تحصیل پزشکی در کانادا


تحصیل پزشکی در کانادا

کشور کانادا در شمال قاره آمریکای شمالی قرار دارد و یکی از ثروتمند ترین کشورهای جهان است. کیفیت تحصیل در کشورکانادا بسیار بالا است و نظام آموزشی این کشور دارای استاندارد های جهانی است. با توجه به وجود ایالت های متفاوت در کشور کانادا ، ذکر این مساله از اهمیت زیادی برخوردار می باشد که نظام آموزشی کشور کانادا ، نظام آموزشی فدرالی نیست و فی الواقع قانون آموزشی یک پارچه ، آموزش پایه آزاد و رایگان برای تمامی شهروندان کانادایی در کل ایالت ها قابل اجرا است. هرچند که با وجود قانون یکپارچه در کشور کانادا، هر ایالت علائق آموزشی خود را نیز دنبال می کند. شناسایی استاندارد ها و تعیین اعتبار موسسات آموزشی در کشور کانادا ، مشابه سیستم اجرایی کشور امریکا است و این ارزیابی توسط هیئت های منطقه ای هدایت شده در کانادا و در نهایت با نظارت موسسات آموزش عالی ، صورت می‌گیرد.
مدارک تحصیلی دانشگاه های کانادا از اعتبار جهانی برخوردارند و اکثر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور کانادا با بودجه دولتی تامین می‌شوند و به همین دلیل تحصیل در دانشگاه های دولتی کانادا برای دانشجو یان خارجی ، مستلزم پرداخت شهریه است.

موسسات آموزش عالی در کشور کانادا به ۵ دسته زیر تقسیم می‌شوند:

•    کالج های ایالتی ( تنها قادر به ارائه گواهینامه پایان دوره می‌باشند و از اعطای مدرک تحصیلی معاف هستند )
•    دانشکده های ایالتی ( همراه با ارائه علوم کاربردی است )
•    دانشگاه های ایالتی
•    کالج های کاربردی
•    موسسات فنی حرفه ای ( غیر رسمی )

اقامت تضمینی با خرید ملک یونان

تحصیل پزشکی در کشور کانادا ، در تمام دنیا طرفداران بسیار زیادی دارد. هزینه‌های تحصیل و زندگی در کانادا ، تقریبا مقرون به صرفه است و به نسبت کشور امریکا و انگلیس دارای هزینه‌های کم تری می‌باشد. به همین دلیل مورد توجه بسیاری از دانشجو یان بین‌المللی قرار می گیرد. آیا شما در خصوص تحصیل پزشکی در کانادا سوال دارید ؟ آیا هزینه‌های تحصیل پزشکی در کانادا را می دانید ؟ آیا می دانید جهت اخذ پذیرش پزشکی در کانادا چه شرایطی مورد نیاز است ؟ آیا تحصیل پزشکی در کانادا ، محدودیت سنی دارد ؟ آیا جهت اخذ پذیرش پزشکی کانادا ، مدرک زبان مورد نیاز است ؟ آیا تحصیل پزشکی کانادا برای متقاضیان آزمون ورودی دارد؟ آیا شما نیاز به موسسه حقوقی معتبر و متخصص درانجام خدمات پذیرش و ویزای تحصیل پزشکی کانادا دارید ؟ در این نوشتار که توسط وکلا و کارشناسان ارشد موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان برای شما عزیزان فراهم گردیده است ، سعی بر ان شده که به تمامی سوالات شما عزیزان در خصوص تحصیل پزشکی در کانادا ، پاسخ جامع داده شود.

شرایط لازم جهت اخذ پذیرش تحصیل پزشکی در کانادا

جهت اخذ پذیرش پزشکی در کانادا ، متقاضی ابتدا باید در یکی از رشته های علوم پایه مانند فیزیک ، شیمی و بیوشیمی ، علوم تجربی ، بیولوژی ، زیست شناسی و غیره حدود ۲ الی ۴ سال دوره های لازم را در کشور کانادا بگذراند و موفق به اخذ مدرک لیسانس در دروس علوم پایه مربوط به رشته پزشکی شود. پس از اخذ مدرک لیسانس ، متقاضی شرایط لازم جهت شرکت در آزمون پزشکی کشور کانادا  (MCAT)را کسب می کند. بنابراین متقاضی باید در آزمون ورودی پزشکی کانادا شرکت و پس از کسب نمرات قابل قبول در آزمون ورودی پزشکی کانادا(MCAT) می‌تواند وارد دانشگاه های پزشکی کانادا شود.
در طول دوره تحصیل پزشکی در کانادا که حدودا شش یا هفت سال است ، دانشجو پس ازگذراندن این دوره موفق به اخذ مدرک دکترای عمومی در رشته پزشکی می‌شود و پس ازفارغ التحصیلی دررشته عمومی پزشکی، متقاضی می‌تواند در دوره های تخصصی پزشکی راشرکت نماید.
همچنین جهت اخذ پذیرش پزشکی در کشور کانادا ، داشتن مدرک زبان حداقل آیلتس ۶ الزامی است. البته با داشتن نمره کمتری از مدرک زبان آیلتس ، امکان‌پذیرش متقاضی در کالج های زبان کشور کانادا نیز وجود دارد.
با توجه به محدودیت ظرفیت دانشگاه های پزشکی کانادا ، اشخاصی که دارای رزومه تحصیلی قوی و مدرک زبان آیلتس با سطح بالاتری هستند ، شانس بالاتری در اخذ پذیرش پزشکی در کانادا دارند.
نکته قابل توجه این است که کشور کانادا ، بر خلاف کشور امریکا ، به دانش آموزان زیر ۱۸ سال نیز پذیرش تحصیلی می‌دهد و دانش آموزان می‌توانند با ورود به کالج های کانادا و گذراندن دروس مرتبط با پزشکی در کالج ، آمادگی بیشتری جهت ازمون ورودی کشور کانادا کسب نمایند.
با پذیرش دانش آموزان زیر ۱۸ سال در کانادا ، ورود والدین نیز به تبع فرزند ، تسهیل می گردد و والدین می‌توانند با دریافت ویزای توریستی ۵ ساله کانادا ، به این کشور وارد و موجبات اخذ اقامت دائم  کانادا را برای خود فراهم نمایند. بدون شک در جهت تحقق این امر ، شما عزیزان به وکیل متخصص مهاجرت به کانادا نیاز خواهید داشت و موسسه حقوقی بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با داشتن وکلای مجرب در این زمینه ، این امر را برای شما تسهیل خواهند نمود.

اجازه کار در کانادا برای پرستاران سالمندان

هزینه‌های تحصیل پزشکی در کانادا

هزینه‌های تحصیل پزشکی در کانادا حدود ۱۵۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ دلار کانادا در سال می باشد و البته این هزینه متغیر است و بسته به دانشگاه های کانادا ، تغییر می یابد. هزینه‌های اقامت و خورد و خوراک دانشجو در کشور کانادا ماهانه حدود ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار کانادا است و دانشجو در طول مدت تحصیل خود ، اجازه کار دانشجویی ۱۰ الی ۲۰ ساعت در هفته را خواهد داشت و می‌تواند بخشی از هزینه‌های خود را پوشش دهد. بابت هر ساعت کار در کانادا، دانشجو حدود ۹ الی ۱۳ دلار ، دستمزد دریافت خواهد کرد.
از معروف ترین دانشگاه های پزشکی کانادا ، دانشگاه آلبرتا است که در شهر ادمونتون کانادا تاسیس شده است. دانشگاه تورنتو نیز از دانشگاه های معتبر پزشکی در کانادا است که دارای اعتبار بین‌المللی است.

موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با تشکیل گروه وکلای مهر و به کارگیری بیش از ۱۰۰ وکیل پایه یک دادگستری در سطح ایران و در سطح بین‌الملل آماده ی ارائه ی مشاوره حقوقی و قبول وکالت در تمامی زمینه ها می‌باشد. گروه وکلای مهر تحت سرپرستی محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری با بیش از ۱۵ سال سابقه قضایی و وکالت می باشد و یکی از موسسات حقوقی پیشرو در وکالت تخصصی در داخل و خارج از کشور است. لذا شما عزیزان می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به کانادا ،  تحصیل پزشکی کانادا ، اخذ پذیرش تحصیلی در کانادا ، اقامت دائم کانادا با وکلای متخصص در این امر مشورت نمایید و از مشاوره رایگان تلفنی و در صورت لزوم مشاوره حضوری توسط کارشناسان ارشد و مشاورین متخصص در امر مهاجرت در موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان  بهره مند شوید.

اسکیل ورکر کانادا 2019

نگارنده : الناز رحیمی _ کارشناس ارشد حقوق خصوصی

۵/۵ - (۱۰ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *