تحصیل در ژاپن


تحصیل در ژاپن

تحصیل در ژاپن و کسب موقعیت شغلی در کشور ژاپن، مورد علاقه بسیاری از افرادی است که قصد مهاجرت به آسیای جنوب شرقی را دارند. ژاپن کشوری است که در قسمت شرقی قاره آسیا قرار دارد و شاخه های زیادی در آیین بودایی دارد زبان رسمی این کشور ژاپنی است و زبان دوم نیز انگلیسی می باشد ، همچنین ژاپن یکی از مراکز گردشگری آسیا به شمار می آید. استانداردهای بالای  آموزشی کشور ژاپن برخی از دانش آموزان  را برای ادامه تحصیل در این کشور  به خود جلب کرده است. از لحاظ امنیتی، ژاپن یکی از امن ترین کشورهای جهان است. برای ورود به دانشگاه های ژاپن ارائه مدرک دیپلم دبیرستان الزامی می باشد اما الزامی به ارائه مدرک زبان ندارد. اما در این کشور دانش زبان ژاپنی الزامی می باشد و تمامی مقاطع به زبان ژاپنی تدریس می‌شود. دانشجو باید حداقل ۲۲ سال سن برای ورود به دانشگاه را داشته باشد. و حداقل ۱۲ سال دوره دبیرستان را در خارج از کشور ژاپن دیده باشد. برای دانشجو یان، کار کردن  در حین تحصیل ممکن و همچنین تحصیل رایگان در این کشور از طریق بورس امکان‌پذیر است. درباره مهاجرت به ژاپن، متقاضیان سوالات زیادی از موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان داشته اند، از جمله:

ویزای کار انگلستان

تحصیل در ژاپن چه مزایایی دارد؟ راه‌های مهاجرت به ژاپن چه می باشد و بهترین راه مهاجرت به ژاپن، کدام است؟ برای مهاجرت تحصیلی به ژاپن،  چه مدارکی مورد نیاز می باشد ؟ هزینه تحصیل و زندگی در ژاپن به چه میزان می باشد ؟ وکیل مهاجرت به ژاپن کیست و چه کمکی می کند ؟ آیا تحصیل رایگان در ژاپن، امکان‌پذیر است؟ امکان کاریابی، پس از تحصیل در ژاپن، وجود دارد؟ سرمایه گذاری در ژاپن، به چه صورت است؟ به سوالات شما درباره مهاجرت به ژاپن، در ادامه این مقاله، پاسخ داده می‌شود.

تحصیل رایگان در ژاپن

یکی از دانشگاه های دولتی معروف در ژاپن دانشگاه کیوتو در شهر کیوتو می‌باشد. این دانشگاه قدمت زیادی دارد و خود از چندین دانشگاه مختلف تشکیل شده است. دروس در این دانشگاه، به زبان ژاپنی ارائه می گردد. البته در مقطع دکترا دانشجو یان می‌توانند به منابع انگلیسی مراجعه کرده و از آن‌ها بهره ببرند. این دانشگاه دارای خوابگاه های متفاوت و مختلفی (خوابگاه دختران ـ خوابگاه های بین‌المللی ) نیز می باشد که هزینه ان حدود ۴۰۰ تا ۷۰۰ ین می‌باشد. و هزینه تحصیلی برای مقاطع لیسانس و فوق لیسانس ۵۳۰ ین و برای مقطع دکترا ۸۰۴ ین در سال می‌باشد. تحصیل در دانشگاههای ژاپن، برای شهروندان ژاپنی رایگان می باشد و دانشجو یان بین‌المللی و خارجی، در صورت اخذ بورس از دانشگاهها و یا سازمآن‌هایی که در ژاپن بورس تحصیلی اعطا می کنند، رایگان است

مقاطع تحصیلی در ژاپن

تحصیل در مقطع لیسانس در ژاپن

طول تحصیل در مقطع لیسانس در ژاپن، معمولا ۴ سالِه طی می‌شود. دانشگاه های پزشکی ژاپن از بهترین و معتبرترین دانشگاه های علوم پزشکی در جهان می‌باشند. تعداد واحد های درسی در رشته های پزشکی ۱۸۸ واحد، و تحصیل به زبان تحصیلی ژاپنی می‌باشد. یکسال دوره یادگیری زبان ژاپنی در کالج های وابسته به دانشگاهها، برگزار می‌شود .

مهاجرت تحصیلی به لهستان

تحصیل در مقطع فوق لیسانس در ژاپن

مقطع تحصیلی فوق لیسانس در ژاپن، در۲ سالِ طی می‌شود و دانشجو یان ۳۰ واحد درسی را به همراه  پژوهش و تحقیق برای پایان نامه تحصیلی باید بگذرانند.  البته برای ورود به مقطع فوق لیسانس باید در مقطع لیسانس و آزمون های مقطع لیسانس نمره  قبولی را کسب کرده باشند.

تحصیل در مقطع دکترا در ژاپن

تحصیل درمقطع دکترا، در دانشگاههای ژاپن، حداقل به ۳ سال زمان نیاز دارد،۳۰ واحد درسی باید پاس شود. دانشجو یان  حتما باید در مقطع فوق لیسانس دارای مدرک و نمرات قبولی باشند و در مقطع دکترا، از یکی از دانشگاههای معتبر کشور ژاپن، پذیرش تحصیلی داشته باشند.

کار دانشجویی در ژاپن

 امکان کار برای دانشجو یان در زمان تحصیل فراهم می‌باشد. در مقطع لیسانس دانشجو یان خارجی، امکان ده تا بیست ساعت کار دانشجویی دارند و دانشجو یان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری،  بیست تا سی ساعت در هفته حق کار دارند. ضمنا، دانشجو یان از مقطع کارشناسی ارشد به بالا، امکان همراه بردن همسر وفرزندان زیر ۱۸ سال را با ویزای تحصیلی ژاپن، دارند.

 هزینه‌های زندگی  دانشجویی در ژاپن

دانشجو یانی که مجرد می‌باشند حدود ۸۰ هزار ین در ماه که شامل خوراک، رفت و آمد و پوشاک و… می باشد به عنوان  هزینه زندگی باید در نظر بگیرند. مبالغی از هزینه‌های زندگی دانشجویی، با انجام کار دانشجویی، قابل کسب می‌باشند. انجام پروژه های دانشجویی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، به همراه استاد راهنما یا سوپر وایزر، می‌تواند راه دیگری برای کسب درآمد در دوره دانشجویی در ژاپن باشد. همچنین کارآفرینی و سرمایه گذاری برای اشخاصی که با ویزای دانشجویی در ژاپن حضور دارند، در چارچوب قوانین آزاد است.

اعطای اقامت 5 ساله به کارگران خارجی در ژاپن

بورسیه تحصیلی کشور ژاپن

بورس های تحصیلی که قبل از شروع تحصیل به دانشجو یان داده می‌شود، بورس مونبوشو معروف می باشد این بورسیه، تحصیل رایگان در ژاپن را برای دانشجو فراهم می کند .

نحوه گرفتن بورس تحصیلی کشور ژاپن

۱) اقدام از طریق سفارت ژاپن در تهران، هر ساله در اردیبهشت ماه فرم های تقاضای این بورسیه به علاقمندان ارائه می گردد.

۲) تماس مستقیم با اساتید دانشگاههای کشور ژاپن، علاقمندان قبل از بهمن ماه باید از طریق ارسال ایمیل و انجام مصاحبه آنلاین، اقدام به جلب رضایت استاد، جهت اخذ بورسیه از دانشگاه های کشور ژاپن کنند.

دانشگاه های معروف و معتبر کشور ژاپن

۱)دانشگاه کیوتو: واقع در شهر کیوتو

۲)دانشگاه اوساکا: واقع در شهر اوساکا

۳) دانشگاه توهوکو : واقع در استان میاگی

۴) دانشگاه توکیو: واقع در شهر توکیو

۵) دانشگاه ناگو یا: واقع در شهر ناگو یا

وکیل مهاجرت به ژاپن

با توجه به عدم وجود وکیل مهاجرت به ژاپن، مشاوره حقوقی درباره مهاجرت به ژاپن و یا مهاجرت به هر کشور دیگری، ضرورت دارد. در ایران، وکلای پایه یک دادگستری و همکار گروه وکلای مهر، صرفا مشاوره حقوقی  درباره مهاجرت به ژاپن را در اختیار موکلین عزیز قرار می دهند. مشاوره حقوقی آنلاین و همچنین مشاوره حقوقی حضوری جهت کسب اطلاعات لازم حقوقی درباره حقوق مهاجرت و راه‌های اخذ بورس تحصیلی در ژاپن، با حضور مشاوران حقوقی و با تجربه جهت مهاجرت به ژاپن و تحصیل در ژاپن  ، در موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان  امکان‌پذیر است.

۵/۵ - (۲۶ امتیاز)

۲ دیدگاه

  • سلام.
    اینجانب دارای مدرک دکترای مهندسی مکانیک هستم. به مدت یکسال بعنوان محقق دردانشگاه توکیو مشغول بوده و اطلاعات بسیار خوب از زندگی وسیستم تحصیلی ژاپن را کسب کرده ام. از این رو متقاضی همکاری با موسسه بعنوان مشاور هستم. لطفا درصورت تمایل، تماس بگیرید تا رزومه و سایر مدارک ارسال شود.
    باتشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *