تحصیل پزشکی در نروژ


تحصیل پزشکی در نروژ

کشورنروژ ازجمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد که از نظام یکپارچه آموزشی پیروی می کند. کشور نروژ از جمله کشورهایی است که هم در دانشگاههای دولتی وهم دانشگاههای خصوصی ، دانشجوی بین‌المللی می‌پذیرد و امکان انتقال دانشجو یان شاغل به تحصیل دراتحادیه اروپا و سایر کشورها به دانشگاه های نروژ وجود دارد.
کشور نروژ ازجمله کشورهای شبه جزیره اسکاندیناوی با آب و هوایی سرد می‌باشد. مهاجرت به نروژ مورد علاقه بسیاری از افراد در سراسر دنیا است. ویژگیهای منحصر به فرد کشور نروژ از نظرجاذبه های توریستی، وجود سواحل زیبا ، عضویت در اتحادیه اروپا و پیمان شنگن ، سطح زندگی بالا ورفاه اجتماعی فوق العاده ازجمله جاذبه های مهاجرت به نروژ می‌باشد.
یکی از راه‌های مهاجرت به نروژ ، مهاجرت تحصیلی به نروژ می‌باشد. از طریق مهاجرت تحصیلی به نروژ، امکان کار همزمان با تحصیل برای متقاضی فراهم شده و همچنین می توان با تحصیل وکار همزمان با تحصیل، اقامت اتحادیه اروپا راکسب نمود. همچنین کشور زیبای نروژ با قابلیت های کم نظیر گردشگری در بسیاری از زمینه ها رتبه نخست دنیا را دارد.
آیا شما قصد مهاجرت تحصیلی به کشور نروژ را دارید؟ آیا از قوانین تحصیل درنروژ آگاه هستید؟ امکان تحصیل در رشته پزشکی نروژ برای دانشجو یان بین‌المللی وجود دارد؟ آیا می دانید تحصیل پزشکی درنروژ چه الزامات وشرایطی دارد؟ آیا هزینه‌های تحصیل پزشکی در نروژ را می دانید؟ بهترین راه مهاجرت به نروژ چیست؟ آیا شما به وکیل متخصص در امر مهاجرت تحصیلی به نروژ و تحصیل پزشکی نروژ نیاز دارید؟ در این مقاله که توسط مشاورین و کارشناسان ارشد موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان برای شما عزیزان فراهم گردیده است ، سعی بر ان شده که به تمامی سوالات شما عزیزان در خصوص تحصیل پزشکی در نروژ و مهاجرت تحصیلی به نروژ پاسخ جامع داده شود.

ویزای کار انگلستان

شرایط تحصیل پزشکی در نروژ :
دارا بودن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی شرط ورود به دانشگاه های کشور نروژ و ادامه تحصیل در موسسات آموزش عالی نروژ می‌باشد. دارا بودن معدل بالا و رزومه قوی تحصیلی، می‌تواند یکی دیگر از امتیازات جهت ورود به موسسات آموزش عالی نروژ محسوب شود.
تحصیل رشته پزشکی درنروژ، معمولا به زبان انگلیسی می باشد و متقاضی تحصیل پزشکی نروژ، بدون داشتن مدرک زبان انگلیسی و آشنایی حداقل با زبان نروژی، امکان‌پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی نروژ را ندارد .
طول مدت دوره تحصیل پزشکی نروژ، شش سال می باشد و در نروژ دوره لیسانس علوم پزشکی وجود ندارد. پس ازگذراندن دوره شش ساله پزشکی عمومی در نروژ ، امکان تحصیل در دوره های تخصصی پزشکی در نروژ یا سایر کشورها برای متقاضی وجود دارد. امکان گذراندن دوره قبل ازپزشکی ودندانپزشکی درکالج های دانشگاه محل تحصیل درنروژ وجود دارد. اما بدون داشتن مدرک زبان انگلیسی، امکان تحصیل در رشته پزشکی در نروژ، وجود ندارد و مدرک زبان انگلیسی حداقل در سطح آیلتس شش یکی از الزامات اصلی جهت اخذ پذیرش تحصیلی پزشکی نروژ می‌باشد.

هزینه تحصیل پزشکی در نروژ :
نروژ از جمله کشورهایی است که نظام تحصیلی رایگان را همچنان برای دانشجو یان بین‌المللی حفظ نموده است. دانشگاههای دولتی نروژ، شهریه ای بابت تحصیل دریافت نمی‌نمایند و فقط هزینه خدمات عمومی مانند حق عضویت درکتابخانه و امکان استفاده ازسرویس ارزان حمل و نقل عمومی از دانشجو دریافت می‌شود. دانشجو درحین تحصیل حق کار دانشجویی را دارد و همچنین درمقاطع بالاتر امکان استفاده از بورس تحصیلی را نیز دارد. اما دانشگاههای خصوصی نروژ، جهت تحصیل پزشکی در نروژ، سالانه حدود ده هزار یورو شهریه دریافت می‌نمایند. نکته قابل توجه، هزینه‌های نسبتا بالای زندگی در نروژ می باشد که باعث اقبال کمتری از سوی دانشجو یان کشورهای جهان سوم جهت تحصیل پزشکی در نروژ شده است. دانشجو در سال های ابتدایی تحصیل پزشکی در نروژ، تا یادگیری کامل زبان انگلیسی و زبان نروژی، امکان کاریابی نخواهد داشت و لازم است در زمان مراجعه به سفارت، تمکن مالی کافی جهت تحصیل و زندگی در نروژ را به همراه سایر مدارک به سفارت نروژ تحویل نماید. اما در طی سال های آتی تحصیلی و پس از فارغ التحصیلی شخص از دانشگاه های نروژ ، به دلیل سطح بالای علمی دانشگاه های نروژ و اعتبار مدارک تحصیلی ان ، امکان کاریابی دانشجو در کل سطح اروپا و همچنین کشورهای دیگر ، بسیار زیاد است.

دفتر وکیل پارک ملت

اعتبارمدارک تحصیلی پزشکی نروژ :
مدرک دندانپزشکی نروژ در همه کشورهای اروپایی قابل قبول و مورد تایید است اما تایید مدارک پزشکی فارغ التحصیلان در ایران با وزارت بهداشت می باشد که سالانه لیست دانشگاه های مورد تایید ایران درسایت وزارت بهداشت درج می‌شود. نکته قابل ذکر این است که امکان دارد دانشگاهی مورد قبول و تایید ایران باشد اما ملاک مورد تایید بودن مدرک ، در زمان فارغ التحصیلی دانشجو است نه زمان شروع تحصیل÷.پس ،نکته مهم پذیرش دانشجو در این مقطع و صدور ویزا از سوی سفارت است نه مورد قبول بودن مدرک از نظر وزارت بهداشت. امکان ادامه تحصیل درمقطع تخصصی پزشکی درنروژ و سایر کشوره های اروپایی برای فارغ التحصیل پزشکی نروژ وجود دارد.
مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش پزشکی نروژ :
•    پاسپورت متقاضی و همراهان
•    مدرک دیپلم به همراه ریز نمرات
•    مدرک پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات
•    نامه تمکن مالی ( ده هزار یورو به مدت ۳ ماه در حساب متقاضی باشد )
•    گواهی عدم سوء پیشینه
•    و غیره

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به نروژ ، اخذ ویزای تحصیلی و اقامت دائم نروژ ، می توانید با وکیل متخصص مهاجرت به نروژ در موسسات حقوقی معتبر مشورت نمایید. موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با تشکیل گروه وکلای مهر و به کارگیری بیش از ۱۰۰ وکیل پایه یک دادگستری در سطح ایران و در سطح بین‌الملل آماده ی ارائه مشاوره حقوقی و قبول وکالت در تمامی زمینه ها می‌باشد. گروه وکلای مهر تحت سرپرستی محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری با بیش از ۱۵ سال سابقه قضایی و وکالت می باشد و یکی از موسسات حقوقی پیشرو در وکالت تخصصی در داخل و خارج از کشور است. لذا شما عزیزان می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به نروژ و تحصیل پزشکی نروژ با وکلای متخصص در این امر مشورت نمایید و از مشاوره رایگان تلفنی و در صورت لزوم مشاوره حضوری توسط کارشناسان ارشد و مشاورین متخصص در امر مهاجرت در موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان  بهره مند شوید.
نگارنده : الناز رحیمی

۵/۵ - (۱۲ امتیاز)

۵ دیدگاه

  • سلام ایابرای رشته پزشکی امتحان  ورودی درنروژ داد؟ من می خوام برای تحصیل دررشته پزشکی یا دندانپزشکی
    یاداروسازی یادام پزشکی در نروژاقدام کنم میشه راهنماییم کنیدازکجابایدشروع کنم؟سرمایه ای هم که دارم حدود۲۰میلیون تومان است سن ۲۵پیش دانشگاهی علوم تجربی هم دارم مرسی

  • سلام خسته نباشید ببخشید من شنیدم حتی با مدرک b2 و نمره بالای ۷ آیلتس هم به سختی به ایرانی ها پذیرش میدن یا اگرهم پذیرش بدن ویزا رو سفارت خیلی سخت تایید میکنه درسته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • سلام من دانشجو علوم پزشکی دانشگاه دولتی در ایران هستم ایا امکانش هست بدون دادن امتحان ورودی برای دانشگاه پزشکی در نروژ اقدام کنم?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *