به کانادا مهاجرت کنیم یا به آمریکا

به کانادا مهاجرت کنیم یا به آمریکا

به کانادا مهاجرت کنیم یا به آمریکا


امروز با پرداختن به این سوال که به کانادا مهاجرت کنیم یا آمریکا؟ با شما خواهیم بود.

سوال بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی دفتر وکالت محمد رضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی مهاجرتی به آمریکا و کانادا، مقایسه ای بین شرایط زندگی در این دو کشور مهاجرپذیر است.

نکته قابل توجه این است که برای مهاجرت به کانادا و آمریکا و هر کشور دیگری، راههای یکسانی برای مهاجرت وجود دارد و بهترین راه برای مهاجرت به انضمام بهترین راه مهاجرت، به شرایط زندگی و مالی و تخصصی افراد بستگی مستقیم دارد.

موسسه حقوقی مهر پارسیان در پاسخ به این سوال که به کانادا مهاجرت کنیم یا به آمریکا؟ مقایسه ای آماری در پارامترهای مختلف انجام داده است که در ادامه از نظر شما خواهد گذشت.

نکات مهم در پاسخ به این سوال که به کانادا مهاجرت کنیم یا به آمریکا؟

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

برای سیافتن وکیل متخصص مهاجرت و وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی متخصص مهاجرت چه کنیم؟

برای مهاجرت به آمریکا و یا کانادا و سایر کشورها چه معیارهایی لازم است؟

ارزانترین و آسانترین راه مهاجرت به کانادا و آمریکا چیست؟

وکیل مهاجرت فرمانیه
[/stextbox]

 

مقایسه شرایط زندگی در کانادا و آمریکا

در این متن به مقایسه شرایط زندگی در کانادا و آمریکا در مباحث مختلف پرداخت می شود.

۱. مقایسه قیمت مواد غذایی و خوراکی

به صورت کلی هزینه های خوراک در کشور کانادا نسبت به کشور آمریکا گران تر می باشد و افراد برای صرف سه وعده غذایی در کانادا، مجبورند هزینه بیشتری را پرداخت کنند.

سه وعده غذایی در کشور کانادا حدود ۳۰ دلار که این شرایط و صرف سه وعده غذایی در آمریکا با ۲۲ دلار حدوداً همراه است.

در مقایسه صورت گرفته، شرایط کلی کشور کانادا و آمریکا در نظر گرفته شده است و این نکته بدین معنا نیست که همه شهرها از این قیمت ها تبعیت کنند.

نکته حائز اهمیت ارزش پولی کشورهای آمریکا و کانادا می باشد که اگر یک ایرانی با توجه به ریال مقایسه ای را در نظر بگیرد، تفاوت چندانی میان هزینه های غذا و خوراک مشاهده نمی شود.

۲. طول عمر

آمارهای مرتبط با طول عمر نشان دهنده فاکتورهای زیادی مثل رفاه اجتماعی، سیستم های بهداشت و درمان دولتی و اقتصاد می باشد که بررسی های صورت گرفته کانادایی ها حدود ۳ سال بیشتر از آمریکایی ها عمر می کنند.

براساس تحقیقات صورت گرفته طول عمر افراد کانادایی بصورت متوسط ۷/۷۹ سال و این عدد برای آمریکایی ها معادل ۲/۷۷ سال است.

سیستم خدمات بهداشتی در کشور کانادا عمومی بوده است و در همه مراحل رایگان می باشد، اما در آمریکا بستگی به شرایط شغلی فرد دارد که چرا امکاناتی را در اختیار افراد قرار می دهد.

وکیل مهاجرت آفریقای جنوبی

۳. تحصیلات عالی

شرایط تحصیلی و ادامه تحصیلات تاثیر بسزایی در انتخاب کشور هدف دارد. از همین رو دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل دارند، هم شرایط اقامت پس از تحصیل را باید مطلع و هم میزان هزینه های جاری دانشگاه و آگاه شوند.

به صورت میانگین ۵۰ درصد دانشجویانی که برای ادامه تحصیل کشور کانادا را انتخاب می کنند از خانواده هایی با سطح درآمد پایین می باشند.

دانشجویان برای ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد سالیانه حدود ۱۹تا ۲۲ هزار دلار را برای دانشگاه در نظر بگیرند که دانشجویان در شرایط مشابه در کشور کانادا سالیانه حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار دلار کانادا را پرداخت کنند.

از همین رو هزینه تحصیل در کشور کانادا برای اخذ مدرک فوق لیسانس از کشور آمریکا بسیار پایین تر می باشد.

در ارتباط با شرایط اقامت پس از تحصیل، کشور کانادا انتخاب مناسبی برای دانشجویان است، زیرا اخذ اقامت کشور کانادا ساده تر از اخذ اقامت کشور آمریکا پس از تحصیل می باشد.

دانشجویان پس از سپری کردن دوره ی کارشناسی ارشد در کشور کانادا می توانند برای نیروهای متخصص هر استان و روش اکسپرس اینتری اقدام کرده و از این روش اقامت دائم کانادا را دریافت کنند.

در کشور آمریکا، دانشجویان ملزم به سپری کردن دوره ای حدود ۳ ساله پس از تحصیل خود می باشندکه به صورت معمول دانشجویان در صورت کسب پیشنهاد شغلی می توانند از قوانین ویزای کار آمریکا بهره مند شوند.

نکته حائز اهمیت، این است که دانشجویان پس از سپری کردن دوره کارشناسی ارشد خود در کشور کانادا می توانند تا سه سال پس از اتمام تحصیل، اجازه کار داشته باشند.

اقامت اروپا پارس

در واقع امکان کار بعد از فارغ التحصیلی و همچنین گزینه های مهاجرتی پس از تحصیل برای افرادی که در کانادا درس خوانده اند، گسترده تر است.

۴. مسکن

محل سکونت یکی از مهم ترین ملزومات جاری زندگی است که مورد ارزیابی قرار می گیرد.

به صورت میانگین در کانادا اجاره یک آپارتمان در شهر حدود ۹۰۰ دلار هزینه و در کشور آمریکا حدود ۸۰۰ دلار هزینه دربردارد. در سال حدود ۱۰۰۰ دلار تفاوت قیمتی بین اجاره مسکن در کشور کانادا و آمریکا وجود دارد.

لازم بذکر است که اغلب افراد کانادایی در خانه های بزرگتر زندگی می کنند.

۵. پوشاک

از حیث پوشاک معتبرترین و شناخته ترین برندهای دنیا در کشورهای آمریکا و کانادا شعبه و نمایندگی دارند. فروشگاه های بزرگ در کشورهای کانادا و آمریکا به چشم می خورد که علاقه مندان به خرید می توانند روزه ها را به جست و جو بپردازند.

هزینه های پوشاک بصورت معمول در کشور آمریکا نسبت به کانادا پایین تر می باشد و افراد هزینه های کمتری را باید پرداخت کنند.

۶. مقایسه شرایط کار در کانادا و آمریکا

نکته حائز اهمیت ، شرایط کاری و فرصت های شغلی در کشورهای کانادا و آمریکا است.

کشورهای آمریکا و کانادا با برنامه ریزی و ارائه روش های مختلف بدنبال جذب نیروی کار متخصص می باشند.

نرخ بیکاری در کشور آمریکا نزدیک به ۸/۱۶ درصد ولی این عدد در کشور کانادا نزدیک به ۱۴ درصد می باشد. از همین شرایط کار پیدا کردن در کانادا بهتر از آمریکا است.

مقایسه صورت گرفته برای جذب نیروی کار متخصص می باشد، در ارتباط با بازار کار سیاه و یا کارهای خدماتی شرایط در کشور آمریکا مهیاتر است.

ویزای روسیه

۷. شرایط سرمایه گذاری در آمریکا و کانادا

آمارهای رسمی که از جانب دو کشور کانادا و آمریکا منتشر شده است، وضعیت کانادا از بهره بردن مهاجران اقصادی بهتر از آمریکا می باشد.

دو سوم افرادی که اقامت دائم کشور کانادا را دریافت کرده اند از روش اقتصادی مثل سرمایه گذاری، کارآفرینی و خود اشتغالی وارد این کشور شده اند.

این در حالیست که تنها حدود ۱۵ درصد افرادی که در سال های اخیر گرین کارت آمریکا را اخذ کرده اند، مهاجران اقتصادی هستند.

۸. مهاجرت از طریق خویشاوندی به کانادا و آمریکا

برنامه های اخذ گرین کارت یا PR کانادا برای اقوام و خویشاوندان بصورت کلی از یک قانون پیروی می کنند. حدود ۲۴ درصد مهاجران کانادا با اقامت های خویشاوندی وارد کشور شده اند درصورتی که ۶۶ درصد دارندگان Green Card در آمریکا، مهاجرت فامیلی کرده اند.

لازم به ذکر است دارنده گرین کارت کشور آمریکا، اجازه ورود و زندگی در کشور آمریکا را دارد.

این در حالی است که دارندگان PR کانادا حق ورود و زندگی در این کشور را دارند. داشتن اجازه و حق تفاوت های زیادی را با هم دارد.

وکیل متخصص مهاجرت در ایران

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

جهت انتخاب بهترین وکیل مهاجرتی در ایران، بهترین وکیل مهاجرت به کانادا و آمریکا و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، در روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۸ و پنج شنبه از ساعت ۹ الی ۱۴ با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

مهاجرت به آلمان از طریق کار

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

در خارج از ساعات اداری اعلام شده و جهت مشاوره آنلاین با وکیل متخصص مهاجرت در ایران نیز می‌توانید از طریق تکمیل فرم از طریق سایت گروه وکلای مهر اقدام فرمایید.

دپارتمان حقوق مهاجرت گروه وکلای مهر

[/stextbox]

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *