تحصیل در سوئیس


تحصیل در سوئیس:

جهت تحصیل در کشور سوئیس مجموعه ای از مدارس از جمله مدارس محلی سوئیس، مدارس خصوصی، مدارس دو زبانه و مدارس بین‌المللی وجود دارند. استانداردهای آموزش و پرورش در سوئیس بسیار بالا هستند و سیستم آموزش و پرورش سوئیس متمرکز بر سیستم چند زبانه می باشد. آیا در خصوص تحصیل در کشور سوئیس سوال دارید؟ آیا می دانید اخذ پذیرش تحصیلی در کشور سوئیس نیازمند چه شرایطی از سوی متقاضی است؟ آیا در خصوص امکان تحصیل در مدارس سوئیس برای فرزندانتان اطلاعاتی دارید؟ آیا شرایط تحصیل در دانشگاه های سوئیس را می دانید؟ آیا در خصوص هزینه‌های تحصیل و اقامت در کشور سوئیس سوال دارید؟ در مقاله حاضر که توسط مشاورین و کارشناسان ارشد مؤسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان برای شما عزیزان تهیه و گرد آوری گردیده است ، می توانید تمامی اطلاعات مربوط به تحصیل در کشور سوئیس ، شرایط اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه های سوئیس و مدارک مورد نیاز ان را به دست آورید.

آموزش و پرورش در سوئیس :

 

سوئیس در حال حاضر از ۶۵ کشور جهان در بررسی استانداردهای آموزشی OECD  PISA 2012 در میان کودکان ۱۵ سال رتبه ۹ را دارد.

هر استان در سوئیس ساختارآموزش و پرورش ، روش آموزش و برنامه های درسی خود را دارد، اگر چه اشتراکاتی در هر ایالت سوئیس برای تحصیل در سراسر کشور وجود دارد اما  به یاد داشته باشید که انتقال یک کودک از یک مدرسه در یک ایالت به ایالت دیگر کاملا دشوار است.

ویزای کار نیوزیلند

مدارس محلی و بین‌المللی در سوئیس :

اکثر دانش آموزان در سوئیس در مدارس محلی که از استاندارد بالا و رایگان برخوردار است شرکت می کنند. با این حال، خانواده های خارجی ممکن است یک مدرسه بین‌المللی را جهت سهولت در آموزش مداوم و برنامه درسی بهتر در نظر بگیرند.

آموزش و پرورش برای همه کودکان و جوانان در سوئیس اجباری است حتی کسانی که یک وضعیت اقامت قانونی ندارند.

اکثر دانش آموزان در یک مدرسه دولتی با توانایی های متفاوت تحصیل می نمایند، به طوری که تنها در حدود ۵ درصد از کودکان سوئیس به مدرسه خصوصی می روند.

آموزش و پرورش دولت سوئیس برای اتباع این کشور رایگان است اما ممکن است خواسته شود تا برای لو ازم مدرسه، کتاب، و اردوهای مدرسه هزینه ای پرداخت شود.

در سوئیس سال تحصیلی بین اواسط ماه اوت و اواسط ماه سپتامبر شروع می‌شود، هر سال تحصیلی دو ترم و حدود ۱۲ هفته تعطیلات در هر سال وجود دارد.

آموزش ابتدایی در سوئیس :

آموزش ابتدایی در سوئیس شامل دو سال مهد کودک و یک چرخه یادگیری اولیه آموزش ابتدایی است که  می‌تواند به مدت هشت سال به طول انجامد. اگر چه بیشتر کودکان حضور در مهد کودک را به مدت دو سال نیاز دارند، اما در برخی استان ها این کار را تنها به مدت یک سال انجام می دهند.

در استان فرانسوی زبان سوئیس، دو سال مهد کودک را در یک چرخه چهار ساله یا PRIMAIRE 1 گنجانده اند.

در کشور سوئیس زبان ایالت مورد نظر (آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، و یا رومانش) به کودکان تدریس می‌شود. موضوعات مورد تدریس شامل زبان اول به عنوان زبان اصلی تدریس ، یک زبان ملی دوم و انگلیسی، ریاضی، علوم طبیعی، علوم اجتماعی و انسانی (جغرافیا، تاریخ، اخلاق و مذهب)، هنر موسیقی و طراحی، تربیت بدنی است.

مهاجرت به انگلیس از طریق پناهندگی

تحصیلات دبیرستانی در سوئیس :

پس از نه سال آموزش اجباری در سوئیس ، نوجوانان در مقطع دبیرستان ، که آموزش های حرفه ای است ادامه خواهند داد. تحصیلات دبیرستانی در سوئیس اختیاری است و بیش از ۹۰ درصد از دانش آموزان سوئیس تصمیم به ادامه تحصیل در سن ۱۵ یا ۱۶ سالگی می گیرند. دبیرستان به طور مشترک توسط کنفدراسیون و کانتون تنظیم می شود بنابراین تغییرات در سازمان و برنامه های درسی در سراسر کشور وجود دارد.

مدارک اعطا شده توسط کانتون در سراسر سوئیس شناخته شده است. سه نوع تحصیلات دبیرستانی عبارتند از:

  • آموزش فنی و حرفه ای مدارس (VET)
  • دبیرستان
  • مدارس تخصصی دبیرستان

آموزش فنی و حرفه ای مدارس (VET) :

اکثر دانش آموزان در سوئیس بر روی آموزش حرفه ای و آموزش(VET)  در برنامه های بعد از آموزش متوسطه متمرکز می‌شوند. آموزش حرفه ای عموما بین دو تا چهار سال طول می کشد و مقدمات را برای آموزش عملی و فنی فراهم می کند.

این یک برنامه دوگانه ترکیب کلاس درس در یک مدرسه VET با کارآموزی در یک شرکت می‌باشد. برنامه های VET برای حدود ۲۳۰ حرفه مختلف وجود دارد. برنامه های VET می‌تواند به یک گواهی VET فدرال، یک دیپلم VET فدرال یا کارشناسی فنی و حرفه ای فدرال (Berufsmaturität / maturité PROFESSIONELLE) که ورود به دانشگاه های علوم کاربردی را اجازه می‌دهد منجر می‌شود.

دانشگاه های سوئیس :

آموزش عالی در سوئیس شامل مدارس فنی و حرفه ای و همچنین تحصیل در دانشگاه های سوئیس در سراسر استان ها از جمله بازل، برن، فریبورگ، ژنو، نوشاتل، لوزان، لوگانو، زوریخ، لوسرن، و سنت گالن می‌باشد.

مهاجرت به سوئیس از طریق کار

دانشگاه سوئیس طیف گسترده ای از دوره های مطالعه در تمام سطوح (کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا) در موسسات مختلف آموزش عالی (دانشگاه علمی، دانشگاه های علوم کاربردی، دانشگاه تربیت معلم) و به زبان های مختلف (آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی ، انگلیسی  ) ارائه می‌دهد.

 

تعدادی از دانشگاههای دولتی سوئیس علوم کاربردی و موسسات آموزش دیگر، به عنوان موسسات آموزش عالی :

دانشگاه بازل ، آلمانی

دانشگاه برن ، آلمانی / انگلیسی زبان

دانشگاه فریبورگ ، فرانسه / آلمانی زبان

دانشگاه ژنو ، فرانسوی زبان

دانشگاه نوشاتل ، فرانسوی زبان

دانشگاه لوزان ، فرانسوی زبان

دانشگاه لوسرن ، آلمانی / انگلیسی زبان

دانشگاه لوگانو ، ایتالیایی / انگلیسی زبان

دانشگااه سنت گالن، آلمانی / انگلیسی زبان

دانشگاه زوریخ ، آلمانی / انگلیسی زبان

موسسه تکنولوژی فدرال سوئیس در لوزان (EPFL) فرانسوی / انگلیسی زبان

موسسه تکنولوژی زوریخ (ETH)،آلمانی / انگلیسی زبان

رتبه بندی دانشگاه های سوئیس:

 

 

زبان تحصیل در سوئیس :

در سوئیس، درس ها به زبان هر منطقه آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانش تدریس می‌شود.

در هنگام ثبت نام در مدرسه، توانایی فرزند شما به زبان ملی یا محلی ارزیابی می‌شود. بعضی از مدارس دوره های فشرده یادگیری زبان را برای کمک به دانش آموزان جهت رسیدن به استاندارد مورد نیاز و پیوستن به کلاس ها در کنار کلاس های عادی ارائه می دهند.

هزینه زندگی ( اقامت و خوردو خوراک ) در کشور سوئیس برای دانشجو یان :

 هزینه‌های زندگی برای دانشجو یان در سوئیس ماهانه حدود ۱۵۰۰ فرانک سوئیس ( ۰۰۰/۰۰۰/۴۸ ریال ) و هزینه‌های تحصیل بسته به نوع دانشگاه متفاوت می‌باشد.

متقاضیانی که دانشگاه های انگلیسی زبان را برای ادامه تحصیل در سوئیس انتخاب می کنند ، باید مدرک زبان ایلتس ۶ یا ۶.۵ داشته باشند.  دانشجو یان مقطع دکترا در کشور سوئیس مجوز کار در حدود ۳۰ ساعت در هفته دارا می‌باشند. همچنین در مقطع فوق لیسانس ۲۰ ساعت و در مقطع لیسانس ۱۰ ساعت در هفته اجازه کار دارند.

تحصیل پزشکی در نروژ

وکیل متخصص مهاجرت به سوئیس:

اگرشما نیز مایل به ادامه تحصیل در کشور سوئیس هستید ، می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به سوئیس، اخذ ویزای تحصیلی و اقامت دائم سوئیس ، با وکیل متخصص مهاجرت به سوئیس در موسسات حقوقی معتبر مشورت نمایید. موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با تشکیل گروه وکلای مهر و به کارگیری وکلای پایه یک دادگستری در سطح ایران و در سطح بین‌الملل آماده ی ارائه مشاوره حقوقی و قبول وکالت در تمامی زمینه ها می‌باشد. گروه وکلای مهر تحت سرپرستی محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری با بیش از ۱۵ سال سابقه قضایی و وکالت می باشد و یکی از موسسات حقوقی پیشرو در وکالت تخصصی در داخل و خارج از کشور است. لذا شما عزیزان می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به کشور سوئیس و تحصیل در سوئیس با وکلای متخصص در این امر مشورت نمایید و از مشاوره رایگان تلفنی و در صورت لزوم ، مشاوره حضوری کارشناسان ارشد و مشاورین متخصص در امر مهاجرت در موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان  بهره مند گردید.

نگارنده: الناز رحیمی_کارشناس ارشد حقوق خصوصی

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *