تحصیل پزشکی در بلاروس

تحصیل پزشکی در بلاروس

بلاروس (روسیه سفید) از کشورهای زیبا و امن اروپای شرقی می باشد که پایتخت ان شهر زیبای “مینسک ” نام دارد. کشور بلاروس پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی تشکیل شد و تا قبل از سال ۱۹۹۰ جزء شوروی سابق بود. دانشگاه های بلاروس از جهت پیشینه علمی ، تاریخی و تاثیرات اجتماعی در اروپا قوی و شناخته شده می‌باشند. کشورد  بلاروس  از  شمال ، با لتونی و لیتوانی ، از جنوب با اوکراین ، از غرب با لهستان و از شرق با روسیه همسایه است. زبان رسمی مردم این کشور روسی است و امکان تحصیل به زبان انگلیسی هم در دانشگاههای بلاروس وجود دارد. همچنین همسایگی کشور بلاروس با کشورهای اروپایی (اتحادیه اروپا ) ، امکان سفر به کشورهای عضو شنگن را نیز فراهم و تسهیل می کند.
در این مقاله که توسط مشاورین و کارشناسان ارشد مؤسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان  برای شما عزیزان تهیه و گرد آوری گردیده است ، می توانید تمامی اطلاعات مربوط به تحصیل پزشکی در بلاروس ، مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه های پزشکی  بلاروس، شرایط اخذ پذیرش تحصیل پزشکی در بلاروس ، شرح مراحلی که شما طی خواهید کرد تا به اخذ پذیرش و تحصیل پزشکی در بلاروس دست پیدا کنید ، مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیل پزشکی در بلاروس ، را به دست آورید. همچنین شما عزیزان می توانید در صورت وجود هر گونه شبهه و همچنین توضیحات کامل تر در خصوص تحصیل پزشکی در بلاروس ، با مشاوران و وکلای برجسته امور حقوق بین‌الملل در مؤسسه حقوقی بین‌المللی مهر پارسیان تماس حاصل نموده و از مشاوره رایگان تلفنی در مورد امور مهاجرتی خود ، اخذ انواع ویزای تحصیلی بلاروس ، ویزای توریستی ، اقامت از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت ، انواع ویزای کار و…. بهره مند شوید.

تحصيل در سوئيس

شرایط تحصیل پزشکی دردانشگاه های بلاروس :
از مزایای تحصیل در بلاروس می توان به پایین بودن هزینه‌های زندگی و شهریه ی دانشگاه  نسبت به سایر کشور های مشابه ، امنیت بالا ، روادید آسان ، اعتبار علمی خوب ، امکانات تفریحی و رفاهی و….. اشاره کرد. گذزاندن دوره های پیش دانشگاهی یا پات فک ( دوره های ۶ ماه تا ۱ ساله) برای ورود به رشته های پزشکی بلاروس الزامی میباشد. برای اخذ پذیرش از دانشگاه های پزشکی کشور بلاروس می توان برای متقاضی که دارای مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی رشته تجربی و ریاضی است ، اقدام نمود. همچنین متقاضی جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های بلاروس ، نیاز به ارائه مدرک زبان آیلتس یا تافل نمی باشد و این نکته ورود متقاضی به رشته های پزشکی را در بلاروس بسیار آسان نموده است. جهت اخذ ویزا تحصیلی در بلاروس شخص متقاضی نیازی به نشان دادن پشتوانه مالی ندارد . همچنین شخص متقاضی تحصیل در کشور بلاروس می‌تواند بر حسب علاقه خود تحصیل به زبان روسی یا انگلیسی را برگزیند. البته در صورتی که تمایل به اشتغال در بلاروس باشد بهتر است که به زبان روسی تحصیل نماید تا به زبان مردم بلاروس کاملا مسلط شود.

طول دوره تحصیل در رشته پزشکی در بلاروس ۶ سال و در رشته های دندانپزشکی و داروسازی ۵ سال است.
از جمله مراکز دانشگاهی پزشکی مورد تایید در بلاروس آکادمی پزشکی مینسک و آکادمی تخصصی پزشکی مینسک می‌باشد.
هزینه‌های تحصیل پزشکی و هزینه زندگی در بلاروس  :
هزینه تحصیل در رشته های پزشکی در بلاروس بسته به دانشگاه از ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار در سال متغیر می‌باشد. اگر تحصیل متقاضی در بلاروس به زبان روسی باشد هزینه‌های تحصیل وی حدودا به مقدار ۱۰۰۰ دلار کاهش می یابد.
هزینه زندگی دانشجویی در بلاروس حدودا ۳۰۰  الی ۴۰۰ دلار در ماه است.

ثبت شرکت در اتریش

دوره های پات فک و مقدار هزینه ان در بلاروس:
تمامی دانشجو یانی که قصد تحصیل پزشکی در بلاروس را دارند جهت ورود به دانشگاه های بلاروس باید دوره های پات فک را بگذرانند. ورود به دوره پات فک آزمون ورودی مدارد. این دوره ها متقاضی را جهت ورود به دانشگاه های بلاروس آماده می‌نماید. طول دوره مقدماتی پات فک حدودا ۶ الی ۹ ماه می‌باشد. در این دوره دروسی مانند فیزیک ، شیمی ، زیست شناسی و دیگر دروس علوم پایه که مرتبط با رشته مورد درخواست متقاضی می باشد آموزش داده می‌شود. دوره پات فک در بلاروس بسته به زبانی که متقاضی در رشته مورد نظرش تحصیل می‌نماید ، می‌تواند به زبان انگلیسی یا روسی باشد. پس از اتمام دوره پات فک دربلاروس شخص متقاضی باید امتحان ورودی جهت ورود به دانشگاه های پزشکی بلاروس بدهد و در صورت قبولی در این آزمون می‌تواند در رشته مورد نظر آغاز به تحصیل نماید. در صورت عدم قبولی در آزمون می‌تواند یک بار دیگر در آزمون مربوطه شرکت نماید.
هزینه‌های دوره پات فک در بلاروس حدودا ۳۰۰۰ دلار  می‌باشد.
مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در رشته پزشکی در بلاروس :
۱.    مدارک شناسایی شخص متقاضی مانند پاسپورت و همچنین شناسنامه ترجمه شده به زبان روسی
۲.    مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی شخص متقاضی همراه با ریز نمرات ترجمه شده به زبان روسی
۳.    گواهی سلامت مورد تایید وزارت بهداشت
۴.    آزمایش هپاتیت ب
۵.    آزمایش ایدز
۶.    ۶ قطعه عکس ۳*۶
۷.    بیمه نامه یک ماه جهت کشور بلاروس
نکته قابل توجه انکه گواهی صحت سلامت و ازمایش ایدز و هپاتیت ، باید مهر سازمان نظام پزشکی داشته باشد. همچنین کلیه مدارک ذکر شده میبایست به زبان روسی ترجمه شود و به تایید وزارت امور خارجه و دادگستری برسد.

تحصیل در نروژ

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با تشکیل گروه وکلای مهر و به کارگیری بیش از ۱۰۰ وکیل پایه یک دادگستری در سطح ایران و در سطح بین‌الملل آماده ی ارائه ی مشاوره حقوقی و قبول وکالت در تمامی زمینه ها می‌باشد. گروه وکلای مهر تحت سرپرستی محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری با بیش از ۱۵ سال سابقه قضایی و وکالت می باشد و یکی از موسسات حقوقی پیشرو در وکالت تخصصی در داخل و خارج از کشور است. لذا شما عزیزان می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به بلاروس و تحصیل پزشکی بلاروس  با وکلای متخصص در این امر مشورت نمایید و از مشاوره کارشناسان ارشد و مشاورین متخصص امر مهاجرت در موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی مهر پارسیان  بهره مند شوید.
نگارنده : الناز رحیمی_ کارشناس ارشد حقوق خصوصی

۵/۵ - (۱۸ امتیاز)

۴ دیدگاه

  • سلام. خسته نباشید. ببخشید ایا ایران پزشکی و دندان پزشکی بلاروس رو قبول داره؟ برای دندان پزشکی بلاروس چجوری باید اقدام کنیم؟محدودیت سنی وجود داره؟من ۲۴ سالمه. ممنونم

    • سلام
      به صورت مشروط قبول دارد و برای اینکه شما در ایران بتوانید مجوز کار یا ادامه تحصیل را داشته باشید راه حل مختص به خودش را دارد
      و برای سن شما امکان پذیر است.
      برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن های مجموعه تماس حاصل فرمایید.

  • با سلام و احترام اگر کاردانی یا کارشناسی حسابداری بازرگانی داشته باشم میتونم بدون دیپلم نظری و پیش دانشگاهی(با مدرک فنی حرفه ای) برای پزشکی ایتالیا اقدام کنم؟ در ابتدا باید چه مبلغی بابت تمکن مالی برای اخذ ویزای پزشکی داشته باشیم؟ ممنون

  • با سلام و احترام اگر کاردانی یا کارشناسی حسابداری بازرگانی داشته باشم میتونم بدون دیپلم نظری و پیش دانشگاهی(با مدرک فنی حرفه ای) برای پزشکی بلاروس اقدام کنم؟ در ابتدا باید چه مبلغی بابت تمکن مالی برای اخذ ویزای پزشکی داشته باشیم؟ ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *