بهترین وکیل شهرداری تهران

بهترین وکیل شهرداری تهران

بهترین وکیل شهرداری تهران


امروز با معرفی بهترین وکیل شهرداری تهران با شما هستیم.

دادسرای عمومی و انقلاب تهران، در راستای تخصصی کردن رسیدگی به جرایم شهرداری تهران ، دادسرای ویژه شهرداری ها را افتتاح نموده که در مقاله جداگانه ای در سایت گروه وکلای مهر قابل دسترسی می‌باشد.

در این مقاله که توسط بهترین وکیل شهرداری تهران ، جهت آشنایی عزیزان با نحوه اعتراض به رای کمیسیون ماده ۱۰۰، وکیل متخصص کمیسیون های شهرداری ، مهلت اعتراض به رای کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری تهران، چگونگی طرح دعوای حقوقی علیه شهرداری تهران ، نحوه شکایت کیفری از شهرداران مناطق و نواحی تهران، تهیه شده است، راهنمایی کامل درباره بهترین وکیل شهرداری تهران نیز ارائه خواهد شد.

قبل از هر چیز اگر درگیر پرونده و دعاوی حقوقی مانند دعاوی خانوادگی و یا دعوای کیفری مانند کلاهبرداری ، هک حساب بانکی ، هک شدن وب سایت شرکت ها و غیره هستید یا نیازمند مشاوره تخصصی با وکیل مهاجرت در تهران هستید، جهت دسترسی به بهترین وکیل پایه یک دادگستری از طریق شماره تماس های درج شده در این مقاله با ما در تماس باشید.

کمیسیون ماده صد شهرداری

بر خلاف تصورات عامه مردم، کمیسیون ماده صد شهرداری ها، از ساختار شهرداری ها مستقل بوده و اعضای ان عمدتا خارج از شهرداری می‌باشند.

تغییر کاربری در اراضی و ساختمان های شهری

بر اساس ماده صد قانون شهرداری، مالک زمین و ملکی که در محدوده شهر و یا حریم ان واقع شده است، مکلف به اخذ پروانه ساختمان قبل از شروع عملیات عمرانی و یا شروع ساختمان می‌باشد.

در مواردی هم که پروانه ساختمان یا هر نوع پروانه از سوی شهرداری صادر می‌شود، تخلف از محدوده مجوز صادر شده، موجب طرح پرونده در کمیسیون ماده صد شهرداری خواهد شد.

جهت مشاوره با بهترین وکیل شهرداری تهران و وکیل کمیسیون ماده صد شهرداری با گروه وکلای مهر تماس بگیرید.

محل استقرار کمیسیون های ماده صد شهرداری ها در ساختمان های شهرداری می باشد و کمیسیون ماده صد شهرداری تهران، با توجه به حجم بالای پرونده‌های قابل طرح در کمیسوین ماده صد، یه صورت اداره کل کمیسیون های ماده ۱۰۰ شهرداری تهران اداره می‌شود.

اعضای کمیسیون ماده صد شهرداری عبارتند از:

نماینده دادگستری که معمولا یکی از قضات شاغل در دادگستری شهرستان مربوطه می باشد، نماینده وزارت کشور، نماینده شورای اسلامی شهر، نماینده شهرداری.

حضور نماینده شهرداری فقط به عنوان ادای توضیحات و تحویل مدارک و مستندات شهرداری می باشد و بدون حق رای در جلسه حضور خواهد داشت.

چگونگی رسیدگی در کمیسیون ماده صد شهرداری

شروع رسیدگی در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهردای، فقط با تقاضای شهرداری آغاز خواهد شد. در مواردی که شهرداری یکی از تخلفات صورت گرفته بر اساس پروانه ساختمان و یا نداشتن پروانه ساختمان احراز نماید، موضوع در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری طرح می‌شود.

دبیر کمیسیون ماده صد پس از دریافت تقاضا، به ذینفع ابلاغ می‌نماید تا ظرف ده روز نسبت به تقدیم لایحه دفاعیه اقدام نماید.

پس از انقضای مهلت مذکور، با وصول یا عدم وصول پاسخ، جلسه کمیسیون ماده صد با حضور نماینده شهرداری بدون حق رای تشکیل شده وظرف یکماه تصمیم مقتضی اتخاذ و به طرفین ابلاغ می‌شود.

ابطال گواهی پایان کار ساختمان

اگر رای کمیسیون مورد اعتراض شهرداری، ذینفع یا قایم مقام قانونی وی قرار گیرد در کمیسیون دیگر ماده صد که اعضای ان اعضای قبلی نباشند مورد رسیدگی مجدد قرار خواهد گرفت.

رای کمیسیون دوم ماده صد قطعی است، که ظرف یکماه از ابلاغ قابل اعتراض در دیوان عدالت اداری می‌باشد.

جهت تنظیم دادخواست اعتراض به رای کمیسیون ماده صد شهرداری در دیوان عدالت اداری با بهترین وکیل شهرداری تهران مشاوره فرمایید.

حضور ذینفع در جلسات کمیسیون ماده صد ضرورتی ندارد اما اگر بنا به نظر اعضا، حضور وی جهت ادای توضیح لازم باشد، به ذینفع ابلاغ می‌شود تا در جلسه کمیسیون حضور یابد.

تخلفات قابل طرح در کمیسیون ماده صد شهرداری

احداث اضافه بنای مسکونی

تخلف احداث اضافه بنا در اراضی مسکونی، اگر ضرورتی در قلع بنا نداشته باشد، صرفا با جریمه ای که کمتر از یک دوم ارزش معاملاتی ساختمان و بیش از سه برابر ان نباشد، مواجه خواهد شد.

اگر ذینفع تقاضای تقسیط جریمه تعیین شده را بدهد، موضوع در کمیسیون ماده ۷۷ شهرداری مطرح شده و تصمیم مقتضی اتخاذ خواهد شد.

در صورت عدم پرداخت جریمه تعیین شده توسط ذینفع و همچنین عدم موافقت با تقسیط جریمه، با ارجاع مجدد پرونده به همان کمیسیون، رای تخریب کمیسیون ماده صد صادر و اجرا خواهد شد.

احداث اضافه بنای تجاری، اداری و صنعتی

جریمه تعیین شده توسط کمیسیون ماده صد شهرداری در احداث اضافه بنای تجاری، اداری و صنعتی، معادل حداقل دو برابر و حداکثر چهار برابر ارزش معاملاتی ملک اضافه در مواردی که قلع بنا ضرورت ندارد می‌باشد.

اثبات مالکیت

در این وضعیت هم عدم پرداخت جریمه متعلقه موجب تجدید نظر در رای کمیسیون و صدور رای به تخریب اضافه بنای احداثی خواهد شد.

احداث اضافه بنا بیش از تراکم

در صورت احداث اضافه بنا بیش از تراکم اجازه داده شده، مانند احداث اضافه بناهای قبلی عمل خواهد شد.

احداث بنا بدون پروانه ساختمان

اگر قلع بنا در این گونه احداث بنا ضرورتی نداشته باشد، شهرداری با ارجاع پرونده به کمیسیون ماده صد و بر اساس تصمیم کمیسیون و احراز رعایت اصول بهداشتی، فنی و شهرسازی، می‌تواند با صدور رای بر اخذ جریمه به ازای هر متر مربع بنای غیر مجاز یک دهم ارزش معاملاتی ساختمان و یا یک پنجم ارزش سرقفلی، هر کدام که بیشتر باشد، اقدام نماید و اجازه صدور برگه پایانکار ساختمان را به شهرداری بدهد.

عدم احداث پارکینگ یا غیر قابل استفاده بودن پارکینگ

در مواردی که پارکینگ احداث نشده باشد و یا پارکینگ احداثی غیر قابل استفاده و اصلاح باشد، کمیسیون ماده صد می‌تواند رای به تعیین جریمه حداقل یک برابر و حداکثر دو برابر ارزش معاملاتی ساختمان برای هر متر مربع فضای از بین رفته صادر نماید.

در این حالت شهرداری مکلف به وصول جریمه و صدور گواهی پایانکار می‌باشد.

تجاوز به معابر شهر

مالکین اراضی شهری و حریم شهری، موظفند تا در هنگام نوسازی بر اساس پروانه ساختمان و طرح های مصوب، برهای اصلاحی را رعایت نموده و به اصطلاح عقب نشینی انجام دهند.

در صورت عدم رعایت و تجاوز به معابر شهر، شهرداری موظف به جلوگیری از ادامه عملیات اجرایی و ارسال پرونده به کمیسیون ماده صد شهرداری هستند.

تخلف تغییر کاربری

در مواردی ممکن است خلاف مندرجات پروانه ساختمانی، در محلی که معد ساخت بنای تجرای یا اداری نیست، ساختمان مسکونی مورد استفاده تجاری یا اداری قرار گیرد.

وکیل

در این گونه موارد، با اعطای مهلت حداکثر دو ماهه به متخلف، مکان کسب به دستور کمیسیون ماده صد پلمپ خواهد شد.

اما استفاده از محل مسکونی توسط مالک، به عنوان دفتر وکالت، مطب پزشکان، دفاتر اسناد رسمی، دفاتر رسمی ازدواج و طلاق، دفتر روزنامه و مجله و دفتر مهندسی، استفاده تجاری محسوب نمی‌شود و قابل طرح در کمیسیون ماده صد شهرداری نیست.

سایر موارد تخلف ساختمانی

تخلف عدم استحکام بنا، عدم رعایت اصول فنی، بهداشتی و شهرسازی نیز در صلاحیت کمیسیون ماده صد شهرداری می‌باشد.

جهت مشاوره با بهترین وکیل شهرداری تهران و تنظیم دادخواست اعتراض به رای تخریب یا جریمه ماده صد شهرداری، موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، در تمامی ایام هفته امکان ارائه مشاوره حقوقی دارد.

عدم استحکام بنا از جمله تخلفاتی است که کمیسیون ماده صد شهرداری مکلف به صدور رای تخریب و قلع ساختمان می‌باشد.

مرجع اعتراض به رای قطعی کمیسیون ماده صد شهرداری

در صورتی که رای کمیسیون ماده صد شهرداری پس از صدور از کمیسیون اولیه، ظرف ده روز پس از ابلاغ از سوی ذینفع مورد اعتراض قرار نگیرد و یا پس از اعتراض ذینفع در مهلت مقرر، از سوی کمیسیون تجدید نظر ماده صد نیز حکم اولیه تایید شود، رای کمیسیون ماده صد قطعی و قابل اجراست.

ذینفع می‌تواند بر اساس قانون، طرف سه ماه برای افراد داخل ایران و شش ماه برای افراد خارج از ایران، نسبت به رای کمیسیون ماده صد در دیوان عدالت اداری اعتراض نماید.

تقاضای دستور موقت مبنی بر جلوگیری از اجرای رای تخریب کمیسیون ماده صد، با اثبات فوریت و عدم امکان جبران خسارت در صورت اجرای رای، قبل، حین دادخواست و تا زمان ختم رسیدگی قابل پذیرش از سوی دیوان عدالت اداری خواهد بود.

رای داوری خارجی

رای دیوان عدالت اداری نیز ظرف بیست روز برای افراد مقیم ایران و دو ماه برای افراد مقیم خارج قابل اعتراض در شعب تجدید نظر دیوان عدالت اداری می‌باشد.

بهترین وکیل شهرداری تهران

وکلای همکار گروه وکلای مهر، با داشتن سابقه قضایی و سابقه عضویت در کمیسیون های بدوی ماده صد و کمیسیون تجدید نظر ماده صد شهرداری تهران، و دارا بودن دانش حقوقی درباره قوانین شهرداری و شهرسازی، آماده ارائه خدمات مشاوره حقوقی درباره نحوه اعتراض به رای کمیسیون ماده صد شهرداری تهران، نحوه تنظیم لایحه دفاعیه جهت دفاع از ادعای شهرداری در کمیسیون ماده صد بدوی و تجدید نظر و اعلام وکالت در پرونده‌های اعتراض به رای کمیسیون ماده صد در دیوان عدالت اداری می‌باشند.

بهترین وکیل شهرداری تهران، کارشناس حقوقی سابق شهرداری تهران و قضات سابق عضو کمیسیون ماده صد شهرداری تهران، آماده ارائه مشاوره حقوقی و قبول پرونده اعتراض به رای کمیسیون ماده صد می‌باشند.

برای مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری، وکیل دادگستری شمال تهران و همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی، همه روزه از ساعت‌های ۱۹ الی ۹ و پنجشنبه‌ها ۱۵ الی ۹ با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

راههای ارتباطی با دفتر محمدرضا مهری

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

شماره های همراه

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری

۵/۵ - (۳۱ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *