وکیل پایه یک دادگستری

وکیل پایه یک دادگستری

وکیل پایه یک دادگستری


با موضوع وکیل پایه یک دادگستری همراه شما هستیم.

وکیل پایه یک دادگستری به شخصی اطلاق می‌شود که پس از تحصیل در رشته حقوق قضایی، فقه و مبانی حقوق اسلامی یا علوم قضایی در مقطع کارشناسی، فارغ التحصیل شده و بر اساس یکی از موارد اخذ پروانه وکالت پایه یک دادگستری، موفق به دریافت عنوان وکیل پایه یک شده باشد.

وکیل پایه یک دادگستری، امکان قبول و اعلام وکالت در کلیه پرونده‌ها تا عالی ترین نهاد قضایی را دارد.

وکیل پایه یک، بر اساس سوگندی که در زمان دریافت پروانه وکالت یاد می کند، ملزم به رعایت مسائل بسیاری است که عدول از آن‌ها، باعث لغو پروانه وکالت وی و تخلف از سوگند خواهد بود.

نکات مهم در معرفی وکیل پایه یک دادگستری

  • آیا با اصطلاح وکیل پایه یک دادگستری آشنا هستید؟
  • وکیل بین‌الملل به چه کسی اطلاق می‌شود؟
  • آیا وکیل پایه یک دادگستری محدودیتی در قبول پرونده‌ها دارد؟
  • وکیل متخصص و وکیل پایه یک دادگستری چه ویژگیهایی دارد؟

مشاورین ارشد موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با مدیریت محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری به سوالات شما درباره نقش وکیل پایه یک پاسخ خواهند داد.

مرجع صدور پروانه

بر اساس قانون وکالت و ماده ۱۸۷ برنامه سوم توسعه، فقط کانون های وکلای دادگستری و مرکز امور مشاورین قوه قضاییه، مجاز به صدور پروانه وکالت پایه یک دادگستری می باشند.

نحوه رسیدگی و اعتراض به کمیسیون ماده 100 شهرداری

افرادی که دارای پروانه وکالت پایه یک دادگستری نباشند، مجاز به دخالت در امر وکالت دادگستری نیستند.

قبول شدگان در آزمون سراسری دریافت پروانه وکالت دادگستری، پس از طی ۱۸ ماه کارآموزی و قبولی درآزمون اختبار کتبی و شفاهی وکالت، قضات بازنشسته و قضات مستعفی از دستگاه قضایی به شرط داشتن حداقل ۵ سال سابقه قضایی، موفق به اخذ پروانه وکالت و معرفی به عنون وکیل پایه یک دادگستری می‌شوند.

وکیل پایه یک، کمک قاضی و دادرس در پرونده‌ها محسوب می‌شود و با توجه به فراغ بال و امکان مطالعه و تحقیق بیشتر درباره پرونده‌ها، می‌تواند به دادرس درتصمیم گیری درست یاری رساند.

نظارت بر وکیل پایه یک دادگستری

دادسرای انتظامی کانون وکلای دادگستری و هم چنین کمیسیون بازرسی و نظارت کانون وکلای دادگستری، مراجع نظارتی بر وکیل پایه یک دادگستری و کارآموزان وکالت هستند.

در صورت عدم پیگیری پرونده موکل، قول به اخذ نتیجه و یا ادعای داشتن ارتباط با کارکنان و قضات دستگاه فقضایی و هرگونه تخلف انتظامی یا ارتکاب جرم توسط وکیل، موکل می‌تواند با مراجعه به مراجع مذکور، درخواست تعقیب انتظامی وکیل را ارائه نماید.

هر چند که مراجعه به شخص وکیل پایه یک دادگستری و حل و فصل دوستانه موضوع با حکمیت یا داوری، بهترین راه حل اختلافات در همه موارد و اختلافات می باشد اما در صورتی که وکیل بر عمل خلاف قانون خود اصرار ورزد، می تون به دادسرای انتظامی کانون وکلا نیز مراجعه و درخواست پیگیری موضوع را نمود.

مزایای طرح یا دفاع در پرونده حقوقی توسط وکیل پایه یک دادگستری

افرادی که به هر دلیلی با مشکل حقوقی مواجه می‌شوند، بهترین گزینه پیش روی آن‌ها، مراجعه به وکیل پایه یک و متخصص در دعاوی حقوقی وکیفری می‌باشد.

نمونه قولنامه ماشین

اما وکیل پایه یک دادگستری، حق ندارد قول خلاف واقع به موکل بدهد. وکیل مدافع، در درجه اول مدافع حق و عدالت است و سوگند یاد نموده که جز به حقیقت و راستی سخنی نگوید. اتخاذ تصمیم در پرونده‌ها به نظر قاضی رسیدگی کننده در استنباط و فهم او از قانون بستگی دارد.

هر چند وکیل مدافع خوب، با جمع آوری قانون مربوطه، آراء وحت رویه دیوان عالی کشور و یا سایر مراجع مرتبط، فتاوی معتبر درخصوص موضوع، نظریات مشورتی و آراء مشابه در پرونده ای دیگر، و ارائه دفاع محکم و حقوقی می‌تواند در احقاق حق موکل تاثیر مطلوب و شایسته بگذارد. اما حق ندارد قول اخذ نتیجه به موکل بدهد.

دادن امید واهی به موکل و غلو کردن در توان خود، بزرگترین اشتباهی است که وکیل پایه یک می‌تواند مرتکب شود، چرا که موکل را از آمادگی در برابر موضوعی که ممکن است پیش آید ناتوان نموده و موکل به امید واهی منتظر اخذ نتیجه مطلوب خود است.

پس اگر کسی با امید به اینکه وکیل برای وی معجزه می کند و می‌تواند با ارتباطاتی که دارد از طریق نامشروع وی را به حق خود برساند بهتر است به وکیل مراجعه نکند.

چون وکیل پایه یک دادگستری که مرتکب این اعمال می‌شود سوگند خود را زیر پا گذاشته و خلاف شرف وکالت گام بر میدارد. پس اطمینان به کسی که آشکارا دروغ می گوید، معقول نیست.

بهترین موسسه حقوقی و موسسه حقوقی معتبر در ایران

توجه دوستان عزیز را به موضوع مطرح شده درباره موسسات حقوقی غیر مجاز یا غیر معتبر در ایران جلب می کنم.

فرق وکیل پایه یک و دو

بر اساس ماده ۵۵ قانون وکالت، هرگونه تظاهر و مداخله در امر وکالت و استعمال عناوینی مانند مشاور حقوقی، بدون داشتن پروانه وکالت دادگستری، ممنوع و دارای وصف کیفری است.

اگر شخصی مجوز تاسیس بیمارستان داشته باشد و بیمارستان بسیار مجهزی نیز بنا کند ولی پزشک نبوده و یا دارای پروانه طبابت نباشد، می‌تواند درامر پزشکی مداخله نماید؟ مسلما پاسخ عزیزان به این سوال منفی است.

موسسه حقوقی ثبت شده، مجوزی جهت مشاوره حقوقی و یا قبول وکالت در دادگستری نیست. تنها، وکیل پایه یک دادگستری و یا کارآموزان وکالت تحت نظر وکیل سرپرست در حدود مقرر درقانون امکان مداخله در امر وکالت را دارند. پس در مراجعه به موسسه حقوقی معتبر که مدعی عنوان بهترین موسسه حقوقی در ایران هستند، ابتدا پروانه وکالت پایه یک دادگستری مدیران موسسه حقوقی معتبر را مطالبه و ملاحظه نمایید.

براساس قانون، وکیل پایه یک دادگستری، مکلف به نصب پروانه وکالت خود در معرض دید موکلین می‌باشد. جهت استعلام اصالت پروانه وکیل نیز می توانید به سایت کانون وکلای دادگستری مراجعه فرمایید.

_

نشانی دفتر وکالت وکیل پایه یک دادگستری در تهران

_

میدان ونک- ابتدای بزرگراه حقانی- خیابان گاندی جنوبی- خیابان چهاردهم- پلاک ۱۴- طبقه ۴- واحد ۹

تلفن‌های تماس ثابت با دفتر موسسه مهر پارسیان (محمدرضا مهری متانکلائی) در تهران

تماس با دفتر موسسه مهر پارسیان خارج از ساعات اداری و تعطیلات و ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه

ارسال پیام از طریق شماره واتس اپ و تلگرام

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد
حداکثر ظرف ۱۲ ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد
دفتر وکالت موسسه مهر پارسیان – محمدرضا مهری متانکلائی وکیل پایه یک دادگستری

خدمات موسسه حقوقی بین المللی محمدرضا مهری متانکلائی

مشاوره حقوقی آنلاین با وکلای پایه یک دادگستری در موضوعات تخصصی در همه ساعات شبانه روز
انجام مشاوره حقوقی حضوری با وکیل تخصصی جرایئم اقتصادی
قبول وکالت دادگستری بدون حضور موکل در دفتر وکیل
وکالت ایرانیان خارج از کشور در ایران
خدمات وکالت ایرانیان در سایر کشورها توسط وکیل رسمی
معرفی بهترین وکیل مهاجرت بین المللی در تهران
معروف ترین وکیل کیفری تهران
وکیل ملکی تهران
بهترین وکیل دعاوی پولی و بانکی تهران
معتبر ترین وکیل خانواده تهران
بهترین وکیل دادگاه تجدید نظر
وکیل اعاده دادرسی و دیوان عالی کشور
بهترین وکیل فرجام خواهی

۵/۵ - (۲۲ امتیاز)

۳ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *