دادسرای جرایم پولی و بانکی

دادسرای جرایم پولی و بانکی

دادسرای جرایم پولی و بانکی


امروز با معرفی دادسرای جرایم پولی و بانکی با شما هستیم.

نکات مهم در معرفی دادسرای جرایم پولی و بانکی

  • آیا از ماهیت جرایم پولی و بانکی اطلاعی دارید؟
  • به چه جرایمی جرایم پولی و بانکی اطلاق می‌شود؟
  • دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم پولی و بانکی چه وظایفی دارد؟
  • دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم پولی و بانکی درکدام شهرها تشکیل شده است؟

بررسی تخصصی جرایم پولی و بانکی، شرح صلاحیت و وظایف دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم پولی و بانکی و همچنین معرفی وکیل متخصص جرایم پولی و بانکی درتهران، از مباحث مطروحه این مقاله، که توسط مشاورین حقوقی گروه وکلای مهر نگاشته شده است مورد بررسی وتدقیق قرار گرفته است.

مصادیق جرایم پولی و بانکی

از مهم ترین جرایم پولی و بانکی که قابل ذکر می باشد، جرم پولشویی می‌باشد.

تعریف جرم پولشویی درمقاله ای باهمین عنوان در وب سایت موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، قابل مطالعه می‌باشد.

جرایم پولی و بانکی از جرایم اقتصادی است ولی به صورت خاص ومشخص با اموری مرتبط است که درحوزه پول مطرح می‌شود، جرایمی از قبیل جرایم مرتبط با ارز، بورس، بیمه و جرایم مالیاتی مرتبط با پول از جمله جرایم پولی و بانکی هستند که قابل قرارگرفتن درمصادیق جرایم پولی و بانکی هستند.

اعاده دادرسی کیفری

دریافت وام های کلان وبا بهره اندک از طریق اسناد جعلی، کسب اعتبار اسنادی و گشایش اعتبارات اسنادی خلاف اسناد واردات و صادرات، استفاده اعتبارات اخذ شده درمحلی غیر از محل تصویب، تقلب در معاملات بورس، تبانی و تقلب در توزیع ارز در صرافی ها، خرید و فروش ارز خارجی بدون مجوز بانک مرکزی، تشکیل وتاسیس بانک یا موسسه اعتباری یا تعاونی مالی و پولی بدون مجوز بانک مرکزی و همچنین جابجایی سرمایه های بانک‌ها و موئسسات اعتباری مجاز تحت نظر بانک مرکزی به نام اشخاص ثالث، از مهم ترین جرایم پولی و بانکی می باشد که قابل طرح در دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم پولی و بانکی می‌باشد.

دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم پولی و بانکی

با توجه به مشکلات پیش آمده توسط موسسات پولی و بانکی غیر مجاز که با نام تعاونی اعتباری و موسسه مالی و اعتباری تحت عناوین و نام های مختلف اقدام به جذب سرمایه های مردم و به کار گیری ناسالم این سرمایه ها در بخش های واسطه گری، و بر اساس اجازه قانون آیین دادرسی کیفری جدید، قوه قضاییه موظف به تشکیل دادسراهای تخصصی شده است.

دادسراهایی مانند دادسرای ویژه روحانیت، دادسرای نظامی، دادسرای ویژه اطفال، دادسرای ویژه کارکنان دولت، دادسرای ویژه جرایم پزشکی، دادسرای ویژه جرایم رایانه‌ای، دادسرای ویژه امنیت، از دادسراهای تخصصی محسوب می‌شوند که فقط به جرایم حوزه تخصصی خود رسیدگی می کنند.

با تصویب رییس قوه قضاییه، دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم پولی و بانکی، درشهر تهران افتتاح وآغاز به کار نموده است.

دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم پولی و بانکی، در خیابان فاطمی تهران واقع شده وتنها دادسرای تخصصی رسیدگی به جرایم پولی و بانکی می‌باشد.

وکیل مشاوره حقوقی ملکی

صلاحیت ورود به جرایم پولی و بانکی این دادسرا، تمام کشور است و مالباختگانی که از موسسه های اعتباری و بانک‌های غیر مجاز در سراسر ایران شکایتی داشته باشند، می‌توانند به این دادسرا درتهران مراجعه وشکایت خود را مطرح نمایند.

رسیدگی یکپارچه و تخصصی به جرایم پولی و بانکی اشخاص ونهادها در دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم پولی و بانکی، می‌تواند امکان رسیدگی سریع تر واحقاق حقوق سپرده گذاران بانکی و همچنین ضرر دیدگان جرایم پولی و بانکی را فراهم آورد.

منابع قانونی جرایم پولی و بانکی

ازجمله قوانینی که درحوزه جرایم پولی و بانکی قابل مطالعه واستناد می باشد، می توان به قانون پولی و بانکی کشور، قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم، قانون مبارزه با پولشویی، قانون عملیات بانکی بدون بهره، قانون تسری امتیازات خاص بانک‌ها به موسسه های غیر مجاز، قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری، عنوان تحصیل مال نامشروع و اخلال در نظام پولی و بانکی کشور اشاره نمود. همچنین قانون مبارزه با قاچاق ارز نیز می‌تواند مورد استفاده و استناد باشد.

مدارک لازم جهت طرح شکایت در دادسرای ویژه جرایم پولی و بانکی

علاوه بر تنظیم شکایت کیفری که در اصطلاح حقوقی به ان شکواییه اطلاق می‌شود وابطال تمبر و هزینه دادرسی لازم، مدارک ذیل جهت طرح شکایت در دادسرای جرایم پولی و بانکی لازم است.

  1. کارت ملی
  2. اسناد و مدارکی که ثابت کننده شکایت باشد
  3. ارجاع به کارشناس
  4. هرگونه سند و مدرکی که به موضوع شکایت مرتبط است

وکیل متخصص جرایم پولی و بانکی

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با تشکیل دپارتمان تخصص جرایم پولی و بانکی، آمادگی مشاوره حقوقی در زمینه جرایم پولی و بانکی وتهیه شکایت ولوایح جهت تقدیم به دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم پولی و بانکی و همچنین معرفی وکیل جهت پیگیری پرونده‌های جرایم پولی و بانکی به شما عزیزان را دارد.

دادسرای جرایم اقتصادی

پیگیری موفق و به نتیجه رساندن پرونده‌های مطروحه در دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم پولی و بانکی درپرونده‌های موسسه آرمان، کاسپین وفرشتگان توسط شخص محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری با سابقه قضایی دردادسرا های ویژه، واعتماد شما عزیزان درسپردن پرونده‌های ویژه به گروه وکلای مهر، افتخاری دیگر برای این مجموعه می‌باشد.

برای دریافت مشاوره حقوقی از وکیل پایه یک دادگستری، همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی،  همه روزه از ساعت‌های ۱۹ الی۹ و پنجشنبه‌ها۱۵ الی۹ با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

راههای ارتباطی با دفتر محمدرضا مهری

  • ۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸
  • ۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

شماره های همراه

  • ۰۹۱۲۱۲۸۱۰۱۴
  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

دفتر وکالت و مشاوره مهاجرت محمدرضا مهری

امتیاز دهی به مقاله

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *