تحصیل رایگان در آمریکا

تحصیل رایگان در آمریکا

تحصیل رایگان در آمریکا


امروز با موضوع تحصیل رایگان در آمریکا با شما هستیم.

چگونه می توانید بورسیه تحصیلی بگیرید؟

بورسیه تحصیلی در کشورهای مختلف دنیا به اشکال، انواع و اسامی متفاوتی متداول است. بورسیه تحصیلی می تواند هزینه های زندگی و تحصیل یک دانشجو را شامل شود.

هزینه ی تحصیل فرد را به صورت کامل یا بخشی از آن را فراهم کند.
قسمتی از هزینه زندگی فرد را تامین کند.
به عنوان کمک هزینه ی مشخص و ثابت در هر دو باشد.

در اینجا، فاکتورهای موثر در اخذ بورس تحصیلی را به ترتیب اهمیت (از پر اهمیت ترین) ذکر می نمائیم.

۱) معدل کل

در هر دوره ی تحصیلی متناسب با مقطع دانشجو حد نصاب درخواستی دانشگاه برای افراد حائز شرایط متفاوت است. به طور مثال برای گرفتن بورسیه در مقطع فوق لیسانس معدل بالای ۱۵ نیز می تواند کافی باشد (در صورت احراز بقیه شرایط) ولی برای اخذ پذیرش مقطع دکترا، معدل کل کارشناسی ارشد شخص می بایست بالای ۱۷ باشد.

به کانادا مهاجرت کنیم یا به آمریکا

اگر چه این نکته قابل ذکر است که در صورت برخورداری ضعف در این فاکتور، می توانند با به دست آوردن شرایط مناسب در دیگر عوامل، امکان دریافت بورس تحصیلی خود را افزایش دهند.

۲) مقاله

مقاله ها و علی الخصوص مقاله های بین المللی که مهمترین آن ها مقاله های ISI و AAA می باشد و از جمله مهمترین عواملی هستند که در صورت برخورداری از آن می توانید شانس زیادی در راستای اخذ بورسیه تحصیلی را به خود اختصاص دهید.

۳) مدارک دال بر تسلط در رشته

رزومه ی کاری مرتبط با رشته، گواهی های مبنی بر تخصص شما در شاخه های رشته ی خود به طور مثال تسلط بر نرم افزارهای تخصصی رشته، و یا گواهی های فنی و … و شرکت در سمینار و همایش و از این دست رویدادها معیاری مهم در راستای تشخیص صلاحیت افراد متقاضی بورسیه تحصیلی می باشند.

۴) مدارک زبان (عمومی و تخصصی)

داشتن مدرکی دال بر تسلط شما به زبان انگلیسی مثل مدارک IELTS , IBT و …از جمله ملزومات شما جهت پذیرش در دانشگاه محسوب می شود ولی اخذ نمره های بالاتر از شروط دانشگاه ها می توانند عاملی جهت پیشی گرفتن شما از رقیبانتان باشد.

گفتنی است کشورهایی نظیر آمریکا، کانادا، استرالیا و انگلستان بخصوص در مقطع دکترا امتحاناتی نظیر GRE، GMAT، LSAT را نیز از شرایط اساسی برای متقاضیان بورس تحصیلی قلمداد می کنند.

تحصیل در مقطع لیسانس کشور آمریکا   

متقاضیان تحصیل در مقطع لیسانس در کشور آمریکا می بایست با در دست داشتن گواهی مبنی بر اتمام ۱۲ سال تحصیل دوره های دبستان و دبیرستان (یعنی مدرک پیش دانشگاهی در ایران)می توانند جهت اخذ پذیرش در دانشگاه های کشور آمریکا اقدام نمایند.

اصلاحات بحث ‌برانگیز ویزای H1-B توسط کنگره آمریکا

داوطلبانی که آخرین مدرک تحصیلیشان مدرک دیپلم ایران می باشد می توانند با گذراندن دوره پیش دانشگاهی خود در کشور آمریکا وارد دانشگاه شوند.

برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور آمریکا ،اخذ نمره ۶ در آزمون آیلتس و یا نمره های مشابه در ازمون تافل الزامی است ولی داوطلب می تواند دوره های آموزش زبان انگلیسی را در کشور آمریکا و قبل از شروع دوره های دانشگاهی خود سپری کنند.

هزینه های زندگی

هزینه های زندگی در آمریکا برای دانشجویان به صورت میانگین بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ دلار در ماه می باشد که شامل هزینه های مسکن، غذا ، رفت و آمد، بیمه و سایر هزینه هایی است که دانشجو ملزم به پرداخت آن ها در زمان تحصیل و در مقطع لیسانس در کشور آمریکا می باشد . هزینه های دانشگاه های آمریکا نیز بصورت میانگین سالیانه ۱۲ تا ۱۵ هزار دلار می باشند، البته این مبلغ شامل دانشگاه های با رتبه علمی ۱ تا ۱۰ آمریکا نمی شود و لیکن دانشگاه های رتبه ۱۰ تا ۱۰۰ امریکا هم جزء برترین دانشگاه های دنیا محسوب می شوند.

حق کار دانشجوی خارجی در آمریکا

دانشجویان مقطع کارشناسی کشور امریکا مجوز کار در محدوده ای ۱۰ ساعته بصورت هفتگی دارا می باشند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین ۱۳ تا ۱۵ دلار به ازای هر ساعت می باشد که که مجموع درآمدهای حاصله از کار دانشجویی میتواند براحتی هزینه های تحصیل فرد را در یک سال پوشش دهد .

تحصیل در مقطع فوق لیسانس کشور آمریکا        

متقاضیان ورود به مقطع فوق لیسانس در دانشگاه های آمریکا را می توان در سه دسته طبقه بندی کرد:

قرارداد پیش فروش آپارتمان

۱٫٫افرادی با سوابق تحصیلی عالی

۲٫افرادی که سوابق تحصیلی معمولی دارند ولی فاصله زمانی میان آخرین مقطع و اقدام جهت اخذ ویزا برای ایشان کمتر از دو سال است

۳٫افرادی که بیش از دو سال از آخرین مدرک تحصیلی ایشان میگذرد.

بدیهی است گروه اول بواسطه سابقه درخشان تحصیلی (فاکتورهای این سابقه درخشان معدل کل بالای ۱۷، داشتن مقاله معتبر بویژه مقاله ISI، داشتن نمره GRE یا GMAT مناسب، نمره IELTS یا TOEFL خوب) می توانند جهت اخذ بورسیه از دانشگاه های معتبر آمریکا اقدام نمایند.

این گروه از متقاضیان اخذ ویزای دانشجویی آمریکا حتی الامکان دریافت هزینه های زندگی علاوه بر هزینه های تحصیلی خود را از دانشگاه های آمریکا دارا می باشند.

گروه دوم با توجه به شرایط مالی خود می توانند دانشگاه های خوب با هزینه ای در حدود سالیانه ۱۰ تا ۱۸ هزار دلار اقدام نمایند، البته دانشگاه های دیگری نیز در این کشور با هزینه کمتری وجود دارند. این دسته از دانشجویان در دانشگاه های آمریکا می توانند با انجام فعالیت های دانشجویی ، در راستای پرداخت شهریه های دانشجویی قدم بردارند.

هزینه های زندگی در آمریکا برای دانشجویان

به صورت میانگین بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ دلار در ماه می باشد که شامل هزینه های مسکن، غذا، رفت و آمد، بیمه و سایر هزینه هایی است که دانشجو ملزم به پرداخت آن ها در زمان تحصیل و در مقطع فوق لیسانس در کشور آمریکا می باشد.

هزینه های دانشگاه های آمریکا نیز بصورت میانگین سالیانه ۱۲ تا ۱۵ هزار دلام می باشند، البته این مبلغ شامل دانشگاه های با رتبه علمی ۱ تا ۱۰ آمریکا نمی شود و لیکن دانشگاه های رتبه ۱۰ تا ۱۰۰ امریکا هم جزء برترین دانشگاه های دنیا محسوب می شوند.

مهاجرت به آمریکا

متقاضیان ورود به مقطع دکترا در دانشگاه های آمریکا را می توان در سه دسته طبقه بندی کرد:

۱٫افرادی با سوابق تحصیلی عالی

۲٫افرادی که سوابق تحصیلی معمولی دارند ولی فاصله زمانی میان آخرین مقطع و اقدام جهت اخذ ویزا برای ایشان کمتر از دو سال است.

۳٫افرادی که بیش از دو سال از آخرین مدرک تحصیلی ایشان میگذرد.

بدیهی است گروه اول بواسطه سابقه درخشان تحصیلی (فاکتورهای این سابقه درخشان معدل کل بالای ۱۷، داشتن مقاله معتبر بویژه مقاله ISI، داشتن نمره GRE یا GMAT مناسب ،IELTS یا TOEFL خوب) می توانند جهت اخذ بورسیه از دانشگاه های معتبر آمریکا اقدام نمایند. این گروه از متقاضیان اخذ ویزای دانشجویی آمریکا حتی الامکان دریافت هزینه های زندگی علاوه بر هزینه های تحصیلی خود را از دانشگاه های آمریکا دارا می باشند.

گروه دوم با توجه به شرایط مالی خود می توانند دانشگاه های خوب با هزینه ای در حدود سالیانه ۱۰ تا ۱۸ هزار دلار اقدام نمایند، البته دانشگاه های دیگری نیز در این کشور با هزینه کمتری وجود دارند.

این دسته از دانشجویان در دانشگاه های آمریکا می توانند با انجام فعالیت های دانشجویی، در راستای پرداخت شهریه های دانشجویی قدم بردارند.

مشاور حقوقی تحصیل رایگان در آمریکا

برای دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری، همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی، همه روزه از ساعت‌های ۱۹ الی۹ و پنجشنبه‌ها۱۵ الی۹ با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

راههای ارتباطی با دفتر محمدرضا مهری

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

شماره های همراه

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

الزام به انتقال سهام شركت

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری

امتیاز دهی به مقاله

۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *