تحصیل در کره جنوبی

تحصیل در کره جنوبی

تحصیل در کره جنوبی


امروز با موضوع تحصیل در کره جنوبی با شما خواهیم بود.

کره جنوبی، بالاترین میزان ثبت نام تحصیلی  از هر کشور در جهان را دارد. یک مطالعه توسط آموزش و پرورش ، با داده ها از واحد اطلاعات اکونومیست، کره جنوبی را به عنوان بهترین سیستم آموزشی در جهان (پس از فنلاند) یافت.

بر خلاف بسیاری از کشورهای دیگر در سراسر جهان، موسسات خصوصی آموزش عالی در کره جنوبی، در مقایسه با دانشگاه های دولتی بسیار شبیه ایالات متحده است. با مطالعه این مقاله که توسط وکیل پایه یک دادگستری، همکار گروه وکلای مهر، در موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، تهیه و تدوین شده است، اطلاعاتی در مورد تحصیل در کره جنوبی، پیدا خواهید کرد.

نکات مهم تحصیل در کره جنوبی

  • مقاطع تحصیل در کره جنوبی چند درجه است؟
  • هزینه‌های اقامت و تحصیل در کره جنوبی در سال اول چگونه است؟
  • حداقل شهریه دانشگاه ها در کره جنوبی، چقدر است؟
  • اخذ بورس تحصیلی و امکان کار در کره جنوبی وجود دارد؟
  • وکیل مهاجرت به کره جنوبی کیست ؟

مقاطع تحصیلی در کره جنوبی

پیش دبستانی و آموزش ابتدایی

آموزش پیش دبستانی برای کودکان بین سه تا شش ساله است که توسط مهد کودک انجام می‌شود. مؤسساتی که آموزش پیش دبستانی را ارائه می دهند، معمولا به صورت خصوصی هستند، اما برخی از آن‌ها توسط دولت یارانه می گیرند. دو سوم کودکان کره جنوبی که در مهدکودک های خصوصی ثبت نام می کنند. پنجاه درصد کودکان کره جنوبی تحصیلات ابتدایی را دریافت می کنند.

سرمایه گذاری در کره جنوبی

آموزش متوسطه در کره جنوبی

آموزش متوسطه، شامل دو مرحله می‌شود و در مجموع شش سال طول می کشد. مرحله اول سه سال مدرسه متوسطه است، مرحله دوم سه ساله دبیرستان است. میانگین سن دانش آموزی که دبیرستان را شروع می کند، ۱۲ سال است.

دبیرستان دو رشته را ارائه می‌دهد: آکادمی عمومی و حرفه ای. ۶۱٪ از دانش آموزان در دبیرستان های عمومی ثبت نام می کنند، در حالی که ۳۹٪ در دبیرستان های حرفه ای ثبت نام می کنند.

تحصیلات عالی در کره جنوبی

تقریبا ۶۷٪ از فارغ التحصیلان دبیرستان به تحصیلات عالی پیشرفت می کنند. آموزش عالی در کره جنوبی شامل چندین نوع از موسسات است: دانشکده های جوانان، کالج های چهار ساله، دانشگاه ها، دانشگاه های آزاد (که امکان این را میدهد تا دوره های آکادمیک را از طریق اینترنت بگذرانند)، کالج های سایبری و کالج ها در محل کار.

یک سال تحصیلی در کره جنوبی شامل دو ترم است. ترم اول از اول مارس آغاز می‌شود و در تاریخ ۳۱ اوت به پایان میرسد. دو تعطیلات در هر سال وجود دارد: تعطیلات تابستانی از اواسط ماه ژوئیه تا اوت و تعطیلات زمستانی از اواخر دسامبر تا فوریه است.

پذیرش دانشگاه در کره جنوبی

در پایان دبیرستان، دانش آموزان باید تست توانایی کالج اسکولاستیک ادامه تحصیل در دانشگاه بگیرند. این تست توسط موسسه کورس و برنامه درسی در ماه نوامبر هر سال اجرا می‌شود و در یکی از سه جریان (مطالعات اجتماعی، علوم و یا آموزش حرفه ای) ارائه می‌شود.

این پنج زمینه موضوعی را پوشش می‌دهد: زبان کره ای، ریاضیات، زبان های خارجی، مطالعات اجتماعی ، علوم، آموزش حرفه ای و دومین زبان خارجی  ، شخصیت های چینی. به طور متوسط ​​۲۵۰ از ۴۰۰ نفر متقاضی حداقل مورد نیاز برای عبور است.

ثبت شرکت در کره جنوبی

فرایند درخواست کالج به سه مرحله تقسیم می‌شود: انتخاب ویژه، انتخاب منظم و انتخاب اضافی، بر اساس میزان درخواست و پذیرش هر دانشگاه است. فرآیند انتخاب ویژه اجازه می‌دهد تا دانشگاه های شرکت کننده تا ۴۰ درصد از دانش آموزان خود را قبل از استخر عمومی پذیرش کنند، اما دانش آموزانی که از این روش استفاده می کنند نمی‌توانند به سایر موسسات با استخر اصلی اعمال شوند..

دانشگاه های کره جنوبی

کره جنوبی با بیش از ۳۷۰موسسه ارائه کننده رسمی تحصیلات عالی، می‌تواند دانشجو یان علاقه مند را پذیرش کند. این کشور دارای کمتر از ۶ مدرک بالای ۲۰ و ۵۴ نماینده در رتبه بندی دانشگاه QS است: ۲۰۱۶ آسیا و ۲۹ موسسه در رتبه بندی رتبه جهانی دانشگاه است.

  • دانشگاه ملی سئول

دانشگاه عالی رتبه کره جنوبی دانشگاه ملی سئول ۳۶ در رتبه بندی دانشگاه جهانی QS در سال ۲۰۱۸ و ۳۶ در رتبه بندی دانشگاه QS قرار دارد.در سال ۱۹۴۶، اولین دانشگاه ملی کره جنوبی، دانشگاه ملی دانشگاه سئول تاسیس شد .از سه دانشگاه معتبر “SKY” و تحصیلات لیبرال به رهبری تحقیقاتی به حدود ۲۸۶۳۰ دانش آموز از دوره کارشناسی به سطح دکترا می پردازد.

  • KAISTموسسه علمی و فناوری کره جنوبی

KAIST در دوئجون قرار دارد و مقام دوم کره را دارد. دانشگاه تحقیقاتی عمومی با جمعیت دانشجویی فعلی که فقط بیش از ۱۰،۰۰۰ است، KAIST به عنوان اولین موسسه علمی و مهندسی تحقیقاتی کشور تاسیس شد. این رتبه ۴۱st در دانشگاه QS رتبه بندی دانشگاه است. رتبه سوم از QS Top 50 زیر ۵۰، رتبه بندی از دانشگاه های برتر جهان زیر ۵۰ سال است. اکثر برنامه های KAIST در حوزه های STEM (علوم، فن آوری، مهندسی و ریاضی) قرار دارند و این دانشگاه در میان ۱۰۰ موسسه برتر جهان در ۱۳ موضوع قرار دارد

  • دانشگاه پوچنگ علم و صنعت (POSTECH)

یکی دیگر از دانشگاه هایی که یک برنامه آموزشی مبتنی بر علم و فن آوری را ارائه می‌دهد، POSTECH یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی است که رتبه ۷۱ در جهان، ۱۲ رتبه بندی در آسیا و پنجم در QS Top 50 زیر ۵۰ است.

تحصیل پزشکی در کره جنوبی

محوطه هوشمند پردرآمد ۳۷۸ هکتار POSTECH، ۲۰ رانندگی دقیقه ای از مرکز شهر Pohang شامل نه تنها امکانات معمولی – خوابگاه دانشجویی، کافی نت ها و غیره – بلکه یک کتابخانه دیجیتال، یک چندتایی ورزشی، باغ های زیبا و ویژگی های آب، یک پارک مجسمه سازی و یک کابین به نام Log Cabin، که به نام خود درست کرده است.

دانشگاه کره جنوبی

یک مؤسسه تحقیقاتی خصوصی سوم در “آسمان” سه نفر، دانشگاه کره است که  یک رقابت طولانی با دانشگاه یونسی برگزار کرد که در بسیاری از رویدادهای ورزشی رقابتی بین این دو منعکس شده است. ۱۶ رتبه در رتبه بندی آسیا، دانشگاه کره در حال حاضر دارای دانش آموزان در حدود ۳۷،۶۰۰، و، هیئت علمی ان از ۱۵۰۰ است که بیش از ۹۵٪ مدرک دکترا یا معادل ان در این زمینه خود نگه میدارد. کالج مدرسه برای ارائه یکی از معتبر ترین برنامه های حقوق بشر در کشور مشهور است.

این دانشگاه که دارای مجتمع یخی المپیک در محوطه دانشگاه است، به شدت برای سیاست های اجتماعی و اداری، زبان های مدرن و مطالعات ارتباطات و رسانه ها به شدت رتبه دارد..

  • دانشگاه Sungkyunkwan

دانشگاه Sungkyunkwan رتبه ۱۰۸ در رتبه بندی جهانی و ۱۹ در آسیا را دارد.دانشگاه Sungkyunkwan یکی دیگر از موسسات خصوصی است که دارای دو پردیس اصلی، محوطه علوم انسانی و علوم اجتماعی در سئول و محوطه علوم طبیعی در جنوب سووان است. این دانشگاه دارای تاریخچه ای طولانی است که در سال ۱۳۹۸ توسط سلسله چسون تاسیس شد و امروزه حدود ۳۴،۷۰۰ دانشجوی ثبت نام کرده است.

سرمایه گذاری در کره جنوبی

Sungkyunkwan در نظر گرفته شده است که یکی از بهترین مدارس پزشکی در کشور (رتبه ۱۰۱-۱۵۰ در سطح جهانی در رتبه بندی موضوع)، که وابسته به مرکز پزشکی سامسونگ مشهور جهان است.

سایر دانشگاههای کره جنوبی

دانشگاه یونسی (۱۰۶ رتبه برتر جهان و ۱۸ رتبه در رده های آسیا)، دانشگاه هانیانگ (۱۵۵ در دنیا، ۳۰ در آسیا)، دانشگاه Kyung Hee (جام ملت ۲۵۶ در جهان، ۳۷ در آسیا ) و دانشگاه Ewha Womans (مشترک ۲۹۹ در جهان، ۴۶ در آسیا). همه  به استثنای دانشگاه Kyung Hee  در پایتخت واقع شده اند.

هزینه‌های تحصیل در کره جنوبی

یک دوره کارشناسی در یک دانشگاه عمومی از ۲۰۰۰ تا ۴۵۰۰ دلار در هر ترم (با موضوعات انسانی در انتهای پایین و پزشکی در بالا) هزینه می‌شود. در یک دانشگاه خصوصی کره جنوبی هزینه ها بین ۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰ دلار در هر ترم تخمین می زنند. میانگین هزینه تحصیل در ۱۶ دانشگاه بین‌المللی دانشگاه سئول ۶،۸۰۰ دلار آمریکا است).

امکان کار و بورس تحصیلی در آفریقای جنوبی

بورس تحصیلی برای دانشجو یان بین‌المللی از دانشگاه های مختلف به طور گسترده ای در دسترس است، که بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد هزینه‌های تحصیل را پوشش می‌دهد. علاوه بر این، تعدادی از بورس تحصیلی دولتی در دسترس است که ممکن است هزینه‌های هوا و هزینه‌های زندگی را پوشش دهد. یکی از برنامه های دولتی، بورس کل کره شمالی (GKS) است.

مدارک مورد نیاز تحصیل در کره جنوبی

برای تحصیل در کره جنوبی، باید یک ویزای D-2، که می‌تواند از سفارت یا کنسولگری کره جنوبی در کشور متقاضی به دست آید. به طور معمول، و همچنین مهارت در زبان انگلیسی یا کره ای، از وی خواسته خواهد شد که گذرنامه خود را، فرم درخواست تکمیل شده، گواهی نامه اخیر مدارس مدرسه، تایید پذیرش خود را در یک دانشگاه کره جنوبی و تأییدیه امور مالی کافی ارائه دهد. برای ویزای D-2 باید هزینه پردازش حدود ۳۰ دلار (برای تک ورودی) یا ۵۰ دلار (برای ورود چندگانه) پرداخت شود.

ثبت شرکت در کره جنوبی

وکیل مهاجرت به کره جنوبی

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری مهاجرت، مشاوره آنلاین با وکیل مهاجرت، معرفی بهترین وکیل مهاجرت به کره جنوبی، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۹ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۵ با موسسه حقوقی بین المللی مهر پارسیان تماس بگیرید.

  • ۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸
  • ۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳
  • ۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

گروه وکلای مهر

۵/۵ - (۱ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *