اقامت دائم و موقت کشور آلمان

اقامت دائم و موقت کشور آلمان

اقامت دائم و موقت کشور آلمان


امروز با بررسی موضوع اقامت دائم و موقت کشور آلمان با شما خواهیم بود.

تبلیغات بسیاری در شبکه های ماهواره ای مشاهده می کنیم که همگی مدعی دریافت بلوکارت اتحادیه اروپا از طریق اقامت دائم آلمان برای متقاضیان مهاجرت به آلمان هستند.

دفتر حقوقی محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی مهاجرتی در ایران، به بررسی صحت و سقم ادعای موسسات حقوقی مهاجرتی مدعی اخذ بلوکارت آلمان با پانزده هزار یورو پرداخته است و نتیجه این تحقیق را در سایت موسسه حقوقی مهر پارسیان منتشر نموده است.

نکات مهم در بررسی موضوع اقامت دائم و موقت کشور آلمان

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

آیا متقاضی دریافت اقامت دائم آلمان از طریق دریافت بلوکارت اروپا هستید؟

آیا با شرایط بهترین وکیل مهاجرت به آلمان در ایران آشنایی دارید؟

چگونه می توان موسسه معتبر مهاجرتی را از موسسات غیر معتبر تشخیص داد؟

راه دریافت اقامت دائم آلمان بدون سرمایه گذاری چیست؟

[/stextbox]

 

اقامت دائم آلمان چیست؟

اگر هدف شما از رفتن به آلمان تنها مقاصد گردشگری است نیازی به فکر کردن در حدود اقامت دائم آلمان ندارید.

ویزای توریستی آلمان به شما این امکان را می دهد که به مدت ۹۰ روز در کشور آلمان اقامت داشته باشید و از جاذبه های گردشگری آلمان بازدید نمایید.

برای اقامت بیشتر از ۹۰ روز در آلمان شما نیازمند گرفتن اقامت دائم آلمان هستید. از طریق گرفتن اقامت آلمان شما این امکان را خواهید داشت که به تحصیل بپردازید، کار کنید و یا سایر فعالیت های این کشور شرکت کنید.

صفر تا صد دریافت بورس تحصیلی و مهاجرت

در چه مواردی نیاز به گرفتن اقامت آلمان نیست؟

تنها زمانی که شما شهروند یکی از کشورهای اتحادیه اروپا، سوئیس، نروژ، ایسلند و لیختن اشتاین هستید برای اقامت بیشتر از ۹۰ روز در این کشور، نیازمند اقامت دائم آلمان نیستید. در غیر این صورت برای حضور بیش از ۹۰ روز در آلمان شما نیازمند گرفتن اقامت دائم از آلمان هستید.

افرادی که از سایر کشورهای اتحادیه اروپا متقاضی حضور در آلمان هستند باید پیش از ورود به آلمان و از کشور خود اقدام به گرفتن اقامت آلمان و یا ویزای شینگن نمایند.

انواع اقامت آلمان

به نسبت زمان حضور شما و هدف شما از حضور در آلمان انواع مختلفی از اجازه اقامت به شما تعلق می گیرد. به طور کلی سه نوع اجازه اقامت در آلمان وجود دارد که به شما اجازه اقامت برای بازه های زمانی متفاوتی را ارائه می کند.

اجازه اقامت موقت

اجازه اقامت موقت و یا اجازه اقامت محدود، همانگونه که از نام آن مشخص است برای اقامت های کوتاه مدت در آلمان صادر می شود. در صورت اخذ این نوع از اقامت، شما امکان اقامت یکساله در آلمان را دارید اگرچه در صورت نیاز امکان تمدید این نوع از اقامت در صورت تغییر وضعیت شما وجود دارد.

در صورتی که برای این نوع از اقامت به طور مثال برای تحصیل اقدام کرده باشید اجازه داشتن شغل را در کشور آلمان ندارید و این نوع اقامت فقط برای تحصیل به شما تعلق می گیرد.

اقامت موقت اولین و بیشترین نوعی از اقامت است که افراد سایر کشورها برای ورود به آلمان تقاضا می‌کنند. این نوع از اقامت مقدمه ای برای گرفتن اقامت های طولانی تر آلمان است.

IRSAFAM

دلایل بسیاری وجود دارد که یک فرد خواستار دریافت اقامت موقت آلمان باشد. برخی از این دلایل به شرح زیر است:

۱-دلایل استخدامی

پیدا کردن شغل در آلمان به شما اجازه اقامت موقت این کشور را می‌دهد. این امکان برای شما وجود دارد که برای شغل مورد نظر خود از کشور خودتان اقدام فرمایید و یا به عنوان جوینده کار وارد آلمان شوید.

در هر صورت، بعد از اینکه پیشنهاد شغلی دریافت کردید می توانید برای اجازه اقامت موقت اقدام نمایید.

پیش نیازهای فراوانی برای اجازه کار در آلمان وجود دارد از جمله دانش زبان آلمانی، مورد دیگر این مطلب است که شما و کارفرمای شما باید به اثبات برساند که هیچ شخصی در کشور آلمان و سایر کشورهای اتحادیه اروپا برای احراز آن شغل مناسب نیست و همچنین هیچ یک از کارکنان خارجی که از سال های قبل در آلمان بوده اند نیز شرایط لازم برای احراز آن شغل را ندارد.

علاوه بر آن باید تأییدیه از آژانس استخدامی فدرال آلمان را داشته باشید بعد از گرفتن تأییدیه امکان درخواست اجازه اقامت را دارید. مدت زمان اقامت شما به مدت زمان قرارداد شما بستگی دارد.

اگر قرارداد کاری شما تنها برای ۲ سال باشد، اجازه اقامت شما نیز دو ساله خواهد بود.

اگرچه امکان تمدید اجازه اقامت بر طبق قرارداد کاری شما وجود دارد.

۲- دلایل تحصیلی

اجازه اقامت موقت به دانشجویانی که در مقاطع تحصیلی مختلف تحصیل می کند نیز تعلق می گیرد این اقامت معمولاً محدود به دوره تحصیل دانشجویان می شود. در طول مدت تحصیل دانشجویان اجازه ۱۲۰ روز کار فول تایم و یا ۲۴۰ روز کار نیمه وقت را دارند. در هر صورت اجازه قرارداد بلند مدت کاری را ندارند.

وقت فوری سفارت آلمان

برای گرفتن اقامت از طریق بلوکارت اروپا شما باید شغلی را بیابید که با رشته تحصیلی شما مطابقت داشته باشد. علاوه بر این شغلی که می یابید باید سالانه حداقل معادل ۸۰۰،۵۰ یورو درآمد داشته باشد.

وکیل مهاجرت به آلمان در ایران

[stextbox id=’mehri’ direction=’rtl’]

جهت انتخاب بهترین وکیل مهاجرتی در ایران، وکیل مهاجرت به آلمان در ایران و مشاوره با همکاران موسسه حقوقی و داوری بین المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، در روزهای شنبه الی چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۱۸ و پنج شنبه از ساعت ۹ الی ۱۴ با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

۰۲۱-۸۸۷۹۵۴۰۸

۰۲۱-۸۸۷۹۶۱۴۳

در خارج از ساعات اداری اعلام شده و جهت مشاوره آنلاین با وکیل مهاجرت به آلمان در تهران نیز می‌توانید از طریق تکمیل فرم از طریق سایت گروه وکلای مهر اقدام فرمایید.

دپارتمان حقوق مهاجرت گروه وکلای مهر

[/stextbox]

 

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *