مشاور حقوقی شرکت ها

مشاور حقوقی شرکت ها ، وکیل شرکت ها

مشاور حقوقی شرکتهای تجاری و وکیل شرکتهای تجاری، اجزایی جدا نشدنی از هر شرکت تجاری موفق هستند. تمامی پست های کلیدی شرکت تجاری، با همکاری یکدیگر، امکان توفیق شرکت را در اهداف خود، فراهم می آورند. همانطور که استحضار دارید، مسائل حقوقی شرکتها که نیاز به وکیل شرکتها و متخصص در قوانین تجارت، قانون تجارت الکترونیک، قانون مدنی و قانون مسوولیت مدنی می باشد، بسیار گسترده و وسیع است. موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی مهر پارسیان و گروه وکلای مهر، با تشکیل دارالوکاله محمدرضا مهری، با تجربه ای موفق در مشاوره حقوقی شرکتها و قبول وکالت تخصصی امور تجاری، طی ده سال گذشته، رزومه قابل قبولی از پرونده‌های شرکتها از خود به جای گذاشته است. در ادامه این تقریرات، مزایای داشتن مشاور حقوقی شرکتها و به کارگیری وکیل شرکتها در شرکتها و موسسه های تجاری داخلی و بین‌المللی، برای عزیزان خواننده تشریح خواهد شد. اما با کسب اجازه از سروران عزیز، سوالاتی که درباره مشاور حقوقی شرکتها و وکیل شرکتها از طریق درگاه موسسه مهر پارسیان، به عنوان شرکت حقوقی برتر در زمینه خدمات مشاوره حقوقی شرکتها، به دست ما رسیده است را مطرح می کنیم.

مشاور حقوقی شرکت ها، چه شرح وظایفی دارد و چگونه وکیل شرکت ها را برای خدمات حقوقی شرکت انتخاب کنیم؟

مشاور حقوقی شرکت ها، هم زمان، امکان ارائه خدمات حقوقی به چند شرکت را می‌تواند عهده دار شود؟

وکیل شرکت ها، امکان ارائه مشاوره حقوقی در جلسات هیئت مدیره شرکت تجاری را دارد؟

آیا وکیل شرکت های تجاری، می‌تواند به عنوان داور قراردادهای تجاری معرفی شود؟

بطلان شرط ضمن عقد در قراردادهای بانکی

هزینه‌های مشاوره حقوقی شرکت ها، تا چه میزان قابل قبول است؟

وکیل شرکت ها، می‌تواند به عنوان کارمند یا مدیر حقوقی شرکت انجام وظیفه نماید؟

سوالات ذکر شده در بالا با مشاوره مستقیم بهترین وکیل شرکت های تجاری پاسخ داده خواهد شد.

مشاور حقوقی شرکت ها

در هر یک از شرکت های تجاری، به صورت معمول، از خدمات وکیل شرکت ها، به عنوان مشاور حقوقی شرکت ها، استفاده می‌شود. بعضی از شرکت های بزرگ تجاری یا خدماتی، اداره و یا واحد حقوقی مستقل دارند، که توسط وکیل پایه یک دادگستری و یا مشاور حقوقی شرکت ها، مدیریت می‌شوند. در تمامی شرکت های تجاری و خدماتی، اداره حقوقی زیر نظر مستقیم مدیر سازمان انجام وظیفه می‌نماید. موضوعات و مسائل حقوقی شرکت ها، بسیار گسترده و بعضا غیر قابل پیش‌بینی هستند. مشاور حقوقی شرکت ها در صورت تبحر در علوم مختلف حقوق، امکان ارائه خدمات حقوقی برتر به عنوان وکیل شرکت ها را خواهد داشت. بعضی از شرکتها که دولتی محسوب می‌شوند و یا بیشتر سرمایه آن‌ها متعلق به دولت ونهادهای عمومی است، می‌توانند از نماینده حقوقی، به جای وکیل پایه یک دادگستری در محاکم و دادسراها استفاده نمایند. اما شرکت های خصوصی، جز در مواردی خاص که درقانون پیش‌بینی شده است، حق استفاده از کارشناس حقوقی یا مشاور حقوقی شرکت ها را در محاکم قضایی ندارند.

وکیل شرکت ها

همانطور که به عرض رسید با توجه به عدم امکان استفاده از مشاور حقوقی شرکت ها به عنوان نماینده حقوقی، شرکت های تجاری از وکیل شرکت ها استفاده می‌نمایند. با توجه به اینکه، امکان استفاده از خدمات وکیل پایه یک دادگستری، به عنوان وکیل شرکت ها، وجود دارد، نحوه همکاری وکیل شرکت ها، به دو صورت است.

  1. قرارداد دائمی وکالت با وکیل شرکت ها. در این روش، شرکت تجاری با انتخاب یکی از وکلای پایه یک دادگستری، وی را به عنوان وکیل شرکت ها، به صورت دائمی بر می گزیند و وکیل با دریافت مبالغ حق مشاوره و حق الزحمه بر اساس تعرفه وکالت، اقدام به ارائه خدمات حقوقی طبق قرارداد می‌نماید.
  2. قرارداد موردی وکالت و مشاوره حقوقی. در این روش، وکیل شرکت ها و موکل که معمولا شخص حقوقی است، برای هر جلسه مشاوره در محل شرکت یا دفتر وکیل و یا جلسات هیئت مدیره، به توافق خواهند رسید. موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، امکان‌پذیرش مشاوره حقوقی و وکالت شرکت ها را به هر دو صورت فوق دارد.
بهترین وکیل در تهران

مسائل حقوقی شرکت ها

تعداد مسائل مبتلا به حقوقی شرکت ها، بسیار زیاد است و شاید قابل شمردن در یک مقال کوتاه نباشد. در ادامه تعدادی از مسائل حقوقی شرکت ها،  جهت آشنایی همراهان درج می‌شود.

  • مسائل حقوقی مربوط به ثبت شرکت و ثبت صورتجلسات شرکت.
  • مسائل حقوقی درباره نحوه تشکیل مجامع شرکت و نصاب لازم برای تصمیمات منعقده، نقل و انتقال سهام شرکت.
  • نحوه اعلام ورشکستگس به تقصیر، ورشکستگی به تقلب، ورشکستگی ساده، توقف شرکت، انحلال شرکت، تصفیه شرکت و قرارداد ارفاقی.
  • نظارت بر قراردادهای شرکت و تنطظیم قراردادهای مورد نیاز شرکت با اشخاص ثالث.
  • شرکت در جلسات هیئت مدیره و مجامع شرکت ها.
  • قبول پرونده‌های شرکت ها و دفاع در قبال دعاوی مطروحه علیه شرکت.
  • انجام امور مربوط به داراییهای شرکت و اخذ اسناد مالکیت اموال و دارایی های شرکت.
  • نظارت بر مناقصه و مزایده های برگزار شده در شرکت.
  • نظارت بر قرارداد های کار بین شرکت و کارکنان شرکت.
  • دفاع از حقوق شرکت در پرونده‌های اداره کار و دیوان عدالت اداری.
  • معاضدت قضایی و حقوقی و مشاوره حقوقی به کارکنان شرکت

ملاحظه می فرمایید که خدماتمشاور حقوقی شرکت ها و وکیل شرکت ها، جنبه حصری نداشته و معطوف به مسائل مذکور نمی‌شود. امکان دارد در خلال انجام عملیات شرکت، موارد جدیدی عارض شود که نیاز به مشاور حقوقی شرکت ها باشد.

داوری وکیل شرکت ها در قراردادها

در صورتی که مشاور حقوقی شرکت ها، به عنوان کارمند و یا وکیل شرکت انجام وظیفه نماید، طبیعتا امکان قبول داوری له یا علیه شرکت متبوع خود را نخواهد داشت. اما بدون اینکه وکیل شرکت ها، در شرکتی قبول مشاوره یا وکالت نماید، می‌تواند در قراردادهای تجاری شرکت، به عنوان داور انتخاب شود. قبول سممت رییس اداره حقوقی و یا مدیر حقوقی شرکت نیز، توسط وکیل پایه یک دادگستری، بلا اشکال است. هزینه‌های مشاور حقوقی شرکت ها، با توافق طرفین و بسته به میزان زمان لازم جهت حضور وکیل شرکت ها در جلسات یا محاکم تنظیم می‌شود. وکیل شرکت ها، امکان قبول همزمان مشاوره حقوقی شرکت های مختلف را نیز دارد. این امر هم به سود وکیل و هم به سود شرکت خواهد بود.

منابع حقوق بانکی

مشاور حقوقی شرکت ها – قبول وکالت شرکت ها

با مطالعه مطالب و رزومه همکاران گروه وکلای مهر و دارالوکاله محمدرضا مهری، درخواهید یافت که یکی از بهترین مشاور حقوقی شرکت ها و وکیل شرکت ها را در دسترس خود دارید. موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، امکان ارائه خدمات مشاوره حقوقی شرکت ها در داخل و خارج از ایران برای ایرانیان ساکن ایران و هم وطنان مقیم خارج از کشور را دارد. طرح بیمه وکالت که به زودی با استارت آپ حقوقی توسط موسسه حقوقی محمدرضا مهری، کلید خواهد خورد، خدمتی جهت مشاوره حقوقی شرکت ها و قبول وکالت شرکت ها خواهد بود. پذیرش مشاور حقوقی شرکت ها و وکیل شرکت های وابسته به بانک مرکزی، شرکت های خو درو سازی و لیزینگ خو درو و شرکت های وابسته یه سازمان تامین اجتماعی در سالهای اخیر و قبول داوری در قراردادهای داخلی و بین‌المللی شرکت ها، کارنامه زرینی در رزومه گروه وکلای مهر می‌باشد. جهت مشاوره حقوقی شرکت ها و به کار گیری بهترین وکیل در امور تجاری با مشاورین موسسه مهر پارسیان تماس بگیرید.

۵/۵ - (۲۱ امتیاز)

۴ دیدگاه

  • با سلام و وقت بخیر.بنده از اوایل سال ۹۶ عضو هیات مدیره و با پانزده درصد سهام و بدون حق امضا در شرکت عمرانی سهامی خاص حضور دارم.قبل از ورود من به مجموعه در سال ۹۱ قرارداد اجرای پروژه ای بسته اند که در اوایل سال ۹۵ با کارفرما دچار مشکل و به دادگاه مراجعه کردند.در اواخر سال ۹۵ مدیر عامل از مجموعه خارج و یکی از اعضا جایگزین ایشان شدند و بنده هم با سمت عضو هیات مدیره به مجوعه اضافه شدم.الان در سال ۹۷ نتیجه دادگاه اعلام و شرکت ۴ میلیارد طلبکار شده است.از طرفی مالیات این قرار داد پرداخت نشده و حسابهای بنده مسدود شده.حال مدیر عامل میگویند چون قرار داد قبل از حضور شما(من) منعقد شده شما سهمی در پیروزی دادگاه ندارید و رقمی به شما پرداخت نمیگردد.آیا این درست است؟

  • آیا با توجه به قوانین و مقررات فعلی و محدودیت‌های کرونایی و مصوبات ستاد کرونا، امکان برگزاری جلسات مجامع شرکتها، علی‌الخصوص شرکت‌های سهامی، به صورت غیرحضوری، برای مثال از طریق ویدئوکنفرانس و سایر وسایل ارتباط آنلاین وجود دارد؟
    در صورت مثبت بودن پاسخ، تشریفات و سازوکار آن چگونه است؟

    • طبق بند چ ماده ۶۸ قانون برنامه ششم توسعه برگزاری مجامع عمومی شرکت ها به صورت غیر حضوری در شرکت بورسی پذیرفته شده است اما درباره سایر شرکت ها چنین مجوز و قانونی وجود ندارد گرچه جای آن در شرایط فعلی به شدت خالی است.
      بند چ که به آن اشاره شد تبیین نموده است که :
      در مورد شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس اوراق بهادار موارد زیر می‌تواند به طریق الکترونیکی به روشی که به تایید سازمان بورس و اوراق بهادار می رسد صورت پذیرد.
      ۱- ارسال گواهینامه حق تقدم خرید سهام جدید از طرف شرکت به صاحبان سهام به جای استفاده از پست سفارشی
      ۲- انتشار اعلامیه های پذیره نویسی و دعوت نامه های مجامع عمومی و اطلاعیه ها از طرف شرکت به شکل الکترونیکی و با انتشار در روزنامه های کثیرالانتشار و جراید
      ۳- پذیره نویسی و تعهد خرید سهام شرکت به جای مراجعه به بانک و تکمیل اوراق مربوطه
      ۴- حضور در مجامع عمومی شرکت و اعمال حق رای
      ۵- صدور گواهینامه موقت سهام اوراق سهام و گواهینامه‌های حق تقدم خرید سهام شرکت به جای چاپ کاغذی آنها.
      ۶- ثبت نقل و انتقالات سهام گواهینامه‌های حق تقدم خرید سهام شرکت به جای ثبت آنها در دفاتر کاغذی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *