تولد فرزند در اتریش

تولد فرزند در اتریش

تولد فرزند در اتریش


امروز با موضوع تولد فرزند در اتریش با شما هستیم.

تولد فرزند در اتریش از پدر و مادر غیر اتریشی، به یقین باعث اخذ تابعیت اتریش از طریق تولد برای فرزند یا والدین نخواهد شد.

اما ورود غیر مجاز به اتریش و تولد فرزند در اتریش و یا نحوه اقامت والدین با تولد فرزند در اتریش، از جمله چالش هایی است که به ان خواهیم پرداخت.

پایتخت اتریش، شهر زیبای وین، که رود دانوب از وسط ان می گذرد، پایتخت فرهنگ و تمدن اروپاست.

امنیت و رفاه اجتماعی بالا در اتریش، تحصیل رایگان در اتریش، وجود فرصت های کاریابی در اتریش، نظم و قانونمداری اهالی اتریش، همه و همه باعث اقبال بسیاری از متقاضیان مهاجرت به اتریش شده است تا شانس خود را برای اخذ اقامت اتریش از طریق تولد فرزند، به بوته آزمون بسپارند.

دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی، با همکاری گروه وکلای بین‌المللی مهر و موسسه حقوقی و داوری بین‌المللی طلیعه عدالت و مهر پارسیان و همراهی بهترین وکیل امور بین‌الملل، اقدام به تحقیق درباره راههای مهاجرت به اتریش و بررسی آثار و تبعات حقوقی تولد فرزند در اتریش پرداخته است که در ادامه خواهید خواند.

تحصیل پزشکی در اتریش

سوالات درباره شرایط اعطای تابعیت با تولد فرزند در اتریش

  • شرایط اخذ تابعیت یا اقامت اتریش با تولد فرزند در اتریش چگونه است؟
  • اخذ اقامت والدین با تولد فرزند در اتریش و اروپا چگونه است؟
  • آیا با دریافت ویزای توریستی اتریش و تولد فرزند در زمان اعتبار ویزای گردشگری اتریش، امکان دریافت اقامت قانونی اتریش وجود دارد؟
  • هزینه‌های زندگی در اتریش چگونه است؟ آیا برای دریافت تابعیت اتریش باید ترک تابعیت قبلی نماییم؟
  • تعارض قوانین در اتریش از باب تابعیت و اقامت چگونه قابل حل است؟

قانون اعطا تابعیت در اتریش

هر کشوری بر اساس قانون مدنی مصوب، یکی از شیوه های اعطای تابعیت را پذیرفته است. سیستم اعطا تابعیت اتریش، به مانند ایران، سیستم خون است.

اما با این تفاوت که در اتریش، فرزند متولد شده از مادر اتریشی و پدر غیر اتریشی، که در اتریش متولد شده باشد، تابعیت اتریش را به دست می آورد.

همچنین فرزندی که در اتریش از پدر و مادر نامعلوم به دنیا آمده باشد، تبعه اتریش محسوب می‌شود.

از این بابت قانون مدنی ایران و اتریش در بخش اعطای تابعیت، قانون خاک را به عنوان قاعده فرعی پذیرفته اند. اما تولد فرزند در اتریش از پدر و مادر اتریشی به صورت حتم تابعیت اتریش را به کودک تحمیل می کند. تولد فرزند در خارج از خاک اتریش از پدر اتریشی نیز تابعیت اتریش را به کودک تحمیل خواهد نمود.

بنابراین تولد فرزند در اتریش جهت اخذ اقامت و تابعیت والدین تقریبا بی تاثیر است.

هر چند در صورتی که والدین به طریق قانونی وارد اتریش شده و اقامت داشته باشند، در صورت تولد فرزند و شش سال اقامت در اتریش، فرزند متولد شده شده در اتریش، تابعیت اتریشی اخذ خواهد نمود.

مهاجرت به اتریش

اخذ تابعیت اتریش از طریق ازدواج

در صورت دریافت ویزای ازدواج یا ویزای نامزدی اتریش و ازدواج با یکی از اتباع کشور اتریش، به شرط داشتن سه سال اقامت مستمر در اتریش و گذشتن حداقل دو سال از تاریخ ازدواج در اتریش، امکان درخواست تابعیت اتریش برای متقاضی، وجود دارد.

در اعطای تابعیت اتریش از طریق ازدواج، تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد و از این بابت با قانون مدنی ایران متفاوت است. قانون مدنی ایران، فقط به زن خارجی که با مرد ایرانی ازدواج کند، اعطا تابعیت می‌نماید.

در واقع تابعیت شوهر ایرانی به همسر وی تحمیل می‌شود.

اخذ تابعیت اتریش از طریق اقامت و کار

در صورت اقامت به مدت شش سال در اتریش و اشتغال به حرفه و فعالیت و یادگیری کامل زبان آلمانی و قبولی شخص در آزمون اعطای تابعیت اتریش، فرد می‌تواند تابعیت اتریش را اخذ نماید.

لازم به ذکر است که برای دریافت تابعیت اتریش، لازم است هر شخص به تنهایی از عهده امتحانات مربوطه برآید.

در واقع پس از ورود به اتریش، پرونده هر یک از اعضای خانواده جهت اعطا تابعیت به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می گیرد.

تابعیت مضاعف اتریش و تعارض قوانین

حل موضوع تعارض قوانین برای اتباع دوگانه، یعنی کسانی که همزمان تابعیت دو کشور را دارند، موضوع مورد بحث در حقوق بین‌الملل خصوصی است.

کشور اتریش، تابعیت مضاعف یا تابعیت دوگانه را پذیرفته است.

اخیرا در کشور اتریش، سختگیری هایی جهت اعطا تابعیت مضاعف اعمال شده است و قبل از هرگونه اقدامی، بهترین راه، مشاوره مهاجرتی با دفتر حقوقی محمدرضا مهری، وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی می‌باشد.

زبان مورد نیاز تحصیل در اتریش

در موارد زیر، امکان درخواست تابعیت مضاعف وجود دارد.

کسانی که در کشورهای دارای قانون خاک متولد شده اند و بر اساس قانون خاک، مثلا در کانادا، تابعیت کانادایی دارند و به واسطه اتریشی بودن پدر، تابعیت اتریش را نیز کسب می‌نمایند.

در این گونه موارد داشتن تابعیت مضاعف پذیرفته شده است.

کسانی که به واسطه داشتن موقعیت اجتماعی قابل قبول در اتریش، علاوه بر داشتن سابقه تابعیت کشور قبلی امکان دریافت تابعیت اتریش را نیز خواهند داشت.

اتباع کشورهایی که داشتن تابعیت ان کشور، مانعی برای دریافت تابعیت اتریش ندارد.

بر اساس قانون مدنی اتریش، کسانی که در کودکی بدون محکومیت به ترک تابعیت اتریش و یا ترک عمدی تابعیت اتریش، پاسپورت اتریشی خود را از دست داده اند، تحت شرایط خاصی امکان درخواست مجدد تابعیت اتریش را دارند.

افرادی که امکان ترک تابعیت ندارند، مانند پناهجو یانی که اقدام به پناهندگی در اتریش می‌نمایند.

هزینه‌های زندگی در اتریش

برای یک خانواده سه نفره، مبلغ هزینه‌های زندگی در اتریش بسیار به صرفه است.

اجاره منزل مسکونی دو خوابه در مناطق متوسط شهر وین، هزینه ماهانه ای معادل ۶۰۰ یورو و با ازای هر نفر هزینه‌های زندگی حدود ۳۰۰ یورو می‌باشد. حمل و نقل شهری بسیار منظم و مناسب، بیمه اجتماعی بسیار قوی و تحصیل رایگان در اتریش از جاذبه های مهاجرت به اتریش محسوب می‌شود.

مقاله تولد فرزند در اتریش جهت درج در وب سایت دفتر حقوقی محمد رضا مهری تهیه شده است.

وکیل مهاجرت به اتریش

جهت اطلاع از قوانین تولد فرزند در اتریش، اخذ تابعیت اتریش از طریق تولد، اخذ اقامت اتریش از طریق تولد و سایر قوانین مهاجرت به اتریش با دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی در امور بین‌الملل، مشاوره فرمایید.

روش‌های مهاجرت به اتریش

امکان مشاوره آنلاین حقوقی برای هم وطنانی که امکان به حضور در دفاتر گروه وکلای مهر را ندارند از طریق وب سایت گروه وکلای مهر و همچنین تماس با دفاتر موسسه حقوقی مهر پارسیان فراهم شده است.

برای مشاوره حقوقی با وکیل پایه یک دادگستری، وکیل دادگستری شمال تهران و همکار دفتر وکالت محمدرضا مهری وکیل دادگستری با سابقه قضایی،  همه روزه از ساعت‌های ۱۹ الی۹ و پنجشنبه‌ها۱۵ الی۹ با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

راه‌های ارتباطی با دفتر محمدرضا مهری

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۵

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۶

۰۲۱-۸۸۶۶۳۹۲۷

شماره های همراه

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۱

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۲

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۳

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۴

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۵

تعیین وقت مشاوره حضوری با وکیل پایه یک دادگستری، درخواست مطالعه پرونده توسط وکیل پایه یک دادگستری، درخواست وقت مشاوره با محمدرضا مهری، مدیر موسسه حقوقی مهر پارسیان، از طریق مدیر داخلی دفتر گروه وکلای مهر امکان پذیر است.

۰۹۱۲۰۰۶۷۶۶۹

دفتر وکالت و مشاوره حقوقی محمدرضا مهری

۵/۵ - (۱ امتیاز)

۲ دیدگاه

  • با عرض سلام و خسته نباشید خدمت اقای محمدرضا مهری ، من حدود ۴ سال میشه که اتریش زندگی میکنم و مشکلی داریم خواستم باشما درمیان بگذارم فرزند سوم و چهارومم اینجا تو خاک اتریش به دنیا آمده ولی هیج خبری نیست از جوابمان . جواب اول را منفی گرفتیم و اعتراض کردیم الان نزدیک به یک و نیم سال شده ولی هنوز چیزی دریافت نکردیم و هیچ خبری نیس از دادگاه وین .لطفا نظری بدهید چه باید کرد لطفا آگه پیامم را خوانده آید برآیم ایمیل بزنید ممنون از لطفتان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *