تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان


تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان
کشور لهستان در مرکز اروپا واقع شده است. پایتخت کشور لهستان ورشو است.  این کشور به لهستانی polska و به انگلیسی Poland  نامیده شده است. لهستان با کشورهای آلمان ، جمهوری چک ، اسلوواکی ، لیتوانی و روسیه  ، بلاروس و اوکراین هم مرز است. واحد پول لهستان زلوتی نام دارد. همچنین زبان رسمی کشور لهستان ، لهستانی می‌باشد. دین ۹۰% از مردم لهستان کاتولیک یا مسیحی است. از مزایای تحصیل و اقامت در کشور لهستان ، پایین بودن هزینه‌های زندگی ان است و از این جهت مورد توجه بسیاری از دانشجو یان در سراسر دنیا قرار می گیرد. واحد پول لهستان (زلوتی) در واحد پولی ایران ، معادل حدودا ۹۷۵۰ ریال است و همین سبب اشتیاق اکثر ایرانی ها جهت تحصیل و اقامت در لهستان شده است. کشور لهستان دارای دانشگاه هایی با سطح علمی و رنکینگ نسبتا بالایی می باشد و پس از تحصیل در لهستان ، دانشجو می‌تواند اقامت دائم لهستان را کسب نماید.
در خصوص تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان چه میدانید؟ آیا در خصوص ویزای تحصیلی لهستان سوال دارید؟ آیا می دانید جهت تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی لهستان چه شرایطی مورد نیاز است ؟ مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی لهستان چیست؟ هزینه تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی لهستان چقدر است؟ شرایط اخذ اقامت دائم پس از تحصیل در لهستان به چه نحو است؟ هزینه‌های زندگی دانشجویی در لهستان چگونه است؟ در این نوشتار که به همت مشاورین و کارشناسان ارشد موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان برای شما عزیزان به رشته تحریر در آمده است ، سعی بر ان شده که به تمامی سوالات شما عزیزان در خصوص تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لهستان ، پاسخ داده شود.

مهاجرت به ایران

شرایط اخذ پذیرش تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی در لهستان
یکی از رشته های تحصیلی پرطرفدار برای متقاضیان تحصیل در لهستان ، تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی است که در کشور  لهستان بسیار مورد توجه قرار گرفته است. همانطور که در بالا به ان اشاره کردیم به دلیل پایین بودن هزینه‌های تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی لهستان و پایین بودن هزینه‌های زندگی در کشور لهستان ،  این کشور منتخب بسیاری از متقاضیان تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی قرار گرفته است.
برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در لهستان ، متقاضی می‌بایست ابتدا یک دوره یک ساله foundation  برای آمادگی ورود در دوره های پزشکی و دندانپزشکی لهستان بگذراند. در دوره فاندیشن پزشکی و دندانپزشکی در لهستان ، دروس علوم پایه ی مربوط به پزشکی یا دندانپزشکی به متقاضی آموزش داده می‌شود.
لازم به ذکر است برای ادامه تحصیل در کشور لهستان در رشته پزشکی یا دندانپزشکی فردی که در دوره foundation پذیرش شده است، در صورتیکه نمره زبان انگلیسی او در سطح تعیین شده نباشد می‌تواند سطح زبانش را در کشور لهستان ارتقاء دهد.
پس از پایان دوره foundation متقاضی تحصیل در رشته پزشکی یا دندانپزشکی می‌تواند پس از شرکت در آزمون ورودی پزشکی لهستان و قبولی در آزمون ورودی دانشگاه های پزشکی لهستان ، می‌تواند وارد دانشگاه شود. طول دوره تحصیل پزشکی در کشور لهستان ۶ سال و تحصیل دندانپزشکی ۵ سال می‌باشد.

در خصوص شرایط پذیرش در دانشگاههای پزشکی لهستان ، بهتر است بدانید که شرط معدل برای ورود به دانشگاههای لهستان وجود ندارد اما فاصله تحصیلی مورد توجه قرار میگیرد. در خصوص مدرک زبان متقاضی ، آیلتس ۶.۵ لازم است اما در صورتی که نمره آیلتس فرد در حد تعیین شده نباشد می‌تواند یه دوره زبان انگلیسی در لهستان بگذراند و سپس وارد دانشگاه شود که هزینه دوره زبان در کشور لهستان نزدیک به ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو در هر ترم تحصیلی است که بسته به دولتی یا خصوصی بودن کالج متفاوت است و نکته بسیار مهم این است که این امر تنها پس از ورود متقاضی به کشور لهستان امکان‌پذیر است ، زیرا سفارت لهستان ، تنها با پذیرش کالج زبان در لهستان به متقاضی ویزا نمی‌دهد مگر فرد پذیرش فاندیشن در لهستان را داشته باشد که منجر به ویزای وی شود.
در خصوص هزینه‌های تحصیل در کشور لهستان باید بگوییم با توجه با امکانات و شرایط و همچنین کیفیت ارائه خدمات تحصیلی، تحصیل در لهستان ، هزینه‌های بسیار مناسبی دارد. هزینه تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی کشور لهستان تقریبا ۱۲۰۰۰ تا ۱۴۰۰۰ یورو در سال است. اما در کنار هزینه تحصیل دانشگاه ، هزینه‌های دیگری نیز وجود دارد مثل بیمه دانشجویی، خوابگاه یا اقامتگاه دانشجویی، رفت و آمد و…. که در ادامه به آن‌ها نیز خواهیم پرداخت.

کار در لهستان

همچنین هزینه زندگی دانشجویی در لهستان شامل هزینه‌های اقامت و خورد و خوراک ماهیانه مبلغی در حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ یورو است اما این هزینه در پایتخت لهستان کمی بیشتر محاسبه شده است. هزینه بیمه تحصیلی در لهستان برای هر ماه نزدیک به ۱۲ یورو و هزینه خوابگاه دانشجویی مبلغی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ یورو در هرماه است.
یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی در اروپا و دنیا ، دانشگاه پزشکی ورشو لهستان است. این دانشگاه از بالاترین استاندارد های جهانی در زمینه تحصیل پزشکی ، برخوردار است و دارای نظام آموزشی و کیفیت تحصیلی فوق العاده در اروپا می‌باشد.
زبان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه پزشکی ورشو لهستان و بسیاری از دانشگاه های دیگر کشور لهستان به زبان انگلیسی میسر است.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیل پزشکی لهستان و دریافت ویزا
برای اخذ ویزای تحصیلی لهستان به مدارکی چون: گواهی اتمام آخرین مقطع تحصیلی به همراه ریزنمرات ، ترجمه و تایید سفارت لهستان در تهران ، همچنین گواهی اتمام دیپلم دبیرستان و پیش دانشگاهی ترجمه شده نیاز است که باید به تایید سفارت لهستان در تهران برسد.
مدرک معتبر زبان انگلیسی یا لهستانی که نوع مدرک و نمره ان بسته به دانشگاه مقصد است، گواهی سلامت پزشکی، کپی پاسپورت، شش قطعه عکس، فیش پرداختی اپلیکیشن فی دانشگاه یا کالج  و فرم ثبت نام دانشگاه یا کالج  و یا به اصطلاح اپلیکیشن فرم ، مورد نیاز است.

همانطور که میدانید یکی از روشهای مهاجرت به لهستان و اخذ اقامت دائم لهستان،  ویزای تحصیلی و اقامت تحصیلی در لهستان است. در قانون مهاجرت لهستان در خصوص اخذ اقامت دائم در این کشور برای دانشجو یان دوره پزشکی و دندانپزشکی  آمده است که فرد پس از به پایان رساندن دوره تحصیل خود در کشور لهستان می‌تواند با یافتن یک شغل تمام وقت ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری ان کشور تغییر دهد و پس از ۳ الی ۵ سال اقامت دائم لهستان را اخذ نماید. همچنین فرد می‌تواند با ثبت شرکت در لهستان و فعال نگه داشتن شرکت و پرداخت مالیات ، پس از ۵ سال اقامت دائم لهستان را اخذ نماید.
شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به لهستان ، اخذ ویزای تحصیلی و اقامت دائم لهستان ، با وکیل متخصص مهاجرت به کشور لهستان در موسسات حقوقی معتبر مشورت نمایید. موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان با تشکیل گروه وکلای مهر و به کارگیری وکلای پایه یک دادگستری در سطح ایران و در سطح بین‌الملل آماده ی ارائه مشاوره حقوقی و قبول وکالت در تمامی زمینه ها می‌باشد. گروه وکلای مهر تحت سرپرستی محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری با بیش از ۱۵ سال سابقه قضایی و وکالت می باشد و یکی از موسسات حقوقی پیشرو در وکالت تخصصی در داخل و خارج از کشور است. لذا شما عزیزان می توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به کشور لهستان و تحصیل پزشکی لهستان با وکلای متخصص در این امر مشورت نمایید و از مشاوره رایگان تلفنی و در صورت لزوم ، مشاوره حضوری کارشناسان ارشد و مشاورین متخصص در امر مهاجرت در موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان  بهره مند گردید.
نگارنده : الناز رحیمی _کارشناس ارشد حقوق خصوصی

۵/۵ - (۱۴ امتیاز)

۱ دیدگاه

  • با سلام و احترام
    اگر کارشناسی ناپیوسته حسابداری بازرگانی داشته باشم میتونم بدون دیپلم نظری و پیش دانشگاهی(با مدرک فنی حرفه ای ۱۱ساله) برای پزشکی لهستان اقدام کنم؟ در ابتدا باید چه مبلغی بابت تمکن مالی برای اخذ ویزای پزشکی داشته باشیم؟
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *