تحصیل در مجارستان

تحصیل در مجارستان

مجارستان در اروپای مرکزی می باشد و پایتخت ان بوداپست است. مجارستان از نظر اقتصادی یکی از اقتصاد های پر درآمد در اروپا محسوب می‌شود. تحصیل در مجارستان، مزایای بسیاری را برای دانشجو یان بین‌المللی ایجاد کرده است. مدارک تحصیلی مجارستان مورد تایید کشور های اروپایی، انگلستان، آمریکا، کانادا و … می‌باشد. فرصت های شغلی مناسب برای فارغ التحصیلان در مجارستان، بسیار و همچنین هزینه زندگی در مجارستان نسبت به سایر کشور های اروپایی مناسب تر است. پذیرش ویزای تحصیلی در مجارستان برای دانش آموزان بین‌المللی به راحتی امکان‌پذیر می‌باشد.

یکی از مزایای تحصیل در مجارستان، امکان دریافت انتقالی حین تحصیل به کشور های اروپایی می باشد و همچنین تحصیل در مجارستان به زبان انگلیسی و مجاری امکان‌پذیر است. در سال حدودا 20 هزار دانشجوی بین‌المللی برای دریافت پذیرش از دانشگاه های مجارستان اقدام می کنند. موسسه حقوقی بین‌المللی و داوری طلیعه عدالت و مهر پارسیان با همکاری بزرگترین گروه وکلای بین‌المللی، گروه وکلای مهر، با کارشناسان ارشد حقوق بین‌الملل، در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل در مجارستان پرداخته و با تشریح چگونگی اقدام جهت اخذ پذیرش در مجارستان و تحصیل در رشته های علوم پزشکی در مجارستان، مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری، ثبت شرکت، ازدواج و کاری با شما عزیزان همراه خواهد بود.

سوالات متداول درباره تحصیل در مجارستان

  • شرایط تحصیل در مجارستان چیست؟
  • آیا از مدارک لازم برای تحصیل در مجارستان اطلاعی دارید؟
  • آیا امکان کار پس از تحصیل در مجارستان برای دانشجو یان بین‌المللی وجود دارد؟
  • هزینه تحصیل و زندگی در مجارستان به چه میزان است؟
  • مزایای تحصیل در مجارستان چیست؟
  • آیا مدارک دانشگاه های پزشکی مجارستان مورد تایید ایران است؟
  • بهترین وکیل مهاجرتی تحصیل در مجارستان کیست؟
  • آیا بهترین موسسه مهاجرتی در ایران را می شناسید؟
ویزای توریستی مجارستان

تحصیل در مدارس بین‌المللی مجارستان

سن تحصیل در مدارس مجارستان از سن 6 تا 18 سالگی می‌باشد. مجارستان دارای مدارس بین‌المللی معتبر در سطح جهان می‌باشد. برخی از این مدارس مانند:

مدرسه بین‌المللی آمریکایی مجارستان: این مدرسه شبانه روزی و زمان ثبت نام در این مدرسه قبل از ماه جولای می‌باشد. شهریه این مدرسه حدودا بین 16 تا 19 هزار دلار در سال می‌باشد.

مدرسه بین‌المللی انگلیسی بوداپست: در مقطع دبیرستان، دانشجو یان بین‌المللی می‌توانند در این مدرسه تحصیل کنند. این مدرسه دارای پانسیون و تحصیل به زبان انگلیسی می‌باشد. هزینه تحصیل سالانه 17 هزار دلار است.

مدرسه بی ام ای مجارستان: شهریه این مدرسه نسبت به سایر مدارس بین‌المللی مناسب تر است.

تحصیل در مجارستان

دانشجو یان بین‌المللی بیشتر در رشته های دندانپزشکی، دامپزشکی، داروسازی، پزشکی و رشته های مختلف مهندسی جهت تحصیل در مجارستان اقدام می کنند. متقاضیان بین‌المللی در مجارستان ابتدا می‌بایست دوره کالج بگذرانند، سپس وارد دانشگاه های مجارستان شوند. دوره کالج در مجارستان، یک سال است. دروسی که در این دوره ها ارائه می‌شود شامل زیست، شیمی، فیزیولوژی و اناتومی می‌باشد. اگر دانشجو بخواهد در رشته های مهندسی در دانشگاه های مجارستان تحصیل کند، دروسی مانند ریاضی، مکانیک و … را نیز به صورت مشترک با دروس علوم پایه به زبان انگلیسی می گذراند.

در این مقاله به برخی از کالج های مجارستان اشاره می کنیم.

1.کالج دانشگاه علوم پزشکی پچ مجارستان

در این کالج، برای دانشجو یان بین‌المللی، فقط دوره ی پیش دانشگاهی علوم پزشکی ارائه می‌شود.مدت این دوره،9 ماه است. شهریه ی کالج حدودا 5000 دلار است.

اقامت مجارستان

2.کالج دونا

دانشجو یان می‌توانند دوره ی پیش پزشکی، پیش مهندسی را در این کالج بگذرانند. مدت دوره ی کالج دونا یک ساله است. شهریه کالج دونا بین 4200 تا 5500 یورو می‌باشد. شروع دوره ی پیش دانشگاهی پزشکی، ماه ژانویه و پیش دانشگاهی مهندسی، فوریه می‌باشد.

3.کالج اوسینا

برگزار کننده ی دوره ی پیش دانشگاهی علوم پزشکی، فنی مهندسی و علوم اقتصادی می‌باشد. شهریه ی تحصیل کالج حدودا 6000 یورو می‌باشد.

  1. کالج مک دانیل

برگزاری دوره های کارشناسی مدیریت بازرگانی، اقتصاد، ارتباطات و تاریخ هنر می‌باشد. شهریه ی کالج مک دانیل بین 5500 تا 5900 یورو می‌باشد.

تحصیل در مجارستان در مقطع کارشناسی

دانشجو یان بین‌المللی برای تحصیل در مجارستان در مقطع کارشناسی می‌بایست  مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی را ارائه دهند. طول دوره ی کارشناسی 4 سال است. به دانشجو یان 20 ساعت در هفته، اجازه ی کار می دهند.

تحصیل در مجارستان در مقطع کارشناسی ارشد

متقاضی می‌بایست مدرک زبان آیلتس 6 داشته باشند. مدت دوره ی کارشناسی ارشد 2 سال است. اجازه ی کار 20 ساعت در هفته را نیز دارند.

تحصیل در مجارستان در مقطع دکترا

دانشجو یان بین‌المللی باید مدرک آیلتس 6.5 و مدرک کارشناسی ارشد داشته باشند.مدت دوره ی دکترا در مجارستان 3 سال است.فرد متقاضی اجازه ی 30 ساعت کار در هفته را دارد.

تحصیل در رشته پزشکی در مجارستان

متقاضی بین‌المللی برای تحصیل در رشته پزشکی در مجارستان می‌بایست، دوره پیش پزشکی بگذرانند. و برای ورود به دانشگاه پزشکی قبول در آزمون کتبی و شفاهی برگزار شده الزامی است. طول دوره تحصیل در رشته پزشکی 6 سال است.

کالج های پزشکی مجارستان

هزینه زندگی و تحصیل در مجارستان:

هزینه تحصیل در رشته پزشکی بین 13000 تا 15000 دلار در سال است.

هزینه رشته مهندسی 3500یورو در سال می‌باشد.

هزینه تحصیل در رشته علوم انسانی حدودا 2500 تا 3500 یورو در سال است.

هزینه اجاره ملک در مجارستان ماهیانه بین 300 تا 6500 یورو می‌باشد.

هزینه زندگی دانشجویی ماهیانه حداقل 600یورواست.

هزینه خوراک و پوشاک ماهیانه 200 تا 300 یورو می‌باشد.

مدارک لازم برای تحصیل در مجارستان

  • آخرین مدرک تحصیلی و ریز نمرات
  • اصل پاسپورت
  • گواهی سلامت
  • عکس
  • نامه پذیرش
  • اعتبار گذرنامه حداقل 6ماه

مزایای تحصیل در مجارستان

  • هزینه زندگی در مجارستان نسبت به سایر کشورهای اروپایی مناسب تر است.
  • تحصیل در مجارستان به زبان انگلیسی امکان‌پذیراست.
  • مدارک تحصیلی مجارستان در کشورهای اروپایی،آمریکا،کانادا و ایران مورد تایید می‌باشد.
  • بدون مدرک زبان امکان تحصیل در مجارستان برای متقاضیان بین‌المللی وجوددارد.

بهترین وکیل مهاجرت به مجارستان

موسسه حقوقی بین اللملی  مهر پارسیان، بهترین موسسه حقوقی تهران، با اخذ نمایندگی مستقیم از دانشگاهها و کالج های پزشکی مجارستان، در تمامی مراحل اخذ پذیرش در رشته های علوم پزشکی در مجارستان و دریافت ویزای تحصیلی مجارستان، به عنوان مشاوری امین در کنار شماست. بهترین وکیل مهاجرت به مجارستان و اروپا و همکار گروه وکلای مهر، تخصصی ترین گروه وکلای دادگستری در ایران، با عقد قرارداد رسمی وکالت، تمامی مراحل امور مهاجرتی شما عزیزان را به نتیجه خواهند رساند. تضمین بازپرداخت تمامی حق الوکاله در صورت عدم دریافت نتیجه مطلوب، بیانگر صداقت بهترین موسسه حقوقی ایران می‌باشد.کلیه مشاوره های مهاجرتی شما عزیزان، با وکلای پایه یک دادگستری و متخصص در زمینه مهاجرت، انجام می‌شود. ضمنا امکان اخذ بورسیه تحصیلی و تحصیل رایگان در مجارستان نیز تحت شرایطی امکان‌پذیر است.

سرمایه گذاری در مجارستان

 

دپارتمان حقوق مهاجرت گروه وکلای بین‌المللی مهر

امتیاز دهی به مقاله

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *