وکیل خانواده ایرانیان خارج از کشور

وکیل خانواده ایرانیان خارج از کشور

وکیل خانواده ایرانیان خارج از کشور


بسیاری از هموطنان مقیم خارج از کشور برای پیگیری پرونده‌های حقوقی خود نیاز به وکیل پایه یک دادگستری در ایران دارند.

اختلافات بر سر موضوعات ملکی که قبلا به یکی از اعضای خانواده یا دوستان وکالت رسمی داده‌اند، وضعیت ازدواج و طلاق ایرانیان مقیم خارج از کشور، تقسیم ارث و دریافت گواهی انحصار وراثت پس از فوت والدین یا مورثین دیگر، رسیدگی به اموال و دارایی‌های ایرانیان مقیم خارج از کشور از عمده‌ترین دلایل مراجعه ایرانیان خارج از کشور به وکلای دادگستری است.

موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان خدمات حقوقی زیر را به ایرانیان خارج از کشور ارائه می‌دهد.

معرفی وکیل جهت مشکل ملکی هم وطنان مقیم خارج از کشور.

معرفی وکیل ویژه انحصار وراثت و ارث به هموطنان مقیم خارج.

معرفی وکیل ویژه خانواده، ازدواج و طلاق، مهریه، اثبان نسب و زوجیت.

معرفی بهترین وکیل مهاجرت و فارسی زبان در خارج از کشور.

  • سوالات مهم در معرفی وکیل خانواده ایرانیان خارج از کشور
  • آیا رأی طلاق صادر شده در دادگاه خارج از ایران در ایران اعتبار دارد؟
  • برای پیگیری مطالبه مهریه و اجرت المثل ایرانیان خارج از کشور چه اقدامی لازم است؟
  • برای پیگیری پرونده‌های ملکی و ارثی ایرانیان خارج از کشور چه راهکاری وجود دارد؟
  • بهترین وکیل خانواده ایرانیان خارج از کشور در تهران کیست؟
  • آیا امکان ارسال وکالت به صورت پست الکترونیک برای وکیل رسمی دادگستری از خارج از کشور وجود دارد؟
وکیل توقیف اموال

نمونه پرونده طلاق ایرانیان خارج از کشور

📌 اگر رای طلاق راجع به اتباع ایرانی در دیگر کشورها صادر شده باشد، باید نوع طلاق و دیگر مقررات موضوعه و شرعی رعایت شده باشد تا طلاق مذکور در ایران تنفیذ (تایید) شود.

🔹تاریخ رای نهایی:١٣٩٣/۴/١۶

🔹شماره رای نهایی: ٩٣٠٩٩٧—۵٠٠۶٣٣

❇️ رأی بدوی (نخستین):

در خصوص دعوی خواهان آقای م.س. فرزند م. با وکالت آقای م.ج. به ‌طرفیت خوانده خانم س.ب. فرزند م. به خواسته صدور حکم به تنفیذ (تأیید) رأی صادر شده از ناحیه دادگاه عالی کالیفرنیا تحت شماره ۵۵–۴۶ ب د به تاریخ ۲۷/۴/۱۳۹۲ در شهر لوس آنجلس.

به این شرح که وکیل خواهان برابر دادخواست تقدیمی و با حضور در جلسه دادرسی و با استناد به دادنامه (حکم) مأخوذ از دادگاه عالی کالیفرنیا مبنی بر انحلال نکاح (ازدواج) زوجین موصوف و در راستای ماده ۱۵ قانون حمایت خانواده خواستار صدور حکم به خواسته مطروحه شد.

در خصوص حقوق مالی زوجین با توجه به توافق حاصله و مبادله مالی انجام ‌شده زوجه (زن) را واجد حق مطالبات شرعی ناشی از عقد نکاح (ازدواج) ندانست.

بدون ارائه مستندی بر اجرای شرعی طلاق که مؤید (تأییدکننده) نوع طلاق، وضعیت حقوق مالی و بذل یا عدم بذل باشد خواستار صدور حکم به خواسته مطروحه شد.

خوانده دعوا نیز علی‌رغم دعوت از طریق جراید کثیرالانتشار از حضور در جلسه دادرسی خودداری و لایحه رأی ارسال نداشت.

رأی طلاق دادگاه در آمریکا

مفاد و محتوا دادنامه (حکم) صادر شده نوعاً مؤید توجه به قانون مدنی ایران به‌ عنوان قانون حاکم بر احوال شخصیه ایرانیان در خارج از کشور، موضوع ماده ۶ قانون مدنی نسبت به نحوی که شرایط شرعی و قانونی طلاق و حقوق مالی زوجین در آن لحاظ نگردیده است.

وکیل حقوقی ایرانیان خارج از کشور

از طرفی ادعای بذل (بخشش) حقوق مالی از ناحیه زوجه (زن) به ‌منظور اخذ طلاق از زوج (مرد) مستند به دلایل رأی نیست و دلیلی بر رضایت زن به اجرای طلاق ادعایی از ناحیه وکیل خواهان که عنوان داشته به نحو شفاهی انجام‌ شده وجود ندارد.

از طرفی ماده ۱۵ قانون حمایت خانواده با هدف و فلسفه تسهیل روابط زوجین در خارج از کشور ناظر بر مواردی است که زوجین با اراده خود به اجرای رأی دادگاه خارجی و طلاق شرعی از طریق مراجعه کنسولگری ایران و یا دفاتر حافظ منافع مبادرت می‌نمایند.

به نحوی که با اجرای طلاق شرعی با اراده ایشان، تنازع (اختلاف) ایشان پایان یافته تلقی و ادعای جدیدی مطرح نمی‌باشد.

لیکن این امر نوعاً مجوزی برای محاکم در فرض مراجعه یکی از زوجین محسوب نمی‌گردد تا بدون انطباق رأی با مقررات قانونی و شرعی نسبت به تنفیذ و تأیید آن اقدام نماید.

لذا با توجه به شرح فوق و مفاد حکم صادر شده و با توجه به اینکه در صدور رأی استنادی از ناحیه خواهان مقررات موضوعه و قوانین شرعی رعایت نگردیده است.

لذا دادگاه دادنامه مذکور را واجد شرایط تنفیذ (تأیید) ندانسته و مستنداً به ماده ۱۹۷ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور مدنی حکم به بطلان دعوی خواهان صادر و اعلام می‌دارد.

رأی صادره حضوری بوده و ظرف مدت بیست روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی در محاکم تجدیدنظر استان تهران می‌باشد.

رییس شعبه ۲۴۰ دادگاه عمومی حقوقی مستقر در مجتمع خانواده ۱ تهران

❇️ رأی دادگاه تجدیدنظر طلاق ایرانیان خارج از کشور

در خصوص تجدیدنظرخواهی آقای م.الف. با وکالت آقای م.ق. به ‌طرفیت خانم س.ب. نسبت به دادنامه (حکم) شماره ۱–۰۰۰۰۱ مورخه ۱۶/۰۱/۹۳ صادره از شعبه ۲۴۰ دادگاه خانواده تهران که به‌ موجب آن حکم به بطلان دعوی تجدیدنظرخواه به خواسته تنفیذ (تأیید) حکم طلاق صادر از دادگاه کالیفرنیا صادرشده است.

مشاوره آنلاین اعاده دادرسی کیفری

با توجه به مندرجات پرونده و لایحه اعتراضی و توضیحات طرفین و مستندات رأی و استدلال دادگاه، دادنامه تجدیدنظر خواسته مطابق قانون و دلایل موجود در پرونده صادر شده و مخالفتی نیز با موازین شرعی ندارد.

لذا به استناد ماده ۳۵۸ قانون آیین دادرسی مدنی ضمن رد تجدیدنظرخواهی دادنامه مذکور تأیید می‌شود.

این رأی پس از ابلاغ به مدت ۲۰ روز قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است.

رییس شعبه ۶۰ دادگاه تجدیدنظر استان تهران ـ مستشار دادگاه

حساب دوران وکالت

نمونه رای درباره اداره اموال ایرانیان خارج از کشور

✅چکیده:

هرچند وکیل در فروش مورد وکالت به هر میزان و قیمت، اختیار تام داشته باشد و از این حیث وکالت‌نامه محدود به قیود و شرط نباشد، اما درهرحال وکیل موظف به ارائه و ایصال (دریافت) ثمن (مبلغ) فروش مورد معامله به موکل با اخذ رسید کتبی می‌باشد.

✅رای بدوی قطعی

در خصوص دعوی خانم ش.ه. فرزند ب. با وکالت معاضدتی خانم ر. وکیل محترم دادگستری به‌ طرفیت آقایان ۱- م.م. ۲- ر.الف. ۳- ف.ع. ۴- م.ذ. ۵- الف.ق. ۶- ع.الف. ۷- ی.م. ۸- ع.ک. ۹- الف.خ. ۱۰- س.د.

به خواسته الزام خواندگان به ارائه صورتحساب ایام وکالت و پرداخت ثمن (مبلغ) معامله از فروش پلاک ثبتی ۶۶۳ فرعی از ۱۶۳۹ اصلی فعلاً مقوم به مبلغ ۵۱/۰۰۰/۰۰۰ ریال به شرح دادخواست تقدیمی.

با توجه به کلیه اوراق و محتویات پرونده به‌ ویژه اظهارات و مدافعات وکیل خواهان و خواندگان حاضر در جلسه – ملاحظه اسناد و مدارک ابرازی بالاخص مفاد وکالت‌نامه رسمی شماره ۳–۱ مورخ ۱۳۹۰/۰۸/۰۷ دفتر اسناد رسمی شماره … تهران که مؤخر به سند و توافق‌نامه عادی مورخ ۱۳۹۰/۰۸/۰۴ تنظیمی بین طرفین بوده.

متن بخشیدن مهریه

همچنین عدم ارائه هرگونه ایراد و یا دفاع از سوی خواندگان ردیف دوم -سوم و نهم علی‌رغم ابلاغ قانونی اخطاریه و تشکیل جلسه دادرسی و توجهاً به مندرجات مبایعه‌نامه عادی ارائه شده از سوی خواندگان که دلالت بر فروش مورد وکالت به مبلغ ۴۰۴/۰۰۰/۰۰۰ ریال دارد.

حساب ایام وکالت مطلق و نامحدود هم باید به موکل داده شود.

هرچند خواندگان در فروش آپارتمان مورد وکالت به هر میزان و قیمت اختیار تام داشته و از این حیث وکالت‌نامه ایشان محدود به شرط قیود نمی‌باشد.

لیکن موظف به ارائه ایصال (دریافت) فروش مورد معامله به موکل با اخذ رسید کتبی بوده که در اینجا با توجه به طلبکار بودن خواندگان از همسر خواهان و تعهداتی که خواهان در جهت تأدیه (پرداخت) دیون همسرش متعاقب توافق‌نامه عادی داشته قدر متقین ارائه صورتحساب از ناحیه خواندگان به میزان قدرالسهم (میزان سهم) و استرداد (پس دادن) لاشه چک‌ها یا اسناد عادی است که دلالت بر مدیونیت مضمون‌عنه (کسی که از او ضمانت شده) داشته تا میزان بدهکاری ولی کسر گردد.

بنابراین دادگاه دعوی مطروحه را وارد تشخیص می‌دهد.

با مستفاد از مقررات ماده ۱۹۸ قانون آیین دادرسی مدنی و مواد ۶۶۸ و ۶۶۷ قانون مدنی خواندگان را ملزم به ارائه صورتحساب دوران وکالت ورود ثمن (مبلغ) مورد معامله به میزان و مبلغ ۴۰۴/۰۰۰/۰۰۰ ریال پس از احتساب و کسر میزان طلب با ارائه اسناد مثبته (اثبات کننده) به اندازه و قدرالسهم در حق خواهان می‌نماید.

رأی صادره به استثنای ردیف‌های دوم – سوم – و نهم حضوری و ظرف مدت بیست روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی در دادگاه محترم تجدیدنظر استان تهران است.

وکیل طلاق رشت

نسبت به نامبردگان غیابی و ظرف مدت مزبور قابل واخواهی (اعتراض به رأی غیابی) در این دادگاه می‌باشد.

رئیس شعبه ۵ دادگاه عمومی حقوقی

طلاق صادر شده از دادگاه آمریکا در ایران قابل اجراست؟

طلاق صادر شده از مراجع قضایی آمریکا در صورت تایید و تنفیذ دادگاه ایران قابل اجرا خواهد بود.

آیا وکیل موظف به گرفتن مورد وکالت است؟

اگر به موجب قرارداد وکالت این اختیار به او داده شده باشد؛ می‌تواند مورد وکالت را دریافت کند.

 

دفتر وکیل تخصصی خانواده ایرانیان خارج از کشور

همراهان گرامی دفتر وکالت محمد رضا مهری

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با وکیل تهران به یکی از راه‌های زیر اقدام کنید.

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل وکیل خانواده ایرانیان خارج از کشور

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام وکیل خانواده ایرانیان خارج از کشور

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

۰۹۱۲۱۲۸۱۰۱۴

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف ۱۲ ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر وکیل ایرانیان خارج از کشور

۵/۵ - (۱۰۰ امتیاز)

۶ دیدگاه

  • سلام روز بخیر
    آیا شما وکالت از دانمارک هم می‌پذیرید؟ من همسرم که در حین متارکه بودیم به ایران برگشتن  هنوز پروسه طلاق ما انجام نشده بود که ایشون تو ایران به کرونا مبتلا شدن و ۷ ماه قبل فوت کردن اموال ایشون در ایران و من برای حق و حقوق قانونیم میخوام اقدام بکنم

    • سلام وقت شما بخیر
      بله. باید برای شما جلسه مشاورهای با جناب آقای دکتر مهری وکیل متخصص امور بین الملل ترتیب داده شود تا تمام موارد و رویه خدمت شما بیان شود. جهت هماهنگی با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳ تماس حاصل فرمایید.

  • سلام. برای شخصی که خارج از ایران زندگی میکند و بخواهد برای طلاق اقدام نماید. از چه طریق اقدام به تنظیم وکالت نامه وکیلی که در ایرانه کنیم؟ لطفا راهنمایی کنید.

    • سلام وقت شما بخیر
      اگر شما مقیم خارج از ایران هستید و میخواهید به وکیلی در ایران وکالت دهید، ابتدا باید در سامانه ثنا برای ایرانیان خارج از کشور ثبت نام نمایید.

  • با سلام و وقت بخیر، عموی بنده به تنهایی در کشور آلمان زندگی میکرد و همسر و فرزندی هم ندارند، متاسفانه متوجه شدیم که ایشان فوت کردند. من و خواهرم تنها ورثه ایشان هستیم، عموی ما اموال زیادی در ایران و آلمان دارند. ممنون میشم بفرمایبد برای انجام کارهای انحصار وراثت چه کارهایی باید انجام داد با صرف نظر به این که ایشان مقیم کشور آلمان بودند، و در آنجا فوت کردند. ممنون

    • سلام وقت شما بخیر
      در صورتی که متوفی در خارج از ایران فوت کرده باشد باید گواهی فوت ترجمه شدهی ایشان را به تایید سفارت ایران در کشوری که در آن سکونت داشتهاند برسانید، و همچنین از طریق سامانه ثنا یا سامانه میخک اقدام نمایید و یا به وکیلی وکالت دهید تا مراحل انحصار وراثت متوفی را در ایران انجام دهد. شما میتوانید برای انجام مشاوره با وکیل بین الملل با شماره ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *