تحصیل پزشکی در برزیل


تحصیل پزشکی در برزیل

آشنایی با کشور برزیل

جمهوری برزیل بزرگ ترین و پر جمعیت ترین کشور آمریکای جنوبی است. زبان رسمی کشور برزیل پرتغالی است زیرا قبلا مستعمره کشور پرتغال بوده است. پایتخت ان برازیلیا می باشد و با کشورهای اروگوئه ، بولیوی ، آرژانتین ، پاراگوئه ، کلمبیا ، سورینام و غیره هم مرز است. در واقع کشور برزیل با تمام کشورهای آمریکای جنوبی ، به جز شیلی و اکوادور مرز مشترک دارد. مذهب اصلی کشور برزیل کاتولیک است.
تحصیل در رشته های علوم پزشکی همیشه مورد توجه بسیاری از اشخاص در تمام دنیا بوده است و خانواده های بسیاری تمایل دارند که فرزندشان در رشته های پزشکی یا دندانپزشکی و داروسازی تحصیل نماید. کشور برزیل من جمله کشورهایی است که امکان تحصیل در رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی را برای دانشجو یان بین‌المللی در سراسر دنیا فراهم کرده است.
آیا شما تاکنون به تحصیل در رشته پزشکی در برزیل اندیشیده اید؟ آیا تمایل به ادامه تحصیل فرزندانتان در رشته پزشکی برزیل را دارید؟ از شرایط تحصیل پزشکی در برزیل اطلاعی دارید؟ آیا موسسه حقوقی معتبر جهت انجام امور تحصیل پزشکی در برزیل می شناسید؟ شرایط وکیل متخصص در امر پذیرش و ویزای تحصیل پزشکی در برزیل چیست؟
در مقاله پیش رو که توسط مشاورین و کارشناسان ارشد موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان برای شما عزیزان تهیه شده است به طور اختصار شرایط اخذ ویزای تحصیل پزشکی در برزیل و شرایط و ویژگی های وکیل متخصص در تحصیل پزشکی برزیل برای شما تشریح خواهد شد .
درکشور برزیل، سالانه حدود ده هزار نفر فارغ التحصیل حرفه ای از مدارس پزشکی برزیل خارج می‌شوند که بالاترین نرخ را در جهان دارد ولی با این وجود به خاطر تراکم در مرکز شهرها و جمعیت بالا و وجود مناطق محروم زیاد در این کشور، بررسی ها نشان داده است که پذیرش تحصیل در رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی در برزیل و استخدام نیروی متخصص کار در این زمینه با در نظر گرفتن نیازهای منطقه ای مد نظر قرار می گیرد.
از اواخر قرن نوزدهم آموزش رسمی پزشکی در برزیل آغاز شده است. تحصیل در پزشکی و دندانپزشکی در برزیل همزمان باهم آغاز شد و به صورت رسمی در سال 1879 آموزش این رشته با نظم و انضباط خاصی در مدارس پزشکی برزیل ایجاد شد و پدروی دوم یکی از امپراطور های برزیل سال 1884 مدارس پزشکی Rio de janeiro و Bahia را ایجاد کرد.
تحصیل پزشکی در برزیل در این سال ها گسترش یافته و از لحاظ بهداشت حرفه ای اول پزشکی است دوم پرستاری است و رتبه سوم به دندانپزشکی داده شده ولی یک نگرانی مهم در ارتباط با این رشته در برزیل وجود دارد و ان هم این مسئله است که در سالهای آینده به دلیل فارغ التحصیل شدن بیش از حد پزشکان از دانشگاه های این کشور باعث اشباع شدن بازار این حرفه در این کشور می‌شود زیرا که در برزیل بیش از ایالات متحده امریکا و تمام اروپا دانشکدهای پزشکی وجود دارد که عمدتا دانشکده های پزشکی در برزیل موسسات خصوصی هستند که طبق آمار 70درصد از کل دانش آموزان در این موسسات ثبت نام می کنند .

شرایط گرفتن اقامت برزیل

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل رشته های پزشکی و دندانپزشکی در برزیل :

1- لزوم ارائه دیپلم کامل متوسطه : با توجه به اینکه تحصیل پزشکی در برزیل برای افراد خارج از کشور برزیل و دانشجو یان بین‌المللی امکان‌پذیر می باشد اخذ پذیرش در رشته پزشکی در برزیل نیاز به دیپلم کامل متوسطه ( همراه با مدرک پیش دانشگاهی ) در رشته علوم تجربی دارد.
2- ضمنا ارائه مدرک زبان انگلیسی در سطح آیلتس 6.5 نیز برای متقاضی مورد نیاز می‌باشد.
همچنین متقاضیانی که مدرک زبان ندارند می‌توانند برای پذیرش دوره های زبان در برزیل اقدام نمایند و پس از اخذ مدرک زبان در برزیل وارد دانشگاه شوند.
3- حداکثر سن داوطلب جهت اخذ پذیرش در رشته های پزشکی و دندانپزشکی برزیل ، 21 سال تمام می‌باشد.
متقاضی تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی کشور برزیل لازم است یک سال دوره ی pre medical در کالج های این کشور بگذراند. پس از گذراندن دوره های pre medical متقاضی می‌بایست در آزمون ورودی پزشکی برزیل شرکت نماید و پس از قبولی در آزمون ، می‌تواند وارد دانشگاه های پزشکی و دندانپزشکی برزیل شود.
مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش پزشکی و ویزای کشور برزیل :
• پاسپورت متقاضی و همراهان
• مدرک دیپلم به همراه ریز نمرات
• مدرک پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات
• نامه تمکن مالی ( ده هزار یورو به مدت 3 ماه در حساب متقاضی باشد )
• گواهی عدم سوء پیشینه
• گواهی سلامت
• و غیره
* ترجمه تمام مدارک ذکر شده میبایست ممهور به مهر دادگستری و وزارت امور خارجه شود.

ثبت شرکت در برزیل

هزینه‌های تحصیل و زندگی در برزیل :

هزینه‌های تحصیل پزشکی در دانشگاه های برزیل سالانه حدود 7000 تا 12000 دلار است.
همچنین هزینه‌های زندگی یک دانشجو در برزیل ( شامل هزینه‌های اقامت و خورد و خوراک ) ماهانه حدود 800 دلار است. همچنین دانشجو حدود 20 ساعت در هفته اجازه کار دارد و می‌تواند تا حدودی با کار دانشجویی هزینه‌های زندگی خود را پوشش دهد.
تحصیل در دانشگاه های برزیل ، به زبان انگلیسی است و نکته ی مهم این است که گذراندن تعدادی واحدهای زبان پرتغالی نیز در دانشگاه توسط دانشجو الزامی است. البته تعداد محدودی دانشگاه های پرتغالی زبان نیز در برزیل وجود دارد که دانشجو ملزم است به زبان پرتغالی آشنایی داشته باشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به برزیل، اخذ ویزای تحصیلی و اقامت دائم برزیل ، می توانید با وکیل متخصص مهاجرت به کشور برزیل در موسسات حقوقی معتبر مشورت نمایید. موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با تشکیل گروه وکلای مهر و به کارگیری وکلای پایه یک دادگستری در سطح ایران و در سطح بین‌الملل آماده ی ارائه مشاوره حقوقی و قبول وکالت در تمامی زمینه ها می‌باشد. گروه وکلای مهر تحت سرپرستی محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری با بیش از 15 سال سابقه قضایی و وکالت می باشد و یکی از موسسات حقوقی پیشرو در وکالت تخصصی در داخل و خارج از کشور است. لذا شما عزیزان می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به کشور برزیل و تحصیل پزشکی در برزیل ، مهاجرت به برزیل از طریق تولد فرزند ، ثبت شرکت در برزیل و غیره با وکلای متخصص در این امر مشورت نمایید و از مشاوره رایگان تلفنی و در صورت لزوم مشاوره حضوری توسط کارشناسان ارشد و مشاورین متخصص در امر مهاجرت در موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان بهره مند شوید.
نگارنده : الناز رحیمی – کارشناس ارشد حقوق خصوصی

5/5 - (10 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *