تحصیل در مالزی


تحصیل در مالزی:

مالزی کشوری زیبا و  توسعه یافته  در جنوب شرقی آسیاست که در دهه اخیر مورد توجه دانشجو یان بسیاری برای ادامه تحصیل قرار گرفته است.  مالزی دارای دانشگاهای بین‌المللی معتبری است که در رنکینگ جهانی Qs بر اساس تعداد دانشجو یان خارجی ، کیفیت تحصیلی ، امکانات دانشگاه ، شهری که دانشگاه در ان واقع شده، دانشگاهای مالزی در میان ۱۰۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار دارد . دانشگاه های مالزی در تمام مقاطع تحصیلی و  رشته های مختلف دانشجو می پذیرند . هزینه های تحصیلی و هزینه‌های زندگی در مالزی با توجه به کیفیت آموزشی و سطح زندگی، مناسب و مطلوب است. شرایط آب و هوایی خوب، فرهنگ غنی ، امنیت ، رفاه از جمله عواملی هستند که باعث شده در دهه اخیر متقاضیان زیادی از سراسر دنیا به ویژه ایران برای ادامه تحصیل مالزی را انتخاب کنند و به این کشور جهت ادامه تحصیل مهاجرت کنند. آیا تحصیل مالزی رایگان است؟ آیا از نظام تحصیلی مالزی آگاهی دارید ؟ آیا از هزینه‌های تحصیل مالزی اطلاعی دارید ؟ آیا از رشته های ارائه شده برای تحصیل مالزی آگاهی دارید ؟ آیا از هزینه‌های زندگی مالزی اطلاع دارید ؟ آیا دانشگاهای برتر مالزی را می شناسید ؟ آیا از زبان تحصیلی مالزی اطلاعی دارید؟ آیا از مدارک مورد نیاز برای تحصیل مالزی اطلاعاتی دارید؟ این مقاله توسط مشاورین و کارشناسان ارشد موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان برای شما عزیزان فراهم آمده و سعی شده تا پاسخ گوی سوالات شما عزیزان در خصوص تحصیل مالزی ، هزینه‌های تحصیل در مالزی ، دانشگاهای معتبر و بین‌المللی  مالزی ، رشته های تحصیلی مالزی ، دانش زبان مورد نیاز برای زندگی و تحصیل در مالزی باشد .

مزایای داشتن اقامت یونان

کشور مالزی را بیشتر بشناسیم

مالزی در جنوب شرقی آسیا واقع شده و پایتخت ان شهر کوالالامپور است. شهر پوتراجایا پایتخت اداری این کشور محسوب می‌شود و سازمان های دولتی و وزارت خانه ها در این شهر واقع شده است . سیستم حکومت مالزی سلطنت دوره ای است که پادشاه از میان ۹ سلطان ایالت های مختلف مالزی از ۱۳ ایالت به مدت ۵ سال و به صورت دوره ای انتخاب می‌شود. مالزی از دشت های مرتفع ساحلی و تپه ها و کوهستآن‌های جنگلی انبوه پوشیده شده و دارای آب و هوای استوایی است. از نظر اقتصادی و تجاری همواره مالزی مرکزی برای تجارت بوده و اقتصاد ان وابسته به کشاورزی است و سیاست های دولت باعث شده که مالزی به یک کشور صنعتی تبدیل شود. از لحاظ مذهبی اسلام دین رسمی این کشور است و مردم مالزی بسیار خون گرم و مهربان هستند و به عقاید یکدیگر احترام می گذارند و این باعث شده که افراد با فرهنگ ها و مذاهب مختلف بتوانند با آرامش کنار یکدیگر زندگی کنند. مالزی دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است و سواحل بی شمار و گوناگون ان باعث شده به بزرگترین و مهمترین مرکز غواصی جهان تبدیل شود.

شرایط تحصیل در مالزی

نظام آموزشی تحت نظارت دولت قرار دارد و دارای مقاطع پیش دبستان ، ابتدایی و متوسطه می‌باشد. مقطع پیش دبستانی در سنین ۴ یا ۵ سالگی و در مهد کودک  است . دبستان از سن ۷ سالگی شروع می‌شود و مدت زمان ان ۶ سال است . مقطع دبیرستان ۳ سال طول می کشد.

موسسات فنی و حرفه ای در مالزی

مراکز و موسسات آموزشی و مهارتی  هستند . این موسسات دانش آموزان را قادر می سازد تا دوره های فنی حرفه ای و تخصصی را که توسط دولت مالزی تایید شده است دنبال کنند . دانش اموزان پس از گذراندن این دوره ها گواهی نامه و مدرک بین‌المللی دریافت می کنند . این گواهی نامه ها توسط city and Guilds  ( انگلستان ) ، کنفدراسیون گردشگری ، مدیریت هتل و پذیرایی استرالیا و دیگر سازمان های بین‌المللی صادر می‌شوند. از شرایط تحصیل در این موسسات  میانگین سنی ۱۶ تا ۳۵ سال است و کمتر از سن ۱۶سال و بیشتر از ۳۵ سال اجازه تحصیل در این مراکز را ندارند .

تحصیل رایگان در فنلاند

کالج زبان در مالزی

در این موسسات دوره های یادگیری زبان انگلیسی برای ورود به دانشگاه ها و توسط اساتید مجرب ارائه می‌شود و شامل برخی دوره های مهارتی مثل کامپیوتر نیز می‌شود . مدت زمان این دوره ها ۶ ماهه است . و از سنین ۱۸ تا ۳۵ سال می توان در این مدارس ثبت نام کرد . کالج   ELS ، EMS ، ELICOS ، ELEC ، HLC ، LEA تنهاد تعدادی از کالج های مالزی می باشد .

مدارس ایرانیان در مالزی

ایرانیانی که در مالزی زندگی می کنند می‌توانند برای تحصیل فرزندان خود در  مقاطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول ، متوسطه دوم و پیش دانشگاهی به مدارس ایرانی مالزی مراجه کنند . هزینه‌های این مدارس سالیانه به طور متوسط در مقطع ابتدایی ۲۱۰۰ رینگیت ، مقطع راهنمایی ۲۷۰۰ رینگیت ، دبیرستان ۳۳۰۰ رینگیت و پیش دانشگاهی ۳۹۰۰ رینگیت می باشد و این مدارس شامل تخفیفات ۵۰ درصدی برای خانواده های محترم جانباز آن ، فرهنگیان ، دانشجو یان می باشد و فرزندان شاهد می‌توانند به صورت رایگان در این مدرسه تحصیل نمایند.

۱ – مجتمع نمونه مردمی امام خمینی در مالزی که در تمام مقاطع تحصیلی از ابتدایی تا پیش دانشگاهی خدمات آموزشی ارائه می‌دهد.

  • مرکز های آموزشی از راه دور به منظور آموزش غیر حضوری و یا نیمه حضوری است و کلاس ها به صورت مجازی برگزار می‌شود .

۲ – مجتمع آموزشی غیر دولتی معرفت در تمام مقاطع تحصیلی از ابتدایی تا پیش دانشگاهی دانش آموز می‌پذیرد .

۳ – مرکز آموزشی از راه دور رایان کاشیها

۴ – مرکز آموزشی از راه دور صبا

مهاجرت و اقامت در مالتا

دانشگاهای مالزی

دانشگاها و کالج های متعددی و در سطوح بین‌المللی به صورت عمومی و خصوصی وجود دارد که ارائه دهنده رشته های مختلف با مدارک اعتبار بین‌المللی می‌باشند. دانشگاهای عمومی در سه سطح دسته بندی می‌شود : دانشگاه های تحقیقاتی ، دانشگاهای متمرکز و دانشگاهای جامع.

دانشگاهای دولتی مالزی : دانشگاه مالزی ، دانشگاه تکنولوژی مالزی ، دانشگاه پوترا مالزی ، دانشگاه کبانگسان و علاوه بر اینها دانشگاهای دیگری نیز وجود دارد .

دانشگاهای خصوصی مالزی : دانشگاه تکنولوژی پتروناس ، دانشگاه تله کام مالزی ، دانشگاه SEGI ، APU ، UCSI ، SEGI علاوه بر اینها دانشگاهای بسیار دیگری نیز وجود دارد .

سطوح ارزیابی دانشگاهای مالزی : بر اساس ضوابط وزارت علوم دانشگاه ها به چهار گروه : الف ( ممتاز ) ، ب ( خوب ) ، ج ( متوسط ) و د ( ضعیف ) تقسیم می‌شود .

گروه الف ( ممتاز ) :

Malaya university  فقط دانشکده های اصلی مالزی مورد تایید است و سایر کالج ها و دانشگاهای وابسته مورد تایید نیست .

Universiti Kabangsaan Malaysia( UKM)  

Universiti Putra Malaysia ( UPM )

گروه ب ( خوب ) :

Universiti Sains Malaysia ( USM)  

Universiti teknologi Malaysia ( UTM)  

Universiti teknologi petronas ( UPM ) مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در تمام رشته ها و در مقطع دکترا صرفا در رشته مهندسی شیمی و مهندسی نفت می باشد .

International Islamic University of Malaysia  صرفا در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا

گروه ج ( متوسط ) :

Help university  

Monash University  

Nottingham  شعبه دانشگاه ناتینگهام در مالزی

Taylors University  در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته هتلداری و توریسم

Universiti Telekom Malaysia ( MMU ) در رشته های علوم و مهندسی کامپیوتر

Universiti Tenaga Nasional ( UNITEN) در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد صرفا در رشته مهندسی مکانیک و مهندسی الکترونیک

مهاجرت به نیوزلند

University pendidikan sultan Idris

University Malaysia Sabah

گروه د ( ضعیف ) : Asia pacific university – collage of Technology &Innovation

صرفا در رشته های مهندسی و علوم کامپیوتری و فن آوری اطلاعات

Universiti Tun Abdul Razak  صرفا در رشته های مدیریت و کار آفرینی

Limkokwing University

رتبه دانشگاهای مالزی در رتبه بندی بین‌المللی :

UNIVERSITI Malaya    رتبه جهانی ۱۵۱

( UKM) Universiti Kebangsaan Malaysia رتبه جهانی ۲۵۹

( UTM)Universiti teknologi Malaysia  رتبه جهانی ۲۹۴

( USM )    Universiti Sains Malaysia

Universiti Putra Malaysia ( UPM) رتبه جهانی ۳۷۶

( IIUM)  International Islamic University of Malaysia  رتبه جهانی ۵۲۰

( UITM) Universiti Teknologi Mara  رتبه جهانی ۷۰۰

مقاطع تحصیلی تحصیلا تکمیلی :

تحصبل در مقطع لیسانس در مالزی: تحصیل در این مقطع برای کسانی است که دوره پیش دانشگاهی را گذرانده اند . طول مدت زمان تحصیل در این مقطع ۳ الی ۴ سال می باشد . دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شود . و دانشگاها برای این مقطع کلیه رشته ها مثل : مهندسی ، طراحی ، معماری ، پزشکی ، تجارت بین‌الملل ، گرافیک ، هنر و سایر رشته ها را ارائه می دهند .

تحصیل در مقطع فوق لیسانس و دکترا در مالزی : تحصیل در این مقطع مستلزم دارا بودن مدرک لیسانس است. مدت زمان تحصیل در این مقطع ۱.۵ الی ۲ سال است . تحصیل در این مرحله به سه صورت است . دانشجو یانی که تحصیل در مقطع ارشد به صورت حضور در کلاس را انتخاب می کنند ملزم به گذراندن ۴۰ واحد درسی و ارائه پایان نامه و دفاع ازپایاان نامه می باشد دانشجو یان که تحصیل تحقیقاتی را انتخاب می کنند چه در مقطع فوق لیسانس یا دکترا باید تحقیق یا پروپوزال ارائه دهند و استاد راهنمای خود را انتخاب کنند. دانشجو یانی که تحصیل به صورت حضور در کلاس و تحقیق را انتخاب می کنند مستلزم گذراندن ۲۵ واحد درسی و پروژه ۲۰ واحدی و دفاع از پروژه می‌باشد.

تحصیل در دبیرستان های مالزی

هزینه‌های تحصیل در مالزی : یکی از دلایل تحصیل در مالزی برای دانشجو یان مقرون به صرفه بودن تحصیلات در این کشور است . هزینه‌های تحصیل به طور میانگین برای کالج های زبان ۳۲۰۰رینگیت در ماه ، دوره کارشناسی ۴۸۰۰۰ رینگیت در سال  دوره ارشد و دکترا ۲۸۰۰۰ رینگیت در سال می باشد . این هزینه ها به طور تقریبی تخمین زده شده است .

هزینه‌های زندگی در مالزی : به غیر از هزینه‌های مقرون به صرفه تحصیلات ، دلیل دیگر ادامه تحصیل در مالزی هزینه‌های نسبتا پایین برای زندگی است و کوالالامپور یکی از شهرهای ارزان قیمت جهان است . هزینه زندگی با توجه به شرایط هر فرد متفاوت است ولی به طور میانگین برای یک سال ۵۰۰۰ دلار تخمین زده شده است .

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل :

مدارک شناسایی متقاضی شامل شناسنامه و پاسپورت

مدارک تحصیلی

ریز نمرات

نامه پذیرش دانشگاه

ترجه رسمی کلیه مدارک همراه با تایید از دادگستری و وزارت امور خارجه

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با تشکیل گروه وکلای مهر و به کارگیری بیش از ۱۰۰ وکیل پایه یک دادگستری در سطح ایران و در سطح بین‌الملل آماده ی ارائه ی مشاوره حقوقی و قبول وکالت در تمامی زمینه ها می‌باشد. گروه وکلای مهر تحت سرپرستی دکتر محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری با بیش از ۱۵ سال سابقه قضایی و وکالت می باشد و یکی از موسسات حقوقی پیشرو در وکالت تخصصی در داخل و خارج از کشوراست. لذا شما عزیزان می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل مالزی با وکلای متخصص در این امر مشورت نمایید و از مشاوره کارشناسان ارشد و مشاورین متخصص امر مهاجرت در موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر بهره مند شوید.

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *