ازدواج و طلاق ایرانیان خارج از کشور

ازدواج و طلاق ایرانیان خارج از کشور

ازدواج و طلاق ایرانیان خارج از کشور


امروز با بررسی موضوع ازدواج و طلاق ایرانیان خارج از کشور همراهتان هستیم.

ازدواج ایرانیان مقیم خارج از کشور، با افراد هم وطن، مانند ازدواج ایرانیان در داخل کشور می‌باشد.

ایرانیان در هر جای دنیا که باشند، در صورتی که تمایل به ازدواج بر اساس قوانین ایران داشته باشند، ملزم به رعایت همه شرایط و تشریفات برای ازدواج هستند.

طلاق ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز، می‌تواند بر اساس قوانین ایران و قانون حمایت خانواده ایران و با رعایت شرایط و قوانین ایران، صورت گیرد.

ازدواج و طلاق ایرانیان خارج از کشور، در صورت رعایت شرایط قانونی ایران، قابل ثبت در سفارتخانه های ایران و یا ترتیب اثر در دادگاه‌های خانواده ایران می‌باشد.

ازدواج و طلاق ایرانیان خارج از کشور، در صورتی که با ملیت های خارجی باشد، می‌تواند بر اساس قوانین ایران و یا کشوری باشد که ساکن آن هستند. در هر صورت هر ایرانی در هر جای دنیا، مورد حمایت قانون ایران و حاکمیت ایران قرار دارد.

اما ازدواج زن ایرانی با تبعه خارجی و ازدواج کارمندان وزارت خارجه ایران، اعم از زن یا مرد، تابع شرایط و قوانین خاص و ممنوع می‌باشد.

مقایسه تعویق صدور حکم با تعلیق اجرای مجازات

گروه مشاورین حقوقی خانواده موسسه حقوقی و داوری طلیعه عدالت و مهر پارسیان، با مشاوره بهترین وکیل خانواده  در تهران، شرایط و موانع ازدواج و طلاق ایرانیان خارج از کشور را مورد بررسی دقیق حقوقی قرار داده که نتیجه ان برای شما عزیزان منتشر می‌شود.

نکات مهم جهت ازدواج و طلاق ایرانیان خارج از کشور

  • ازدواج و طلاق ایرانیان خارج از کشور، چگونه انجام می‌شود و مراحل ثبت آن چیست؟
  • آیا حکم صادره از دادگاه‌های خارجی، قابل تنفیذ (تأیید) و اجرا در ایران است؟
  • تنفیذ (تأیید) حکم طلاق دادگاه خارجی، چگونه در ایران طرح می‌شود؟
  • آیا امکان انتخاب وکیل پایه یک دادگستری جهت ثبت ازدواج و طلاق ایرانیان خارج از کشور، وجود دارد؟
  • وکیل متخصص خانواده و دعاوی ازدواج و طلاق ایرانیان خارج از کشور چگونه انتخاب می‌شود؟
  • برای مطالبه مهریه از سوی ایرانیان خارج از کشور چه مراحلی باید طی شود؟

جهت آگاهی از شرایط ازدواج و طلاق ایرانیان خارج از کشور و انتخاب وکیل متخصص ازدواج و طلاق ایرانیان خارج از کشور، این نوشته را تا انتها دنبال کنید.

ازدواج ایرانیان خارج از کشور

اگر دو شهروند ایرانی، تمایل به ازدواج در خارج از کشور داشته باشند، می‌توانند در یکی از مراکز اسلامی خارج از کشور ازدواج شرعی خود را ثبت نموده و سپس از طریق کنسولگری یا سفارت ایران در آن کشور درخواست ثبت رسمی ازدواج خود را ارائه نمایند.

یا به یکی از اقوام یا وکیل پایه یک دادگستری از طریق سفارت ایران، وکالت جهت ثبت ازدواج و صدور سند رسمی ازدواج در یکی از دفاتر ازدواج ایران اعطا نمایند.

دفتر وکیل حرفه ای در قلهک

ازدواج اتباع ایرانی مقیم خارج از کشور با اتباع بیگانه نیز طبق قوانین جمهوری اسلانمی ایران قابل ثبت است. اما ازدواج بانوان ایرانی با اتباع بیگانه، نیازمند اخذ اجازه مخصوص از وزرات کشور ایران می باشد که امکان اقدام به همان طریق قبلی وجود دارد.

ازدواج کارمندان وزارت امور خارجه ایران با اتباع خارجی و یا کسانی که قبلا به واسطه ازدواج با ایرانیان به تابعیت ایران دست یافته اند، مطلقا ممنوع است.

در صورت تخلف از این ممنوعیت و ازدواج با اتباع بیگانه، از ادامه خدمت در وزارت خارجه ممنوع خواهند بود.

طلاق ایرانیان مقیم خارج از کشور

اتباع ایرانی که مقیم خارج از کشور می‌باشند، تابع قوانین ازدواج و طلاق ایرانیان خارج از کشور، هستند و می‌توانند جهت انجام طلاق به یکی از شیوه‌های زیر عمل نمایند.

طرح دعوی طلاق ایرانیان خارج از کشور در کشور محل سکونت

امکان طرح دعوی طلاق و یا مطالبه مهریه و هر نوع اختلاف خانوادگی برای ایرانیان خارج از کشور در دادگاه محل اقامت، امکان‌پذیر است.

اما اگر یکی از طرفین پرونده خواهان اجرای حکم طلاق دادگاه خارجی، درباره ایرانیان باشد، لازم است تا پرونده در دادگاه خانواده ایران مطرح شود و در صورت تنفیذ (تأیید) رای طلاق داداگاه خارجی توسط دادگاه خانواده ایران، حکم طلاق، قابلیت اجرایی دارد.

در این حالت حکم طلاق دادگاه خارجی، گواهی اجرای صیغه طلاق شرعی و گواهی سفارت یا دفتر حافظ منافع ایران، برای طرح دعوی تنفیذ حکم طلاق دادگاه خارجی لازم است.

دادگاه خانواده ایران پس از احراز شرایط و تایید وزارت خارجه حکم طلاق را تنفیذ (تأیید) نموده و اجازه ثبت آن را در دفاتر طلاق و یا سفارت خارجی صادر می‌نماید.

اجازه خروج از کشور

طرح دعوی تنفیذ حکم طلاق دادگاه خارجی

در این حالت و پس از صدور حکم طلاق در دادگاه خارجی و عدم اجرای آن توسط دفاتر شرعی، هر یک از زوجین، با انتخاب وکیل دادگستری در ایران نسبت به تقدیم دادخواست تنفیذ حکم طلاق دادگاه خارجی اقدام خواهد نمود.

در صورتی که حکم طلاق از سوی دادگاه صالح و طبق احکام و قوانین ایران صادر شده باشد، به شرط رابطه متقابل قضایی ایران و آن کشور، حکم دادگاه تنفیذ (تأیید)، و اجازه اجرای صیغه طلاق  و ثبت آن صادر می‌شود.

در صورت تعارض قوانین، دادگاه خانواده ایران حکم به رد دعوی طلاق صادر می‌نماید.

طرح دادخواست طلاق از سوی زوجه مقیم خارج در دادگاه ایران

در این حالت به صورت مستقل و با توجه به حکم طلاق صادره از کشور محل اقامت زوجه (زن) و به دلیل عسر و حرج (سختی غیر قابل تحمل)، وکیل زوجه (زن) با مراجعه به دادگاه خانواده ایران، درخواست صدور حکم طلاق به دلیل عسر و حرج زوجه را مطرح می‌نماید که موافق قوانین ایران قابل رسیدگی می‌باشد.

انتخاب وکیل خانواده برای ازدواج و طلاق ایرانیان خارج از کشور

ازدواج و طلاق ایرانیان خارج از کشور، مانند ایرانیان داخل کشور، قابل اعطا وکالت، به وکیل پایه یک دادگستری می‌باشد. هر یک از طرفین، برای ازدواج و یا طرح دعوی طلاق، حضانت (نگهداری)، مطالبه مهریه، ملاقات فرزند، ممنوع الخروج کردن فرزند، استرداد جهیزیه و هر نوع دعوی مربوط به خانواده، می‌توانند از خدمات وکیل پایه یک دادگستری استفاده نمایند.

تفاوتی در میزان دستمزد و حق الوکاله وکیل خانواده در پرونده‌هایی که از سوی هم وطنان خارج از کشور و داخل کشور اعطا می‌شود وجود ندارد.

وکیل طلاق توافقی قیطریه

برای اعطا وکالت ثبت ازدواج و یا طرح پرونده طلاق، متقاضی می‌تواند با مراجعه به سفارت ایران در کشور محل اقامت خود و یا دفتر حافظ منافع ایران، مراجعه نماید.

امکان اعطا وکالت به یکی از اقوام، جهت عقد قرارداد با وکیل دادگستری در ایران با حق توکیل (وکالت دادن) وجود دارد.

کلیه مراحل ثبت ازدواج و یا طرح دادخواست طلاق توافقی یا ترافعی و ثبت طلاق در دفتر رسمی طلاق، توسط وکیل پایه یک دادگستری، وجود دارد و نیازی به حضور موکل درهیچ یک از مراحل رسیدگی و ثبت طلاق وجود ندارد.

وکیل ازدواج و طلاق ایرانیان مقیم خارج از کشور

کلیه هم وطنان عزیز مقیم خارج از کشور، از طریق کانال های تلگرام موسسه و همچنین تعیین و رزرو وقت آنلاین از طریق وب سایت، امکان رزرو وقت مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری را دارند.

در صورتی که مایل به اعطا وکالت، جهت ازدواج و طلاق ایرانیان خارج از کشور هستید، می توانید با یکی از روش‌های مذکور با ما تماس بگیرید.

دفاتر همکار گروه وکلای مهر در کانادا، انگلستان، نیوزیلند و استرالیا، امکان مشاوره مستقیم جهت امور ازدواج و طلاق ایرانیان مقیم خارج از کشور را دارند.

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، با دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

شماره موبایل وکیل ازدواج و طلاق ایرانیان خارج از کشور

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با مدیر دفتر محمدرضا مهری با شماره همراه زیر امکان پذیر است.

مهاجرت به انگلستان

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

۵/۵ - (۸۴ امتیاز)

۳ دیدگاه

  • سلام به گروه وکلای مهر
    برای تایید حکم طلاق ایرانیان خارج از کشور چه راهی وجود داره؟
    رای طلاق ما در آلمان صادر و اجرا شده و حالا میخوایم طلاق رو تو ایران هم ثبت کنیم.
    لطفا وکیل طلاق برای ایرانی های خارج به من معرفی کنید.

    • سلام و احترام
      شعبه ۲۵۴ دادگاه خانواده در تهران به موضوع تایید و تنفیذ حکم طلاق دادگاه خارجی رسیدگی و رای صادر خواهد نمود.
      در صورت نیاز به وکیل تخصصی خانواده برای ایرانیان خارج از کشور با گروه وکلای مهر پارسیان تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *