وکیل مشارکت در ساخت

وکیل مشارکت در ساخت

وکیل مشارکت در ساخت


امروز با موضوع معرفی وکیل مشارکت در ساخت با شما خواهیم بود.

با توجه به کثرت و تنوع دعاوی مربوط به قراردادهای مشارکت در ساخت، مراجعه به وکیل متخصص در امور مربوط به مشارکت در ساخت، از هنگام تنظیم و انعقاد قرارداد تا زمان بروز اختلاف و مراجعه به مراجع قضاوتی، امری لازم می باشد.

ریشه اصلی انعقاد قرارداد مشارکت در ساخت، به عقد (قرارداد) شرکت در قانونی مدنی بر می گردد، چه آنکه، امکان انعقاد عقد شرکت به موجب قانون مزبور وجود دارد.

البته باید توجه نمود که برخلاف شرکت های تجاری موضوع قانون تجارت، این نوع شراکت از نوع مدنی می باشد. ضمن اینکه طرفین بر اساس ماده ۱۰ قانون مدنی، توافقات و شروطی را نیز در آن شرط و درج می نمایند.

با توجه به گستردگی و تعدد دعاوی ناشی از قراردادهای مشارکت در ساخت و تجربه‌ی چندین ساله‌ی گروه وکلای مهر در این زمینه، این گروه را بر آن داشته تا ضمن جمع آوری آراء و احکام صادره از دادگاه های عمومی حقوقی و محاکم تجدیدنظر، ضمن تسلط کافی بر قوانین موضوعه و مقررات جاریه در مورد مشارکت در ساخت، شناختی وسیع و تخصصی نسبت به رویه دادگاه ها نسبت به این دعاوی داشته باشند.

نکات مهم در معرفی وکیل مشارکت در ساخت

آیا از شرایط انعقاد قرارداد مشارکت در ساخت اطلاعی دارید؟

تقسیم واحدها در مشارکت در ساخت

آیا نیاز به وکیل مشارکت در ساخت جهت مشاوره حقوقی قراردادها دارید؟

وکیل مشارکت در ساخت منطقه نیاوران و محدوده شمال تهران چگونه قابل جستجوست؟

انتخاب داور در قراردادهای مشارکت در ساخت چگونه انجام می‌شود؟

چگونگی تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت توسط وکیل

در تنظیم و انعقاد قرارداد مشارکت در ساخت، با توجه به نوع ملک، تعداد مالکان و سرمایه گذاران، میزان آورده یا سرمایه، موارد خاتمه دهنده قرارداد، نحوه تعدیل قرارداد، ضمانت اجرای انجام قرارداد و حسن انجام تعهدات هر یک از طرفین و….، می بایست شرایط و ضوابط خاصی را پیش بینی نمود و تا حد امکان از بروز اختلافات احتمالی جلوگیری نمود.

چه آنکه تنظیم قراردادی شفاف که محتوای آن مخالف با قوانین آمره (امری) نبوده و تضمین کننده‌ی حقوق طرفین آن قرارداد باشد، امری ضروری می باشد.

در بسیاری موارد مشاهده گردیده که با توجه به اینکه اشخاص، از قراردادهای آماده جهت انعقاد قرارداد مشارکت در ساخت استفاده نموده و نسبت به تعیین تکلیف برخی موضوعات مهم و اساسی اقدام نکرده اند، لذا پس از مدتی دچار مشکل و اختلاف گردیده اند.

به هر حال در صورت بروز اختلاف و به منظور جلوگیری از تضییع (ضایع شدن) حقوق قانونی شخص ذینفع، مطالعه دقیق مفاد قرارداد مشارکت در ساخت به همراه متمم های الحاقی احتمالی آن توسط وکیل مشارکت در ساخت از بدیهی ترین اقداماتی است که می بایست انجام پذیرد.

رعایت نکات زیر در انعقاد قرارداد مشارکت در ساخت الزامی است.

وکیل مشارکت در ساخت با بررسی محتوای قرارداد مزبور به منظور ارائه راهکارهای قانونی در جهت احقاق حقوق شخصی که حقوق وی مورد تضییع واقع گردیده است.

راههای طلاق از طرف زوجه

توافق بر قدرالسهم هر یک از طرفین و درج آن در قرارداد می بایست با دقت و با ذکر جزئیات به عمل آید، چرا که عدم توافق به طور جامع و مانع، موجب بروز اختلافات میان طرفین می گردد.

مشخصات فنی، نوع و کیفیت مصالح می بایست در ضمیمه ای مورد پیش بینی طرفین واقع گردد، چرا که به کار بردن مصالح نامرغوب موجب نارضایتی مالک یا مالکین گردیده و عدم جلب رضایت ایشان، منجر به بروز اختلافات و نهایتاً طرح دعوا علیه سازنده خواهد بود.

بررسی امکان فسخ قرارداد، با توجه به طرق پیش بینی شده در قرارداد و یا به جهت وجود علت قانونی، الزام طرف مقابل به انجام تعهدات، نحوه جبران خسارات ناشی از عدم اجرا و یا تأخیر در اجرای موضوع قرارداد و… از جمله مزایای مراجعه به وکیل مشارکت در ساخت می باشد.

با توجه به ضوابط تعیین شده از سوی قانونگذار در مورد پیش فروش ساختمان ها، امکان پیش فروش توسط سرمایه گذار نیز میسر می باشد، بنابراین به طور مثال چنانچه سرمایه گذار به موجب احداث بنا بر روی زمین متعلق به دیگری، یک واحد آپارتمان، به موجب سند رسمی و در دفتر اسناد رسمی به وی واگذار شود، می تواند نسبت به پیش فروش آن اقدام نماید.

خسارات در قرارداد مشارکت در ساخت

دعاوی مرتبط به مشارکت در ساخت دارای ویژگی های خاصی می باشد، چرا که تعهدات سازنده و پیشرفت کار، در بازه زمانی مشخصی می بایست انجام پذیرد و تأخیر در انجام کار در بازه های زمانی توافق شده موجب ورود ضرر به مالک (یا مالکین) و نهایتا موجب مسئولیت سازنده خواهد بود.

اخذ تامین از اتباع خارجی

در برخی موارد، طرفین اقدام به درج وجه التزام بابت تأخیر در انجام تعهدات مندرج در قرارداد مشارکت در ساخت می نمایند.

وجه التزام مبلغی است که فرد تعهد می‌کند در صورت عدم انجام تعهد یا تأخیر در انجام تعهد این مبلغ را پرداخت نماید.

بنابراین به طور مثال چنانچه سازنده به موجب قرارداد مزبور متعهد گردید که ظرف یکسال پس از انعقاد قرارداد، ساختمان را به نحو مورد توافق در قرارداد، به مالک یا مالکین تحویل نماید، و در قرارداد، مبلغ مشخصی به عنوان وجه الالتزام تعیین گردیده باشد، در این صورت چنانچه علی رغم سپری شدن مدت مزبور، سازنده به تعهد خود عمل ننموده باشد، ذینفع می تواند تأدیه (پرداخت) مبلغ وجه التزام را به عنوان خسارت از سازنده مطالبه نماید، ضمن اینکه تعهد سازنده در تکمیل و تحویل ساختمان پا برجا می باشد.

همچنین در مواردی که سازنده متعهد باشد که ظرف یک سال از تاریخ انعقاد قرارداد، نسبت به ساخت و تحویل ساختمان اقدام نماید، لذا در صورتی که هیچ کاری انجام ندهد، در این صورت نیز می توان به عنوان خسارت ناشی از عدم انجام کار، وجه التزامی را تعیین نمود. البته بهتر است به مالک و یا مالکین نیز حق فسخ قرارداد نیز داده شود.

حل و فصل اختلافات

یکی از موضوعات مهم در تنظیم قراردادهای مشارکت در ساخت، پیش بینی نحوه حل اختلاف و مرجع آن می باشد، چرا که درج شرط داوری علاوه بر صلاحیت عام محاکم دادگستری در حل و فصل اختلافات مربوط قراردادهای مشارکت در ساخت نیز امکان پذیر می باشد.

وکیل در الهیه | وکیل پایه یک در الهیه | وکیل طلاق در الهیه | وکیل مهریه در الهیه

در خصوص مواردی که حل و فصل اختلافات ناشی از قرارداد مشارکت در ساخت، به داوری یک یا چند نفر ارجاع می گردد، ضمن دقت در نحوه نگارش متن شرط داوری در قرارداد مشارکت و یا در قراردادی جداگانه، باید دقت نمود که آیا پیش شرط هایی برای مراجعه به داوری وجود دارد یا خیر؟ چه آنکه رعایت پیش شرط های داوری، قبل از رجوع به داور لازم می باشد.

چنانچه در قرارداد مشارکت در ساخت، طرق خاصی مانند میانجیگری، سازش و یا داوری در جهت حل و فصل اختلافات میان سازنده و مالک پیش بینی نشده باشد، در این صورت با توجه به صلاحیت عام محاکم دادگستری به عنوان مرجع رسمی تظلمات، می بایست به دادگاه های عمومی حقوقی محل وقوع ملک مراجعه نمود.

خدمات گروه وکلای مهر و معرفی وکیل مشارکت در ساخت

مذاکرات برای تنظیم قراداد مشارکت در ساخت، پیش زمینه‌ی انعقاد آن می باشد، لذا بهره گیری از خدمات وکیل مشارکت در ساخت به منظور آشنایی با حقوق و تکالیف قانونی هر یک از طرفین، اعم از سازنده یا سازندگان از یک سو و مالک یا مالکین، از سویی دیگر، از بدیهی ترین اقدامات در جهت حفظ حقوق هر یک از طرفین می باشد.

تمامی مواد مندرج در قرادادهای مشارکت در ساخت دارای بار حقوقی بوده و برای طرفین الزام آور می باشد، به نحوی که عموماً برای یکی از طرفین موجد (ایجادکننده) حق و برای طرف دیگر ایجاد تکلیف می نماید.

لذا عدم رعایت تکالیف و تعهدات مندرج در قرارداد، می تواند دارای ضمانت اجرا باشد، چه آنکه به عنوان وجه التزام مورد پیش بینی قرار گرفته باشد و یا اینکه در قالب ضمان قهری و الزامات خارج از قرارداد قابلیت مطالبه خسارت داشته باشد.

اعتراض به رای کمیسیون ماده 12 زمین شهری

اگر سوال و یا ابهامی در مورد موضوعات و دعاوی مربوط به مشارکت در ساخت داشته باشید، می توانید سوالات خود را با وکلای گروه مهر در میان بگذارید.

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری در شمال تهران، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری شمال تهران، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

۰۲۱-۸۸۶۶۳۶۲۸

۰۲۱-۸۸۷۹۹۵۶۲

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

گروه وکلای مهر

 

۵/۵ - (۷۹ امتیاز)

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *