وکیل امور تجاری

تجارت و قوانین تجارت ریشه در تاریخ دارد و انسآن‌ها از ابتدا به اشکال مختلف با ان سرو کار داشته اند چه از زمانی که کالا را با کالا معاوضه کرده و چه زمانی که کالا را با پول و پس از ان چک و غیره دادو ستد کرده اند. بی شک در تمام این زمآن‌ها قانونی برای این داد و ستد و به بیان دیگری تجارت ، مکتوب یا غیر مکتوب وجود داشته است.

  • از قانون تجارت چه میدانید؟ 
  • حقوق تجارت چیست؟ قانون تجارت ایران برچه مبنایی نوشته شده است؟
  •  وکیل متخصص امور تجاری کیست؟
  • حیطه فعالیت وکیل امور تجاری چیست؟
  • آیا از رویه دادگاه ها در خصوص دعاوی تجاری مطلع هستید؟ آیاازآخرین اصلاحات قانون تجارت اطلاع دارید؟

در این نوشتار که توسط کارشناسان ارشد و مشاورین موسسه حقوقی بین‌المللی مهر پارسیان (گروه وکلای مهر) برای شما سروران گرامی به رشته تحریر در آمده است سعی بر ان شده که به تمامی سوالات شما عزیزان در خصوص قانون تجارت و وکیل متخصص امور تجاری پاسخ داده شود. همچنین شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیش تر و اخذ وکیل متخصص امور تجاری با موسسه تماس حاصل فرمایید.

حقوق تجارت

حقوق تجارت در واقع مجموعه قواعدی است خاص که بر روابط بازرگان و اعمال تجارتی حاکم است و برخلاف حقوق مدنی که بر روابط کل افراد جامعه تسلط دارد حقوق تجارت پیش‌بینی کننده وضعیت ویژه ای است که برای تجار و اعمال تجارتی در نظر گرفته شده است و در صورتی که بوسیله قانون تجارت مشکلات رفع نشود می‌بایست به حقوق مدنی مراجعه شود.

اما در تقسیم بندی حقوق که به مفهوم کلیه اختیارات فرد اعم از شخص حقیقی و یا شخص حقوقی است به دو گروه حقوق بین‌الملل و حقوق داخلی تقسیم می‌شود که حقوق تجارت در گروه حقوق داخلی قرار می گیرد.

حقوق بین‌الملل

حقوق بین‌الملل ان دسته از حقوقی است که روابط مابین دولتها و اشخاص (اعم از حقیقی و حقوقی) را در حیطه بین‌الملل تعیین می کند و حقوق داخلی مجموعه قواعدی است که قوانین حاکم بر رابطه اشخاص و دولت ها را در داخل یک کشور تعریف می کند که به حقوق عمومی و حقوق خصوصی تقسیم بندی میشود.

از انجا که حقوق تجارت روابط افراد کشور را در امرتجارت و همچنین مناسبات تجار در قبال هم مشخص میکند در دسته حقوق خصوصی داخلی به حساب می‌آید.

در 13 اردیبهشت سال 1311 هجری شمسی قانون تجارت ایران در ششصد ماده توسط مجلس شورای ملی تصویب شد. شاید به جرات بتوان گفت مهمترین مجموعه نگارش شده قوانین و مقررات مربوط به امور بازرگانی ایران است که تمام فعالیت ها و امور تجاری در کشور بر اساس ان شکل می گیرد.

قانون تجارت

قانون تجارت ایران بر مبنای قانون تجارت 1807 فرانسه ترجمه و تهیه شده است که در این قانون اصول مربوط به معاملات تجاری، دفاتر تجاری، اسناد تجاری، چک، دلالی، حق العمل کاری، قرارداد حمل ونقل، قائم مقام تجارتی و سایرنمایندگان تجارتی، ضمانت، ورشکستگی، اسم تجارتی و شخصیت حقوقی بیان شده است.

در سال 1347 مقررات جدیدی در خصوص شرکت های سهامی مقرر در قانون تجارت در سیصد ماده وضع گردید و پس از دو دوره بررسی در کمیسیونهای مجلس این لایحه جدید در فروردین 1391به تصویب رسید.

لازم به ذکر است لایحه قانون تجارت که پس از تصویب مجلس شورای اسلامی و پس از بررسی شورای نگهبان مورد ایراد واقع شد در جلسه ای با کمیسیون مربوطه و نماینده شورای نگهبان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مدت زمان اجرای آزمایشی ان برای مدت 4سال به تصویب رسید و مقرر گردید بر اساس ماده 1260 این لایحه کلیه قوانین و مقررات مغایر با این قانون ، اصلاحیه ها، الحاقیه ها و آیین نامه های اجرایی آن‌ها نسخ گردد.

قانون تجارت ایران، در کلیه دانشکده های حقوق در مقطع کارشناسی تدریس می‌شود و معمولا فارغ التحصیلان حقوق ، با قانون تجارت آشنایی کامل دارند، اما تعدادی از دانش آموختگان حقوق تجارت بین‌الملل و یا حقوق بین‌الملل، امکان ارائه مشاوره تخصصی تر در امور تجاری را دارند.

ذکر این نکته قابل توجه است که وکلایی که پروانه وکالت خود را از کانون وکلای رسمی دریافت نموده اند محدودیتی برای ورود در پرونده‌های خاصی ندارند، حتی کارآموزان وکالت نیز با اخذ پروانه وکالت می‌توانند در مقام دفاع از موکلین خود در محاکم دفاع نمایند مگر در موارد خاص که کار آموزان اجازه ی ورود ندارند.

هر وکیل پایه یک دادگستری می‌تواند در امور تجاری فعالیت نماید و با کسب تجربه در پرونده‌های مشابه ، اقدام به ارائه مشاوره تخصصی حقوقی در امور تجاری نماید.

بنابراین بهتر است برای رسیدگی در دعاوی مالی و تجاری از مشاوره وکلایی بهره مند شوید که به لحاظ تجربه در زمینه حقوق تجارت و پرونده‌های تخصصی امور تجاری دارای سابقه درخشان و پرباری هستند.

وکیل متخصص در امور تجاری

 وکیل متخصص در امور تجاری می‌بایست در رشته حقوق تجارت بین‌الملل، پرونده‌های حقوق نفت و گاز و یا اختلافات شرکتهای تجاری و پرونده‌های نفتی، شرکت های حمل و نقل زمینی و هوایی و غیره دارای تخصص باشد.

 

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با تشکیل گروه وکلای مهر و به کارگیری بیش از 100 وکیل پایه یک دادگستری در سطح ایران و در سطح بین‌الملل آماده ی ارائه ی مشاوره حقوقی و قبول وکالت در تمامی زمینه ها می‌باشد.

 گروه وکلای مهر تحت سرپرستی محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری با بیش از 15 سال سابقه قضایی و وکالت می باشد و یکی از موسسات حقوقی پیشرو در وکالت تخصصی در داخل و خارج از کشوراست.

لذا با توجه به امور تخصصی دعاوی تجاری در حیطه حقوق داخلی و بین‌الملل و چگونگی رویه هر کدام از دادگاه های تجدید نظر ، بدوی ، دیوان عالی کشور و … همچنین استفاده از وکلای متخصص و مجرب در زمینه دعاوی تجاری ، شما عزیزان می توانید با وکلا و مشاورین زبده موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان مشورت نمایید واطلاعات لازمه رااز ما دریافت نمایید.

 

آدرس : تهران – گاندی جنوبی – خیابان 14 – پلاک14 – طبقه 4 – واحد 9 – دفتر وکالت محمدرضا مهری

راه‌های ارتباطی با دفتر وکیل محمد رضا مهری

021-88663925

021-88663926

021-88663927

021-88663628

021-88795408

021-88796143

شماره های همراه

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق شماره های اعلامی امکان پذیر است.