ویزای کار مالزی

ویزای کار مالزی

ویزای کار مالزی


امروز با بررسی شرایط صدور ویزای کار مالزی با شما هستیم.

راه مهاجرتی معقول به مالزی، دریافت ویزای کار مالزی است. مالزی در حال پیگیری برای تبدیل شدن به یک کشور بسیار توسعه یافته با یک اقتصاد شکوفا و یک بازار کار پایدار است.

این امر باعث میشود که یافتن کار در مالزی برای متقاضیان دشوار شود. به منظور محافظت از نیروی کار محلی در مالزی، دولت مالزی محدودیت های خاصی را برای اشتغال متقاضیان ویزای کار مالزی  تعیین کرده است.

شرکت های مالزی باید محدودیت های استخدام  کارگران خارجی را رعایت کنند.

با مطالعه این مقاله که توسط وکیل پایه یک دادگستری، همکار گروه وکلای مهر، در موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، تهیه شده، اطلاعات دقیقی در مورد ویزای کار مالزی، چگونگی اخذ ویزی کار مالزی، انواع ویزای اقامتی مالزی، و راههای مهاجرت به مالزی، دریافت کنید.

سوالات متداول درباره شرایط دریافت ویزای کار مالزی

  • آیا برای تمام سنین امکان اخذ ویزای کار مالزی وجود دارد؟
  • آیا امکان کار کردن برای تمام متقاضیان ویزای کار  مالزی  وجود دارد؟
  • شرایط اخذ ویزای کار مالزی چیست؟
  • وکیل مهاجرت به مالزی، کیست و چه ویژگی هایی دارد؟

انواع ویزا اقامت و ویزای کار مالزی

در ابتدا انواع مختلف و شرایط ویزای مالزی، می‌تواند منجر به سردرگمی‌شود. با این حال، فرایند درخواست برای متقاضیان ویزای مالزی، ساده شده است، زیرا اکنون تمام اطلاعات و فرم های لازم به زبان انگلیسی در دسترس هستند.

سه نوع ویزای مالزی برای متقاضیان وجود دارد:

  • ویزای تک ورودی توریستی مالزی: تنها 1 نفر اجازه ورود به مالزی دارد. حداکثر 3 ماه اعتبار دارد. معمولا برای گردشگری صادر می‌شود.
  • ویزا ورود چندگانه مالزی یا مولتی پل: این ویزا در مالزی معمولا 3 تا 12 ماه اعتبار دارد و به طور عمده برای کسب و کار در مالزی صادر می‌شود. برای دریافت این ویزا، متقاضی باید مبلغ مالی کافی برای پوشش سفر خود و همچنین یک بلیط بازگشت معتبر ارائه دهد.
  • ویزای ترانزیت مالزی : برای مسافرین در مالزی برای سفر به کشور دیگر صادر میشود.
ادامه تحصیل در مالزی به صورت رایگان

ویزای کار مالزی

اجازه کار در مالزی به طور کلی توسط کارفرما به دست می‌آید. اگر فردی در مالزی شرکت دارد میتواند کارکنان و خانواده خود را به مالزی ببرد. اگر مجوز کار مالزی را دریافت نکرده اند، میتوانند با ویزاهای اجتماعی و ویزای کار مالزی  اقدام کنند. مالزی، مجازات های سختگیرانه ای را برای کارگران غیر قانونی اعمال می کند، به متقاضی  توصیه می‌شود قبل از اخذ ویزای کار مالزی، کار را شروع نکند.

کسانی که ویزای کار مالزی را دارند، در صورتی که بخواهند در مالزی کار کنند، باید مجوز کار خود را درخواست کنند.

مدارک مورد نیاز برای ویزای کار مالزی

با توجه به دلیل مسافرت متقاضی به مالزی، ممکن است نیاز به یک ویزا داشته باشد که نیاز به تایید توسط اداره مهاجرت مالزی است. این معمولا برای متقاضیانی است که به عنوان کار در مالزی اقدام می کنند. برای اهداف اجتماعی، گردشگری یا کنفرانس ها، مراجع ضروری نیستند.

برای درخواست هر یک از این ویزاهای مالزی، متقاضی باید اسناد زیر را به سفارت یا کنسولگری مالزی در کشور مبدا ارسال کند:

  • گذرنامه اصلی و دو نسخه کپی
  • درخواست ویزا (IMM.47) و 2 نسخه کپی
  • 2عکس گذرنامه
  • صورتحساب بانکی و تمکن که منابع مالی کافی را نشان می‌دهد
  • بلیط پرو از معتبر و 2 نسخه
  • نامه تصویب اداره مهاجرت مالزی (برای ویزا با مراجع)

شرایط لازم برای صدور ویزای کار مالزی

برای کسب ویزای کار مالزی، گذرنامه باید حداقل 18 ماه اعتبار داشته باشد.

سن متقاضی برای گرفتن ویزای کار مالزی حداقل باید 27 سال باشد باشد (به جز در زمینه فناوری اطلاعات، که حداقل سن 23 سالگی است).

ثبت شرکت در مالزی

ویزای کار مالزی معمولا برای مدت بین شش ماه تا پنج سال صادر می‌شود.

برای کارفرمایان مالزی، هر گونه اطلاعات مربوط به روند درخواست ویزای کار مالزی و فرم های مورد نیاز در وب سایت رسمی وزارت مهاجرت مالزی موجود است.

کار و حرفه متقاضی برای اخذ ویزای کار مالزی حائز اهمیت است.ویزای کار مالزی به کارکنان با مهارت های خاص( کار فنی ) صادر می‌شود.

مدت ویزای کار مالزی حداقل 2 سال است.

ویزای استخدامی موقت مالزی

برای استخدام در کمتر از 2 سال و یا شغل با حقوق ماهانه کمتر از 5000 رینگت صادر می‌شود.

ساعات و هفته های کاری در مالزی 48 ساعت است، متقاضی در مالزی باید حداکثر 8 ساعت در روز و شش روز در هفته کار  کند.

ساعات کاری عادی در مالزی روزهای دوشنبه تا جمعه از 9 صبح تا 5 عصر است، و بسیاری از شرکت ها و ادارات دولتی در مالزی نیز روز شنبه تا ظهر هستند.

محدودیت های خاصی در صنعت و یا کشاورزی در مالزی وجود دارد.

کودکان زیر 14 سال می‌تواند در مالزی کار کنند، اما تنها شش ساعت در روز و در زمینه های بسیار محدود .

قرارداد کاری مالزی

اگر مدت استخدام در یک شرکت در مالزی بیشتر از یک ماه باشد، یک قرارداد کتبی اجباری منعقد میشود. حداقل الزامات مربوط به محتوای قرارداد کاری مالزی در قانون استخدام مالزی در سال 1955 تنظیم شده است.

کارفرما باید در قرارداد کاری مالزی، شرایط و ضوابط مربوط به ساعت کاری، شرایط فسخ، اضافه کاری و تعطیلات، و همچنین دستمزد و عنوان دقیق کار و عملکرد را اعلام کند.

تحصیل رایگان در مالزی

کارفرما می‌تواند شرایط خاصی را ایجاد کند، اما باید حداقل الزامات قانون استخدام را رعایت کند.

اطلاعیه پایان کار در شرکت مالزی

در طول دوره آزمایشی که توسط شرکت مالزی تعیین می‌شود، ممکن است کارمند بدون اطلاع قبلی کار وی در شرکت مالزی متوقف شود. همین امر در مورد ختم کار توسط کارمند در مالزی نیز صادق است.

دوره آزمایشی در مالزی معمولا بین 1 تا 6 ماه است و اخراج  فرد باید توجیه شود.

اگر اخراج توسط شرکت مالزی بعد از این دوره، و به دلیل سوء رفتار کارمند نباشد، کارمند حق دریافت مزایا را دارد. مبنایی که برای محاسبه تعداد روزهای پرداخت شده در مالزی است، همانند دوره آزمایشی است (برای کمتر از دو سال / از 2 تا 5 سال / بیش از 5 سال).

اخذ اقامت مالزی با ویزای کار مالزی

در صورتی که فرد دارنده ویزای کار مالزی، پس از استخدام و پرداخت مالیات و حقوق دولتی، و گذشت 5 سال، درخواست اقامت دائم مالزی نماید، با اقامت طولانی مدت وی موافقت می‌شود.

اما باید به این نکته توجه داشت که دریافت تابعیت مالزی با محدودیت های فراوانی روبروست و به آسانی، امکان اخذ پاسپورت مالزی وجود ندارد.

همراه بردن خانواده شامل همسر و فرزندان برای دارنده ویزای کار مالزی، امکان‌پذیر است و فرد می‌تواند به شرط اطمینان دادن به دولت در تامین مخارج خانواده، گاهی والدین خود را نیز همراه ببرد.

وکیل مهاجرت به مالزی

با مهاجرت به مالزی از طریق دریافت ویزای کار مالزی، امکان مهاجرت به استرالیا، مهاجرت به کانادا و مهاجرت به آمریکا، تا حدی آسانتر می‌شود. در واقع کشور مالزی، پلی برای مهاجرت به سایر کشورهاست.

مهاجرت به مالزی

جهت مشاوره تلفنی و حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، مشاوره آنلاین با وکیل پایه یک دادگستری، مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، از روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت9 الی 19 و روزهای پنجشنبه از ساعت 9 الی 15 با دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی تماس بگیرید.

021-88796143

021-88795408

در صورت ضرورت و فوریت موضوع و درخواست وکیل خارج از ساعات یاد شده با شماره همراه اعلامی تماس حاصل فرمایید.

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

تماس آنلاین در تمامی ساعات شبانه روز با مدیر دفتر محمدرضا مهری با شماره همراه زیر امکان پذیر است.

09120067669

گروه وکلای رسمی مهر پارسیان

5/5 - (11 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *