مشاوره حقوقی قوانین شهرداری

مشاوره حقوقی قوانین شهرداری

مشاوره حقوقی قوانین شهرداری


امروز با موضوع معرفی مشاوره حقوقی قوانین شهرداری با شما هستیم.

تفکیک زمین کشاورزی در محدوده شهر

زمین کشاورزی دارای سند ششدانگ است.

1- آیا تفکیک زمین کشاورزی داخل حریم شهر نیاز به استعلام از شهرداری دارد؟
۲- آیا مشمول ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها میشود یا خیر و هزینه تفکیک به آن تعلق می‌گیرد یا خیر؟

جواب
پاسخ هر دو سوال مثبت است و مستند قانونی آن همان ماده 101 اصلاحی قانون شهرداری می باشد که در خصوص شمولیت ماده قانونی مذکور نسبت به اراضی واقع در حریم تصریح دارد.

نحوه تعیین خسارت زمین تصرف شده از سوی شهرداری

در اجرای ماده ۹ قانون نحوه خرید سال ۵۸ شهرداری در اجرای طرح عمرانی خود با دستور دادستان اقدام به تصرف قسمتی از ملک در سال ۹۳ نموده است ولی ظرف مهلت سه ماه نسبت به پرداخت قیمت عادله زمین اقدام نکرده است که با درخواست مالک و دستور قضایی عملیات عمرانی توقیف می شود. سوال اینجاست که آیا خسارت زمین باید مطابق سال ۹۷ محاسبه و پرداخت شود یا به قیمت اجرای طرح یعنی سال 93؟

جواب
جبران خسارت در مانحن فیه، با توجه به اصل کامل جبران خسارت و اصل انصاف و احترام مالکیت، به قیمت یوم الادا باید باشد. از ماده 8 قانون نحوه خرید و تملک اراضی واقع در طرح های عمومی و عمرانی نیز اینگونه استنباط می گردد که در زمان پرداخت قیمت عادله، انتقال مالکیت به دستگاه اجرایی محقق می گردد نه زمان صرف وقوع تصرف. اصل نیز بر شرطیت این عنصر در تحقق حکم وضعی انتقال است.

مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری

تصرف بدون پرداخت قیمت فاقد ارکان انتقال مالکیت می باشد و اصل نیز بر عدم انتقال بوده مگر با تحقق تمام شرایط مقرر. (توجه به این قواعد حقوقی راهگشاست: اشتغال ذمه یقینی برائت یقینی می خواهد. – استصحاب عدم نقل – استصحاب مالکیت مالک سابق در شرایط مشکوک و اصل احترام به مالکیت اشخاص و عدم امکان تعرض به آن)

جهت دریافت مشاوره حقوقی قوانین شهرداری با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

آیا با شکایت مالکین جهت اخذ خسارت زمین خود که در سنوات گذشته در طرح خیابان قرار گرفته به غیر از پرداخت قیمت روز زمین خسارت تاخیر تادیه به مالک تعلق میگیرد یاخیر؟

جواب
با توجه به لزوم جبران خسارت به قیمت روز، به مبلغ یوم الادا خسارت تاخیر تأدیه تعلق نمی گیرد اگر منظور استحقاق اجرت المثل ایام تصرف است موضوع اختلافی است و به نظر ما، مالک علاوه بر یوم الادا مستحق اجرت المثل ایام تصرف نیز می باشد زیرا اسباب استحقاق هر یک متفاوت است و اصل نیز بر عدم تداخل اسباب می باشد.

آیا با تصویب قانون حفظ کاربری باغ و اراضی کشاورزی مصوب 1374 و تعیین صلاحیت برای اداره جهاد کشاورزی ماده 99 قانون شهرداری ها منسوخ می شود؟

جواب
با توجه با قاعده الجمع مهما أمکن أولی من الترک هر یک از قوانین محل جریان خود را دارد. لذا ناسخ و منسوخ نیستند.
بر اساس ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها 1375 با اصلاحات بعدی، شهرداری و کمیسیون رسیدگی به تخلفات ساختمانی باید ضوابط قانونی مذکور را رعایت نماید.

بهترین وکیل دعاوی بانکی ، وکیل دعاوی بانکی

دستور موقت از دیوان عدالت اداری

? شخصی در مجاورت ملک اینجانب و در غیاب بنده و عدم حضورم در ملکم در طول یکسال، مبادرت به آپارتمان سازی نموده و از طبقه دوم‌ الی پنجم مبادرت به تجاوز و اشغال صد در صدی بنا بدون پخ ۴۵ درجه نموده است و در کمیسیون ماده ۱۰۰ محکوم به پرداخت جریمه شده است.

آیا در حال حاضر میتوانم از دیوان عدالت اداری تقاضای دستور موقت مبنی بر جلوگیری از صدور برگه عدم خلاف و پایان کار و‌ توقف عملیات ساختمانی و اجرایی و متعاقبا تقاضای اعتراض به آراء صادره از کمیسیون ماده ۱۰۰ به لحاظ عدم رضایت محضری و‌ کتبی همسایه (خودم را) را داشته باشم؟

? جواب:

1⃣ اگر رای کمیسیون ماده 100 در دیوان عدالت اداری قطعی شده باشد، شما می توانید دادخواست اعتراض ثالث به همراه دستور موقت بدهید.

2⃣ اگر پرونده در دیوان عدالت اداری در جریان است می توانید دادخواست ورود ثالث در دیوان عدالت اداری مطرح کنید و در پی آن دستور موقت هم تقاضا کنید.

3⃣ اگر هم پرونده در دیوان مطرح نشده با توجه به ذی نفع بودن همسایه می توانید نسبت به رای کمیسیون ماده 100 در دیوان عدالت اداری راسا اعتراض کنید.

جهت دریافت مشاوره حقوقی قوانین شهرداری با گروه مشاوره تخصصی موسسه مهر پارسیان از طریق شماره تماس های 88663925-88663926-88663927 با ما در ارتباط باشید.

خسارت قرار گرفتن زمین در طرح شهرداری

اينجانب داراي زميني بر خيابان با سند شش دانگ هستم كه قسمتي از آن در طرح شهرداري قرار گرفته و بر اين اساس نهادهاي گوناگون از جمله جهاد كشاورزي اقدام به انتقال لوله هاي آب از آن نموده اند.
آيا مي توان شكايت كرده و معادل ارزش زمين را از شهرداري مطالبه كرد؟
از نهادهاي عمومي از جمله اداره برق و جهاد كشاورزي چطور؟

مجازات سحر تبر

جواب

علیه هر دستگاهی که به ملک شما تجاوز نموده بر اساس رای وحدت رویه شماره 748 هیأت دیوان عالی کشور در دادگاه عمومی حقوقی دادخواست مطالبه وجه ارائه دهید.

مشاوره حقوقی قوانین شهرداری

برای دریافت مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری، همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری متانکلائی وکیل دادگستری با سابقه قضایی، همه روزه از ساعت‌ های 19 الی 9 و پنجشنبه‌ ها 15 الی 9 با شماره‌ های زیر تماس حاصل فرمایید.

راه های ارتباطی با دفتر محمدرضا مهری متانکلائی

021-88795408

021-88796143

شماره های همراه

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری متانکلائی

5/5 - (2 امتیاز)

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *