تحصیل در آمریکا


تحصیل در آمریکا
مهاجرت تحصیلی به آمریکا – ویزای تحصیلی آمریکا
تحصیل در آمریکا و مهاجرت تحصیلی به آمریکا از جمله راههای پر طرفدار جهت مهاجرت به آمریکا و اخذ گرین کارت آمریکا است. پذیرش از دانشگاهها و کالج و مدارس آمریکا آرزوی اکثریت جوانانی است که علاقمند به تحصیل در آمریکا هستند چرا که برترین کالج ها و دانشگاههای دنیا در ایالات متحده آمریکا قرار دارد و از این حیث نظام آموزشی آمریکا، بالاتر از تمام کشورها، در رتبه اول جهان است. دوستان بسیاری در تماس با موسسه حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان سوالات متداول و رایج در خصوص نحوه پذیرش تحصیلی آمریکا، اخذ ویزای تحصیلی آمریکا از وکیل مهاجرت داشته اند. سوالات متداول و رایج در خصوص ویزای تحصیلی آمریکا:
• شرایط مهاجرت تحصیلی به آمریکا چیست؟
• مدارک مورد نظر جهت مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل چیست؟
• مهاجرت تحصیلی به آمریکا در چه مقاطعی امکان‌پذیر است؟
• جهت مهاجرت تحصیلی به آمریکا چه مدرک زبانی مورد نیاز است؟
• آیا برای متقاضی تحصیل در آمریکا ویرای همراه صادر می‌شود؟
• ویزای تحصیلی آمریکا تحت چه شرایطی قابل تمدید است؟
• تحصیل در آمریکا تا چه سنینی امکان‌پذیر است؟
• شرایط و مدارک صدور ویزای همراه آمریکا چیست؟

تحصیل در آمریکا به دلایل کیفیت بالای تحصیلی و رنکینگ مطلوب دانشگاههای آمریکا متقاضیان بسیار زیادی را به سمت خود جلب نموده است. دانشگاه های ایالات متحده آمریکا شامل دانشگاه های ایالتی یا دولتی و دانشگاه های خصوصی می‌باشند. دانشگاه های ایالتی یا دولتی آمریکا علیرغم کم هزینه بودن با ظرفیت محدود پذیرش برای دانشجو یان بین‌المللی روبرو است و سطح علمی دانشجو یان بین‌المللی که خواهان اخذ پذیرش از دانشگاه دولتی آمریکا هستند می‌بایست بسیار بالا باشد. دانشگاه های آمریکا از لحاظ نظام آموزشی به دو دسته آموزش محور و پژوهش محور تقسیم می‌شوند.. در نظام آموزشی آموزش محور دانشجو یان در کلاس دانشگاه حاضر شده و اساتیدی جهت تدریس برایشان در نظر گرفته می‌شود. در نظام آموزشی پژوهش محور دانشجو یان از طریق تحقیقات علمی، سطح دانش خود را ارتقا می دهند. نظام آموزشی آموزش پرور معمولا برای مقطع دکتری در آمریکا کاربرد دارد.
مدارس آمریکا
مدارس ابتدایی در آمریکا بریا کودکان از شش سالگی شروع می‌شود و پس از پیش دبستانی دانش آموزان پنج سال را در مدارس ابتدایی می گذرانند پس از پنج سال تحصیل در مدارس ابتدایی دانش آموزان مجوز ورود به مدارس متوسطه در آمریکا را اخذ می‌نمایند که مدارس متوسطه نییز هفت سال تحصیل زمان می برد بنابراین نظام تحصیلی آمریکا قبل از ورود به دانشگاه دو ازده ساله است که پس از دوره متوسطه دانش آموز قادر به اخذ مدرک دیپلم می‌شود.
مقطع کارشناسی در آمریکا
پس از تحصیل در مدارس آمریکا و اخذ مدرک دیپلم دبیرستان، متقاضیان تحصیل در آمریکا می‌توانند وارد دانشگاه های آمریکا شوند. دانشجو یان خارجی جهت ورود به دانشگاه های آمریکا می‌بایست مدرک معادل دیپلم ارائه دهد. دانشجو یان در صورت واجد شرایط بودن می‌توانند هم برای مقطع کاردانی و هم مقطع کارشناسی اقدام نمایند. طول مدرک کاردانی معمولا دو سال و مقطع کارشناسی چهار ساله می باشد که دانشجو یان می‌توانند دو سال ابتدایی را در کالج وابسته به دانشگاه سپری نمایند.
کارشناسی ارشد در ایالات متحده آمریکا
دانشجو یان جهت ورود به مقطع کارشناسی ارشد در آمریکا می‌بایست اثبات نمایند که دانشنامه کارشناسی دارند و علاوه بر لیسانس چهار ساله، نظام آموزشی دو ازده ساله دبیرستان را نیز پشت سر گذاشته اند. کارشناسی ارشد در آمریکا معمولا دو ساله است و دانشجو یان بین‌المللی در اکثر رشته های مدیریت، مهندسی، علوم انسانی و غیره می‌توانند جهت پذیرش تحصیلی آمریکا اقدام نمایند.
مقطع دکترای حرفه ای در آمریکا
پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد با معدل خوب، دانشجو یان می‌توانند جهت مقطع دکتری در آمریکا اقدام نمایند. مقطع دکتری در آمریکا در اکثریت رشته ها به صورت پژوهش محور برگزار می‌شود و دانشجو یان با تحقیق و پژوهش در باب رشته خود می‌توانند درجه دکتری حرفه ای را از دانشگاه های معتبر ایالات متحده آمریکا اخذ نمایند که مدارک و مدارج علمی در این مقطع فوق العاده ارزشمند خواهد بود.
مقطع دکترای حرفه ای در آمریکا با عنایت به رشته تحصیلی فی مابین سه الی شش سال تحصیلی است که در صورتی دانشجو نتواند از بورسیه تحصیلی استفاده نماید هزینه‌های گزافی را می‌بایست متحمل شود دانشجو یانی که برای ترم های سپتامبر و اکتبر در آمریکا اقدام نمایند از شانس بیشتری جهت اخذ کمک هزینه تحصیلی در آمریکا برخوردارند.
هزینه‌های تحصیل در آمریکا
هزینه‌های تحصیل در آمریکا نسبت به کشورهای اروپایی و همچنین کشورهایی مثل کانادا و انگلیس بالاتر است البته هزینه ها با توجه به دانشگاه و ایالت مورد نظر می‌تواند متغیر باشد اما به صورت تقریبی می توان گفت :
هزینه تحصیل در مقطع کاردانی در آمریکا: 15 هزار دلار الی 18 هزار دلار
هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی آمریکا: 17 هزار دلار الی 24 هزار دلار
هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد آمریکا: 21 هزار دلار الی 32 هزار دلار
هزینه تحصیل در مقطع دکتری حرفه ای در آمریکا: 25 هزار دلار الی 40 هزار دلار

لاتاری 2020

آزمون های ورودی به دانشگاه های آمریکا
آزمون sat
در برخی از مواقع، توانایی دانشجو یان جهت تحصیل در رشته خاصی را با آزمون sat ارزیابی می‌نمایند و این آزمون مشخص خواهد نمود که دانشجو جهت ورود به دانشگاه توانایی دارد یا خیر. آزمون sat توانایی دانشجو یان را در چهار درس ( دو درس علوم پایه به اختیار دانشجو ) انگلیسی و ریاضی مورد سنجش قرار می‌دهد.
آزمون gmat
علاقمندان به رشته های مدیریت و رشته mba در آمریکا می‌بایست در آزمون gmat شرکت نمایند. آزمون gmat آزمونی استاندارد برای متقاضیان رشته های مدیریت و تجارت بین‌الملل بوده است که در سال ها قبل صرفا در دانشکده ها و موسساتی که صرفا دروس تجارت و مدیریت برگزار می نمودند لازم بوده است اما در سال های اخیر به تدریج در قریب به 1600 دانشگاه آمریکا مورد نیاز می‌باشد.
آزمون gre
علاقمندان در رشته های فنی و مهندسی در آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد می‌بایست در آزمونی تحت عنوان gre شرکت نمایند. مرکز برگزار کننده آزمون gre موسسه ets است که مهارت های تفکر انتقادی و استدلال کمی دانشجو یان را مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌دهد.
آزمون lsat
دوستان علاقمند به تحصیل در رشته حقوق در آمریکا در مقطع کارشناسی ارشد به بالاتر می‌بایست در آزمون lsat شرکت نمایند و پس اخذ نمره قبولی در ازمون lsat که معمولا چهار مرتبه در سال برگزار می‌شود جهت پذیرش رشته حقوق در امریکا اپلای نمایند.
آزمون toffel :
دانشجو یان جهت تحصیل در امریکا می‌بایست مدرک زبان ارائه دهند آزمون toffel سطح زبان دانشجو یان در چهار مهارت شنیدن، خواندن، گوش دادن و صحبت کردن را ارزیابی می‌نماید البته در سال های اخیر برخی از دانشگاه ها در ایالات متحده آمریکا از متقاضیان مدرک زیان آیلتس نیز قبول می کند. در مقطع لیسانس آیلتس 6 در مقطع فوق لیسانس آیلتس 6.5 و در مقطع دکترای حرفه ای داشتن آیلتس 7 نیاز می‌باشد.
مدارک مورد نیاز جهت پذیرش تحصیلی آمریکا
مدارک مورد نیاز پذیرش مقطع کارشناسی در آمریکا
ترجمه اصل مدرک دیپلم به انضمام ریز نمرات
ترجمه اصل مدرک پیش دانشگاهی و ریز نمرات ان
انگیزه نامه و توصیه نامه
ارائه مدرک زبان مورد نیاز دانشگاه
مدارک مورد نیاز پذیرش مقطع کارشناسی ارشد در آمریکا
ترجمه ریز نمرات دیپلم و اصل مدرک
ترجمه اصل مدرک لیسانس و ریز نمرات لیسانس
مدرک gre برای متقاضیان رشته های فنی و مهندسی
داشتن دو توصیه نامه ار استاد
مدرک gmat برای متقاضیان رشته های مدیریت و mba
ارائه مدرک lsat در رشته حقوق
انگیزه نامه آموزشی
مدرک زبان مورد نیاز جهت پذیرش دانشگاه
مدارک مورد نیاز پذیرش مقطع دکتری در آمریکا
ترجمه ریز نمرات دیپلم و اصل مدرک
ترجمه اصل مدرک لیسانس و ریز نمرات لیسانس
اراوه ترجمه اصل و ریز نمرات مقطع کارشناسی ارشد با معدل بالا
مدرک gre برای متقاضیان رشته های فنی و مهندسی
دو توصیه نامه از استاد
مدرک gmat برای متقاضیان رشته های مدیریت و mba
مدرک lsat در رشته حقوق
انگیزه نامه آموزشی
مدرک زبان آیلتس یا تافل مورد نیاز جهت پذیرش دانشگاه

مزایای داشتن اقامت یونان

انواع ویزای تحصیلی آمریکا:
ویزای تحصیلی آمریکا f1
امروزه از متداول ترین و محبوب ترین ویزای تحصیلی آمریکا می توان به ویزای تایپ f1 اشاره نمود. به متقاضیان تحصیل در آمریکا در شرایط زیر و پس از تکمیل درخواست ویزا، ویزای f1 تعلق خواهد گرفت:
متقاضیان تحصیل در مقاطع دبیرستان و کالج در امریکا
متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی در آمریکا
متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آمریکا
متقاضیان تحصیل در مقطع دکترا در آمریکا
ویزای f2
به همسر و فرزندان دانشجو یان و متقاضیان متاهل که موفق به دریافت ویزای f1 ویزای تحصیلی آمریکا که شرایط در بالا آمده است پس از تکمیل فرم ds160 ، ویزای همراه یا کته گوری f2 داده می‌شود. بنابراین ویزای f2 برای همسر و فرزندان دانشجویی که حداقل اقامت تحصیلی او شش ماه است داده خواهد شد.
ویزای b1
به همسر و فرزندان زیر 21 سال دانشجو یان و متقاضیان متاهل که اقامت تحصیلی زیر شش ماه دارند ویزای b1 داده می‌شود البته دعوت کننده می‌بایست مکان و هزینه‌های مورد نظر دارنده ویزای b1 را تامین نماید و الا مطابق قوانین مهاجرت به آمریکا سفارت از صدور ویزا خودداری می‌نماید.
ویزای m1
قوانین مهاجرت تحصیلی به آمریکا تحت ویزای m1 همانند ویزای f1 است که در سطور فوق بدان پرئاختیم منتها با این تفاوت کهکه ویزای m1 صرفا در خصوص بعضی از رشته های فنی و حرفه ای صادر می‌شود و همراهان و فرزندان زیر 21 سال نیز می‌توانند تحت عنوان ویزای همراه m2 به متضی اصلی بپیوندند در هر حال چه ویزای f2 و چه ویزای m2 فرم ds160 می‌بایست تکمیل شود.
ویزای تحصیلی آمریکا (ویزای j1)
متقاضیان فرصت مطالعاتی در آمریکا می‌توانند جهت دریافت ویزای j1 اقدام نمایند. ویزای j1جهت تدریس و یا مطالعات تحقیقاتی به اشخاص متقاصی داده می‌شود. مدت اعتبار ویزای j1 در قوانین مهاجرت به آمریکا ذکر نشده است منتها این نوع ویزا قابلیت تبدیل ندارد و حداکثر پس از دو سال متقاضی باید از امریکا خارج شود و مجددا جهت اخذ ویزای j1 اقدام نماید. همسر و فرزندان متقاضی ویزای j1 می‌توانند با تکمیل فرم ds160 جهت دریافت ویزای j2 از سفارت اقدام نمایند.

تحصیل پزشکی در ایسلند

خدمات موسسه حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان در خصوص مهاجرت تحصیلی به آمریکا
در این مقاله سعی نموده ایم تا با توجه به قوانین مهاجرت به آمریکا، شرایط پذیرش تحصیلی آمریکا و مدارک مورد نیاز جهت مهاجرت تحصیلی به آمریکا را برای شما عزیزان جمع آوری نماییم. ویزای تحصیلی آمریکا همواره شرایط سخت و پیچیده ای دارد. چنانچه شما دوست عزیز مایل به تحصیل در آمریکا هستید قبل از هر اقدامی با وکیل مهاجرت به آمریکا مشاوره نمایید. موسسه حقوقی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با بهره گبری از وکلای پایه یک و با تشکیل گروه وکلای مهر مفتخر است شما متقاضیان تحصیل در کشورهای پیشرفته نشیر آمریکا، انگلستان و کانادا یاری نماید.

 

5/5 - (18 امتیاز)

5 دیدگاه

  • چه پیش نیاز هایی لازم است که برای ارشد بورسیه بگیریم؟! و چه مواردی به راحت گرفتن بورسیه کمک میکند؟

  • قصد دریافت ویزای تحصیلی آمریکا برای فرزندم که در مقطع دبیرستان1(راهنمایی)کلاس هفتم تحصیل میکند را دارم آیا این امکان وجود دارد ،چون میخواهم وقت مشاوره بگیرم ولی نمیدانم امکان پذیر باشد یا خیر ?لطفا چنانچه این امکان و توانایی برای موسسه شما امکان پذیر است ممنون میشم با من تماس بگیرید و شرایط و هزینه ها رو اطلاع بدید تا در مشاوره های حضوری خدمتتان باشم .ممنون
    09123787951

  • سلام خدمت جناب دکتر مهری

    توضیح بیشتری درباره انواع ویزای تحصیلی آمریکا میدین؟

    • سلام وقت به خیر

      1. ویزای M1؛ این نوع ویزا ویژه متقاضیانی است که قصد تحصیل در موسسات غیرآکادمیک؛ یعنی موسساتی غیر از مدرسه، کالج و یا دانشگاه را دارند. در واقع ویزای M1، یک ویزای تحصیل فنی در آمریکاست و برای متقاضیانی صادر می‌شود که خواهان تحصیل و دریافت مدارک فنی؛ نظیر آشپزی، آرایشگری، دوره‌های‌ فنی و حرفه‌ای، پرواز و مانند آن هستند.

      🟢دارندگان این نوع ویزاها می‌توانند ضمن تحصیل در موسسات مورد نظر، برای خود در آمریکا حساب بانکی افتتاح کنند، گواهینامه رانندگی دریافت نمایند و تا پایان دوره اعتبار ویزای خود در این کشور ساکن باشد.

      🔴برای دارندگان این نوع ویزاها انجام کار تمام‌وقت خارج از موسسه محل تحصیل، تغییر برنامه تحصیلی پس از 6 ماه از آغاز ثبت‌نام، تحصیل در مقاطع بالاتر از کاردانی و ثبت‌نام در دوره‌های آموزش زبان مجاز نیست.

      2. ویزای F1؛ این نوع ویزا برای متقاضیانی صادر می‌شود که خواهان تحصیل در مقاطع آکادمیک و تحصیلات تکمیلی می‌باشند. این دسته از متقاضیان، از اجازه کار خارج از دانشگاه، ثبت‌نام در دوره‌های‌ زبان، افتتاح حساب بانکی، دریافت گواهینامه و اقامت در آمریکا تا پایان مدت اعتبار ویزای خود برخوردارند.
      دفتر وکالت و مهاجرتی محمدرضا مهری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *