در موضوع توضیح شرایط پناهندگی در کانادا 2109

پناهنده کیست؟

آیا کنوانسیون های مربوط به پناهندگی را مطالعه فرموده اید؟

آیا در خصوص شرایط پناهندگی اطلاعاتی دارید؟

آیا قوانین پناهندگی در قانون ایران به رسمیت شناخته شده است؟

آیا می دانید پناهندگی سیاسی به کشورهای خارجی چه حکمی دارد؟

آیا در خصوص مشکلات پناهندگی و قرارداد دوبلین در خصوص پناهندگان اطلاعاتی دارید؟

آیا در مورد حداقل حقوق پناهندگان در اسناد بین‌المللی اطلاعاتی دارید؟

آیا مهاجرت از طریق پناهندگی به طور کلی امر معقولی به نظر می‌رسد؟

در مقاله ی پیش رو که توسط وکلا و مشاورین موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان برای شما عزیزان همیشه همراه سایت مؤسسه مهر پارسیان به رشته ی تحریر درآمده است، در مورد کنوانسیون پناهندگی و پناهندگی درکانادا می‌باشد.

مهاجرت غیر قانونی به انگلستان

در این نوشتار سعی گردیده تا به سوالات شما عزیزان در خصوص کنوانسیون های پناهندگی و پناهندگی در کانادا پاسخ داده شود.

پناهنده و پناهندگی در اسناد و منابع بین‌المللی 

اولين و مهمترین تعريفي كه از واژه پناهنده در اسناد بين المللي مربوط به كنوانسيون وضعيت پناهندگان در سال 1951 ژنو آمده است، پناهنده را چنين تعريف مي كند:
« پناهنده كسي است كه به دلايل نژاد ، مذهب ، مليت يا عضويت در يك گروه خاص اجتماعي يا عقيده سياسي، ترس موجهي از آزار دارد و در خارج از كشور اصلي خود به سر مي برد و به علت ترس از آزار ، قادر يا مايل به برخورداري از حمايت ان كشور يا بازگشت به ان نيست»

ماده 31 کنوانسیون 1951 ژنو در خصوص پناهندگان که به صورت غیرقانونی در کشور پناه دهنده به سر می برند، مقرر می دارد

“دولت های متعاهد، پناهندگانی را که مستقیما از سرزمینی که در ان جا زندگی می کرده و آزادی شان در معرض تهدید بوده و بدون اجازه به سرزمین ان ها وارد شده اند یا در ان جا به سر می برند، به خاطر این که بر خلاف قانون وارد سرزمین ان ها شده اند یا در ان به سر می برند، مجازات نخواهند کرد، مشروط به این که ان ها فورا به مراجع مربوط معرفی کرده، دلایل قانع کننده ای برای ورود یا حضور غیرقانونی ارائه دهند.
همچنین دول متعاهد نسبت به رفت وآمد این قبیل پناهندگان محدودیت هایی غیر از انچه لازم باشد، قایل نخواهند شد و محدودیت مزبور فقط تا موقعی خواهد بود که وضع این قبیل پناهندگان در کشور پناهنده پذیر تعیین نشده است یا اجازه ورود به کشور دیگری را تحصیل نکرده اند.

ثبت شرکت در برزیل

در ماده 33 نیز در خصوص منع اخراج یا اعاده پناهندگان آمده است

هیچ یک از دول متعاهد به هیچ وجه پناهنده ای را به سرزمین هایی که امکان دارد به علل مربوط به نژاد، مذهب، ملیت، عضویت در دسته اجتماعی به خصوص، یا دارا بودن عقاید سیاسی، زندگی و یا آزادی او در معرض تهدید واقع شود تبعید نخواهند کرد یا باز نخواهند گردانید .
نظر به اين كه كنوانسيون مربوط به وضع پناهندگان 1951در ژنو به امضا رسيده فقط در مورد اشخاصي اجرا مي گردد كه در نتيجه حوادث قبل از تاريخ اول ژانويه 1951 (جنگ جهانی دوم ) به صورت پناهنده در آمده اند.
*همچنین بندی از مفاد اعلاميه جهاني حقوق بشر در خصوص پناهندگي مي باشد كه چنين بيان مي دارد : “هركس حق دارد در برابر آزار، پناهندگي را در كشورهاي ديگر جستجو نمايد و از ان بهره مند گردد “

مهم ترین حقوق پناهندگان که در اعلامیه جهانی حقوق بشر پیش‌بینی شده است عبارتند از

*برخورداری از تمام حقوق و آزادی ها (ماده 2)
*حق زندگی و امنیت شخصی (ماده 3)
*منع هرگونه شکنجه ورفتار خلاف شئون بشری (ماده 5 )
*برابری همه افراد بشر در برابر قانون (ماده7)
*حق عبور و مرور و انتخاب آزادانه محل اقامت (ماده 13)
*داشتن حق کار و حرفه (ماده 23)
*حق بهره مندی از آموزش و پرورش تا مرتبه عالی ان (ماده 26)
علاوه بر کنوانسیون 1951 ژنو و اعلامیه جهانی حقوق بشر که در خصوص پناهندگان نیز تعیین تکلیف می‌نماید، مجمع عمومي سازمان ملل متحد نیز تا كنون قطعنامه هاي بسياري در خصوص پناهندگان به تصويب رسانده است كه مي توان به اعلاميه 1967 در مورد پناهندگي سرزميني اشاره نمود.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در گرجستان

اعلاميه 1967 در مورد پناهندگي سرزمينی

مجمع عمومي سازمان ملل در سال 1967 اعلاميه پناهندگي سرزميني را خطاب به دولتها تصويب نمود. اين اعلاميه بر مسالمت آميز و بشردوستانه بودن پناهندگي تاكيد مي کند و اعلام مي کند كه بررسی دعاوي پناهندگي برعهده دولت پناه دهنده است.
قطعنامه هاي سالانه اي كه به تصويب كميته اجرايي مي رسد، بر اصول كنوانسيون پناهندگان مبتني هستند و همگی اين‌ اصل‌ را مورد تأكيد قرار داده‌اند كه‌ كليه‌ افراد بشر بايد بدون‌ تبعيض‌، از حقوق‌ بشري‌ و آزاديهاي‌ اساسي‌ برخوردار باشند.

منابع معتبر بین‌المللی درباره پناهندگی

از بررسی تمام منابع معتبر بین‌المللی می توان گفت که افراد در شرایط خاص که در معرض خطر و ترس قرار می گیرند، حق دارند به کشورهای دیگری پناهنده شوند و کشورهای مورد تقاضای فرد، که عضو سازمان ملل باشند، مکلف به پذیرش ان ها هستند.
جالب است که بدانید دولت جمهوری اسلامی ایران نیز در اصل 155 قانون اساسی پناهندگی را به رسمیت شناخته است. دولت جمهوری اسلامی ایران میتواند به کسانی که پناهندگی سیاسی بخواهند پناه دهد مگر اینکه بر طبق قوانین ایران خائن و تبهکار شناخته شوند.
پروتكل پناهندگی حاضر توسط دول متعاهد بدون هيچ گونه محدوديت جغرافيايي به مورد اجرا در آمده است.

توضیحاتی در مورد قرارداد دوبلین و مشکلات اخیر در پناهندگی 

در پانزدهم ژوئن سال ۱۹۹۰ در شهر دوبلین قراردادی درباره شرایط پناهندگی در ۱۲ کشور عضو اتحادیه اروپا به تصویب رسید که از اول سپتامبر ۱۹۹۷ اجرایی شد. برمبنای این قرارداد پناهجو یان باید تقاضای پناهندگی خود را در اولین کشور اتحادیه اروپا که به ان واردمی‌شوند تحویل دهند.

سرمایه‌گذاری در کانادا و اخذ اقامت دائم

این افراد حق ندارند از ان کشور عبور کرده و تقاضای پناهندگی خود را در کشوری دیگر تحویل دهند. با تصویب این قرارداد احتمال تقاضای پناهندگی در چند کشور اروپایی نیز به شدت کاهش یافت و شرایط پناهندگی را بسیار مشکل کرد.

شرایط پناهندگی در کانادا

افرادی واجد شرایط پناهندگی هستند می‌توانند درخواست پناهندگی در کانادا را در یک بندر ورودی، در اداره ی داخلی کانادا و خدمات مرزی کانادا (CBSA) یا دفتر داخلی مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) ارائه دهند. مقامات CBSA یا IRCC پس از ان شرایط وی را بررسی خواهند نمود.

CBSA و پلیس سوار کانادا (RCMP) نقش کلیدی در حفاظت از مرز کانادا بازی می کنند.

آن‌ها مانع از ورود غیرقانونی به کانادا می‌شوند و کانادایی ها را در معرض سلامت و امنیت قرار می دهند. CBSA، RCMP و شرکای داخلی و خارجی آن‌ها برای جلوگیری از افرادی که به طور غیر قانونی وارد کانادا می‌شوند، کار می کنند. RCMP مسئول امنيت مرزي بين بنادر ورودي است.

CBSA مسئول امنیت مرزی در بنادر ورودی و داخلی است.

مطابق آمار اعلام شده توسط دولت کانادا، استان کبک در طول مدت 4 ماه حدود 2569 درخواست پناهندگی در کانادا را به ثبت رسانده است و در سایر استان های کانادا، در طول 4 ماه حدود 892 درخواست به ثبت رسیده است.

وکیل مشاوره حقوقی مهاجرت و پناهندگی در کانادا

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به کانادا و به طور کلی راه‌های قانونی مهاجرت به کانادا، اخذ اقامت دائم و تابعیت کانادا با وکیل متخصص مهاجرت به کشور کانادا در موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان مشورت نمایید.

تحصیل پزشکی در نروژ

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان، متشکل از وکلای پایه یک دادگستری، کارشناسان رسمی دادگستری، قضات بازنشسته و اساتید برتر حقوق در ایران، آماده پذیرش کلیه دعاوی عزیزان در پرونده های خانواده، کیفری، حقوقی و ثبتی می باشد.

جهت انتخاب بهترین وکیل مهاجرتی در ایران، و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، در روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت 9 الی 18 و پنج شنبه از ساعت 9 الی 14 با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

021-88795408

021-88796143

09120067665

در خارج از ساعات اداری اعلام شده و جهت مشاوره آنلاین نیز می‌توانید از طریق تکمیل فرم از طریق سایت گروه وکلای مهر اقدام فرمایید.

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

 

5/5 - (1 امتیاز)

3 دیدگاه

  • با سلام اگر ممکنه درمورد پناهندگی اجتماعی وشرایط اخذ اقامت درصورت داشتن ویزای کانادا وورود قانونی به خاک کانادا وکیسهایی که میشود مطرح نمود وپناهندگی گرفت توضیح بفرمایید .من وهمسرم سنمان بین 37تا 45 سال ودخترم10وپسرم4سال دارد ممنون

  • کیس پناهندگی در کاناداسلام و تشکر از آقای محمدرضا مهریمیشه لطف بفرمایید کیس پناهندگی اجتماعی در کانادا رو توضیح بدین و یا وکیل پناهندگی کانادا به ما معرفی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *