بهترین وکیل منطقه ۳ تهران

بهترین وکیل منطقه ۳ تهران

بهترین وکیل منطقه ۳ تهران


با معرفی بهترین وکیل محدوده منطقه ۳ تهران همراه شما هستیم.

در این نوشتار ابتدا به بررسی محدوده جغرافیایی منطقه ۳ تهران خواهیم پرداخت.

سپس دادسراها دادگاه ها و مراجع قضایی و انتظامی و دفاتر خدمات الکترونیک قضایی منطقه ۳ را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

پس از آن به تعدادی از سوالات حقوقی که در صفحات مجازی دفتر وکالت محمدرضا مهری بهترین وکیل محدوده منطقه ۳ تهران مطرح شده است پاسخ خواهیم داد.

همسایه شمالی منطقه ۳ تهران منطقه یک شهرداری تهران می باشد.

بزرگراه صدر جدا کننده منطقه یک و ۳ تهران در محدوده شمالی این منطقه است.

خیابان پاسداران یا سلطنت آباد، شریعتی و ولیعصر از مهمترین خیابان هایی هستند که در محدوده جغرافیایی مناطق ۳ و ۱ تهران مشترک هستند.

در جنوب، حد فاصل منطقه ۳ میتوان از مناطق ۷ و ۶ نام برد.

حد شرقی منطقه ۳ تهران با منطقه ۴ شهرداری همپوشانی شده و حد غربی آن نیز در همسایگی منطقه ۶ قرار دارد.

مراجع قضایی مستقر در منطقه ۳ تهران

دادسرای عمومی ناحیه ۳ تهران

این دادسرا در مرکز منطقه ۳، میدان ونک- خیابان ملاصدرا- خیابان پردیس- ابتدای زاینده رود قرار گرفته و به تمامی پرونده های کیفری عمومی  منطقه ۳ تهران رسیدگی می‌کند. اما دادسراهای تخصصی تهران فقط در یک منطقه قرار گرفته اند.

به عنوان مثال برای شکایت از جرایم پزشکی و پزشک در منطقه ۳ تهران صرفاً امکان مراجعه به دادسرای ناحیه ۲۶ تهران ویژه جرایم پزشکی غذایی دارویی و بهداشتی وجود دارد.

بهترین وکیل منطقه ۳ تهران

شورای حل اختلاف جرایم پزشکی تهران در محدوده خیابان امیرآباد قرار دارد.

شکایت از پزشک و دندانپزشک و سایر مشاغل بیمارستانی در دادسرای نظام پزشکی استان تهران هم صرفاً در یک محدوده امکان پذیر است.

شکایت از کلاهبرداری اینترنتی، توهین در فضای مجازی و به طور کلی تمامی جرایم سایبری صرفاً در دادسرای ناحیه ۳۱ تهران ویژه رسیدگی به جرائم رایانه‌ای و تعقیب مجرمین سایبری امکان پذیر است.

دادسرای ناحیه ۳۸ امنیت اخلاقی ارشاد سابق به تمام جرایم منافی عفت، شرب خمر، مزاحمت برای نوامیس، قاچاق انسان، تشکیل شبکه فساد و فحشا، قوادی و سایر جرائم مربوط به حوزه امنیت اخلاقی در همه مناطق تهران رسیدگی می‌کند. بنابراین برای شکایت از جرائم منافی عفت و جرائم ضد اخلاقی عمومی صرفاً امکان مراجعه به این دادسرا برای همه ساکنین تهران وجود دارد.

دادسرای ناحیه 20 ویژه امور بین الملل تهران،

ممکن است نام این دادسرا کمتر برای عزیزان و مخاطبین آشنا باشد.

فرض کنید با وکیل مهاجرت یا شرکت مهاجرتی قراردادی منعقد نموده اید.

موسسه حقوقی یا وکیل مهاجرت که با شما قرارداد منعقد نموده فاقد مجوز و پروانه وکالت است.

دادخواست جلب ثالث

شخص مورد نظر که از شما کلاهبرداری نموده است، در ایران حضور ندارد.

برای شکایت از این موضوع چه باید کرد؟

یکی از دادسراهای تخصصی تهران که به جرائم ویژه امور بین الملل رسیدگی می‌کند، دادسرای ناحیه ۲۰ است.

در جرائم بین المللی سازمان یافته مانند کلاهبرداری بین المللی یا کلاهبرداری از طریق رمز ارزها و ادعای وکالت در امور مهاجرت امکان طرح شکایت از طریق این دادسرا وجود دارد.

این دادسرا به شکایت علیه اتباع خارجی، ایرانیان مقیم خارج از کشور و جرایم ارتکاب یافته در بستر فضای مجازی در امور بین الملل رسیدگی می کند.

تشخیص محل طرح شکایت پس از مشاوره با بهترین وکیل منطقه یک تهران منطقه ۳ تهران مشخص خواهد شد.

اما استحضار داشته باشید که در هر صورت ارسال پرونده جهت رسیدگی در شهر تهران صرفاً از طریق دفاتر خدمات قضایی و یا سامانه خودکاربری وکلا امکان پذیر است.

دادسرای انقلاب تهران رسیدگی به جرائم مرتبط با مواد مخدر از هر نوعی که باشد در صلاحیت دادسرای انقلاب تهران قرار دارد.

مرجع تصمیم گیری در این گونه جرایم نیز دادگاه انقلاب است که دادسرای ویژه آن نیز در معیت هم این دادگاه و در خیابان معلم صلاحیت رسیدگی به کلیه جرائم مواد مخدر در سطح شهر تهران را دارد.

دادسرای نظامی تهران

برای شکایت از مامور انتظامی و نظامی و یا مامورین خواص با داشتن کارت ضابط قضایی دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم نیروهای مسلح صلاحیت دارد. فرض کنید ارتکاب جرم در منطقه ۳ تهران باعث شده تا شما بخواهید از یک نظامی یا مامور انتظامی شکایتی مطرح نمایید. در این گونه موارد سازمان قضایی نیروهای مسلح صلاحیت رسیدگی به جرم افراد نظامی را به عهده دارد.

اما دادسرای نظامی نیز در تهران صرفاً در یک مکان مستقر است.

این دادسرا در خیابان شریعتی قبل از چهارراه قصر و در محدوده منطقه ۷ شهرداری تهران قرار دارد.

پس برای طرح هر نوع شکایتی از مأمورین انتظامی اعم از پلیس راه مامورین گشت ارشاد یا مامورین کلانتری و پلیس آگاهی و سایر مامورین باید به دادسرای نظامی تهران به آدرس فوق مراجعه فرمایید.

مرجع طرح شکایت از روزنامه‌نگاران یا هنرمندان در منطقه ۳ تهران کجاست؟

دادسرای فرهنگ و رسانه

شاخه ای از دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم کارکنان دولت با نام دادسرای فرهنگ و رسانه معروف شده است.

این دادسرا در خیابان شهید مطهری و در محدوده منطقه ۷ تهران قرار دارد.

تمامی شکایات از هنرمندان خبرنگاران و روزنامه نگاران و کلاً جرائم مربوط به حوزه فرهنگ و رسانه و ورزش به این دادسرای تخصصی در تهران ارجاع می شود. بنابراین طرح اینگونه شکایات که محل ارتکاب آنها در منطقه ۳ تهران باشد نیز در این دادسرا قابلیت رسیدگی دارد.

وکیل دعاوی ملکی فرمانیه

دادسرای ویژه امور حسبی و سرپرستی

بهترین وکیل منطقه سه تهران

رسیدگی به دارایی ها و سایر موارد افراد محجور و صغیر و بی سرپرست به عهده دادستان قرار داده شده است.

در تهران دادسرای ناحیه ۲۵ ویژه سرپرستی و رسیدگی به این امور می باشد.

این دادسرا در خیابان سئول، خیابان رشید یاسمی و در محدوده منطقه ۳ تهران قرار گرفته است.

دادگاه و مجتمع قضایی ویژه امور حسبی نیز در ساختمان همین دادسرا به موضوعات مربوط به امور حسبی و سرپرستی صغار و محجورین رسیدگی می کند.

در صورتی که نیاز به اثبات حجر و رفع حجر، صدور حکم قیمومیت، نصب و عزل قیم و سایر موضوعات امور حسبی دارید، در همه مناطق تهران باید به این دادسرا و دادگاه ویژه امور حسبی مراجعه فرمایید.

بهترین وکیل منطقه ۳ تهران

دادسرای ویژه شهرداریها و زمین خواری در تهران

یکی دیگر از دادسراهای تخصصی تهران دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم مامورین و مدیران شهرداری و همچنین پرونده‌های زمین خواری و حفظ حقوق بیت المال می باشد.

این دادسرا در میدان منیریه تهران قرار گرفته است.

هرچند که محدوده جغرافیایی این دادسرا در منطقه ۱۱ تهران قرار دارد، اما رسیدگی به کلیه شکایات و دعاوی کیفری علیه شهرداری و مامورین آن و همچنین شهرداران مناطق و معاونین نیز پرونده های مربوط به زمین خواری و حفظ حقوق بیت المال در این دادسرا مطرح و مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

در صورتی که نیاز به طرح شکایت از شهردار و کارکنان منطقه ۳ شهرداری تهران دارید صرفا این دادسرا در تهران صلاحیت رسیدگی خواهد داشت. بنابراین قبل از طرح هرگونه شکایت بهتر است ابتدا با وکیل تخصصی در منطقه ۳ تهران مشاوره فرمایید.

دادسرای ویژه جرایم اقتصادی پولی و بانکی

با ادغام دو دادسرای جرایم پولی و بانکی و نیز دادسرای ویژه اقتصادی، مجتمع قضایی ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در تهران تشکیل شد. رسیدگی به کلیه شکایت ها درباره مسائل مالی پولی بانکی ارزی و اقتصادی صرفاً در حوزه قضایی شهر تهران در این دادسرا مورد اجابت قرار خواهد گرفت. مجتمع ویژه امور اقتصادی تهران در ساختمان سابق دادگاه تجدید نظر در خیابان خیام قرار دارد.

اما رسیدگی به تمامی دعاوی کیفری اقتصادی در شهر تهران به عهده این دادسرا قرار داده شده است.

در صورتی که از سوء جریان در بانک یا مجتمع های اقتصادی، صرافی ها و کلاهبرداری های کلان پولی و بانکی قصد شکایت دارید، مراجعه به این دادسرا از الزامات اساسی است.

دعاوی کیفری ملکی

پلیس ویژه جرایم اقتصادی نیز به عنوان ضابط خاص این دادسرا اننجام وظیفه می‌کند.

سازمان اطلاعات سپاه پاسداران و معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات نیز همکاری گسترده‌ای با این مجتمع ویژه اقتصادی دارند.

دادسرای ویژه امور جنایی تهران

رسیدگی به جرائم خشن مانند قتل، آدم ربایی، نزاع دسته جمعی منجر به قتل، فوت مشکوک و خودکشی در صلاحیت دادسرای ویژه امور جنایی تهران قرار دارد. بنابراین پرونده های قتل، آدم ربایی و جرائم خشن، از این دست در منطقه ۳ تهران، صرفاً در دادسرای ویژه امور جنایی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد. رسیدگی به جرایم سرقت خشن سرقت مسلحانه سرقت به عنف و سرقت هایی به جز سرقت لوازم خودرو و لوازم منزل در دادسرای ویژه سرقت که در ساختمان دادسرای امور جنایی در سه راه آذری تهران قرار دارد رسیدگی می شود. بنابراین رسیدگی به شکایت‌های سرقت که در صلاحیت دادسرای تخصصی سرقت قرار دارد و نیز تمام جرائم خشن مانند قتل و آدم ربایی در دادسرای ویژه این امر به صورت تخصصی رسیدگی می شود.

دادسرای تخصصی اطفال و نوجوانان تهران

رسیدگی به جرائم اشخاص کمتر از ۱۸ سال در دادسرای تخصصی ویژه اطفال و نوجوانان تهران واقع در ابتدای اتوبان تهران کرج با عنوان دادسرای شهید فهمیده انجام می پذیرد. بنابراین در صورتیکه کودک یا نوجوان افراد زیر ۱۸ سال مرتکب جرم می‌شوند و محل وقوع جرم در منطقه ۳ تهران یا هر منطقه دیگری باشد به این دادسرای تخصصی ارجاع شده تا تحت نظر قضات متخصص اطفال و نوجوانان رسیدگی شود.

دادگاه ویژه اطفال و نوجوانان نیز در معیت همین دادسرا انجام وظیفه می‌کند.

مجتمع قضایی ویژه رسیدگی به جرائم اطفال و نوجوانان در یک ساختمان قرار دارد.

دادسرای ویژه رسیدگی به جرائم کارکنان دولت

رسیدگی تخصصی به جرائم کارکنان دولت در دادسرای ویژه این امر انجام می پذیرد.

کارکنان دولت طبق ماده ۳۰۲ قانون آیین دادرسی کیفری که باید در دادسرای ویژه کارکنان دولت محاکمه شوند نام برده شده اند. شکایت از آن دسته از کارکنان دولت که در صلاحیت دادسرای عمومی محل وقوع جرم نیست در دادسرای ویژه رسیدگی به این جرائم در دادسرای مرکزی تهران واقع در میدان پانزده خرداد یا میدان ارگ انجام میشود.

دادسرای ویژه راهنمایی و رانندگی

یکی دیگر از دادسراهای تخصصی که به جرائمی مانند مخدوش کردن پلاک خودرو و جرائم دیگر راهنمایی و رانندگی در تمام مناطق تهران رسیدگی می‌کند دادسرای ویژه راهور است. این دادسرا نیز به تمامی جرائم مربوط به راهنمایی و رانندگی در محدوده مناطق ۲۲ گانه تهران رسیدگی خواهد کرد.

بهترین وکیل منطقه ۳ تهران

دادگاه کیفری محدوده منطقه ۳ تهران

بعد از اتخاذ تصمیم در دادسرا دو اتفاق ممکن است برای پرونده بیفتد.

وکیل شکایت از پزشک زنان

اول پرونده پس از رسیدگی بنا به تشخیص بازپرس و یا دادیار با صدور قرار منع تعقیب موقوفی تعقیب مرور زمان تحقیق و تعقیب و سایر قرارها، به جز قرار جلب به دادرسی مختومه شود.

در این حالت شاکی یا مدعی می‌تواند به قرار دادسرا اعتراض نماید.

این قرار ظرف ده روز پس از ابلاغ قابل اعتراض در دادگاه کیفری دو تهران است.

مجتمع قضایی دادگاههای کیفری دو شهید قدوسی تهران صلاحیت رسیدگی به پرونده های تصمیم گیری شده در دادسرای ناحیه ۳ را دارد.

این مجتمع قضایی کیفری در میدان هفت تیر خیابان مفتح جنوبی خیابان شیرودی واقع شده است.

دوم پرونده با صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست به دادگاه کیفری دو ارجاع شود.

در این حالت نیز پرونده به مجتمع قضایی شهید قدوسی تهران واقع در منطقه ۷ ارسال می‌شود.

پس از ارجاع به یکی از شعب دادگاه کیفری دو تهران مستقر در مجتمع قضایی شهید قدوسی شاکی و متهم و وکلای آنها جهت رسیدگی به دادگاه دعوت می‌شوند. مرجع تجدیدنظر از آراء صادره از دادگاه کیفری ۲ تهران دادگاه تجدید نظر استان تهران واقع در مجتمع قضایی غدیر به نشانی میدان هروی میباشد.

دادگاه حقوقی و ملکی منطقه ۳ تهران

مجتمع قضایی شهید صدر واقع در خیابان شیخ بهایی شمالی صلاحیت رسیدگی به کلیه دعاوی مالی حقوقی و ملکی در منطقه ۳ تهران را به عهده دارد.

پس از تقدیم دادخواست از یکی از دفاتر خدمات قضایی الکترونیک پرونده به این دادگاه ارجاع می‌شود

و با تعیین وقت رسیدگی به ادعای طرفین از نظر شکلی و ماهیتی وارد خواهد شد.

دادگاه خانواده منطقه ۳ تهران

مجتمع قضایی خانواده ۲ تهران قبل ان در محدوده میدان ونک قرار داشت از تابستان ۱۳۹۷ این مجتمع قضایی خانواده به محدوده محله ولنجک تهران منتقل شد.

رسیدگی به تمامی دعاوی خانواده در محدوده منطقه ۳ تهران در صلاحیت این دادگاه خانواده قرار دارد.

دعاوی خانواده مانند طلاق توافقی، مطالبه مهریه، اثبات زوجیت، نفی نسب و اثبات نسب، طلاق توافقی، طلاق از سوی مرد، طلاق به درخواست زن، حضانت فرزندان، الزام به تمکین، صدور اجازه ازدواج مجدد، دعوی تغییر جنسیت و سایر دعاوی مربوط به خانواده در صلاحیت دادگاه تخصصی خانواده قرار دارد.

شورای حل اختلاف منطقه ۳ تهران

رسیدگی به بعضی از دعاوی و جرائم با نصاب مقرر در قانون در صلاحیت شورای حل اختلاف قرار داده شده است.

شورای حل اختلاف منطقه ۳ تهران در میدان کتابی واقع شده است.

دعاوی تا ۲۰ میلیون تومان مانند: استرداد جهیزیه، مطالبه وجه بابت مهریه یا طلب، درخواست صدور دستور تخلیه و دعاوی کیفری با نصاب مقرر در منطقه ۳ تهران به این شورا ارجاع می شود. اعتراض به تصمیمات و آراء صادر شده از شورای حل اختلاف حسب مورد در دادگاه حقوقی یا کیفری مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

شکایت از آزار جنسی در معابر و اماکن عمومی

شورای حل اختلاف ویژه خانواده در منطقه ۳

در ساختمان سابق مجتمع قضایی خانواده ۲ تهران در ضلع شمال شرقی میدان ونک قرار دارد.

مراجع انتظامی و کلانتری های منطقه ۳ تهران

کلانتری ۱۰۳ گاندی واقع در خیابان گاندی شمالی

کلانتری ۱۴۵ ونک واقع در خیابان ونک

کلانتری ۱۲۴ قلهک واقع در خیابان دولت شهید کلاهدوز تهران

کلانتری ۱۰۲ پاسداران واقع در خیابان پاسداران

پایگاه سوم اداره آگاهی تهران واقع در خیابان شهید بهشتی میدان نیلوفر

پایگاه سوم پلیس امنیت عمومی تهران

پایگاه سوم مبارزه با مواد مخدر تهران

سر کلانتری منطقه ۳ تهران همگی واقع در میدان نیلوفر تهران قرار دارند.

پلیس امنیت اخلاقی منطقه ۳ تهران در خیابان وزرا قرار دارد.

دادگاه تجدید نظر منطقه ۳ تهران

مجتمع دادگاه تجدید نظر استان تهران در میدان هروی واقع شده است

مجتمع قضایی غدیر تهران به تمامی دعاوی در مرحله تجدیدنظر در استان تهران رسیدگی نموده و رای صادر خواهد نمود

بهترین وکیل منطقه ۳ تهران

دفتر وکیل تخصصی و بهترین وکیل منطقه ۳ تهران

خدمات تخصصی گروه وکلای ملک و حقوقی تهران

موسسه حقوقی مهر پارسیان، با به کارگیری برترین وکلای تخصصی ملکی در شمال تهران خدمات زیر را ارئه خواهد نمود:

مشاوره حقوقی آنلاین و حضوری با بهترین وکیل منطقه ۳ تهران

قبول وکالت در پرونده اختلافات ملکی بین مالک و سازنده

قبول وکالت در مطالبه وجه چک و سفته، مطالبات بانکی و اختلافات مالی بین شرکاء

قبول وکالت در پرونده تصرف عدوانی حقوقی، مزاحمت و ممانعت از حق حقوقی، خلع ید

تنظیم دادخواست جهت دعاوی ملکی و حقوقی در تهران

قبول وکالت در پرونده الزام به اخذ پایانکار، صورتمجلس تفکیکی و الزام به تنظیم سند رسمی

تنظیم و تهیه لایحه دفاعیه جهت ارائه به دادگاه حقوقی و ملکی در تهران

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با بهترین وکیل منطقه ۳ تهران  به یکی از راههای زیر اقدام کنید.

ارسال پیام از طریق خط تلفن همراه به موبایل بهترین وکیل منطقه ۳ تهران

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

09120067669

ارسال پیام از طریق شماره واتس آپ و تلگرام بهترین وکیل منطقه ۳ تهران

09120067664

09120067669

09121281014

پس از ارسال پیام شکیبا باشید تا جهت وقت مشاوره حضوری یا آنلاین هماهنگی صورت گیرد.

حداکثر ظرف 12 ساعت وقت مشاوره تنظیم و به شما اعلام خواهد شد.

دفتر بهترین وکیل منطقه ۳ تهران

5/5 - (241 امتیاز)

2 دیدگاه

  • سلام، وقت بخیر. شخصی به صورت تلفنی مزاحم بنده شده است، میخواهم بدانم مجازاتش چیست؟ و تا چه مدت میتوانم علیه وی اقامه دعوی نمایم؟

    • سلام. با استناد به ماده 641 قانون مجازات اسلامی مصوب 92، مجازات جرم تلفنی به مدت 9 الی 6 ماه می‌باشد و همچنین مستند به ماده 105 قانون مجازات اسلامی جرایم تعزیری درجه هفت و هشت با انقضای سه سال می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از گروه وکلای مهر پارسیان مشاوره دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *