تحصیل پزشکی در ایتالیا

تحصیل پزشکی در ایتالیا

تحصیل پزشکی در ایتالیا


امروز با بررسی شرایط تحصیل پزشکی در ایتالیا با شما هستیم.

کشور ایتالیا، یکی ازکشورهای عضو شنگن و عضو اتحادیه اروپا می‌باشد.

یکی از مقاصد بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به اروپا را دارند، این کشور است.

راههای مهاجرت به ایتالیا، متعدد است ویکی از این راهها، مهاجرت تحصیلی به ایتالیا، می‌باشد.

تحصیل پزشکی در ایتالیا، با توجه به قرابت دیرینه فرهنگی بین کشورهای ایتالیا و جمهوری اسلامی ایران، یکی از بهترین و مورد علاقه ترین راههای مهاجرت به کشور ایتالیا، نزد متقاضیان مهاجرت از ایران، به ایتالیا می‌باشد.

هر چند که پذیرش جهت تحصیل پزشکی در ایتالیا، منوط به شرکت در آزمون ورودی و کسب توفیق در امتحان ورودی تحصیل پزشکی در ایتالیا، می باشد، اما امری غیر ممکن نیست.

تحصیل رایگان پزشکی در ایتالیا، با توجه به دادن بورس های تحصیلی گوناگون برای دانشجو یان خارجی در ایتالیا، امری سهل و آسان است.

نکات مهم تحصیل رایگان پزشکی در ایتالیا

  • جهت تحصیل پزشکی در ایتالیا، انجام چه کارهایی لازم است؟
  • آیا امکان انتقال دانشجوی شاغل به تحصیل پزشکی در ایتالیا، به دانشگاههای ایران، وجود دارد؟
  • مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیل پزشکی در ایتالیا، چیست؟
  • آیا تحصیل پزشکی در ایتالیا، محدودیت سنی دارد؟
  • آیا به همراهان متقاضی تحصیل پزشکی درایتالیا، ویزای همزمان، اعطاء می‌شود؟
  • موسسه حقوقی ومهاجرتی معتبر،جهت هدایت و مشاوره حقوقی، اخذ پذیرش و ویزای تحصیل پزشکی در ایتالیا، چه مشخصاتی دارد؟

سولات مطرح شده، نمونه ای از تماس های موکلین عزیز می باشد که در ادامه با پاسخ به این سوالات، که بر اساس، آخرین تغییرات قوانین، توسط وکلای همکار گروه وکلای مهر، در موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان، تهیه و تدوین شده است، همراهی شما عزیزان را می طلبیم.

تحصیل مد و فشن در خارج از ایران

نظام آموزشی ایتالیا

کشور ایتالیا، مانند سایر کشورهای اروپایی توسعه یافته از قانون اساسی، برخوردار است.

مطابق قانون اساسی ایتالیا، همه شهروندان ایتالیایی، به محض رسیدن به سن شش سالگی، حق برخورداری از تحصیل رایگان را دارند.

حق انتخاب محل تحصیل فرزندان، در مدرسه های دولتی و یا مدرسه های خصوصی، توسط پدر و مادر، به رسمیت شناخته شده است.

یکی از برنامه های دولت ایتالیا، جهت ریشه کن کردن بیسوادی، تدوین و اجرای برنامه ملی مبارزه با بیسوادی، در سطح این کشور می باشد که براساس ان بزرگسالان و بالغینی که از نعمت سواد بی بهره اند، امکان سوادآموزی رایگان دارند.

ساختار و نظام آموزشی ایتالیا، بر اساس پیش دبستانی، کودکستان، آموزش ابتدایی، و سپس دبیرستان، دوره های آموزشی حرفه ای جهت ورود به بازار کار، نظام تربیت معلم برای مقاطع مختلف تحصیلی، آموزشگاههای فنی و حرفه ای، آموزشگاههای هنری، دانشگاهها و موئسسات آموزش عالی، می‌باشد.

الزام دولت به ارائه خدمات آموزشی رایگان، برای شهروندان ایتالیا، تا سن هجده سالگی، برای هر یک از آنها، ادامه می یابد و تحصیلات متوسطه نیز، تا زمان اخذ گواهی، برای حضور در دبیرستان‌ها، امکان‌پذیر است.

مدارس عالی متوسطه، در واقع، برگزارکننده نظام پیش دانشگاهی است و در صورت موفقیت شخص در این دوره ها، امکان ورود به دانشگاهها و موئسسات آموزش عالی ایتالیا، وجود دارد.

تحصیل پزشکی در ایتالیا

تحصیل در رشته پزشکی، همواره مورد علاقه خیل عظیم بازماندگان در کنکور پزشکی داخل کشور می‌باشد.

با توجه به ارزان بودن تحصیل درایتالیا، و همچنین، امکان تحصیل پزشکی به صورت رایگان در ایتالیا، متقاضیان تحصیل در انواع رشته های علوم پزشکی، در ایتالیا، هر روز افزایش می یابد.

تحصیل در ایتالیا

تحصیل پزشکی درایتالیا، به زبان انگلیسی وایتالیایی، امکان‌پذیر است.

اما نکته قابل توجه برای تحصیل پزشکی درایتالیا، این است که ورود و تحصیل در رشته پزشکی ایتالیا، نیز شرکت و قبولی در آزمون ورودی پزشکی، موسوم بهIMAT را می طلبد.

این آزمون هر ساله در ایتالیا برگزار می‌شود و متقاضیان تحصیل پزشکی در ایتالیا، در صورت قبولی در آزمون مذکور و اخذ نمره قبولی، امکان ورود به رشته پزشکی ایتالیا را دارند.

اما با توجه به اینکه تمامی دروس ارائه شده در رشته های علوم پایه، اعم از زیست شناسی، شیمی، بهداشت با رشته های علوم پزشکی، شامل پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، در سالهای آغازین، یکی می باشد.

امکان اخذ پذیرش تحصیلی در رشته های علوم پایه ایتالیا و شرکت درآزمون ورودی پزشکی در ایتالیا، حین تحصیل در سالهای اول و دوم برای متقاضی وجود دارد.

در واقع راه آسانتر دستیابی به تحصیل پزشکی در ایتالیا، تحصیل در رشته های علوم پایه می‌باشد.

مدارک لازم جهت تحصیل پزشکی در ایتالیا

1-    مدرک زبان انگلیسی (آیلتس).

2-    داشتن گواهی تمکن مالی لازم.

3-    دیپلم کامل متوسطه.

4-    ترجمه کامل مدارک مورد نیاز باریز نمرات.

اخذ بورس تحصیلی جهت تحصیل پزشکی در ایتالیا

دانشجویان شاغل به تحصیل درایتالیا، امکان استفاده از بورس های تحصیلی از سوی دولت ایتالیا را دارند.

هر دانشجوی خارجی که اثبات نماید، امکان پرداخت هزینه‌های سالانه خود به صورت کامل را ندارد، امکان استفاده از بورسDSU دولت ایتالیا را دارد.

در این حالت، دولت ایتالیا، با پرداخت ماهانه حدود پانصد یورو کمک هزینه تحصیلی، بخش زیادی از هزینه‌های دانشجو را تامین خواهد نمود.

اقامت ایتالیا از طریق بلوکارت

امکان صدور ویزای همراه برای پدر، مادر، همسر و یا فرزند دانشجو، به صورت همزمان، جهت تحصیل پزشکی در ایتالیا، وجود ندارد.

هزینه ها و طول مدت تحصیل پزشکی در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا، در مقایسه با کشورهای پیشرفته مانند آمریکا، استرالیا و کانادا، بسیار نازل است و از نظر کیفیت تحصیلات، تفاوت چندانی با کشورهای پیشرفته ندارد.

لازم به ذکر است، تعدادی از دانشگاه های علوم پزشکی ایتالیا، مورد تایید وزارت بهداشت و درمان ایران هستند و امکان انتقال دانشجوی شاغل به تحصیل پزشکی در ایتالیا، به دانشگاههای داخل ایران وجود دارد.

با توجه به معاهده مابین کشورهای اروپایی، دانشجوی شاغل به تحصیل پزشکی در ایتالیا، امکان انتقال به سایر دانشگاههای اروپایی را دارد و همچنین، امکان ادامه تحصیل در مقطع تخصصی پزشکی و یا فلوشیپ در سایر کشورهای اروپایی نیز برای فارغ التحصیل پزشکی ایتالیا، وجود دارد.

مراحل انجام پذیرش و اخذ ویزا، جهت تحصیل پزشکی در ایتالیا

پس از تکمیل وترجمه مدارک، جهت ثبت نام در آزمون ورودی تحصیل پزشکی ایتالیا، از الزامات انجام کار می‌باشد.

در صورت تکمیل بودن مدارک، از طریق سفارت ایتالیا در تهران، وقت مصاحبه اخذ شده و متقاضی یا وکیل وی، به همراه مدارک در وقت مقرر به سفارت ایتالیا در تهران مراجعه نموده و پس از گذشت دو هفته از مصاحبه، ویزا صادر و تحویل متقاضی می‌شود.

موسسه حقوقی و مهاجرتی معتبر، جهت اخذ پذیرش تحصیل پزشکی درایتالیا

بسیاری از موسسات اعزام دانشجو، با این ادعا که امکان اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی جهت تحصیل پزشکی در ایتالیا، برای موسسات حقوقی وجود ندارد، عملا باعث گمراهی موکلین و دادن نشانی غلط به موکلین می‌شوند.

تحصیل پزشکی در کانادا

 موسسه حقوقی معتبر، جهت مشاوره حقوقی و مشاوره تحصیلی و اخذ پذیرش، در صورتی که دارای ویژگیهای زیر را دارا باشد، امکان انجام کلیه مشاوره های حقوقی درزمین حقوق بین‌الملل خصوصی، که حقوق مهاجرت یکی از شاخه های ان می باشد را دارند.

1-    مدیران موسسه حقوقی معتبر، لازم است از وکلای پایه یک دادگستری باشند.

2-    مشاوره حقوقی ومهاجرتی و یا تحصیلی، توسط وکلای پایه یک دادگستری، و یا مشاورین حقوقی که تحصیلات خود رادر یکی از رشته های حقوقی گذرانده وتخصص لازم جهت مشاوره حقوقی ومهاجرتی داشته باشند، ارائه شود.

3-    موسسه حقوقی در شهر محل ثبت مشغول به فعالیت باشد وپروانه وکالت وکلای شاغل در موسسه حقوقی، برای همان شهر صادر شده باشد.

4-    موسسه حقوقی، با عقد قرارداد رسمی وکالت، انجام امور مربوط به پذیرش و ویزای تحصیلی را به عهده گرفته باشد.

وکیل مهاجرت تحصیلی ایتالیا

برای مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری، وکیل دادگستری شمال تهران و همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی، همه روزه از ساعت‌های 19 الی 9 و پنجشنبه‌ها 15 الی 9 با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

راه های ارتباطی با دفتر محمدرضا مهری

021-88663925

021-88663926

021-88663927

شماره همراه وکیل دادسرای ارشاد

09120067661

09120067662

09120067663

09120067664

09120067665

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

09120067669

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری

5/5 - (15 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *